Виховна година на тему : "Подорож до країни ввічливості"

Про матеріал

Виховна година на тему :

"Подорож до країни ввічливості"

Мета: пригадати правила ввічливої поведінки та слова ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти на запитання, чи є ми ввічливими і вихованими людьми.

Тип уроку :урок подорож

Обладнання: роздавальний матеріал(малюнки з завданнями для подорожі містом "ввічливості",мультфільм про ввічливість, вислови про ввічливість на дошці .

Хід заняття

(Перегляд мультфільму "Казки тітоньки Сови")

Перегляд файлу

Виховна година на тему :

"Подорож до країни ввічливості"

Мета: пригадати правила ввічливої поведінки та слова ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти на запитання, чи є ми ввічливими і вихованими людьми.

Тип уроку :урок  подорож

Обладнання: роздавальний матеріал(малюнки з завданнями для подорожі містом "ввічливості",мультфільм про ввічливість, вислови про ввічливість  на дошці .

 

Хід заняття

(Перегляд мультфільму "Казки тітоньки Сови")

Розповідь вчителя.

Індійська мудрість говорить, що ввічливість — найдорогоцінніший камінь. Що ж таке ввічливість?

 Форми поведінки, в яких виявляється повага до людини (дотримання добрих манер, доброзичливість, уважність, чемність), дістали назву ввічливості. Це найбільш доцільні й ефективні форми взаємних контактів, розв'язання завдань, що стоять перед людьми.

Загальні вимоги ввічливості деталізуються в ряді конкретних правил:

Вітатися при зустрічі, виявляти інтерес до самопочуття, здоров'я людини.

 Уміти своєчасно запропонувати допомогу людині, якої вона потребує,— поступитися місцем, пропустити вперед і т. д.

 Виявляти готовність зробити людині послугу на її прохання.

Прагнути не турбувати людину своїми діями, не відвертати її уваги, вибачатися за завдані клопоти, незручності, допущену помилку.

  У свою чергу, кожне з цих правил також може бути деталізоване стосовно конкретних ситуацій і обставин. Наприклад, ввічливість у, розмові передбачає вимоги: не вдаватися до грубих слів і виразів, не обвинувачувати співрозмовника на основі особистих домислів і неперевіреної інформації, не допускати образливих характеристик людини і погроз на її адресу.

  Ввічливість передбачає також відповідні традиції, мовні форми: побажання добра, вдячність, висловлення прохання, звернення до людини і т. д.

  Вимога ввічливості зобов'язує до звернення на «ви», яке підкреслює зрілість людини, її гідність. Звернення на «ти» допускається в спілкуванні з дітьми молодшого і середнього шкільного віку та з дуже близькими людьми — друзями, родичами, приятелями.

  Існує багато звернень до різноманітних груп людей: панове, громадяни, друзі, хлопці, дівчата; до окремої особи — пан, пані, друже, юначе, дівчино, мамо, тату, синок, донька та ін.

  Особливого значення ввічливість набуває там, де виникають складні умови взаємодії людей, а також при фактичній нерівності осіб у віці, громадському становищі, виконуваних функціях. У подібних випадках ввічливість покликана запобігти небезпечній спокусі «вищої» особи підкреслити свою «перевагу» і проявити неповагу до іншої. Про необхідність уникнути порушення вимог ввічливості повинен пам'ятати насамперед той, хто уособлює «вищу» особу: керівник колективу, учитель або вихователь, староста, людина, фізично сильніша, ім'я якої стало популярним.

 Дотримання перелічених правил благотворно впливає на контакти між людьми, застерігає їх від небажаних конфліктів, створює атмосферу взаємної поваги, чуйності. Засвоєння та дотримання правил поведінки позитивно позначається на моральній свідомості особи, розвитку її моральної культури.

(Подорож до міста ввічливості)

Сьогодні я вам пропоную помандрувати  до казкового міста ввічливості . Мандруючи  ми з вами будемо зупинятися на різних зупинках ,на яких ви будете отримувати завдання . Тож починаємо мандрувати і першою зупинкою у нашому місті буде"Ввічливі слова"

Завдання

  • Допоможи Чомучці дібрати до кожного з поданих висловів близькі за значенням
  • Подумай ,які слова ввічливості ти використаєш у кожній ситуації
  • Розглянь малюнки  та розкажи ,які слова ввічливості ти б використав у вказаних ситуаціях

Вчитель : Молодці ,добре впорались із завданнями ,тож мандруємо далі по нашому містечку,наступнанаша зупинка ,де ми затримаємося це - "Плутанина"

Завдання

Вчитель :Я пропоную вам прослухати різні ситуації та правила і пояснити ,чи все вірно вказано в них .

Ситуація 1

 Коли прокинешся ти вранці,

То замість «Добрий ранок»,

Кричи на кухню мамі з спальні:

«Готовий вже сніданок?».

 

Не вмивайтеся ніколи

І не мийте навіть рук,

Непотрібне це заняття

І не варто стількох мук!

 

Стригтися також не варто,

Та й резону в тім нема,

Бо однаково на старість

 облисіє голова!

 

Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким,

І нізащо слів «Будь ласка» і

«Пробачте» не кажи!

 

Якщо в друга іменини,

Ти не гай ані хвилини!

Завітай до нього вранці,

Ввімкни музику для танців.

 

Ще й пісні горлай щосили,

Щоб скоріше стіл накрили.

Подарунок лишай вдома—

Треба він тобі самому.

 

За один обід не варто

Подарунок віддавати:

Загрібай цукерки в жмені

І ховай їх у кишені.

 

Торт хапай двома руками,

їж великими шматками.

Після торту руку жирну

Витри краєм скатертини.

 

А коли ступнеш на ґанок,

Скажи: «Стіл був препоганий!'

Стане соромно родині —

Особливо господині.

І тоді матуся вдруге

Іменини зробить другу.

Ситуація 2

(діти знайомляться з правилами  поведінки і виправляють помилки)

Вчитель : Молодці ,не гаймо часу вирушаємо далі . Діти ми з вами потрапили на галявину доброти .

Завдання

(Діти розглядають приготовані малюнки і по черзі відповідають  які слова вони використали в різних ситуаціях)

Вчитель : Діти ввічливість і вихованість  полягає не лише в тому ,що ми вживаємо ввічливі слова ,а й у тому як ми себе поводимо в різних ситуаціях,а розібратися нам в цих ситуаціях допоможе наша 4 зупинка ,де зазирнемо до скриньки правильних вчинків і пояснимо героям як себе треба поводити ,а самі запам'ятаємо ,як себе не треба поводити.

(Розгляд малюнків і пояснення ситуацій)

Вчитель :Ми добре з вами попрацювали і дісталися до нашої останньої зупинки "Мультиплікаційна",де ми з вами побачимо що зробивши людині приємно тобі на душі буде приємно.

(перегляд мультфільму  "просто так ")

Вчитель :Ми з вами вже закінчили свою мандрівку нашим містом ввічливості і я вам пропоную створити квіточку ввічливості.

(діти по черзі беруть пелюстки зачитують вислови і кріплять їх на дошку)

Вчитель: отже,діти, давайте будемо людяними,чемними та привітними з тими хто нас оточує, шануймо один одного та бережемо, і тоді все те добре, що ми зробили, вернеться нам сторицею,і,можливо,тоді в цьому світлі стане більше тепла,радості та щирих посмішок. І запам'ятаймо ,що ввічливі слова - це слова за допомогою яких людина виявляє свою уважність ,люб'язність ,чемність . Тож будьмо ввічливими .

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Виховна робота
Додано
20 липня 2018
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку