Виховна година "Мозкова атака "Що заважає бути відповідальним"

Про матеріал
Матеріали розробки виховної години допоможуть класному керівнику пояснити шестикласникам основні аспекти відповідальності та причини, які заважають більшості школярів бути більш відповідальними
Перегляд файлу

Виховна година «Мозкова атака «Що заважає бути відповідальним?» (6 клас).

Мета: сформувати в учнів поняття «відповідальність» та розуміння   відповідальністі за власні вчинки та їх наслідки; сприяти вдосконаленню особистості учнів; навчити школярів виявляти та усувати недоліки характеру, що заважають свідомо та відповідально ставитися до життя; розвивати логічне мислення; формувати навички роботи у колективі; розвивати вміння аналізувати та робити висновки.

 

Хід виховної години                           

                            Коли ми приймаємо рішення взяти на себе відповідальність,

                                        перестаємо    бездарно витрачати час, звинувачуючи людей,

                                        час і обставини, тобто те, що не має до нас відношення.

 

І.  Вчитель. Якщо  під відповідальністю розглядати усвідомлене прагнення виконати свої зобов’язання перед суспільством і самим собою, то виходить, що спочатку індивіду необхідно виховати в собі міцну волю. Тільки та людина може не відступати від відповідальності, яка знає і розуміє її справжню ціну. Набагато простіше спробувати уникнути накладення усіляких зобов’язань, ніж нести тягар відповідальності. Це якість характеру приносить індивіду додаткові занепокоєння і зобов’язання. Однак у той же час відповідальність допомагає стати дисциплінованою людиною, виховати твердість і правильні риси характеру.

Якщо дитині ще в якійсь мірі можна пробачити не виконати дану обіцянку, то з дорослої людини спитається набагато суворіше за його проступок, і наслідки такої помилки можуть бути більш серйозними. Особистість, яка не бажає брати на себе відповідальність, не може вважатися в суспільстві цілком зрілою і самостійною. Такі люди частіше за інших піддаються осуду з боку, неприйняття вчинків і дій. В соціумі існує негласне правило, що той, хто помиляється, неодмінно має прийти до усвідомлення своєї неправоти.

  • Як ви гадаєте, ви вже дорослі, чи ще ні? (Учні викликаються на діалог, в якому висвітлюються моменти, де діти вимагають ставлення до себе, як до дорослих, та в яких вони намагаються бути дітьми).
  • Із вступного слова вчителя зробіть висновок, чим дорослість відрізняється від дитинства? (Ступенем відповідальності).

Вчитель. Давайте спробуємо розібрати поняття «відповідальність» на складові частини: «від» – «по» – «відальність».

Префікс «від» означає в зворотному напрямку, зверх чогось,  розширення меж; Префікс «по» означає «за – чимось», «після чогось», тобто  подовження в часі та просторі, наслідки. Корінь «від» –  це старослов’янське «відати» – знати.

Тобто: Я знаю, що я роблю – «відальність». Я знаю, чому  я це роблю, бо передбачаю наслідки, бачу ціль, прямую до кінцевого результату – «по».

 Я знаю, чому я це роблю саме так, бо усвідомлюю зв’язок з іншими, з навколишнім, шукаю найоптимальніші шляхи – «від».

  1. Вчитель: Як ви розумієте поняття «відповідальність», які ще асоціації ви б підібрали до даного терміну? (Варіанти відповідей учнів):
  •  свідоме ставлення особи до своїх обов'язків;
  •  усвідомлення суті та значення своєї діяльності, її наслідків для суспільства і соціального розвитку;
  •  вчинки особи з погляду інтересів суспільства або певної групи людей;
  • свідоме виконання вимог, які пред’являються до людини;
  • дотримання індивідуальних установок, реалізація планів і прагнень;
  • людина дає слово і залишається вірним йому;
  • бути відповідальним означає думати про близьких  людей та про наслідки своїх вчинків чи не принесуть вони шкоди.

Таким чином, стає зрозумілим, що відповідальна людина – це така, яка знає, що і чому вона робить,  як це вплине на її відносини з оточуючим світом і досягає поставленої мети.

ІІ. Вчитель. Відповідальність як така  термін соціологічний. Не можна говорити про відповідальність винятково у негативному значенні. Це поняття напрочуд багатогранне, що демонструється різними прикладами його вживання у повсякденному житті: «почуття відповідальності»; «відповідальна поведінка»; «підвищити відповідальність»; «узяти відповідальність на себе»; «притягнути до відповідальності»; «звільнити від  відповідальності»; «вчинити відповідально»;  «посісти відповідальне становище».

ІІІ. «Памятка учня».  Що таке мозкова атака? Правила проведення мозкової атаки (прописуються на дошці).

Мозкова атака  навчальний метод, спосіб колективного продукування нових ідей.

Правила генерації нових ідей.

  1. Головне кількість ідей. Не робіть ніяких обмежень.
  2. Повна заборона на критику і будь-яку оцінку висловлюваних ідей.
  3. Вітаються незвичайні і навіть абсурдні ідеї.
  4. Комбінуйте і покращуйте будь які ідеї.

Вчитель. Що ж заважає учням бути відповідальними?

Відповіді учнів фіксуються на дошці:

  • відсутність хобі;
  •  слабка сила волі;
  • лінь;
  • думка (критика та висміювання) однолітків;
  • потурання дорослих;
  • звичка;
  • відсутність режиму дня;
  • погана поведінка у школі та вдома;
  • не хочеться брати на себе певні обов’язки;
  • неорганізоване дозвілля в позаурочний час;
  • відсутність режиму дня.

IV. Рефлексія. Підведення підсумків.

Дорогі учні, шукайте можливості для самовдосконалення й не звертайте уваги на перешкоди, які неодмінно стануть на вашому шляху. Вчиться відповідати за свої вчинки й наміри. Шлях до дорослого життя лише розпочинається. Як сказавТомас Карлейл: «По цій землі неможливо ступити ні кроку без того, щоб не торкнутися відповідальності і обов’язку, які доводиться виконувати.»

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2020
Переглядів
4470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку