Урок. (Емоції та почуття. Культура почуттів та емоцій)

Про матеріал

Емоції та почуття. Культура почуттів та емоцій

Мета та завдання уроку:

актуалізувати емоційний досвід учнів;

пояснити поняття «почуття» та «емоції»;

розповісти про силу моральних почуттів;

розвивати вміння усвідомлено виявляти свої емоції та почуття, навички емоційного самоконтролю;

вчити учнів вибудовувати доброзичливі взаємовідносини з оточуючими, висловлювати судження щодо культури почуттів.

Обладнання: картки для індивідуальної та групової роботи; відеоматеріал, презентація до уроку.

Перегляд файлу

Емоції та почуття. Культура почуттів та емоцій

 

Мета та завдання уроку:

  • актуалізувати емоційний досвід учнів;
  • пояснити поняття «почуття» та «емоції»;
  • розповісти про силу моральних почуттів;
  • розвивати вміння усвідомлено виявляти свої емоції та почуття, навички емоційного самоконтролю;
  • вчити учнів вибудовувати доброзичливі взаємовідносини з оточуючими, висловлювати судження щодо культури почуттів.

 

 

Обладнання: картки для індивідуальної та групової роботи; відеоматеріал, презентація до уроку.

 

 

 

 

 

                              Хід уроку

 

   І. Організаційний момент. Підготовка до сприйняття навчальної теми

  1. Привітання учителя.

Скажіть, як ви думаєте, який у мене сьогодні настрій? (Добрий) Чому ви так вирішили? (Ви посміхаєтесь, очі сяють…) Ви маєте рацію. У мене дійсно чудовий настрій. По - перше, я знов зустрілась з вами, по – друге, у нас  буде цікава та корисна розмова.

         А розпочати  хочу з читання двох історій. Готові? Починаю.

         Неділя… Вихідний… Нарешті.

         Якось дуже темно у кімнаті. Включив світ, а світла не додалося.

         Не розумію, проте  відчуваю , що щось не так.

         Підходжу до вікна, дивлюсь – на душі стало млосно і боляче : стіна

         дощу відділила мене від світу. Футбольне поле перетворилося у не –

         велике озеро. Птахи, люди, дворові тварини – всі поховалися. Стоять                            

         струнко лише самотні дерева. Здається, що по їх стовбуру проходить

         холод .  Листям, що залишилося , дерева намагаються прикрити  своє

         частково оголене гілля.

         Я дивлюсь, вдивляюсь у глибину вулиці, шукаючи порятунку.

         Небо безжальне.

         Розумію, що сьогодні вже ніщо не зміниться. Футбольного матчу,

         як і зустрічі з друзями, не буде. Злізаю з підвіконня, плентаюсь до ліжка

         з єдиним бажанням сховатися під ковдрою від темряви та холоду.

 

 

 

 

 Неділя… Вихідний… я прокинувся сьогодні дуже рано. Щось не так. Підозріло обходжу свої володіння. Ніби ніщо не змінилося. І розумію, що у квартирі стало легко дихати. Я повними грудями хапаюсь за свіже повітря, вдихаю, ні, куштую, ковтаю його.  Підходжу до вікна – на вулиці стіна дощу. Великі краплі без зупину бють по деревах, землі,  загадково витанцьовують на даху. А земля, яка за спекотне літо зачерствіла, постаріла, зімялася, жадібно всмоктує воду, як я улюблений сік.

Швиденько одягаюсь, передзвонюю друзям. Десять хвилин – і ми вже бігаємо по вулицях, знаходимо великі калюжі і пропливаємо по них, як могутні кораблі. Я підняв голову до неба, посміхнувся червоно – жовтому хазяїну і, підморгнувши, сказав : «Сонечко, відпочинь!»     

 

2.Бесіда з учнями

  • Чи сподобалися вам історії?
  • Вони схожі?
  • Який настрій після читання кожної з них?
  • Що ці історії у вас викликають?

3.Учитель узагальнює відповіді учнів

 

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

ІІІ. Пояснення нового матеріалу

1. Учитель у співпраці з учнями з’ясовує, що таке емоції та почуття.

(Емоціїї – переживання людини під впливом зовнішніх або внутрішніх подразників, тобто переживання людиною свого ставлення до світу й до людей, душевне переживання відчуттів приємного або неприємного.

Почуття – емоції, що супроводжують оцінку певних суспільних явищ, вияв схвильованості, душевного піднесення. Емоціїї викликані певними душевними переживаннями. На відміну від емоцій, почуття є стійкими, глибокими, саме вони роблять наше ставлення до різних сторін життя постійними)

2.Колективна робота

  • за слайдами № 4,5,6,7(слайд №4 – підібрати антоніми)

 

3. Учитель читає казку та вірш, учні мають пояснити, які емоції вони відчули

 

Потерянный. Сказка про грустного леопарда

 

 

О чем задумался, мой юный леопард?
Тебе приснился берег и пустыня?
А ты в лесу, здесь осень, листопад,
И ежик с медвежонком здесь грустили.

Ты здесь чужой, но что же делать нам?
Чужой среди других, как это страшно.
И только лист порхает по волнам,
Лесного озера, а где-то там, у башни,

Опять царевна Василиса ждет.
Тебя купец привез дитю в подарок,
А ты сбежал, и только дождь идет,
Ты у костра погреешься, пожалуй,

Обсохнешь, снова станет веселей,
И девочки рука тебя ласкает.
Я знаю, очень грустно без зверей,
Но что же делать, раз судьба такая?

О, это одиночество в глуши.
Мой леопард, тебе нужны просторы,
Но ждет она, ты лучше поспеши.
И помирись с ней, и привыкнешь скоро.

Пусть в листопаде скрыться так легко,
Остаться в одиночестве так просто.
Но стоит ли? Пусть дружба – плен оков,
Она ребенок, ты почти что взрослый.

И вот шагнул, раз и другой…
Она тебя увидела, так рада,
И ежик веселится -  малышам
Быть одинокими в лесу не надо.

Ты во дворце красивый сильный зверь,
Служанки верещат, тебя едва завидят,
Ты не один, с царевной ты теперь,
Ее никто с тобою не обидит.

А если будет сниться дивный мир,
И звери поспешат к тебе навстречу,
Ты не грусти, что ты расстался с ним,
Везде есть небо, всюду звезды светят.

 

А. Усачев. Есть где-то ...

Есть где-то Кошачья Планета.
Там кошки, как люди, живут:
Читают в постели газеты
И кофе со сливками пьют.

У них есть квартиры и дачи,
Машины и прочий комфорт,
Они обожают рыбачить
И возят детей на курорт.

Летают в заморские страны,
Находят алмазы с кулак,
Сажают на клумбах тюльпаны
И даже разводят собак.

Роскошная жизнь на планете
У кошек, котов и котят!
Но странные жители эти
Всё время о чём-то грустят.

Как много игрушек хороших,
Как много пластинок и книг!
Вот нет только кошек у кошек...
Ах, как же им грустно без них.

 

4. Гра «Рахункова палата»

Учні дивляться уривок мультфільму, а потім, обговоривши у групах, називають емоції, які виявили під час перегляду (слайд 11)
 

5.Учитель показує репродукції картин Степана Володимировича Каширіна    ( слайди 12,13,14,15 ). Учні дають словесний портрет емоційного стану котів

6. Слово вчителя

    Шановні, ви дуже вдало передали емоційний стан та настрої котів. А це означає, що людина вміє відчувати інших. Свої емоції ми можемо передати близьким, а можемо, як чарівники, і змінити їх. Своєю любовю  людина викликає відповідне почуття любові в того, хто ніколи не відчував її. Наші негативні емоції можуть викликати такі ж самі емоції та почуття у інших. Виходить, що емоціями ми можемо керувати: інколи стримувати, щоб не причинити болю іншим, інколи виразно проявляти, щоб оточуючі змогли відчути, наскільки вони нам дорогі.

7. Бесіда з учнями

  • Як ви думаєте, що таке «культура емоцій та почуттів»?

 

8. Словникова робота

Культура – це процес  розвитку та розкриття здібностей людини, високий  рівень  їх.

Культура емоцій і почуттів –  це  єдність і взаємозв’язок емоцій і почуттів, розвиток вміння позитивно та безконфліктно вирішувати свої емоційні проблеми.

ІV. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

1. Гра « Ромашка»

Діти витягають пелюстки «Ромашки», читають ситуацію і знаходять вихід . Ситуація «Якби…» :

  • друг не запросив тебе на свій День народження;
  • діти не беруть тебе у гру;
  • ти отримав погану оцінку;
  • тобі батьки не купили обіцяну іграшку;
  • ти запізнився на урок;
  • ти їв морозиво, тебе штовхнули, морозиво впало;
  • тобі зробили зауваження, на яке ти не заслуговував.

2. Бесіда з учнями

  • Чи можна себе позбавити від негативних емоцій?
  • А чи потрібно штучно намагатися себе позбавити від цих емоцій?
  • Чи можете ви уявити людину без емоцій?
  • Якщо людина немає емоцій, чи має вона почуття?

3. Слово вчителя

Від неприємних емоцій, почуттів можна позбавитися. Уявіть, що неприємність – це кулька, яку ви надуваєте. Надули? А тепер відпустіть її у повітря. Хай собі летить!

Ми маємо пам’ятати, що наш настрій та настрій оточуючих залежить від того, наскільки ми вміємо керувати своїми емоціями та почуттями.

  • Як керувати своїми емоціями? (Уявіть, що ви лікар, який лаконічно і точно має виписати рецепт хворому. Що б порадили?)

4.Перегляд слайдів ( 17 -52)

  • Які емоції викликав у вас перегляд слайдів?
  • А які почуття він формує?

V. Рефлексія (На дошці прикріплена картина дерева, на якому знаходяться яблука трьох кольорів: червоні, жовті, зелені.

« Дерево настрою »

Учитель просить дітей зірвати  з «Дерева настрою» яблуко, яке відображає їх емоційний стан у цей час.

Червоне яблукодуже добрий настрій.

Жовте яблукодобрий настрій.

Зелене яблукосумний настрій.

VI. Підведення підсумків уроку. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання

Підготуйте усну відповідь на питання: «Що є каяття?»

VIII. Заключне слово вчителя

Подивіться на останній слайд .

На слайді написані слова: «Сльози – це вища ступінь посмішки». Що ж може бути спільним між цими різними поняттями? (Це свідчить, що людина має емоції, почуття , душу)

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
30 липня 2018
Переглядів
6419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку