Виховна година "Профілактика вживання тютюну та алкоголю"

Про матеріал
Профілактика вживання тютюну та алкоголю. Моделювання ситуацій відмови від небезпечної пропозиції.
Перегляд файлу

Тема: Профілактика вживання тютюну та алкоголю. Моделювання ситуацій відмови від небезпечної пропозиції.

Мета :

Навчальна: продовжувати формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички,поглибити знання учнів про негативний вплив на здоровя шкідливих  звичок;

Розвивальна: розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки та приймати рішення відповідно до ситуації;

Виховна : виховувати навички здорового способу життя.

Обладнання :підручник, малюнки, плакат, «цеглини» для гри « Храм здоровя», епіграф до уроку « Здоровому способу життя – « так!», шкідливим звичкам – « ні!».

Тип уроку:урок засвоєння нових знань учнів.

Структура уроку:

І . Організаційний етап.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок

Кожен із вас приготувався?

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята

Вправа « Очікування»

  •         Яким би ви хотіли бачити урок?
  •         Що ви чекаєте від нього?
  •         Що для цього потрібно робити?

Гра « Віночок»

Учитель( звертається до учнів , які стоять у колі)

Присядьте ті, хто сьогодні поснідав;

Потисніть руки ті , хто робить ранкову зарядку;

Плесніть в долоні ті, хто почуває себе здоровим на 100%

Закрийте руками очі ті , хто носить окуляри;

Посміхніться , хто вважає , що здоров’я - це не лише відсутність хвороб, а й здорові думки, вчинки і гарний настрій.

ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння  знань

Вчитель . Якщо когось із вас запитати , що для вас найдорожче , ви відповісте: життя і здоровя . Від здоровя залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Але,  нажаль, ми його недооцінюємо. І багато людей самі є причиною своїх хвороб, самі вкорочують собі життя через деякі шкідливі звички. Ви , напевно, чули про них і можете відповісти, які звички є шкідливими для здоровя .

Гра « Корисно – шкідливо»

  •                 Вітатися під час зустрічі ...
  •                 Брати до рота та гризти різноманітні предмети – ручки, олівці ...
  •                 Допомагати слабшим, маленьким, хворим ...
  •                 Виконувати ранкову гімнастику...
  •                 Смоктати палець...
  •                 Доглядати за власним одягом, взуттям...
  •                 Дотримувати режиму дня...
  •                 Гризти нігті.
  •                 Колупатись у носі...
  •                 Говорити неправду...
  •                 Довго засиджуватись перед телевізором...
  •                 Курити, пити....( учитель прикріплює вислови на будиночку, цеглини в якому є аркуші з правилами)

Вчитель. Ці звички корисні для вашого здоровя .Їх так і називають – корисними.

-  Хто хоче бути почесним мешканцем Храму здоровя ? Це не просто, адже існують ще шкідливі звички. Які ви знаєте шкідливі звички?

- Що ж таке шкідливі звички?

Шкідливі звички – це постійне недотримання правил гігієни, вживання алкоголю, тютюнопаління тощо.

Сьогодні на уроці ми говоритимемо про вплив куріння , алкоголю на здоровя . Ви визначили , що це шкідливі звички. Тому епіграфом нашого уроку є : « Здоровому способу життя – « Так!» Шкідливим звичкам – «Ні!»

Цей урок навчить нас:

  •                 Негативно ставитися до куріння , алкоголізму;
  •                 Оцінювати свої вчинки та ухвалювати рішення відповідно до ситуації;
  •                 Рішуче відмовлятися від пропозиції курити, вживати алкоголь.

ІІІ. Етап засвоєння нових знань.

Вчитель. Англійський філософ Томас Пен уважав, що в людства є три вороги , що забирають більше життя і завдають більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнокуріння та наркоманія

Вчитель А зараз дізнаємось  про походження тютюну.

Опрацювання матеріалу підручника.

А)Опрацювання статті « Походження тютюну»

В якому столітті в Європі почали вживати тютюн?

Хто завіз тютюн з Америки до Іспанії?

Б) Виступи дітей.

1-й учень. Куріння – шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин.

2 – й учень. У людини, яка закурила вперше, виникає гостре отруєння : слинотеча, нудота, збліднення, прискорення пульсу, шум у вухах, посилене потовиділення, задишка, тремтіння рук і ніг.

3 –ий учень. Тютюновий дим містить багато шкідливих речовин, які отруюють людину під впливом диму у курців жовтіють зуби, змінюється голос.  . Вони часто кашляють, у них збільшується виділення слини. .  Курці частіше хворіють на рак.  У накурених кімнатах діти сплять дуже неспокійно.

