План-конспект виховного заходу
Тема: Пошуки краплинки.
Мета: відновити знання про властивості води, її стани, поповнити знання учнів цікавими фактами про воду, сформувати шанобливе ставлення до використання, збереження та очищення води; розвивати увагу, уяву, пам'ять, кмітливість, мислення, мовлення, логіку; виховувати вміння ціннісного ставлення до водних ресурсів.
Обладнання: плакат «Пошуки краплинки»; склянка з водою, камінець, склянка з молоком, одеколон; зображення хлопчика та дівчинки, льоду, сніжинок, хмари, дощу, води, граду, туману, пари, Капітошки; ТЗН (відео «Кап-кап-дитячі пісеньки-Наталія Май»; відео «Пісня Капітошки», презентація).
Форма проведення: заочна подорож.
Клас: 1-А
План заняття
-
Організація класу до уроку.
-
Привітання з класом.
-
Створення сприятливого психологічного комфорту.
-
Розкриття теми заняття.
-
Створення проблемної ситуації.
Відгадування загадки.
-
Оголошення теми і мети заняття.
-
Вступна бесіда з проведенням та демонструванням дослідів.
-
Зупинка 1. В гостях у дідуся.
Розповідь з елементами бесіди.
-
Зупинка 2. Відвідини Русалочки.
-
Проведення гри «Вода – не вода».
-
Відгадування загадок.
-
Проведення гри «Стани води».
-
Зупинка 3. Зустріч із Дощовою Хмаринкою.
Фізхвилинка.
-
Зупинка 4. У Снігової Хмаринки.
Інформаційно-пізнавальна бесіда.
-
Зупинка 5. Зустріч із Рибкою.
Розповідь з елементами бесіди.
-
Зупинка 6. Краплинка знайдена.
Розповідь.
-
Підсумок заняття.
-
Підсумкова бесіда.
-
Прощання з класом.
Хід заняття
-
Організація класу до уроку.
-
Привітання з класом.
Слайд 1.
-
Доброго дня, діти! Мене звати Світлана Василівна і сьогоднішнє заняття проведу з вами я.
-
Створення сприятливого психологічного комфорту.
-
Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться ви гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Всі сідайте тихо, діти!
Домовляймось не шуміти.
Ну гаразд, часу не гаймо
І заняття починаймо.
-
Оголошення і розкриття теми заняття.
-
Створення проблемної ситуації.
Відгадування загадки.
-
Для того, щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорити, вам потрібно буде відгадати загадку.
Відома здавна рідина, усяк її вживає.
Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,
Бува, як скло, крихка, тверда,
Звичайна … . Підкажіть … . (Вода)
Слайд 2.
-
Оголошення теми і мети заняття.
-
Отже, як ви вже здогадалися, сьогодні ми з вами поговоримо про воду.
-
Ми відновимо знання про властивості води, її стани, поповнимо знання цікавими фактами про воду, формуватимемо шанобливе ставлення до використання, збереження та очищення води.
-
Вступна бесіда з проведенням та демонструванням дослідів.
-
Діти, давайте спробуємо вияснити якою є вода!
(показую воду в склянці)
Слайд 3.
-
Чим вода відрізняється від каменя? (Камінь твердий, його можна взяти у руки, покласти на стіл, кинути. Від цього він не змінить своєї форми).
Слайд 4.
-
А вода має форму? Чи можна її покласти на стіл, як камінець? ( Ні, вода рідка, вона потече, розіллється).
-
Вода легко змінює свою форму, набираючи форми посудини, в якій знаходиться.
(ставлю поряд стакан з молоком).
Слайд 5.
-
Порівняйте воду з молоком. (вода прозора і безколірна)
(відкриваю пляшечку з одеколоном і водою, учні нюхають)
Слайд 6.
-
Що ви помітили? (Що деякі рідини мають запах, а чиста вода запаху не має).
-
Дуже цікавим є те, що вода може мати 3 різні стани. Погляньте, будь ласка, на екран!
Слайд 7.
-
Перший стан води називається твердим (показую на зображення льоду), тому що на дотик він є твердим;
Слайд 8.
-
другий – рідким (показую на зображення води), тому що ллється, розтікається, не має форми;
Слайд 9.
-
а третій – газоподібним (показую на зображення пари), тому що ми не можемо відчути його на дотик, а лише можемо інколи побачити у повітрі.
-
Іншими словами, це найближчі родичі води.
Слайд 10.
-
Про які властивості води ви довідалися? (Вода – це рідина. Вона прозора, без колірна і не має запаху).
-
Вода – це дуже великий скарб, однак люди так звикли до неї, що почали забувати про її цінність, про те, як важко вона надходить до нашої оселі. Люди забули, що воду треба берегти, своєчасно ремонтуючи крани, труби, своєчасно платити за послуги водопроводу. Все це призвело до великої біди.
Слайд 11.
-
Послухайте, яку історію розповіла одна дуже мудра людина, яка багато років працювала сантехніком і рятувала крапельки води. У цій історії потрібна буде ваша допомога.
-
Одного сонячного дня трапилася біда. Діти прокинулися вранці жваві та веселі.
Слайд 12.
-
Побігли вмиватися. Але що це? У крані немає води.
Слайд 13.
-
Кішка сумна лежить у куточку,
Слайд 14.
-
а папуга в клітці зовсім не співає.
Слайд 15.
-
Зів’яли квіти на підвіконні. «Але нічого, - подумали діти. – Один день можна не вмиватися.
Слайд 16.
-
Вип’ємо чайку – і гайда на вулицю». Та чайник стоїть порожній. Ураз зник радісний настрій. Що робити? Де шукати крапельку? Вийшли діти на подвір’я.
Слайд 17.
-
А в саду біля будинку все зів’яло.
-
Як же бути?
Слайд 18.
-
Вирішили вони мандрувати для того, щоб знайти крапельку води, яка зникла.
-
Діти, допоможемо Петрику та Оленці знайти втрачену капельку? (Так.)
-
Зупинка 1. В гостях у дідуся.
Розповідь з елементами бесіди.
-
Першим, кого вони зустріли на своєму шляху, був старенький дідусь. Він був дуже сильно чимось заклопотаний.
-
Доброго дня! - сказали діти. – Чи не бачили ви часом крапельки?
-
Дідусь відповів:
-
Бачив, однак не скажу вам куди вона попрямувала поки ви не дасте відповідь на декілька запитань.
-
Діти, давайте допоможемо нашим героям відповісти на запитання, які дав дідусь!
Слайд 19.
-
Якого вода кольору? (прозора, безбарвна)
Слайд 20.
-
Яка на смак? (не має смаку)
Слайд 21.
-
Який має запах? (не має запаху)
Слайд 22.
-
Яку форму має вода? (вона не має форми)
Слайд 23.
-
В яких станах ми можемо її зустрічати? (в твердому, рідкому та газоподібному)
Слайд 24.
-
Де живе вода? Де ми можемо її зустріти? (джерело, річка, озеро, море, океан, криниця, …)
-
Після того, як дідусь отримав відповіді на всі свої запитання він сказав дітям прямувати вздовж річки до тих пір, поки вони не зустрінуть Русалочку.
-
Вона підкаже куди вам далі йти, - додав дідусь на прощання.
-
Зупинка 2. Відвідини Русалочки.
-
Проведення гри «Вода – не вода»
Слайд 25.
-
І справді, пройшовши невелику частину річки, діти її зустріли.
-
Привіт, - сказали Петрик і Оленка. – Ти часом не бачила крапельку води? Куди вона прямувала?
-
Бачила, - відповіла Русалочка. – Однак не скажу вам цього доки ви не виконаєте всі завдання, які я вам запропоную.
-
Діти, знову нам потрібно допомогти Оленці і Петрику виконати завдання, оскільки вони не зможуть дізнатися куди попрямувала краплинка.
-
Я живу одна, - сказала Русалочка, - і зі мною ніхто не грається. Чи могли б ви зі мною пограти в одну цікаву гру перед тим, як виконувати мої завдання.
-
Добре, Русалонько, - відповіли діти.
-
Я називатиму вам різні предмети, явища, якщо це відноситься до води, то ви будете плескати в долоньки, а якщо не відноситься, то піднімати рученята, повертаючи кисть. (показую при цьому необхідні рухи)
-
Діти, давайте ми також зіграємо в цю гру!
Камінь, роса, іній, порох, сніг, річка, лід, море, берег, жаба, туман, риба, дощ
-
Таким же чином Петрик з Оленкою розвеселили засмучену Русалоньку і вона змогла їм дати необхідні завдання.
-
Відгадування загадок.
-
Ну що ж, - сказала Русалочка, - першим, що я вам запропоную буде відгадати загадки.
-
Діти, ви готові відгадувати загадки Русалоньки? (Так.) Тоді приступаймо до роботи!
-
Що тут сталося за нічку?
Де була раніше річка –
Від санчаток видно слід,
Все скував довкола …. (лід).
Слайд 26.
Нас із сита всюди сіє,
А як сонце припече –
Ми струмочком потечем. (Сніжинки).
Слайд 27.
-
Птиця летіла, крила розпустила, сонце закрила. (Хмара).
Слайд 28.
-
Довго не має мене – все в’яне,
А прийду – оживає. (Дощ).
Слайд 29.
-
Текло, текло і лягло під скло. (Вода)
-
Що це таке? Пливе і ллється,
Часом на камінь дереться,
Як немає – все висихає,
Звір і птах помирає. (Вода)
Слайд 30.
-
Сидить дід за подушками та й стріляє галушками. (Град).
Слайд 31.
-
Хмара сива весь світ закрила. (Туман).
Слайд 32.
Слайд 33.
-
Молодці, діти, але це ще не всі завдання, які запропонувала Русалочка Петрику та Оленці.
-
Проведення гри «Стани води».
Слайд 34.
-
А тепер спробуйте ще раз разом повторити слова-відгадки, називаючи при цьому стан, в якому перебуває вода, - продовжила Русалочка.
(на дошці висять зображення кожної із відгадок)