Тема. Збалансоване харчування. Значення води для життя і здоров’я людини.
Мета. Вчити дітей основним правилам харчування, розширити знання учнів про склад продуктів, виховувати навички культури та гігієни правильного харчування;пояснює значення води для життя і здоров’я людини.
Обладнання. Емблема «Інститут раціонального харчування», бейджики «наукових працівників» інституту, кафедри і «спеціаліста» по воді; набір продуктів за класифікацією «Білки», «Жири», «Вуглеводи», набір вітамінів, костюми вітамінів, костюм «Майстер Шеф»
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
Ось дзвінок на дав сигнал,
Працювати час настав,
То ж і ми часу не гаймо,
Урок з «Основ здоров’я» починаймо.
ІІ. Оголошення теми та завдань уроку.
Наукові працівники розкажуть вам про харчування , здоров’я та значення води для людини. Також ви отримаєте багато корисних порад щодо правильного харчування та вживання води, отож будете правильно харчуватися і вживати воду самі та ще й привчите до цього свою родину.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
Слово надається директорові інституту. Виступ з теми «Життя без їжі неможливе» (Щоб жити, людина повинна їсти. З їжею вона отримує всі необхідні речовини для того,щоб працювати, рости, займатися спортом, щоб працювало серце, легені, м’язи та інші органи. Але харчуватися треба правильно. їжу треба намагатися приймати в один і той же самий час. Під час їжі не розмовляти, гарно пережовувати. Ніколи не переїдати. Більше вживати свіжих фруктів та овочів. Кожного дня треба спожити гарячі страви: борщі, супи, бульйони).
(Розповідає учням, що таке, білки, жири та вуглеводи, для чого вони потрібні нашому організму і в яких продуктах їх найбільше. Завідуюча звертає увагу на харчові продукти, які лежать на трьох підносах з підносах з підписами «Білки», «Жири» та «Вуглеводи». Далі розповідає про дитяче харчування. Не варто їсти тільки «смачненьке» - морозиво, цукерки, шоколад. Розповідає про «штучну» їжу, насичену барвниками, речовинами, які перешкоджають її псуванню. Таку їжу недоцільно вживати, адже вона, хоча й смачна, шкодить здоров’ю).
(Вода - найважливіша складова середовища нашого існування. Після повітря, вода другий за значенням компонент, необхідний для людського життя. Споживання чистої води забезпечує нормальну роботу внутрішніх органів. Вона зберігає гнучкість вашого тіла, змащує суглоби й допомагає проникненню поживних речовин. Кількість води, необхідний для підтримання водного балансу, залежить відвіку, фізичної активності, температури і вологості. Добова потреба для дитини становить :
діти від 1-4 років: від 2-4 склянок;
діти 4-8 років: 5 склянок;
діти 9 -13 років: 7-8 склянок;
14 і більше: від 8 до 11 склянок
Денну норму води дитина може отримати не тільки споживаючи воду, але і з харчових продуктів: овочів, фруктів, супів тощо.
Запивати їжу можна і треба. Вживання води під час їжі допомагає травленню і запобігає зневодненню та закрепам.
(Слово «вітаміни» походить від латинського «віта» - життя. Вітаміни потрібні всім, а дитячому організму – особливо. Вони потрапляють в організм людини з їжею)
Входять вітаміни.
Вітамін А.
Я сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Я є в моркві, маслі, сирі, зеленій цибулі, риб’ячому жирі.
Вітамін В.
Я дуже потрібний для розумової і фізичної праці. Я є в хлібі, каші, м’ясі, яйцях.
Вітамін С.
Я запобігаю застуді. Я є в овочах і фруктах, найбільше в шипшині та чорній смородині.
Вітамін Д.
А я зміцнюю кістки. Я є в капусті, картоплі, помідорах, цибулі.
СПІВАЮТЬ.
Хто дружити з нами буде –
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Влітку та восени наша їжа багата вітамінами. А ось взимку та навесні треба вживати вітаміни – таблетки куплені в аптеці (лікар демонструє вітаміни та коментує їх назви)
Фізкультхвилинка «Австралійський дощ"
ІV. Робота в групах
1.Самостійне опрацювання (робота з підручником ст.20-25)
2. Діти ставлять запитання «науковим працівникам інституту» за прочитаним і отримують відповіді.
3. Розповідь «Як ти харчуєшся щоденно?» (Метод «Мікрофон»)
4.Підготовка інформації:
1 група - «Правила поведінки в їдальні і за столом»
2 група – Реклама корисних продуктів харчування
3 група – «Вода – джерело життя»
V. Закріплення (робота на картках)
1. Продовжити речення:
Смачна, але шкідлива їжа – це ………..
2. Розмалювати продукти харчування двома кольорами: корисні – одним кольором, а т, які завдають шкоди – іншим.
VІ. Інсценований виступ одного із переможців «Майстер Шеф»
(як практично приготувати нескладний сніданок школяра)
VІІ. Рефлексія.
1.Технологія «Мікрофон»
2. Домашнє завдання
Розповісти батькам, що ти знаєш про правила харчування і вживання води.