1
Тема: Що таке дружба і вміння дружити.
Мета: розширювати уявлення школярів про дружбу, взаємоповагу, про важливість дружби; формувати знання про необхідні умови дружніх стосунків; виховувати дружні стосунки між школярами, почуття поваги до друзів, вірність у дружбі.
Обладнання: мультимедійна презентація, відеоматеріали, плакат «Дерево порад», мікрофон, квітка-семицвітка, віночак єдності.
Хід проведення
Доброго дня вам, любі діти,
Рада вас усіх зустріти.
В цьому класі, у цей час
продзвенів урок для нас.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі.
Всі готові до уроку,
всі бадьорі. Молодці!
• Діти, пропоную вам послухати відому дитячу пісню. (Звучить пісня «Дружба»).
Як ви думаєте,про що ця пісня? Так, про дружбу. Отже, тема сьогоднішньої виховної години звучить так: Що таке дружба і вміння дружити.
Ми зібралися для того щоб навчитися дружити, а значить, допомагати, поважати, виручати одне одного, коли раптом хтось потрапить у біду.
Є різні цінності в житті. Та дорожча за золото, сильніша від бурі, міцніша за сталь - дружба.
Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. Кого можна назвати справжнім другом? Мабуть того, хто дарує нам свою любов, робить нас щасливими, допомагає в скрутну хвилину, з ким хочеться поділитися радістю, і смутком,хто завжди вислухає і зрозуміє. З другом завжди цікаво пограти у захопливу гру, почитати книжку, поділитися таємницею. Тож справжній друг завжди є опорою для нас.
Гра «Мікрофон»
- Я рада за вас. Це дуже важливо мати справжнього друга. Спробуйте пояснити, що означає дружити. Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає.. .»(ділитися з другом, допомагати, відвідувати, разом проводити час, робити уроки, ходити у кіно...)
Правила дружби
Усмішка
Мудрість
Допомога
Умій вибачати
Доброта
Єдність
Радість
Поверніться один до одного і подаріть собі усмішку.
Усмішка, неначе сонце,
Світло і тепло дає.
Як загляне у віконце,
Зразу радісно стає!
Прикріплюємо першу пелюсточку (Усмішка)
Гра «Закінчи прислів ’я»
1.Сила птаха в крилах... 2.велика туга.
2.Без вірного друга -... 1.а людини — в дружбі.
3.Друга шукай,... 3.а знайшов — бережи.
Друг пізнається... (в біді)
З добрим дружись,,а лихого... (стережись)
Не баріться, відкладайте всі свої справи і поспішайте на допомогу. Якщо другу потрібне ваше співчуття, виявіть йому; якщо йому хочеться поділитися з вами радістю, вислухайте його. Друзів треба поважати. Давайте зараз подумаємо, як допомогти деяким дітям.
Моральні задачі
1. «Пролунав дзвінок. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.»
Я почала дружити з Оксаною і дещо розповіла їй про Ніну. Ніякого чесного слова з неї не брала, щоб мовчала, що це таємниця. А язиката Оксана роздзвонила по всій школі. Тепер я з Оксаною не розмовляю, хоча вона до мене підлизується.
З Ларисою у мене теж дружба не клеїться. Вона мені щось торочить, я її слухаю. Коли ж я хочу щось розповісти, Ларисі слухати ніколи.
Мені дуже хочеться мати справжню подругу. Але з ким дружити? Оксана - донощиця і ненажера, Лариса - хвалькувата, а Ніна тільки ляльками грається. Ой, я зовсім розгубилася, не знаю, як бути далі?»
Поради
Прикріпимо третю пелюсточку. (Допомога)
Я думаю, що ви вмієте це робити,бо вчите в школі мирилки,адже без них немає дружби. Хто знає мирилки?
Мир, миром,
Пироги з сиром,
Вареники в маслі,
Прикріплюємо четверту пелюсточку. (Умій вибачати)
Як добре коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово. А зараз трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Прочитаємо наступне правило дружби. (Доброта)
Зараз пограємо у гру «Добре - погане»
Зберемо добрі слова у «торбинку доброти» і залишимо для себе та друзів, а на погані не зважатимемо.
