Виховна година на тему : "Математична казка"

Про матеріал
Розвивати творчі здібності учнів, кмітливість, спостережливість, увагу, пам'ять, мислення, виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

 

  Жила на світі поважна фігура. Поважність її визнавалася всіма людьми, тому що при виготовленні багатьох речей її форму брали за зразок. А мала фігура такий вигляд. (показую фігуру квадрат)

    Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася «Подивись, який у мене красивий вигляд: сторони мої всі рівні, кути всі прямі. Якщо перетнуся я  по середній вертикальній лінії, то протилежні сторонимої так і зіллються і кути мої один з другим співпадуть. Якщо перегнусь я по середній горизонтальній лінії,знову кути мої і протилежні сторони зрівняються. Захочу перегнутися по будь – якій прямій, яка виходить з одного кута в другий, тоді і сусідні сторони зійдуться. Кращої від менефігури нема на світі! І ви не дивуйтесь, якщо побачите мене то великим , то малим: я за величиною сторін можу бути різним. Тільки краса моєї фігури від цього не зміниться.»

  • То як же тебе звуть, брате? – спитали зустрічні.
  • А звуть мене просто Квадрат.

    Ходив Квадрат по світу. І стала мучити його самотність: навіть поговорити ні з ким. Яка ж веселість одному? Весело буває тільки з друзями. І вирішив Квадрат пошукати своєї рідні. «Якщо зустріну свояка, то я його відразу впізнаю, - думав Квадрат. – Він повинен бути схожим чимось на мене».

    Одного разу зустрічає він на своєму шляху таку фігуру. ( Прямокутник вивішую)

    Почав Квадрат до неї придивлятися. Щось знайоме, рідне знаходив він у цій фігурі. І запитав він тоді:

  • Як звуть тебе, друже?
  • А звуть мене Прямокутник.
  • А чи рідні ми з тобою? – продовжував запитувати Квадрат.
  • Я би теж був радий дізнатися про це. Правда, за величиною і за відношенням моїх суміжних сторін я можу бути різним. Але якщо у нас знайдуться чотири незмінні схожі ознаки, то значить ми з тобою із

 одного роду і у нас є своя назва , відповідав Прямокутник.

    Почав він шукати і знайшов ці чотири ознаки схожості:

1). Всі кути рівні, а саме мають 90 градусів, тобто прямі;

2). Всі протилежні сторони рівні;

3). Протилежні сторони паралельні;

4). Діагоналі рівні між собою.

    Зраділи фігури, що знайшли один одного. Почали вони тепер удвох жити – поживати, разом трудитись, разом і веселитись, разом по білому світі ходити.

 

 

    Відпочивають вони одного разу на узліссі і бачать: виходить якась нова

фігура і йде прямо до них. А мала вона такий вигляд. ( показую трапецію)

    Привіталася ввічливо фігура з Квадратом і Прямокутником і з полегшенням говорить:

  • Довго я вас шукала, представників нашого старого роду. Нарешті я вас зустріла, розшукала своїх рідних.
  • А звати тебе як? – зі здивуванням запитали нову фігуру.
  • Звати мене Трапеція.
  • Але як ти доведеш, що ми рідня?
  • Дуже легко. Ми всі маємо дві загальні ознаки:

1). Маємо по чотири сторони;

2). Маємо по чотири кути.

    Так зустрілися і почали жити разом три рідні фігури, які називалися тепер одним словом – чотирикутники.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
4 червня 2020
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку