Виховна година на тему: "Чистий клас з моїм другом ."

Про матеріал
Тема. «Чистий клас з моїм другом ». Мета: навчити дітей основних правил дружніх стосунків та обирати друзів, допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності; сприяти зміцненню класного колективу.
Перегляд файлу

  Тема: « «Чистий клас з моїм другом »

 Мета. Вчити дітей основних правил дружніх стосунків та обирати друзів,      допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності; сприяти зміцненню класного      колективу.

Обладнання: плакат «Правила дружби», «квітка-семицвітка», прислів’я,                               «дерево порад», гілочки дружби, «листочки» з «дерева».

                                                             Хід заняття    

І. Організація учнів до уроку

-  Сьогодні ми з вами поговоримо про людські чесноти. Тему нашої зустрічі ви спробуєте відгадати самі.

Ось і тема в нас нова:

Зашифрована вона.

Пропоную в гру пограти

І її розшифрувати:

                                     «ДРУАБЖ».  (Дружба)

 

  • Молодці правильно! Отже, тема нашої виховної години «Як знайти друга? Вірний друг». Ми зібралися для того щоб навчитися дружити, а значить, допомагати, поважати, виручати одне одного, коли раптом хтось потрапить у біду.

Є різні цінності в житті. Та дорожча за золото, сильніша від бурі, міцніша за сталь – дружба.

Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. Кого можна назвати справжнім другом? Мабуть того, хто дарує нам свою любов, робить нас щасливими, допомагає в скрутну хвилину, з ким хочеться поділитися радістю, і смутком, хто завжди вислухає і зрозуміє. З другом завжди цікаво пограти у захопливу гру, почитати книжку, поділитися таємницею. Тож справжній друг завжди є опорою для нас.

  • А зараз пограємо у гру «Мікрофон». Я даватиму вам запитання, а ви будете відповідати.

                                                Гра «Мікрофон»

  • Яким повинен бути друг? ( поступливим, добрим, чуйним, довірливим, щоб розумів тебе, нежадібним, щоб не ображав…)
  • У вас є друг чи подруга?
  • Я рада за вас. Це дуже важливо мати справжнього друга. Спробуйте пояснити, що означає дружити. Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…»(ділитися з другом, допомагати, відвідувати, разом проводити час, робити уроки, ходити у кіно…)  
  • Молодці правильно ви розмірковуєте про дружбу. Сьогодні ми закріпимо ваші знання про дружбу, розглянемо різні ситуації, поповнимо вашу скарбничку правилами дружби. Для цього ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочитайте яку!  (Дружба)

 

  • Нам необхідно повернути їй пелюсточки. Здогадалися скільки? (Сім)
  • Так, і  вони є всі у мене. Тільки повернути їх можна за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви?

                                         Правила дружби

  1.                    Усмішка
  2.                    Мудрість
  3.                    Допомога
  4.                    Умій вибачати
  5.                    Доброта
  6.                    Єдність
  7.                    Радість

 

ІІ. Основна частина

 

  • Прочитайте перше правило дружби. (Усмішка)

Поверніться один до одного і подаріть собі усмішку.

                                      Усмішка, неначе сонце,

                                       Світло і тепло дає.

                                       Як загляне у віконце,

                                       Зразу радісно стає!

Прикріплюємо першу пелюсточку(Усмішка)

  • Друге правило дружби «Мудрість». Дізнаймося що говорить про дружбу народна мудрість. Чи добре ви знаєте прислів’я? Зараз перевіримо! Пограємо у гру «Закінчи прислів’я». На дошці ви бачите початок прислів’їв, а кінець вам слід дібрати самим. Хто бажає?

                                                 Гра «Закінчи прислів’я»

Сила птаха в крилах…             велика туга.

Без вірного друга -…               а людини – в дружбі.

Друга шукай,…                         а знайшов – бережи. 

 

  • Молодці! Ви швидко впоралися із завданням. Чи відомі вам інші прислів’я? Перевіримо! Я почну прислів’я, а ви закінчуйте.

          Друг пізнається…(в біді)

          З добрим дружись,,а лихого… (стережись)

  • Повторимо друге правило. (Мудрість). Прикріпимо пелюсточку(Мудрість)

 

  • А тепер прочитаємо третє правило (Допомога)

 Не баріться, відкладайте всі свої справи і поспішайте на допомогу. Якщо другу потрібне ваше співчуття, виявіть йому; якщо йому хочеться поділитися з вами радістю, вислухайте його. Друзів треба поважати. Давайте зараз подумаємо, як допомогти деяким дітям.

                                 Моральні задачі  

  1.                    «Пролунав дзвінок. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.»
  • Що мав би зробити Олег?
  • Як би ви повелися в такому випадку?
  1.                    «Холодного зимового дня Наталка й Оленка йшли зі школи додому. На Наталці була тепла шубка і рукавички, її портфель зручно висів на спині. А Оленка в школі забула свої рукавички і портфель вона несла в руці.

-  Рука в мене змерзла страшенно! – поскаржилася Оленка подрузі.

                    Наталка відповіла:

-   А в мене ні.

-  Що можна сказати про поведінку Наталки? Що вона мала зробити?

-  Що відчула в цей час Оленка?

  1.                    «Мені не щастить на подруг. Спочатку я дружила з Ніною. Вона хороша дівчина, але трішки лінькувата. Їй би на дивані весь день лежати і дивитися телевізор. Мені було нецікаво з нею. Ми не сварились, а  просто роздружились.

  Я почала дружити з Оксаною і  дещо розповіла їй про Ніну. Ніякого чесного слова з неї не брала, щоб мовчала, що це таємниця. А язиката Оксана роздзвонила по всій школі. Тепер я з Оксаною не розмовляю, хоча вона до мене підлизується.

  З Ларисою у мене теж дружба не клеїться. Вона мені щось торочить, я її слухаю. Коли ж я хочу щось розповісти, Ларисі слухати ніколи.

  Мені дуже хочеться мати справжню подругу. Але з ким дружити? Оксана – донощиця і ненажера, Лариса – хвалькувата, а Ніна тільки ляльками грається. Ой, я зовсім розгубилася, не знаю, як бути далі?»

  • Учні, чи зрозуміли ви чому з дівчинкою ніхто не хоче дружити? (Тому що потрібно прислухатися до товариша, підтримувати інтереси друзів, не обмовляти інших, уміти вислухати)
  • Давайте допоможемо їй і оживимо «Дерево порад». В мене на столі лежать листочки з цього дерева. Зараз ви будете читати і запам’ятовувати поради і прикріплювати їх на наше дерево.

                                       Поради:

  1.                    Думай не тільки про себе, але й про інших.
  2.                    Ціни друга, нічого не вимагай.
  3.                    Одяг для дружби не головне.
  4.                    Не живи працею друга, а попроси допомоги.
  5.                    Справжній друг сам пропонує допомогу.
  6.                    Дружба не буває корисливою.

- Отже, ми зробили добру справу – оживили дерево. Якщо ви будете дотримуватися цих порад, то ви будете мати багато друзів і самі станете вірними друзями.

Прикріпимо третю пелюсточку.(Допомога)

- А як же бути дівчинці, якщо вона зрозуміла наші поради? Що їй далі робити?

- Необхідно знати наступне правило дружби. Прочитаємо яке (Умій вибачати).

Я думаю, що ви вмієте це робити,бо вчите в школі мирилки,адже без них немає дружби. Хто знає мирилки?

 

  •                Мир, миром,

                    Пироги з сиром,

                    Вареники в маслі,

                    Ми дружечки красні.

 

  •                Через тин вишня нахилилася,

               Дві подружки посварилися.

               Тобі яблучко, мені грушечка,

               Не сварімося, моя душечко.

               Тобі яблучко,мені зернятко,

                Помирімося моє серденько.

Прикріплюємо четверту пелюсточку.(Умій вибачати)

 

  • Як добре коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово. А зараз трішки відпочинемо.

                Фізкультхвилинка

  • Прочитаємо наступне правило дружби. (Доброта)
  • Зараз пограємо у гру «Добре – погане»

Зберемо добрі слова у «торбинку доброти» і залишимо для себе та друзів, а на погані не зважатимемо.

Погано                      Добре

розірвав                    захистив

образив                     відвідав

посварилися             допоміг

штовхнув                  поділився

ударив                       заспокоїв

зруйнував                 подарував

злякав                        пожалів

обманув                     відремонтував 

  • Молодці! Із завданням ви впоралися.
  • Здавна відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі та милосердні люди добре почуваються і навіть довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що в них кришталево чисті душі. Зараз можемо прикріпити п’яту  пелюстку.

Прикріплюємо наступну пелюстку (Доброта).

 

Читаємо наступне правило (Єдність).

  • Народна мудрість каже: «Дружба – велика сила». Чи хочете ви бути сильними?
  • У мене на столі лежать гілочки. Якщо я візьму одну гілочку, то легко зламаю її. А якщо складу гілочки у пучок? (Не ламаються) .Тому я хочу ці гілочки перев’язати стрічкою. Нехай цей пучок стане символом єдності вашого класу, символом дружби. У дружбі треба завжди бути разом, об'єднуватись. Недарма кажуть: «Один за всіх, а всі за одного»

Прикріплюємо наступну пелюстку (Єдність)

 

  • Однієї пелюсточки бракує у нашої «Квіточки дружби». Але вона дуже приємна, тому що друзі завжди приносять одне одному що? (Радість)
  • Читаємо останнє правило дружби (Радість)

Кріпимо наступну, останню  пелюстку (Радість)

 

ІІІ. Заключна частина

  • Треба берегти друзів, не сваритися через дрібниці, ділитися, поважати і розуміти їх. Я називатиму різні твердження про дружбу, якщо ви будете згодні, то кажіть «так», якщо ні – мовчіть.
  • Дружба залежить від довіри. (Так)
  • Дружба залежить від одягу.
  • Дружба залежить від характеру.
  • Дружба залежить від вихованості.(Так)
  • Дружба залежить від уміння держати слово.(Так)
  • Дружба залежить від зачіски.
  • А зараз утворимо асоціативний кущ. Що ви уявляєте коли чуєте слово

«дружити» ?

 

 

 

                                     допомагати

 

               співчувати                                                радіти

 

                                                                               пробачати

 

                                                   Дружити

 

  піклуватися                                                            гратися

 

 

 

 

                         ділитися                                            провідувати

 

 

  • От і добігла до кінця наша бесіда про дружбу. Пригадайте слова одного з улюблених героїв мультфільму – кота Леопольда: «Друзі, давайте жити дружно!»

Пам’ятайте: з хорошим другом легше в біді, веселіше в радощах. Будьте завжди ввічливими з товаришами, допомагайте один одному, діліться необхідним, простягайте руку допомоги, коли це знадобиться.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку