У зв’язку з великою кількістю користувачів, спостерігаємо певні технічні проблеми. Приносимо вибачення за спричинені незручності.
Працюємо над вирішенням цих проблем та звертаємося до вас із проханням із розумінням поставитися до ситуації.

Урок. (Емоції та почуття. Культура почуттів та емоцій)

Про матеріал

Емоції та почуття. Культура почуттів та емоцій

Мета та завдання уроку:

актуалізувати емоційний досвід учнів;

пояснити поняття «почуття» та «емоції»;

розповісти про силу моральних почуттів;

розвивати вміння усвідомлено виявляти свої емоції та почуття, навички емоційного самоконтролю;

вчити учнів вибудовувати доброзичливі взаємовідносини з оточуючими, висловлювати судження щодо культури почуттів.

Обладнання: картки для індивідуальної та групової роботи; відеоматеріал, презентація до уроку.

Перегляд файлу

Емоції та почуття. Культура почуттів та емоцій

 

Мета та завдання уроку:

  • актуалізувати емоційний досвід учнів;
  • пояснити поняття «почуття» та «емоції»;
  • розповісти про силу моральних почуттів;
  • розвивати вміння усвідомлено виявляти свої емоції та почуття, навички емоційного самоконтролю;
  • вчити учнів вибудовувати доброзичливі взаємовідносини з оточуючими, висловлювати судження щодо культури почуттів.

 

 

Обладнання: картки для індивідуальної та групової роботи; відеоматеріал, презентація до уроку.

 

 

 

 

 

                              Хід уроку

 

   І. Організаційний момент. Підготовка до сприйняття навчальної теми

  1. Привітання учителя.

Скажіть, як ви думаєте, який у мене сьогодні настрій? (Добрий) Чому ви так вирішили? (Ви посміхаєтесь, очі сяють…) Ви маєте рацію. У мене дійсно чудовий настрій. По - перше, я знов зустрілась з вами, по – друге, у нас  буде цікава та корисна розмова.

         А розпочати  хочу з читання двох історій. Готові? Починаю.

         Неділя… Вихідний… Нарешті.

         Якось дуже темно у кімнаті. Включив світ, а світла не додалося.

         Не розумію, проте  відчуваю , що щось не так.

         Підходжу до вікна, дивлюсь – на душі стало млосно і боляче : стіна

         дощу відділила мене від світу. Футбольне поле перетворилося у не –

         велике озеро. Птахи, люди, дворові тварини – всі поховалися. Стоять                            

         струнко лише самотні дерева. Здається, що по їх стовбуру проходить

         холод .  Листям, що залишилося , дерева намагаються прикрити  своє

         частково оголене гілля.

         Я дивлюсь, вдивляюсь у глибину вулиці, шукаючи порятунку.

         Небо безжальне.

         Розумію, що сьогодні вже ніщо не зміниться. Футбольного матчу,

         як і зустрічі з друзями, не буде. Злізаю з підвіконня, плентаюсь до ліжка

         з єдиним бажанням сховатися під ковдрою від темряви та холоду.

 

 

 

 

 Неділя… Вихідний… я прокинувся сьогодні дуже рано. Щось не так. Підозріло обходжу свої володіння. Ніби ніщо не змінилося. І розумію, що у квартирі стало легко дихати. Я повними грудями хапаюсь за свіже повітря, вдихаю, ні, куштую, ковтаю його.  Підходжу до вікна – на вулиці стіна дощу. Великі краплі без зупину бють по деревах, землі,  загадково витанцьовують на даху. А земля, яка за спекотне літо зачерствіла, постаріла, зімялася, жадібно всмоктує воду, як я улюблений сік.

Швиденько одягаюсь, передзвонюю друзям. Десять хвилин – і ми вже бігаємо по вулицях, знаходимо великі калюжі і пропливаємо по них, як могутні кораблі. Я підняв голову до неба, посміхнувся червоно – жовтому хазяїну і, підморгнувши, сказав : «Сонечко, відпочинь!»     

 

2.Бесіда з учнями

  • Чи сподобалися вам історії?
  • Вони схожі?
  • Який настрій після читання кожної з них?
  • Що ці історії у вас викликають?

3.Учитель узагальнює відповіді учнів

 

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

ІІІ. Пояснення нового матеріалу

1. Учитель у співпраці з учнями з’ясовує, що таке емоції та почуття.

(Емоціїї – переживання людини під впливом зовнішніх або внутрішніх подразників, тобто переживання людиною свого ставлення до світу й до людей, душевне переживання відчуттів приємного або неприємного.

Почуття – емоції, що супроводжують оцінку певних суспільних явищ, вияв схвильованості, душевного піднесення. Емоціїї викликані певними душевними переживаннями. На відміну від емоцій, почуття є стійкими, глибокими, саме вони роблять наше ставлення до різних сторін життя постійними)

2.Колективна робота

  • за слайдами № 4,5,6,7(слайд №4 – підібрати антоніми)

 

3. Учитель читає казку та вірш, учні мають пояснити, які емоції вони відчули

 

Потерянный. Сказка про грустного леопарда

 

 

О чем задумался, мой юный леопард?
Тебе приснился берег и пустыня?
А ты в лесу, здесь осень, листопад,
И ежик с медвежонком здесь грустили.

Ты здесь чужой, но что же делать нам?
Чужой среди других, как это страшно.
И только лист порхает по волнам,
Лесного озера, а где-то там, у башни,

Опять царевна Василиса ждет.
Тебя купец привез дитю в подарок,
А ты сбежал, и только дождь идет,
Ты у костра погреешься, пожалуй,

Обсохнешь, снова станет веселей,
И девочки рука тебя ласкает.
Я знаю, очень грустно без зверей,
Но что же делать, раз судьба такая?

О, это одиночество в глуши.
Мой леопард, тебе нужны просторы,
Но ждет она, ты лучше поспеши.
И помирись с ней, и привыкнешь скоро.

Пусть в листопаде скрыться так легко,
Остаться в одиночестве так просто.
Но стоит ли? Пусть дружба – плен оков,
Она ребенок, ты почти что взрослый.

И вот шагнул, раз и другой…
Она тебя увидела, так рада,
И ежик веселится -  малышам
Быть одинокими в лесу не надо.

Ты во дворце красивый сильный зверь,
Служанки верещат, тебя едва завидят,
Ты не один, с царевной ты теперь,
Ее никто с тобою не обидит.

А если будет сниться дивный мир,
И звери поспешат к тебе навстречу,
Ты не грусти, что ты расстался с ним,
Везде есть небо, всюду звезды светят.

 

А. Усачев. Есть где-то ...

Есть где-то Кошачья Планета.
Там кошки, как люди, живут:
Читают в постели газеты
И кофе со сливками пьют.

У них есть квартиры и дачи,
Машины и прочий комфорт,
Они обожают рыбачить
И возят детей на курорт.

Летают в заморские страны,
Находят алмазы с кулак,
Сажают на клумбах тюльпаны
И даже разводят собак.

Роскошная жизнь на планете
У кошек, котов и котят!
Но странные жители эти
Всё время о чём-то грустят.

Как много игрушек хороших,
Как много пластинок и книг!
Вот нет только кошек у кошек...
Ах, как же им грустно без них.

 

4. Гра «Рахункова палата»

Учні дивляться уривок мультфільму, а потім, обговоривши у групах, називають емоції, які виявили під час перегляду (слайд 11)
 

5.Учитель показує репродукції картин Степана Володимировича Каширіна    ( слайди 12,13,14,15 ). Учні дають словесний портрет емоційного стану котів

6. Слово вчителя

    Шановні, ви дуже вдало передали емоційний стан та настрої котів. А це означає, що людина вміє відчувати інших. Свої емоції ми можемо передати близьким, а можемо, як чарівники, і змінити їх. Своєю любовю  людина викликає відповідне почуття любові в того, хто ніколи не відчував її. Наші негативні емоції можуть викликати такі ж самі емоції та почуття у інших. Виходить, що емоціями ми можемо керувати: інколи стримувати, щоб не причинити болю іншим, інколи виразно проявляти, щоб оточуючі змогли відчути, наскільки вони нам дорогі.

7. Бесіда з учнями

  • Як ви думаєте, що таке «культура емоцій та почуттів»?

 

8. Словникова робота

Культура – це процес  розвитку та розкриття здібностей людини, високий  рівень  їх.

Культура емоцій і почуттів –  це  єдність і взаємозв’язок емоцій і почуттів, розвиток вміння позитивно та безконфліктно вирішувати свої емоційні проблеми.

ІV. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

1. Гра « Ромашка»

Діти витягають пелюстки «Ромашки», читають ситуацію і знаходять вихід . Ситуація «Якби…» :

  • друг не запросив тебе на свій День народження;
  • діти не беруть тебе у гру;
  • ти отримав погану оцінку;
  • тобі батьки не купили обіцяну іграшку;
  • ти запізнився на урок;
  • ти їв морозиво, тебе штовхнули, морозиво впало;
  • тобі зробили зауваження, на яке ти не заслуговував.

2. Бесіда з учнями

  • Чи можна себе позбавити від негативних емоцій?
  • А чи потрібно штучно намагатися себе позбавити від цих емоцій?
  • Чи можете ви уявити людину без емоцій?
  • Якщо людина немає емоцій, чи має вона почуття?

3. Слово вчителя

Від неприємних емоцій, почуттів можна позбавитися. Уявіть, що неприємність – це кулька, яку ви надуваєте. Надули? А тепер відпустіть її у повітря. Хай собі летить!

Ми маємо пам’ятати, що наш настрій та настрій оточуючих залежить від того, наскільки ми вміємо керувати своїми емоціями та почуттями.

  • Як керувати своїми емоціями? (Уявіть, що ви лікар, який лаконічно і точно має виписати рецепт хворому. Що б порадили?)

4.Перегляд слайдів ( 17 -52)

  • Які емоції викликав у вас перегляд слайдів?
  • А які почуття він формує?

V. Рефлексія (На дошці прикріплена картина дерева, на якому знаходяться яблука трьох кольорів: червоні, жовті, зелені.

« Дерево настрою »

Учитель просить дітей зірвати  з «Дерева настрою» яблуко, яке відображає їх емоційний стан у цей час.

Червоне яблукодуже добрий настрій.

Жовте яблукодобрий настрій.

Зелене яблукосумний настрій.

VI. Підведення підсумків уроку. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання

Підготуйте усну відповідь на питання: «Що є каяття?»

VIII. Заключне слово вчителя

Подивіться на останній слайд .

На слайді написані слова: «Сльози – це вища ступінь посмішки». Що ж може бути спільним між цими різними поняттями? (Це свідчить, що людина має емоції, почуття , душу)

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку