23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Виховна година на тему: "Пошуки краплинки" 1 клас

Про матеріал
Розробка виховної години для 1 класу на тему: "Пошуки краплинки". До розробки додається презентація та додатки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доброго дня!

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Твердий стан

Номер слайду 8

Рідкий стан

Номер слайду 9

Газоподібний стан

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Пошуки краплинки

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Якого вода кольору?

Номер слайду 20

2. Яка на смак?

Номер слайду 21

3. Який має запах?

Номер слайду 22

4. Яку форму має вода?

Номер слайду 23

5. В яких станах ми можемо її зустрічати?

Номер слайду 24

6. Де живе вода? Де ми можемо її бачити?

Номер слайду 25

Номер слайду 26

ЛІД

Номер слайду 27

СНІЖИНКИ

Номер слайду 28

ХМАРА

Номер слайду 29

ДОЩ

Номер слайду 30

ВОДА

Номер слайду 31

ГРАД

Номер слайду 32

ТУМАН

Номер слайду 33

ПАРА

Номер слайду 34

Гра “Стани води”

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Більша частина організму людини (70%) складається з води.

Номер слайду 45

Без води людина може прожити лише 5 днів.

Номер слайду 46

Вода є провідником енергії, думок та почуттів.

Номер слайду 47

В лід швидше перетворюється гаряча вода, ніж холодна.

Номер слайду 48

Номер слайду 49

Як ми можемо берегти воду?

Номер слайду 50

Номер слайду 51

Номер слайду 52

Номер слайду 53

Номер слайду 54

Номер слайду 55

Про що ми говорили протягом всього нашого заняття?

Номер слайду 56

2. Якого кольору є вода?

Номер слайду 57

3. Яка вона на смак?

Номер слайду 58

4. Чи має вода запах?

Номер слайду 59

5. Чи має вода форму?

Номер слайду 60

6. В яких станах може перебувати вода?

Номер слайду 61

7. Кого із родичів та друзів капельки ви можете назвати?

Номер слайду 62

8. Що може трапитися, якщо ми не будемо берегти воду?

Номер слайду 63

9. Як ми можемо берегт воду в школі, вдома …?

Номер слайду 64

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

План-конспект виховного заходу

Тема: Пошуки краплинки.

Мета: відновити знання про властивості води, її стани, поповнити знання учнів цікавими фактами про воду, сформувати шанобливе ставлення до використання, збереження та очищення води; розвивати увагу, уяву, пам'ять, кмітливість, мислення, мовлення, логіку; виховувати вміння ціннісного ставлення до водних ресурсів.

Обладнання: плакат «Пошуки краплинки»; склянка з водою, камінець, склянка з молоком, одеколон; зображення хлопчика та дівчинки, льоду, сніжинок, хмари, дощу, води, граду, туману, пари, Капітошки; ТЗН (відео «Кап-кап-дитячі пісеньки-Наталія Май»; відео «Пісня Капітошки», презентація).

Форма проведення: заочна подорож.

Клас: 1-А

План заняття

  1. Організація класу до уроку.
    1. Привітання з класом.
    2. Створення сприятливого психологічного комфорту.
  2. Розкриття теми заняття.
    1. Створення проблемної ситуації.

Відгадування загадки.

  1. Оголошення теми і мети заняття.
  2. Вступна бесіда з проведенням та демонструванням дослідів.
  3. Зупинка 1. В гостях у дідуся.

Розповідь з елементами бесіди.

  1. Зупинка 2. Відвідини Русалочки.
    1. Проведення гри «Вода – не вода».
    2. Відгадування загадок.
    3. Проведення гри «Стани води».
  2. Зупинка 3. Зустріч із Дощовою Хмаринкою.

Фізхвилинка.

  1. Зупинка 4. У Снігової Хмаринки.

Інформаційно-пізнавальна бесіда.

  1. Зупинка 5. Зустріч із Рибкою.

Розповідь з елементами бесіди.

  1. Зупинка 6. Краплинка знайдена.

Розповідь.

  1. Підсумок заняття.
    1. Підсумкова бесіда.
    2. Прощання з класом.


Хід заняття

  1. Організація класу до уроку.
    1. Привітання з класом.

Слайд 1.

  • Доброго дня, діти! Мене звати Світлана Василівна і сьогоднішнє заняття проведу з вами я.
    1. Створення сприятливого психологічного комфорту.
  • Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться ви гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Всі сідайте тихо, діти!

Домовляймось не шуміти.

Ну гаразд, часу не гаймо

І заняття починаймо.

  1. Оголошення і розкриття теми заняття.
    1. Створення проблемної ситуації.

Відгадування загадки.

  • Для того, щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорити, вам потрібно буде відгадати загадку.

Відома здавна рідина, усяк її вживає.

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,

Бува, як скло, крихка, тверда,

Звичайна … . Підкажіть … . (Вода)

Слайд 2.

  1. Оголошення теми і мети заняття.
  •    Отже, як ви вже здогадалися, сьогодні ми з вами поговоримо про воду.
  •    Ми відновимо знання про властивості води, її стани, поповнимо знання цікавими фактами про воду, формуватимемо шанобливе ставлення до використання, збереження та очищення води.
    1. Вступна бесіда з проведенням та демонструванням дослідів.
  •    Діти, давайте спробуємо вияснити якою є вода!

(показую воду в склянці)

Слайд 3.

  •    Чим вода відрізняється від каменя? (Камінь твердий, його можна взяти у руки, покласти на стіл, кинути. Від цього він не змінить своєї форми).

Слайд 4.

  •    А вода має форму? Чи можна її покласти на стіл, як камінець? ( Ні, вода рідка, вона потече, розіллється).
  •    Вода легко змінює свою форму, набираючи форми посудини, в якій знаходиться.

(ставлю поряд стакан з молоком).

Слайд 5.

  •    Порівняйте воду з молоком. (вода прозора і безколірна)

(відкриваю пляшечку з одеколоном і водою, учні нюхають)

Слайд 6.

  •    Що ви помітили? (Що деякі рідини мають запах, а чиста вода запаху не має).
  •    Дуже цікавим є те, що вода може мати 3 різні стани. Погляньте, будь ласка, на екран!

Слайд 7.

  •    Перший стан води називається твердим (показую на зображення льоду), тому що на дотик він є твердим;

Слайд 8.

  •    другий – рідким (показую на зображення води), тому що ллється, розтікається, не має форми;

Слайд 9.

  •    а третій – газоподібним (показую на зображення пари), тому що ми не можемо відчути його на дотик, а лише можемо інколи побачити у повітрі.
  •    Іншими словами, це найближчі родичі води.

Слайд 10.

  •    Про які властивості води ви довідалися? (Вода – це рідина. Вона прозора, без колірна і не має запаху).
  •    Вода – це дуже великий скарб, однак люди так звикли до неї, що почали забувати про її цінність, про те, як важко вона надходить до нашої оселі. Люди забули, що воду треба берегти, своєчасно ремонтуючи крани, труби, своєчасно платити за послуги водопроводу. Все це призвело до великої біди.

Слайд 11.

  •    Послухайте, яку історію розповіла одна дуже мудра людина, яка багато років працювала сантехніком і рятувала крапельки води. У цій історії потрібна буде ваша допомога.
  •    Одного сонячного дня трапилася біда. Діти прокинулися вранці жваві та веселі.

Слайд 12.

  •    Побігли вмиватися. Але що це? У крані немає води.

Слайд 13.

  •    Кішка сумна лежить у куточку,

Слайд 14.

  •    а папуга в клітці зовсім не співає.

Слайд 15.

  •    Зів’яли квіти на підвіконні. «Але нічого, - подумали діти. – Один день можна не вмиватися.

Слайд 16.

  •    Вип’ємо чайку – і гайда на вулицю». Та чайник стоїть порожній. Ураз зник радісний настрій. Що робити? Де шукати крапельку? Вийшли діти на подвір’я.

Слайд 17.

  •    А в саду біля будинку все зів’яло.
  •    Як же бути?

Слайд 18.

  •    Вирішили вони мандрувати для того, щоб знайти крапельку води, яка зникла.
  •    Діти, допоможемо Петрику та Оленці знайти втрачену капельку? (Так.)
    1.  Зупинка 1. В гостях у дідуся.

Розповідь з елементами бесіди.

  •     Першим, кого вони зустріли на своєму шляху, був старенький дідусь. Він був дуже сильно чимось заклопотаний.
  •     Доброго дня! - сказали діти. – Чи не бачили ви часом крапельки?
  •     Дідусь відповів:
  •     Бачив, однак не скажу вам куди вона попрямувала поки ви не дасте відповідь на декілька запитань.
  •     Діти, давайте допоможемо нашим героям відповісти на запитання, які дав дідусь!

Слайд 19.

  •     Якого вода кольору? (прозора, безбарвна)

Слайд 20.

  •     Яка на смак? (не має смаку)

Слайд 21.

  •     Який має запах? (не має запаху)

Слайд 22.

  •     Яку форму має вода? (вона не має форми)

Слайд 23.

  •     В яких станах ми можемо її зустрічати? (в твердому, рідкому та газоподібному)

Слайд 24.

  •     Де живе вода? Де ми можемо її зустріти? (джерело, річка, озеро, море, океан, криниця, …)
  •     Після того, як дідусь отримав відповіді на всі свої запитання він сказав дітям прямувати вздовж річки до тих пір, поки вони не зустрінуть Русалочку.
  •     Вона підкаже куди вам далі йти, - додав дідусь на прощання.
    1.  Зупинка 2. Відвідини Русалочки.
      1. Проведення гри «Вода – не вода»

Слайд 25.

  • І справді, пройшовши невелику частину річки, діти її зустріли.
  • Привіт, - сказали Петрик і Оленка. – Ти часом не бачила крапельку води? Куди вона прямувала?
  • Бачила, - відповіла Русалочка. – Однак не скажу вам цього доки ви не виконаєте всі завдання, які я вам запропоную.
  • Діти, знову нам потрібно допомогти Оленці і Петрику виконати завдання, оскільки вони не зможуть дізнатися куди попрямувала краплинка.
  • Я живу одна, - сказала Русалочка, - і зі мною ніхто не грається. Чи могли б ви зі мною пограти в одну цікаву гру перед тим, як виконувати мої завдання.
  • Добре, Русалонько, - відповіли діти.
  • Я називатиму вам різні предмети, явища, якщо це відноситься до води, то ви будете плескати в долоньки, а якщо не відноситься, то піднімати рученята, повертаючи кисть. (показую при цьому необхідні рухи)
  • Діти, давайте ми також зіграємо в цю гру!

Камінь, роса, іній, порох, сніг, річка, лід, море, берег, жаба, туман, риба, дощ

  • Таким же чином Петрик з Оленкою розвеселили засмучену Русалоньку і вона змогла їм дати необхідні завдання.
    1. Відгадування загадок.
  • Ну що ж, - сказала Русалочка, - першим, що я вам запропоную буде відгадати загадки.
  • Діти, ви готові відгадувати загадки Русалоньки? (Так.) Тоді приступаймо до роботи!
  • Що тут сталося за нічку?

Де була раніше річка –

Від санчаток видно слід,

Все скував довкола …. (лід).

Слайд 26.

  • Наша матінка – завія

Нас із сита всюди сіє,

А як сонце припече –

Ми струмочком потечем. (Сніжинки).

Слайд 27.

  • Птиця летіла, крила розпустила,  сонце закрила. (Хмара).

Слайд 28.

  • Довго не має мене – все в’яне,

А прийду – оживає. (Дощ).

Слайд 29.

  • Текло, текло і лягло під скло. (Вода)
  • Що це таке? Пливе і ллється,

Часом на камінь дереться,

Як немає – все висихає,

Звір і птах помирає. (Вода)

Слайд 30.

  • Сидить дід за подушками та й стріляє галушками. (Град).

Слайд 31.

  • Хмара сива весь світ закрила. (Туман).

Слайд 32.

  • Вода, а літає. (Пара).

Слайд 33.

  • Молодці, діти, але це ще не всі завдання, які запропонувала Русалочка Петрику та Оленці.
    1. Проведення гри «Стани води».

Слайд 34.

  • А тепер спробуйте ще раз разом повторити слова-відгадки, називаючи при цьому стан, в якому перебуває вода, - продовжила Русалочка.

(на дошці висять зображення кожної із відгадок)


  • Лід твердий;
  • Сніжинки твердий;
  • Хмара газоподібний;
  • Дощ рідкий;
  • Вода рідкий;
  • Град твердий;
  • Туман газоподібний;
  • Пара газоподібний.

  • Молодці, діти, - відповіла Русалочка. – Бачу ви багато знаєте про воду. Для того, щоб знайти краплинку, вам необхідно спуститися вниз по річці. Однак будьте дуже обережні, оскільки вас чекає багато перешкод на шляху.
  • Дякуємо, - відповіли діти та помандрували далі.

Слайд 35.

  1.  Зупинка 3. Зустріч із Дощовою Хмаринкою.

Проведення фізкультхвилинки.

  • Йдучи попри річку, Петрик та Оленка жваво розмовляли про щось, як раптом, розпочалась велика злива.

Слайд 36.

  • Діти ховалися, де могли від неї, однак злива не припинялася. Врешті-решт Оленка вирішила звернутися до хмарки з проханням пропустити їх йти далі, однак та поставила їм одну умову.
  • Якщо ви зможете мене придобрити і покажете, які ви спортивні та як ви любите дощик, то я вас пропущу, - відповіла Хмарка.
  • Діти, давайте допоможемо Оленці та Петрикові догодити Хмарці! Для цього нам потрібно буде трохи розім’ятися..
  • Підведіться всі на свої ніжки та повторюйте за мною рухи. (Проведення фізхвилинки). Фізхвилинка буде під відео, однак рухи діти будуть повторювати за мною.
  • Молодці! Займайте свої місця.
  • Добре, - сказала Хмаринка, - Оскільки ви задовольнили моє прохання, то я пропущу вас йти далі. В дорозі на вас чекатиме моя сестричка-снігова хмаринка. Якщо ви будете себе добре поводити вона вам розкаже дуже багато цікавинок про воду.
  • Дякуємо, - відповіли діти та попрямували далі.

Слайд 37.

  1. Зупинка 4. У Снігової Хмаринки.

Інформаційно-пізнавальна бесіда.

  • Йдучи далі, Петрик з Оленкою таки зустріли сестричку Дощової Хмаринки, яка дуже сильно трудилася для того, щоб зробити все довкола білим-білим, чистим-чистим.
  • Доброго дня, тітонько Хмаринко! – сказали дітлахи.
  • Доброго дня, любі мої гості! Моя сестричка мені вже все вітерцем переказала. Я знала, що ви до мене прийде і приготувала для вас багато цікавинок.
  • Так Снігова Хмаринка запросила Оленку з Петриком зайти до неї в гості, попити чайку, оскільки хотіла багато чого цікавого розповісти про своїх родичів та про себе.
  • Ви часом не пам’ятаєте чи бачили ви незвичайну краплинку води, яка рухалася в цьому напрямку? – запитала Оленка.
  • Звичайно ж пам’ятаю, - відповіла Хмаринка. – У нас, водяних, у всіх пам'ять хороша. Колись давно приїжджав до нас один молодий чоловік, який досліджував мою пам'ять та пам'ять моїх родичів. Виявилося, що в наша пам'ять є дуже цікавою і запам’ятовує все у формі кристалів. Ось, подивіться, які зображення приніс нам той чоловік після свого дослідження. І ми не лише запам’ятовуємо інформацію, а й відчуваємо все, що відбувається довкола нас.
  • Ось так виглядає зблизька моя родичка Джерельна Вода.

Слайд 38.

  • Коли ми слухаємо класичну музику, то ми виглядаємо так.

Слайд 39.

  • Ось так ми виглядаємо, коли слухаємо важку рок-музику, або коли на нас хтось кричить та називає образливими і поганими словами.

Слайд 40.

  • Так – коли нас просять,

Слайд 41.

  • а так, коли нам наказують.

Слайд 42.

  • Коли нам дякують, або говорять, що люблять ми виглядаємо ось так.

Слайд 43.

  • Ого! - здивувалася Оленка. - Я навіть не знала настільки ви змінюєтеся при різних ситуаціях.
  • Для того, щоб ми завжди виглядали гарно, до нас потрібно звертатися лагідно, з добрими словами, нам не можна слухати важку музику. Але вам, Оленко та Петрику,- сказала Снігова Хмаринка, - також потрібно дотримуватися цього, оскільки більша частина вашого організму складається з води, отже і на вас це все також впливає.
  • Діти, давайте дізнаємося, які ще цікаві факти розповіла нашим мандрівникам тітонька Снігова Хмаринка!

Слайд 44.

  • Як ви вже почули, хмаринка говорила про те, що більша частина організму людини (70%) складається з води.

Слайд 45.

  • Без води людина може прожити лише 5 днів.

Слайд 46.

  • Вода є провідником енергії, думок та почуттів.

Слайд 47.

  • В лід швидше перетворюється гаряча вода, ніж холодна.
  • Після того, як Петрик з Оленкою трохи погостювали у Снігової Хмаринки, вони продовжили свою подорож.

Слайд 48.

  1. Зупинка 5. Зустріч із Рибкою.

Розповідь з елементами бесіди.

  • Через невеликий проміжок часу, наші шукачі зустріли Рибку, яка ледве дихала і просила про допомогу.
  • Допоможіть! Допоможіть!, - ледве вимовляла змучена Рибка.
  • Що трапилося? – запитав Петрик.
  • В цій річці вже неможливо жити! –. відповіла Рибка. – Щодня люди забруднюють її все більше і більше. Мої родичі вже загинули. Я залишилася одна і те, мені вже недовго залишилось.
  • Чим же ми можемо тобі допомогти? – запитала Оленка.
  • Бережіть та очищайте воду, - прошепотіла знесилена Рибка та зникла під водою.

Слайд 49.

  • Діти, як ми можемо берегти воду?
  • Коли відпочиваєш на природі, не кидати у воду сміття, консервні банки, пляшки, пакети;
  • Розчистити джерело;
  • Не ламати дерева на берегах річок (запобігає розливу);
  • Коли чистиш зуби – набирати воду у скляночку і нею полоскати рот. А кран закривати, щоб даремно не витрачати воду.
    1. Зупинка 6. Краплинка знайдена.

Проведення розповіді.

Слайд 50.

  • Після цієї ситуації Петрик та Оленка продовжували свій шлях, думаючи над своїм відношенням до води, адже вони не берегли воду. Після вмивання могли залишити відкритим кран, йдучи додому, викинути у річку фантик від цукерки або огризок від яблука і т.д. Було в них багато ситуацій, за які вони хотіли попросити в крапельки, її родичів, друзів та всіх жителів річок, морів, океанів прощення.

Слайд 51.

  • І ось, вони почули спів своєї дорогоцінної краплинки.
  • Оленко! Оленко! - сказав Петрик. – Ми вже близько!
  • Ось вона! – викрикнула Оленка, показуючи на берег річки.

Слайд 52.

  • Капітошко! – вигукнув Петрик. – Вибач нас будь ласка…

Слайд 53.

  • Ми більше не будемо недбало ставитися до тебе та до твоїх друзів, - перебила Оленка. – Не залишай нас! Повертайся додому.
  • Гаразд, - відповів Капітошка, радіючи тому, що ця подорож навчила Петрика та Оленку шанобливо ставитися до води та берегти її.

Слайд 54.

  • З тих пір у сім’ї, де проживали Петрик та Оленка завжди була вода. Відношення до неї дуже сильно змінилося, її почали цінувати, берегти І всім стало весело та приємно жити. 
  1. Підсумок заняття.
    1. Підсумкова бесіда.(1,2хв)

Слайд 55.

  • Про що ми говорили протягом всього нашого заняття?

Слайд 56.

  • Якого кольору є вода?

Слайд 57.

  • Яка вона на смак?

Слайд 58.

  • Чи має вода запах?

Слайд 59.

  • Чи має вода форму?

Слайд 60.

  • В яких станах може перебувати вода?

Слайд 61.

  • Кого із родичів та друзів капельки ви можете назвати?

Слайд 62.

  • Що може трапитися, якщо ми не будемо берегти воду?

Слайд 63.

  • Як ми можемо берегти воду в школі, вдома…?
  • Молодці! Я бачу, що ви сьогодні були дуже уважними, кмітливими та старанними.
    1. Прощання з класом.(0,3хв)
  • Джерельце висохло,

Струмок ослаб,

А ми із крану –

Крап, крап, крап, крап…

Міліють ріки та моря.

Не витрачай води дарма!

Бо пройде небагато літ

Загине без води весь світ!

  • Тому бажаю вам берегти воду завжди і всюди, де ви знаходитися, піклуючись про природу та про інших людей!

Слайд 64.

  • До побачення, дорогі діти!


Додаток 1

0_ce6a3_47553814_L.png

Додаток 2

загружено.jpg

Додаток 3

33060283.1gxuh0c9ln.W665.png

Додаток 4

загружено (17).jpg

Додаток 5

загружено (19).jpg

Додаток 6

zolotaya-rybka-color.jpg

Додаток 7

kak-sdelat-prozrachnyj-led_3.jpg

2277.jpgДодаток 8

Додаток 9

500px-Cumulus_clouds_in_fair_weather.jpeg

1441206550_1.jpgДодаток 10

Додаток 11

water-650x366.jpg

Pochemu_idet_grad_2.jpgДодаток 12

Додаток 13

81209_1.jpg

210589745.jpgДодаток 14

Додаток 15

1