Погано Добре
Розірвав Захистив
Образив Відвідав
Посварилися Допоміг
Штовхнув Поділився
Ударив Заспокоїв
Зруйнував Подарував
Злякав Пожалів
Обманув Відремонтував
Молодці! Із завданням ви впоралися.
Здавна відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі та милосердні люди добре почуваються і навіть довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що в них кришталево чисті душі. Зараз можемо прикріпити п’яту пелюстку.
Прикріплюємо наступну пелюстку (Доброта).
Читаємо наступне правило (Єдність).
Народна мудрість каже: «Дружба - велика сила». Чи хочете ви бути сильними? (Так).
У мене на столі лежать гілочки. Якщо я візьму одну гілочку, то легко зламаю її. А якщо складу гілочки у пучок? (Не ламаються) .Тому я хочу ці гілочки перев’язати стрічкою. Нехай цей пучок стане символом єдності вашого класу, символом дружби. У дружбі треба завжди бути разом, об'єднуватись. Недарма кажуть: «Один за всіх, а всі за одного».
Отже, ми повинні обєднатися і створини наш віночок єдності. У кожного на парті лежить ваша долонька, зроблена вашими руками. Зараз кожен підійде до віночка єдності і прикріпить свою долоньку як знак дружби і поваги один до одного.
Прикріплюємо наступну пелюстку (Єдність)
Однієї пелюсточки бракує у нашої «Квіточки дружби». Але вона дуже приємна, тому що друзі завжди приносять одне одному що? (Радість)
Читаємо останнє правило дружби (Радість)
Кріпимо наступну, останню пелюстку (Радість)
Заключна частина.
Діти висловлюють свої думки.
1. «Мозковий штурм»
Учням пропонується подумати над питанням: Що таке дружба?
Після невеликих роздумів учні за бажанням висловлюють свою думку.
Вчитель підводить підсумок і дає означення слову «Дружба». Дружба - близькі стосунки, що засновані на взаємній довірі, прихильності та спільних інтересах.
У всі часи у всіх народів дуже високо цінувались дружба, вірність та відданість. Багато відомих людей: письменників, філософів висловлювались про дружбу. Ось, ознайомтесь з деякими висловлюваннями: (слайд 3)
У світі немає нічого кращого і приємнішого, ніж дружба. Виключити з життя дружбу, все одно, що залишити світ без сонця.
Цицерон
Друзі - найкраща ознака життя, безцінний клад, чисте золото. Сковорода
Дружба - мовчазна угода між двома доброчесними і тонкими особистостями.
ВольтеР
Робота над поняттями «друг», «снравжшй-друг»
А)Подумайте, хто такий, на вашу думку, друг? А «справжній друг»?
(Відповіді учнів)
(слайд 7-8)
а) Робота зі слайдом: Скажі^, які з перелічених рис характеру ви не хотіли б бачити у своє^ справжньому другові?
б) Вправа «Долонька»: учням пропонується на пальчиках вирізаної долоньки написати риси характеру, які б вони хотіли виховати в собі для справжньої дружби і подарувати свою долоньку тому, з ким хочуть подружитися
Діти, а як ви думаєте, дружба може зламатися? З яких причин вона розпадається? Давайте спробуємо відкрити секрети дружби. Попрацюємо в парах і створимо правила дружби. Запишіть їх
__________/ •
на зелених листочках, що лежать на ваших партах і разом ми створимо Дерево дружби.
Діти працюють в парах, прикріплюють свої листочки до дерева.
Ну що ж, я думаю, що дотримуючись цих правил, ви ніколи не втратите своїх друзів. А щоб ці правила ви запам’ятали на все життя, для вас на партах є книжечки - пам’ятки «Будьмо друзями».
А зараз я пропоную вам відпочити і переглянути відеоролик про дружбу мультиплікаційних героїв Перегляд кіноролика(висновок вчителя про результат перегляду) С-
Бесіда
1) Чи правильно повелися приятелі?
2 Чи справді ведмідь шептав хлопчикові на вухо?
З.Чи можна їхню дружбу назвати справжньою?
Отже, уміти дружити це в першу чергу, не залишати друга в біді.