Виховна година «Моє здоров’я в моїх руках»

Про матеріал
Виховна година «Моє здоров’я в моїх руках» вчить учнів бережно відноситись до свого здоров’я та сприяє виробленню активної життєвої позиції.
Перегляд файлу

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ:

«МОЄ ЗДОРОВ’Я  В МОЇХ РУКАХ»

 

 

Підготувала:

Байдак Оксана Андріївна

   

Мета: узагальнити знання учнів про здоров’я; пропагувати здоровий спосіб життя; виробляти активну життєву позицію.

Обладнання: плакати з висловлюваннями про негативний вплив шкідливих звичок; буклети про здоровий спосіб життя. Підготовчий етап:  

Класна кімната поділяється на чотири зони для гри чотирьох команд. Парти розташовані таким чином, щоб дошку можна було бачити всім учасникам.

Приклади плакатів:

                  «Від вина гине краса, унаслідок вживання вина скорочується молодість».

                  «Слід підтримувати міцність тіла, щоб зберігати міцність духу».

                  «Жодні напасті та злочини не знищать стільки народу і народного багатства, як пияцтво».

ХІД ЗАХОДУ

1.   Вступне слово вчителя

ВЧИТЕЛЬ: Сьогоднішня наша зустріч присвячена найактуальнішій проблемі сучасності – здоровому способу життя. Давайте разом поміркуємо, на яких засадах формується здоровий спосіб життя?

2.   «Мозковий штурм» 

Складові здорового способу життя.

Учні називають складові здорового способу життя, вчитель фіксує їх на дошці. Це можуть бути:  1)      відмова від куріння;

2)                відмова від вживання алкогольних напоїв;

3)                відмова від вживання наркотиків;

4)                заняття фізичною культурою та спортом; 5)       відсутність будь-яких захворювань; 6)   раціональне харчування. 

Також сюди належить відмова від лихослів’я, як складова морального здоров’я. Вчитель нагадує учням, що здоров’я залежить від таких чинників (демонструє картку, яка потім прикріплена на дошці):

              спадковість – 20%;

              рівень медичного обслуговування – 10%;        екологія – 20%;           спосіб життя – 50%.

3.    Бесіда

ВЧИТЕЛЬ: Спосіб життя – це чинник здоров’я, що майже цілком залежить від поведінки людини. Що таке здоровий спосіб життя?

ПЕРШИЙ УЧЕНЬ: Це такий спосіб життя, що зберігає та зміцнює здоров’я.

ВЧИТЕЛЬ: Що може допомогти поліпшити здоров’я? ДРУГИЙ УЧЕНЬ : Фізична культура (ранкова зарядка, заняття різноманітними видами спорту, туризм та ін.); раціональне харчування (1-2 на день вживати гарячу першу страву щодня – фрукти та овочі, відмовитися від чіпсів, газованих напоїв та ін.); особиста гігієна та правильний режим навчання та відпочинку (через кожні 45 хв. навчання слід робити 10-хвилинні перерви та переключатися з  одного виду на інший, спати не менше ніж 8 год.

на добу, уміти розслаблятися, загартовуватися).

ВЧИТЕЛЬ: Які чинники поведінки псують здоров’я людини?

ТРЕТІЙ УЧЕНЬ: Куріння, вживання наркотиків та алкоголю. 4. Виготовлення плакату «Здоровий спосіб життя»

Вчитель поєднує у чотири групи (команди). Принцип об’єднання може бути будь-який (за власним вибором учнів, за захопленнями, призначеннями капітанів і їх подальшим обиранням тощо). Створені команди вигадують собі назви відповідно до теми виховного заходу). Також обирається «лічильник» - учень, який лічитиме бали, що отримуватимуть команди.

Вчитель дає завдання командам: протягом 5-10 хв. намалювати плакат, що пропагує здоровий спосіб життя. Головні вимоги: яскравість, образність, інформативність, оригінальність. Команда-переможниця отримує 10 ігрових монет, решта команд – по 5 ігрових монет. Потім ці плакати вивішуються в класі. Команди малюють під спокійну музику.

5.    Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

Гра триває 10-15 хв. Лунає тиха музика. Вчитель читає запитання, команди повинні відповісти на них. За кожну правильну відповідь команда отримує одну ігрову монету. Набрані монети додаються до інших, що зароблені під час конкурсу плакатів.

Запитання для гри:

1)                Назвіть батьківщину тютюну. (Америка)

2)                Як і коли тютюн потрапив до Європи? (У ХV ст. після відкриття

Америки Колумбом, який завіз його до Європи)

3)                Найцінніше, що є в людини. Його тривалість у курців скорочується в середньому на 17 років. (Життя)

4)                Яку назву має процес формування наркотичної залежності через поступове збільшення дози вживання наркотичної речовини? (Звикання) 5)   Велика червона квітка, із листя й стебла якої отримують потужній наркотик, насіння якої вживається в їжу. (Мак)

6)                Одна з головних складових тютюну, дуже небезпечна отрута, від однієї краплі якої гине кінь. (Нікотин)

7)                Як давні греки називали людину, яка страждає на заціпеніння?

(Наркоман)

8)                На думку А.П.Чехова, горілка, хоч і біла, робить червоним ніс. А що вона чорнить? (Репутацію)

9)                Смертельна хвороба печінки, що виникає, як правило, під час зловживання алкогольними напоями. (Цироз)

10)           Продовжте висловлювання А.П.Чехова: «Цілувати жінку, яка курить, усе одно, що…(цілувати попільничку)»/

11)           Що, відповідно до народної китайської мудрості, приносить сто печалей і одну радість? (Алкогольні напої).

12)           Яку назву має діяльність спеціалістів, що спрямована на зміну поведінки, що у свою чергу, може зменшити бажання курити, уживати алкоголь чи наркотики? (Профілактика)

13)           Дуже важливий внутрішній орган, що найбільше потерпає від куріння.

(Легені)

14)           Набутий синдром, що викликається вірусом імунодефіциту людини.

(СНІД)

15)     Смертельна хвороба дихальних шляхів, що серед курців зустрічається в

30 разів частіше, ніж серед тих, хто не курить. (Рак)

16)    Що сьогодні є об’єктом загального осуду за кордоном й причиною того, що тих хто зловживає цим, не беруть на роботу до деяких організацій?

(Куріння)

17)    Зловживання лікарськими препаратами, продуктами побутової хімії з метою одурманювальної дії на організм. Призводить до ураження серця, легенів, нирок, печінки, мозку та інших органів. (Токсикоманія)

Після гри підбиваються підсумки, підраховуються отримані монети. 

6.   Творчий конкурс

Вчитель роздає підготовлені раніше завдання в конвертах різного кольору.

Орієнтовані завдання

1.                 Підготувати (розробити) антирекламу тютюнового виробу або алкогольного напою (або і того й іншого). Наприклад ситуація, що пов’язана з відпочинком, подорожжю тощо.

2.                 Розповісти про негативний вплив, наслідки вживання дітьми алкогольних напоїв та куріння.

3.                 Навести в усній формі аргументи за здоровий спосіб життя.

4.                 Назвати причини, через які людина (дитина) починає курити, уживати алкоголь або наркотичні речовини.

На виконання завдання відводиться 15 хв. Лунає спокійна тиха музика. Перед тим, як команди отримають завдання, із кожної слід вибрати по одному спостерігачеві, який не братиме участі у виконанні завдань. Вони ознайомлюються з буклетами, що розроблені вчителем, щодо здорового способу життя. 

Після завершення виконання завдань кожна група презентує свої результати, аргументуючи власну точку зору. Спостерігачі ставлять запитання, виправляють можливі помилки.

Підсумки конкурсу не підбиваються, а тільки обговорюються, роблячи висновки. Спостерігачі можуть зазначати, яка команда була переконливішою. 

7.    Слово вчителя

ВЧИТЕЛЬ: Чи замислювались ви над тим, з якою метою та для кого й ким створюється реклама? Вона створюється для того, щоб продати певний товар, для чого підкреслюються його переваги порівняно з іншими аналогічними товарами. Реклама виготовляється фахівцями, які працюють разом із виробниками  торовану, що вивчають попит на цей товар й потребу в ньому, а також психологічні особливості споживачів.

Фактори, що враховуються під час створення реклами:

              психологічні характеристики сприйняття людиною кольорів;

              рекламований товар завжди має подаватися з найвигіднішої позиції, що підкреслює його переваги;

              реклама має бути яскравою, помітною та зустрічається на кожному кроці;

              рекламний ролик – неодмінно лаконічний – має часто повторюватися через те, що регулярне повторення сильніше впливає на свідомість людини, ніж логіка або переконання;

              «рекламна людина» - відома людина (наприклад артист).

Потенційному покупцеві ніби дають зрозуміти, наприклад, як слід пити саме цю каву, курити ці сигарети, їсти цей шоколад тощо. Це означає, що той, хто питиме, куритиме або вживатиме те саме, буде схожим на них, тобто буде багатим й успішним. В основі впливу на свідомість – так званий «ефект ореолу» відомої особистості, що викликає бажання в покупця наслідувати свого кумира.

Чи може реклама зашкодити? Якщо, окрім реклами, людина нічим не цікавиться, то опиняється в її владі, не розуміє, що її бажання і потреби створені штучним шляхом, а власне до неї застосовуються приховані психологічні механізми. Така людина не бачить реальності та не усвідомлює очевидних наслідків реклами.

У рекламі (окрім соціальної) ми ніколи не бачили і не бачимо хворих нещасних людей із тремтячими, жовтими від тютюну пальцями; дітей, родичів і сусідів курця, яким заважає та псує здоров’я тютюновий дим; хворих, які шкодують, що своєчасно не облишили курити.

8.     Підбиття підсумків

ВЧИТЕЛЬ: На цьому наш урок здоров’я завершено. Як на звичайному уроці ви отримаєте домашнє завдання, що має творчий характер. 

Завдання:

1)       підготувати антирекламу тютюнових виробів (це може бути невеличкий ролик, де можна використати вислів або народне прислів’я); 2)    скласти казку про якусь тварину, яка почала курити і що з нею сталося);

3)                розробити «Путівник здоров’я», що допоможе молодшим товаришам бути здоровими;

4)                написати листа молодшому братові або сестрі, в якому розповісти про шкідливість куріння.

Команда-переможниця після підрахунку ігрових монет отримує солодкі призи.

pdf
Додав(-ла)
Байдак Оксана
Додано
23 січня 2021
Переглядів
1992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку