Виховна година "МОЄ ЖИТТЯ ТА ІНШИХ ХЛОПЦІВ Й ДІВЧАТ"

Про матеріал
Мета виховної години: • сприяти дружньому ставленню до представників протилежної статі; • розвивати почуття власної гідності; • формуванню ціннісного ставлення дитини до життя, своєї фізичної, психічної, соціальної індивідуальності; • підвищувати самооцінку особистості учнів; • спонукати до самовдосконалення; • сприяти формуванню активної життєвої позиції; виховувати вміння усвідомлювати неповторність свого життєвого шляху.
Перегляд файлу

МОЄ ЖИТТЯ ТА ІНШИХ ХЛОПЦІВ Й ДІВЧАТ

Мета виховної години:

  • сприяти дружньому ставленню до представників протилежної статі;
  • розвивати почуття власної гідності;
  • формуванню ціннісного ставлення дитини до життя, своєї фізичної, психічної, соціальної індивідуальності;
  • підвищувати само­оцінку особистості учнів;
  • спонукати до самовдосконалення;
  • сприяти формуванню активної життєвої позиції; виховувати вміння усвідомлювати неповторність свого життєвого шляху.

Оформлення: мультимедійні засоби; мультимедійна презентація «Життя — це...» (за заповідями Матері Терези); вислови відомих людей про цінність життя; гілка квітучого дерева; «книга» із дзеркалом.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Педагог говорить про те, що сьогодні розмова буде про взаємини між дівчатками і хлопчиками.

Пропонує дітям відповісти на питання:

1. Чи дружать дівчата і хлопці у вашому класі?

2. Чи можна сказати, що в дівчаток і хлопчиків у вашому класі однакові захоплення?

3. Чи часто ви проводите разом час після уроків? Що ви робите?

 

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Педагог розповідає поширені міфи про дівчаток і хлопчиків.

Звучить спокійна музика.

Міф 1

Дівчата більш слухняні, ніж хлопчики.

Цей міф підтверджують тільки в ранньому дитинстві, коли дівчат­ка справді більш слухняні.

 

Міф 2

Дівчата краще ставляться до природи.

Поки не встановлено нічого, що давало б підстави стверджувати: дівчатка за своєю природою більше схильні піклуватися про хворих і слабких тварин, рослини.

 

міф з

Хлопці краще можуть оцінити складне становище і мислять логічніше.

 

Це не так. Дівчата можуть розв'язувати складні завдання і проб­леми не гірше від хлопців.

 

МІф 4

У хлопців сильніше розвинене бажання виділитися.

Як відомо, до 10-12 років дівчата розвиваються швидше, ніж хлоп­ці. Тому хлопці справді іноді прагнуть виділитися у загалі одноліт­ків. Але пізніше дівчата стають більш цілеспрямованими, вони більше за хлопців думають про майбутнє.

 

Міф 5

Хлопці більше обдаровані в математиці.

Це міф. Дівчата і хлопці обдаровані однаково, все залежить від того, як ми їх орієнтуємо. Хоча вважається, що в математиці хлопці проявляють себе сильніше.

 

Міф 6

Дівчата вміють краще висловити свої думки.

Справді, у підлітковому віці переважно дівчатка в усному і письмо­вому вигляді висловлюють свої думки більш чітко, ніж хлопчики.

 

 

Міф 7

У хлопців краща зорова пам'ять, а в дівчат — слухова.

Психологи стверджують, що протягом усього життя ця здатність у хлопчиків і дівчаток однакова. Якщо і є різниця, то тільки індивіду­альна.

 

Міф 8

Хлопці агресивніші.

Хлопці виявляють агресивність у ранньому дитинстві, коли по­чинає формуватися особистість.

 

Міф 9

Дівчата менш активні.

Різниці в активності хлопців і дівчат не встановлено.

 

Міф 10

Дівчата більш товариські, віддають перевагу великій компанії, а не вузькому колу друзів.

Навпаки, дівчата воліють мати не більше двох подруг, а не вели­ку компанію. Ось чому саме хлопці збираються в більші групи. Це положення зберігається і тоді, коли вони виростають, тому хлопчики більш схильні до колективних ігор.

 

Міф 11

Дівчата легко піддаються чужому впливу.

Навпаки, хлопці схильні швидше приймати «на віру» думку ком­панії, під час їх виховання необхідно це мати на увазі. Дівчата за­звичай дотримуються своєї думки.

 

Міф 12

Дівчата більш боязкі.

Дівчата не настільки боязкі, як багатьом здається. Насправді вони мо­жуть бути сильнішими й рішучішими від хлопчиків, їм легше долати страх.

 

Міф 13

Дівчата частіше страждають від комплексу неповноцінності.

Не більше від хлопчиків. Дівчата краще пристосовуються до склад­них життєвих ситуацій. Переважно вони більш самостійні.

 

Міф 14

Дівчата рідше змагаються між собою.

У цьому плані ні в кого немає переваги. Все залежить від особисто­сті. Змагатися одне з одним можуть і дівчата, і хлопці.

 

Міф 15

Хлопцям необхідно заявити про себе, продемонструвати свої здібності.

Це міф. Хлопці легше підкоряються сильним особистостям і ком­паніям однолітків, дівчатка ж частіше стоять на своєму. Вони більш самовпевнені.

 

Міф 20

У хлопців більша схильність до творчої роботи,

в той час як дівчатка краще можуть упоратися

з монотонною працею.

У цьому особливої різниці між хлопцями і дівчатами немає: у когось більше творчих здібностей, у когось менше.

 

►►   Вправа «Про мене»

Мета: створення ситуації, під час розв'язання якої учень проаналізує свої особистісні якості, цінності та улюблені заняття.

Педагог пропонує учням розставити по порядку особистої значущості особистісні якості, цінності, заняття.

Учням роздають матеріал, заготовлений заздалегідь на аркушах. Час виконання: 5 хвилин. далі педагог пропонує порівняти свої результати з результатами інших учнів.

 

►► Анкетування

Анкета «Я і мої друзі»

1. У вас є своя компанія?

2. Що вас усіх об'єднує в одну компанію? (Відвідування спортивних за­нять, спільне хобі, інтерес до якогось предмета, заняття музикою, щось інше)

3. Чи є у тебе друг, якому ти  міг би довірити будь-яку таємницю?

4. Згадайте ситуацію, коли ви допомогли комусь зі своїх друзів у склад­ній ситуації.                                                   

5. Яких друзів ви хотіли б мати?

6. Які якості характеру найбільше цінують у вашій компанії?

7.  Чи виникають у вашій компанії конфлікти? Якщо «так», то як їх за­звичай вирішують?

8. Який малюнок більше відповідає вашому душевному стану, коли ви перебуваєте з друзями: сонечко, чоловічок, розбите серце, самотній ко­рабель та ін.?

 

   Евристична бесіда

 

Учитель. Один із українських письменників М. Ко­цюбинський порівняв людське життя зі спалахом блискавки на небі та з черешневим цвітом.

—  Про які ознаки життя людини промовисто свідчать ці художні об­рази? (Швидкоплинність, яскравість тощо)

—  Так, відносно нескінченності Всесвіту наше життя — лише коротка мить, що може засліпити своїм сяйвом, а може бути ледь видною. Коли ви станете старшими, то відчуєте, як швидко воно минає, ніби чудова пора весняного цвітіння. Ми чекаємо на неї весь рік, насолоджуємося красою і ароматом, і з жалем спостерігаємо, як за кілька днів уже земля під де­ревом всипана біло-рожевими пелюстками. Але, як і все на цім світі, вес­няна краса не минає безслідно. На що перетворюється цвіт? А чи кожна квітка дасть плід?


Так і людське життя — може бути плідним, насиченим, залишити по собі добрий слід, а може бути й пустоцвітом.

Погляньте на цю гілочку, якою ми прикрасили клас. Які чудові кві­точки! Вдихніть цей неповторний аромат! Вона прекрасна, як весна, як саме життя.

Але чи дасть ця гілочка плоди?

Правильно, не дасть, адже вона зламана... Ось так, буває, ще дуже мо­лоді люди власноруч зламують своє квітуче життя, не дають йому розви­нутися і принести плоди людству.

 

►►   Вправа «На життєвому шляху цікавих людей до щастя»

— Життя людини майже не буває безхмарним, воно змушує нас ставати сильними, долати труднощі, але воно ж дарує нам хвилини щастя, коли ми насолоджуємося своєю перемогою чи то над бідою, чи то над хворобою, чи то над власною лінню. Мабуть, у вашій пам'яті знайдеться розповідь про цікаву людську долю, про людину, яка змогла здолати всі перешкоди на життєвому шляху і стати щасливою.

Учні розповідають історії з власного досвіду, біографії видатних людей та кіно-героїв.

—  Ми прослухали багато розповідей, і кожна з них була неповторна як неповторна і виняткова кожна згадана людина. А зараз я хочу по­казати вам одну неповторну і дуже цікаву особистість і розказати про неї, що це дуже гарна, талановита людина з цікавим і довгим життє­вим шляхом.

Учитель пропонує кожному «по секрету» та по черзі власноруч розгорнути «кни­гу» і побачити своє відображення у дзеркалі.

—  Отже, ви переконалися, що показана мною особистість справді гар­на, цікава, талановита та ще й приємно посміхається. І тільки від вас за­лежить, щоб такою вона була завжди.

 

►►   Асоціативний тест «Під небом блакитним, або прихований талант»

—  Чи відомо вам, що вчені достеменно знають: на світі з безлічі сні­жинок немає жодної пари абсолютно однакових. То що вже казати про людей? Кожен з нас неповторний. Іноді хочеться бути на когось схожим. Але пам'ятайте: людина, яка сліпо наслідує інших, нецікава навіть самій собі. В інших людях нас приваблює якраз несхожість.

Щоб переконатися, які ми всі неоднакові, пропоную вам тест.

 

►►   Тест  

Уявіть чисте блакитне небо без єдиної хмарки. Це заспокоює, чи не так? Тепер подумки окиньте поглядом навколишній ландшафт.

Яка з названих нижче картин подобається вам найбільше?

*  Засніжена біла рівнина;

*  блакитний морський простір;

*  гори, укриті зеленими лісами;

*  поле, усіяне жовтими квітами.

 

Ключ до тесту

Учениця 1. Блакитний колір заспокоює і відкриває вихід глибокій підсвідомості, у якій кожен колір має сенс і значення. Картина, яку ми уявно намалювали, розкриває наш прихований талант, що є в глибинах спокійної свідомості.

—  Учениця 2. Біла засніжена рівнина. Ви наділені особливим сприйняттям, що дає змогу миттєво оцінити ситуацію і розв'язати складні проблеми. Ви рішучі, проникливі та володієте даром передбачення. Довіряйте своїй інтуїції, вона завжди веде вас у правильному напрямку.

—  Учениця 3.Блакитний морський простір. У вас природний талант до спілку­вання. Люди цінують вашу комунікабельність. Одна ваша присутність до­помагає загасити конфлікт, створити комфортні, дружні обставини. Ваша похвала правдива, а на слова можна покластися.

—  Учень 4. Гори, укриті зеленими лісами. Схоже, ви завжди можете дібрати потрібні слова, щоб висловити те, що думаєте. Оточення починає усвідом­лювати, що відчуває те саме. Кажуть, розділена радість примножуються, розділений смуток зменшується. Ви завжди готові прийти на допомогу, оскільки володієте даром експресивного спілкування.

—  Учениця 5. Поле, усіяне жовтими квітами. Ви — джерело знань і генератор ідей, натура творча та енергійна. Залишайтесь у гармонії з оточенням і пра­цюйте над утіленням своїх ідей. Тоді для вас не буде нічого неможливого.

—  Учениця 6. Отже, ми переконані, що навіть поміж присутніх були обрані чо­тири різних варіанти. А ви помітили, що ключ до тесту дав усім вам хоч і різні, але позитивні характеристики? Зробімо висновок: ми — не кращі і не гірші, МИ ІНШІ.

 

►►  Літературна хвилинка

Читання вголос.

1-й   учень

Людей неинтереснмх в мире нет

Их судьбьі, как истории планет,

У каждой все особое, своє,

И нет планет, похожих на нее.

Є. Євтушенко

2-й  учень

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

3-й   учень

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба.

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

В. Симоненко

 

►►  Народна пісня ліки для душі

—  Життя — це радість, диво, відкриття, що дарує кожен новий день. Але це ще й відповідальність, бо кожен з нас — певна ланка, що пов'язує покоління людського роду.

 

►► Гра «Фантазери»

- Прочитайте прикметники до слова «життя». Подумайте, яке життя обрали б ви.

 

Як би не оновлювався світ і не змінювалися люди, вони в усі часи пе­реживали схожі емоції і почуття та висловлювали їх у мистецтві. Наші предки, українці, проникливо виливали душу в піснях. До речі, сучасні вчені-психотерапевти стверджують, що народна пісня має лікувальну силу, і радять «виспівувати» свою тугу у старовинних піснях.

 

►► Гра «Психологи»

- Розмістіть слова за порядком їхньої важливості у твоєму житті.

 

Послухаймо, якою піснею висловлювали своє горе від зради коханого наші прапрапрабабусі.

 

Звучить аудіозапис української народної пісні «Цвіте терен».

 

—   Вивчайте народні пісні, висловлюйте за допомогою них свій сум і свою радість, адже веселих, жартівливих пісень наша українська народ­на творчість також має дуже багато. Наш народ завжди мав гарне почуття гумору, що допомагало йому виживати у скрутні часи.

 Вірші про життя

1-й учень

Життя, ти дивне й загадкове.

Життя, ти вічне дивоколо.

І в дивоколі чарівному

Я відшукаю колір веселковий,

Що звуть усі дитинством кольоровим

2-й учень

Життя твоє – безцінний дар
Не забувай про це ніколи.
Ти спиш під зорями стожар,
Чи з друзями ідеш до школи,
Живеш ти в місті чи в селі,
Подумай, як життя прожити?
Ти слід залишиш на землі –
То треба гарний залишити.
                 Лариси Шевчук

 

►►   «Молитви та заповіді Матері Терези»

—  Учитель. Прочитаймо, що говорила про життя велика людина Мати Тереза, яка присвятила свою долю служінню тим, кому погано, хто в біді.

Довідка: Блаженна Мати Тереза, католицька черниця, засновниця до­брочинних місій, лауреат Нобелівської премії миру за 1979 рік. Упродовж понад сорока років допомагала злиденним, хворим і сиротам у місті Колката в Індії.

Зростаючи під керівництвом Матері Терези, доброчинні місії поширили свою діяльність на інші країни. Мати Тереза привозила допомогу голод­ним у Ефіопії, постраждалим від радіоактивного опромінення в Чорнобилі, жертвам землетрусу у Вірменії. До 1996 року під її керівництвом діяли 517 місій у понад 100 країнах світу.

Її вважали святою ще за життя. їй випала нелегка і радісна доля нести людям — вкотре! — благу вістку, що Бог є любов і що сенс життя кожного смертного тільки в тому, щоб любити і бути коханим. У XX столітті вона стала не просто символом милосердя, але разом зі своїми послушницями становила реальну силу, на яку не можна було не зважати. Нею захоплю­валися, перед нею схиляли свої голови, її обожнювали. Римо-католицька церква склала найвищі почесті померлій кілька років тому Матері Терезі, оголосивши її блаженною. Мати Тереза була беатифікована як блаженна Тереза з Калькути.

 

1-й учень

Життя — найвища цінність для людини,
Воно дається їй один лиш раз,
І про той скарб їй треба дбать щоднини,
Бо кожна мить — то неповторний час.

Перегляд презентації «Життя — це...» за Заповідями Матері Терези.

 

*  Життя — це ...                                                             

*  Життя — це можливість, використай її. 

*  Життя — це радість, відчувай її.               

*  Життя — це краса, дивуйся їй.

*  Життя  -   це насолода, скуштуй її.   

*  Життя -  це сон, розгадай його.       

* Життя — це виклик, зустрінь його.             

* Життя — це обов'язок, виконай його.

* Життя — це скарб, цінуй його.

*  Життя — це гра, грай у неї.

* Життя — це багатство, збережи його.

* Життя — це любов, радій їй.

* Життя — це таємниця, пізнай її.

*  Життя — це обіцянка, виконай її.

*  Життя — це скорбота, подолай її.     

*  Життя — це гімн, заспівай його.        

*  Життя — це боротьба, прийми її.

*  Життя — це драма, стань з нею віч-на-віч.   

*  Життя — це пригода, віддайся їй.   

*  Життя — це успіх, твори його.

*  Життя занадто цінне, не знищуй його.

*  Життя — це життя, захисти його.   

 

— Я дарую кожному з вас лист зі словами Матері Терези. Нехай він завжди буде біля вас та допоможе радіти, насолоджуватися, грати, кохати, пізнавати, багатіти, боротися, словом, жити.

1-а  учениця

Найцінніший скарб, у світі — це життя,

Та ще ніхто тут не прожив без каяття.

І я не втомлюся вам говорити:

Що б у житті не сталось — треба жити.

2-а  учениця

А щоб в житті тобі було не сумно,

Розпоряджайся ним розумно!

Не розміняй його на цигарки і пиво,

Живи здорово і живи красиво!

3-я учениця

Коли проблемі ти не в силі дати раду...

У вчителя, якому довіряєш, ти спитай поради.

Цікава справа в тебе є на думці?

Тож пошукай, знайдуться однодумці.

Дружи зі спортом і цікавсь навчанням...

4-а учениця

Знай міру в Інтернеті і в коханні,

Цінуй свій кожен день і кожну мить.

Знай що найбільша в світі розкіш — просто жить.

Обирай сам!

Обирай зі мною!

Обери життя!

Учитель. Я бажаю кожному з вас прожити довге, цікаве, яскраве життя.

 

 

 

 

 

Цитати видатних людей про цінність життя

 

 

*  Визнання проблеми — половина успіху в її розв'язанні. Зигмунд Фрейд

 

*  Моя сім'я — це моя сила і моя слабкість. Айшварія Рай Баччан

 

*  Прекрасна сім'я — це не «ідеальна пара»; це двоє зовсім не іде­альних людей, які вчаться радіти тому, що вони різні. Д. Мейрер                                                                                                           

 

*  Щоб бути щасливим, потрібно постійно прагнути до цього щастя і розу­міти його. Воно залежить не від обставин, а від себе. Л. М. Толстой

 

*  Найголовніша формула успіху — вміння спілкуватися з людьми. Т. Рузвельт

 

*  Якщо бажаєш щоб світ змінився, — сам стань цією зміною. Ма-хатма Ганді

 

*  Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни. Г. Драйден

 

*  Твої думки стають твоїм життям. Марк Аврелій

 

*  Якщо ви знаєте життя, дайте мені свою адресу. Ж. Ренар

 

*  Життя складається з того, що людина думає протягом усього дня. Ральф Уолдо Емерсон

 

*  Якщо вам здається, що треба щось міняти в цьому житті, то вам не здається. Рінат Валіуллін

 

*  Наука навчила нас продовжувати життя. Тепер ми повинні навчитися робити це довге життя гідним. Хелен Херес

 

*  Життя за великим рахунком складається не з фактів і випадків. Воно складається в основному з тієї бурі думок, яка постійно проноситься в голові. Марк Твен

 

*  Життя містить в собі багато цінного, і якщо ми вмудряємося нічого в ньому не знайти, винні ми, а не життя. Френсіс Скотт Фіцджеральд

 

*  Життя - це не пошук себе. Життя - це створення себе. Бернард Шоу

 

*  Життя на десять відсотків складається з того, що ви в ньому робите, а на дев'яносто - з того, як ви його приймаєте. У.С. Моем

 

*  Життя занадто коротке, щоби можна було дозволити собі розкіш прожити його так кепсько. Пауло Коельо 

 

*  Життя складається із сліз, зітхань і посмішок, причому зітхання переважають. О. Генрі

 

*  Життя прекрасне, коли створюєш його сам. Софі Марсо

 

*  Якщо ви бажаєте, щоб життя посміхалось вам, то подаруйте йому спочатку свій хороший настрій. Б. Спіноза

doc
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
1408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку