Мило та вода - для хвороби біда
Сьогодні ми з вами поговоримо про те, як ми завжди можемо бути чистими та охайними. Для цього ми здійснимо захоплюючу подорож вздовж річки «Гігієна» і зупинимося на кожному з островів , які зустрінуться нам. Ми дізнаємось з вами про особисті речі, як доглядати за зубами, вухами, носом, очима.
- Річка, по який ми будемо переміщатися, як вже відомо називається «Гігієна».
Повага до особистої гігієни сприяє підтримці та зміцненню здоров’я. Відгадування загадок
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький…
( Рушник)
У кожного в ванній
Є хитра штука:
Відмиє від бруду
І тіло, і руки.
Головне, щоб в око
Воно не потрапило. (Мило)
Поки вона гуляла спинка рожевою стала.
(Губка)
Прокидаємося зранку,
Піднімаємо фіранку.
Перш за все було б корисно
Каші нам смачної з'їсти.
Але всі малята знають:
Умивальня нас чекає!
Мій маленький любий котик,
Набери водички в ротик.
Зубки допоможе швидко
Налощити зубна? ...
(Щітка )
Я - біленький черв'ячок,
Виповзаю на дрючок.
Смаковитий та духмяний
Чищу ротик я слухняно.
В тюбику відпочиваю,
Свою справу добре знаю!
Свіжий подих надаю,
Блиску зубкам додаю.
Ще - малиновий, смугастий.
Поряд з щіткою - зубна ... (Паста)
Все, що бачить, нам покаже
На недоліки всі вкаже.
Як маленьке – то лежить,
Більше –на стіні висить. (Дзеркало)
Зроблені з заліза,
Уміють стригти і різати.
Коли вони зустрічаються,
Все на частини ділиться. (Ножиці)
Не хижак, а зуби має
Не гризе і не кусає
А розчеше кіски Олі,
Чубчик Петрикові й Толі. (Гребінець)
Навіщо треба мити руки? (Відповіді учнів)
- Любі, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Коли ми заходимо до школи, то за до всього торкаємося: руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет, торкаємося різних предметів впродовж дня. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не можна брати руки до роту. Треба постійно слідкувати за чистотою рук.
МИЄМО РУКИ
1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.
Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.
2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.
Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.
(Чистими.)
- Як часто треба купатися? ( Щодня.)
Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Шкіра повинна бути завжди чистою. Витиратися потрібно сухим і чистим рушником.
Своє волосся необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски повинні бути зручними і охайними.
Пам ‘ятка: використовувати не свій гребінець, заколки , головні убори – суворо забороняється.
Губка Боб задоволений тим, що ми навчилися правильно мити руки та знаємо як доглядати за своїм тілом. Він прощається з нами і ми рухаємось далі.
Пливемо до другого острова « Чистота».
- Діти, як називають лікарів, які лікують зуби? ( Стоматолог)
Я пропоную переглянути відео, а потом обговорити його.
- Який висновок ми можемо зробити?
- Скільки разів в день треба чистити зуби?
- Чи можна користуватися чужою зубною щіткою?
- Як часто треба змінювати зубну щітку?
- До кого треба звернутися при виникненні проблем із зубами?
4. Догляд за вухами , носом та очима
Рушаймо далі на кораблі. Перед нами острів «Акуратність». На ньому живе пірат Джек, який хоче, щоб ви відповіли йому на декілька питаннь.
- Нащо нам вуха?
- Як правильно доглядати за ними?
- А навіщо нам потрібен ніс?
- Як правильно доглядати за ним?
Джек пошкодив своє око і зараз ходить з пов’язкою. Він хоче дати вам декілька порад догляду за очима.
Поради пірата:
1) Бережи очі.
2) Не три їх брудними руками.
3) Негайно звернися за допомогою, якщо в очі щось потрапило.
4) Не грайся перед обличчям гострими предметами.
5) Довгими годинами не сиди перед екраном телевізора чи комп‘ютера.
6) Щодня роби вправи для очей.
Подякуємо Джеку за поради і попливемо далі.
VI. Закріплення знань учнів
- Для того, щоб допливти нам до берега треба виконати завдання:
Робота з прислів’ям.
Чиста вода – для хвороби біда.
Твоє здоров’я – у твоїх руках.
- Як ви розумієте ці прислів’я?
VII. Підсумок уроку
(Перегляд фрагменту із мультфільму «Маша и Ведмідь»)
2) Любі друзі, на цьому наша подорож завершується і на останок я хочу звернути вашу увагу на екран. Хто знає що це за квітка? Зараз ми будемо збирати нашу квітку за підсумком уроку.
1