Про що свідчать цифри?

1.Повітря , яке ви вдихаєте , перебуваючи поблизу курців, містить стільки шкідливих речовин, якби ви самі викурили 2 цигарки на день.

2.У тих хто викурює 10 цигарок на день на 50% підвищується ризик померти від інфаркту серця і раку легень.

3.Із 3000 дітей , що палять, 1000 помирає від хвороб, пов’язаних із куріння.

4.Крапля нікотину викликає загибель усіх рибок в акваріумі.

5.Одна капля нікотину вбиває коня.

Опрацювання  кавказької легенди про тютюн у підручнику.( с. 73)

Завдання. Продовж слова мудреця з легенди:

« Злодій не зайде до того, хто...., бо....»

« Собака не вкусить того, хто ..., бо ...»

« ніколи не постаріє той, хто , ..., бо ...»

(Злодій  не зайде до будинку того, хто курить,бо той всю ніч кашлятиме, а злодій не любить заходити туди , де не сплять. Собака не вкусить того, хто курить, бо той , хто курить, через кілька років ослабне і ходитиме з палицею)

Фізкультхвилинка

Вчитель  Друга шкідлива звичка – алкоголь  Алкоголь згубно впливає на здоровя людини. З-поміж причин смертності , алкоголізм – на третьому місці Дуже небезпечно вживати алкоголь дітям .  Вони від цього можуть померти. Вживання алкоголю шкодить здоровю і може призвести до біди.

Розповідь  дітей

Перші згадки про боротьбу з пияцтвом належить до царювання Петра І, який заснував спеціальну медаль « За пияцтво». Вона мала  форму восьмикутної зірки, була відлита з чавуну і важила 5 кг. За допомогою ланцюга медаль прикріплювали до роз’ємного обруча, який одягали на шию п’яниці, не залежно від звання і соціального стану. Цей чоловік мав носити цю медаль протягом тижня.

В Україні народ здавна зневажав п’яниць , розповідав про них смішні історії. По базарах  водили ведмедя., який показував « як п’яний чоловік йде додому».

IV. Етап закріплення нових знань.

Прислів’я про шкідливість алкоголю.

Робота в парах.

Вчитель У кожного з вас на партах лежать аркуші паперу із прислів’ями , які вам потрібно скласти із слів, а потім прочитати. Як ви розумієте зміст прислівїв?

(Хто горілку п’є , довго не живе.

Де горілка , там і сльози.

Вино й горілку полюбив – честь згубив.)

  •                   Який висновок можна зробити?

Рольова гра

Учень. Нещодавно фонд «Здоров’я для всіх» провів опитування з проблеми тютюнокуріння і запропонував поставити запитання зіркам спорту, мистецтва стосовно куріння.(запитання, на які погодилися відповісти відомі українці)

1.Чи курите ви?

2. Чи курили ви у дитинстві?

3.Якими тоді були ваші захоплення?

4. Ваші поради, як досягти в житті успіху?

5. Чи доводилося вам відмовлятися від куріння у колі оточення, знайомих, друзів?

Відповідають брати Клички, чемпіони світу з боксу:

  1.               Ні , жоден із нас не курить, оскільки куріння навряд чи допомогло б нам досягти тих результатів, які ми маємо нині.
  2.               Ні,  на куріння просто не було часу, а також і бажання.
  3.               Звичайно – заняття спортом.
  4.               Знайдіть заняття для душі.
  5.               Часто доводилось відмовлятися від пропозицій щодо куріння. Але для цього потрібно знаходити правильні слова.

Відповідає Руслан Пономарьов,чемпіон світу з шахів:

  •                   Я не палю і ніколи не палив, завжди твердо відмовлявся від пропозицій.

Практична робота.

Моделювання ситуації відмови від небезпечної пропозиції.

  •                   Вам запропонували покурити чи випити пиво. Ваші дії. Зараз ми навчимося як можна відмовитися від цієї пропозиції.( підручник с. 75)

V. Підведення підсумків.

Які бувають звички?

 Які звички характерні для здорового способу життя?

Які звички шкідливі для здоровя ?

Інтерактивна вправа « Незавершене речення»

« Я дізнався.....»

« Я зрозумів...»

 « Я запам’ятав ....»

 « Я зробив висновки..»

Психонастанова

Учитель . Здоровя – це ще не все, але все інше без нього – ніщо, - говорили античні філософи.

 Бережіть здоровя , радуйте своїх батьків і будьте щасливими.

 

docx
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
2560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку