Виховна година на тему: "Що таке дружба і вміння дружити."

Про матеріал
Виховна година розширить уявлення школярів про дружбу, взаємоповагу, про важливість дружби; формувати знання про необхідні умови дружніх стосунків; виховувати дружні стосунки між школярами, почуття поваги до друзів, вірність у дружбі.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Що таке дружба і вміння дружити.

Мета: розширювати уявлення школярів про дружбу, взаємоповагу, про важливість дружби; формувати знання про необхідні умови дружніх стосунків; виховувати дружні стосунки між школярами, почуття поваги до друзів, вірність у дружбі.

Обладнання: мультимедійна презентація, відеоматеріали, плакат «Дерево порад», мікрофон, квітка-семицвітка, віночак єдності.

Хід проведення

  1.                  Організаційний момент, створення емоційного настрою:

Доброго дня вам, любі діти,

Рада вас усіх зустріти.

В цьому класі, у цей час

продзвенів урок для нас.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі.

Всі готові до уроку,

всі бадьорі. Молодці!

  1.              Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і
    мети уроку:

• Діти, пропоную вам послухати відому дитячу пісню. (Звучить пісня «Дружба»).

Як ви думаєте,про що ця пісня? Так, про дружбу. Отже, тема сьогоднішньої виховної години звучить так: Що таке дружба і вміння дружити.

Ми зібралися для того щоб навчитися дружити, а значить, допомагати, поважати, виручати одне одного, коли раптом хтось потрапить у біду.

Є різні цінності в житті. Та дорожча за золото, сильніша від бурі, міцніша за сталь - дружба.

Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. Кого можна назвати справжнім другом? Мабуть того, хто дарує нам свою любов, робить нас щасливими, допомагає в скрутну хвилину, з ким хочеться поділитися радістю, і смутком,хто завжди вислухає і зрозуміє. З другом завжди цікаво пограти у захопливу гру, почитати книжку, поділитися таємницею. Тож справжній друг завжди є опорою для нас.

  •                   А зараз пограємо у гру «Мікрофон». Я даватиму вам запитання, а ви будете відповідати.

Гра «Мікрофон»

  •                   Яким повинен бути друг? (поступливим, добрим, чуйним, довірливим, щоб розумів тебе, нежадібним, щоб не ображав...)
  •                   У вас є друг чи подруга?

- Я рада за вас. Це дуже важливо мати справжнього друга. Спробуйте пояснити, що означає дружити. Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає.. .»(ділитися з другом, допомагати, відвідувати, разом проводити час, робити уроки, ходити у кіно...)

  •                   Молодці правильно ви розмірковуєте про дружбу. Сьогодні ми закріпимо ваші знання про дружбу, розглянемо різні ситуації, поповнимо вашу скарбничку правилами дружби. Для цього ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочитайте яку! (Дружба)
  •                   Нам необхідно повернути їй пелюсточки. Здогадалися скільки? (Сім)
  •                   Так, і вони є всі у мене. Тільки повернути їх можна за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви?

Правила дружби

Усмішка

Мудрість

Допомога

Умій вибачати

Доброта

Єдність

Радість

  •                   Прочитайте перше правило дружби. (Усмішка)

Поверніться один до одного і подаріть собі усмішку.

Усмішка, неначе сонце,

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Зразу радісно стає!

Прикріплюємо першу пелюсточку (Усмішка)

  •                   Друге правило дружби «Мудрість». Дізнаймося що говорить про дружбу народна мудрість. Чи добре ви знаєте прислів’я? Зараз перевіримо! Пограємо у гру «Закінчи прислів’я». На дошці ви бачите початок прислів’їв, а кінець вам слід дібрати самим. Приступаємо!

Гра «Закінчи прислів ’я»

1.Сила птаха в крилах...    2.велика туга.

2.Без вірного друга -... 1.а людини — в дружбі.

3.Друга шукай,... 3.а знайшовбережи.

Друг пізнається... (в біді)

З добрим дружись,,а лихого... (стережись)

  •                   Молодці! Ви швидко впоралися із завданням. Чи відомі вам інші прислів’я? Перевіримо!
  •                   Повторимо друге правило. (Мудрість). Прикріпимо пелюсточку (Мудрість)
  •                   А тепер прочитаємо третє правило (Допомога)

Не баріться, відкладайте всі свої справи і поспішайте на допомогу. Якщо другу потрібне ваше співчуття, виявіть йому; якщо йому хочеться поділитися з вами радістю, вислухайте його. Друзів треба поважати. Давайте зараз подумаємо, як допомогти деяким дітям.

Моральні задачі

1. «Пролунав дзвінок. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.»

  •                   Що мав би зробити Олег?
  •                   Як би ви повелися в такому випадку?
  1.           «Холодного зимового дня Наталка й Оленка йшли зі школи додому. На
    Наталці була тепла шубка і рукавички, її портфель зручно висів на спині. А
    Оленка в школі забула свої рукавички і портфель вона несла в руці.
  •                        Рука в мене змерзла страшенно! - поскаржилася Оленка подрузі.
    Наталка відповіла:
  •                           А в мене ні.
  •                   Що можна сказати про поведінку Наталки? Що вона мала зробити?
  •                   Що відчула в цей час Оленка?
  1.                                    «Мені не щастить на подруг. Спочатку я дружила з Ніною. Вона хороша дівчина, але трішки лінькувата. їй би на дивані весь день лежати і дивитися телевізор. Мені було нецікаво з нею. Ми не сварились, а просто роздружились.

Я почала дружити з Оксаною і дещо розповіла їй про Ніну. Ніякого чесного слова з неї не брала, щоб мовчала, що це таємниця. А язиката Оксана роздзвонила по всій школі. Тепер я з Оксаною не розмовляю, хоча вона до мене підлизується.

З Ларисою у мене теж дружба не клеїться. Вона мені щось торочить, я її слухаю. Коли ж я хочу щось розповісти, Ларисі слухати ніколи.

Мені дуже хочеться мати справжню подругу. Але з ким дружити? Оксана - донощиця і ненажера, Лариса - хвалькувата, а Ніна тільки ляльками грається. Ой, я зовсім розгубилася, не знаю, як бути далі?»

  • Учні, чи зрозуміли ви чому з дівчинкою ніхто не хоче дружити? (Тому що потрібно прислухатися до товариша, підтримувати інтереси друзів, не обмовляти інших, уміти вислухати)
  •  Давайте допоможемо їй і оживимо «Дерево порад». В мене на столі лежать листочки з цього дерева. Зараз ви будете читати і запам’ятовувати поради і прикріплювати їх на наше дерево.

Поради

  1. Думай не тільки про себе, але й про інших.
  2. Ціни друга, нічого не вимагай.
  3. Одяг для дружби не головне.
  4. Не живи працею друга, а попроси допомоги.
  5. Справжній друг сам пропонує допомогу.
  6. Дружба не буває корисливою.
  •                   Отже, ми зробили добру справу - оживили дерево. Якщо ви будете дотримуватися цих порад, то ви будете мати багато друзів і самі станете вірними друзями.

Прикріпимо третю пелюсточку. (Допомога)

  •                   А як же бути дівчинці, якщо вона зрозуміла наші поради? Що їй далі робити?
  •                   Необхідно знати наступне правило дружби. Прочитаємо яке (Умій вибачати).

Я думаю, що ви вмієте це робити,бо вчите в школі мирилки,адже без них немає дружби. Хто знає мирилки?

Мир, миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Прикріплюємо четверту пелюсточку. (Умій вибачати)

Як добре коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово. А зараз трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Прочитаємо наступне правило дружби. (Доброта)

Зараз пограємо у гру «Добре - погане»

Зберемо добрі слова у «торбинку доброти» і залишимо для себе та друзів, а на погані не зважатимемо.

Погано                                            Добре

Розірвав                                    Захистив

Образив                                    Відвідав 

Посварилися                            Допоміг

Штовхнув                                  Поділився

Ударив                                      Заспокоїв

Зруйнував                                Подарував

Злякав                                     Пожалів

Обманув                                  Відремонтував

Молодці! Із завданням ви впоралися.

Здавна відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі та милосердні люди добре почуваються і навіть довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що в них кришталево чисті душі. Зараз можемо прикріпити п’яту пелюстку.

Прикріплюємо наступну пелюстку (Доброта).

Читаємо наступне правило (Єдність).

Народна мудрість каже: «Дружба - велика сила». Чи хочете ви бути сильними? (Так).

У мене на столі лежать гілочки. Якщо я візьму одну гілочку, то легко зламаю її. А якщо складу гілочки у пучок? (Не ламаються) .Тому я хочу ці гілочки перев’язати стрічкою. Нехай цей пучок стане символом єдності вашого класу, символом дружби. У дружбі треба завжди бути разом, об'єднуватись. Недарма кажуть: «Один за всіх, а всі за одного».

Отже, ми повинні обєднатися і створини наш віночок єдності. У кожного на парті лежить ваша долонька, зроблена вашими руками. Зараз кожен підійде до віночка єдності і прикріпить свою долоньку як знак дружби і поваги один до одного.

Прикріплюємо наступну пелюстку (Єдність)

Однієї пелюсточки бракує у нашої «Квіточки дружби». Але вона дуже приємна, тому що друзі завжди приносять одне одному що? (Радість)

Читаємо останнє правило дружби (Радість)

Кріпимо наступну, останню пелюстку (Радість)

Заключна частина.

  •                   Треба берегти друзів, не сваритися через дрібниці, ділитися, поважати і розуміти їх. Я називатиму різні твердження про дружбу, якщо ви будете згодні, то кажіть «так», якщо ні - мовчіть.
  •              Дружба залежить від довіри. (Так)
  •              Дружба залежить від одягу.
  •              Дружба залежить від характеру.
  •              Дружба залежить від вихованості. (Так)
  •              Дружба залежить від уміння держати слово.(Так)
  •              Дружба залежить від зачіски.
  •                   А зараз утворимо асоціативний кущ. Що ви уявляєте коли чуєте слово «дружити» ? ( Допомагати, співчувати, Пробачати, радіти, гратися, піклуватися, провідувати, ділитися).
  •                   а) Слово вчителя
  •                   Я думаю, що сьогодні ви дізналися, що таке дружба і вміння дружити. І насамкінець, відкрию вам ще один секрет дружби.
  •                   Було собі двоє друзів. І дуже міцною була їхня дружба. В якийсь момент друзі посперечалися, і один з них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса». Вони продовжували йти, і знайшовши ставок, вирішили скупатися. Той, який отримав ляпаса, ледь не потонув, та друг врятував його. Отямившись, він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя». А тоді друг запитав його: «Коли я тебе образив, ти писав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?»
  •                   Друг відповів: « Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли стерти це. А коли нам хто- небудь робить добре, ми повинні вигравіювати це на камені, щоб ніякий вітер не міг цього стерти». Тож давайте будемо вчитися писати образи на піску, тобто не бути злопам’ятними, намагатися забути їх, а все добре - гравіювати на камені, все життя пам’ятати про нього і бути вдячним. Ось вам ще один секрет довговічної дружби.
  •                   б) Рефлексія.
  •                  Ось і підходить до кінця наша виховна година. Сподіваюсь, ви переконались, що дружба - це те, що необхідне кожній людині, що робить нас сильними, впевненими, щасливими. Вона зігріває нас, рятує в найважчі хвилини життя, як сонечко у похмурі дні.
  •      в)Гра «Клубочок»: Діти передають один одному клубочок, протягнувши між собою ниточку дружби, аж доки не стануть пов’язані усі у одне коло.
  •                   Слово вчителя. Ваш клас - це одна велика сім’я. Хотілося б щоб в ній завжди панувала взаємоповага, доброта, любов і розуміння, і щоб як ця символічна ниточка, вас назавжди пов’язала міцна і справжня дружба. Цінуйте друзів і бережіть їх.
  •                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Діти висловлюють свої думки.

  1.                  Основна частина:

1. «Мозковий штурм»

Учням пропонується подумати над питанням: Що таке дружба?

Після невеликих роздумів учні за бажанням висловлюють свою думку.

 

Вчитель підводить підсумок і дає означення слову «Дружба». Дружба - близькі стосунки, що засновані на взаємній довірі, прихильності та спільних інтересах.

У всі часи у всіх народів дуже високо цінувались дружба, вірність та відданість. Багато відомих людей: письменників, філософів висловлювались про дружбу. Ось, ознайомтесь з деякими висловлюваннями: (слайд 3)

У світі немає нічого кращого і приємнішого, ніж дружба. Виключити з життя дружбу, все одно, що залишити світ без сонця.

Цицерон

Друзі - найкраща ознака життя, безцінний клад, чисте золото. Сковорода

Дружба - мовчазна угода між двома доброчесними і тонкими особистостями.

ВольтеР 

Робота над поняттями «друг», «снравжшй-друг»

А)Подумайте, хто такий, на вашу думку, друг? А «справжній друг»?

(Відповіді учнів)

 

  1.              «Асоціативний кущ»: «Яким має бути справжній друг?»

(слайд 7-8)

а) Робота зі слайдом: Скажі^, які з перелічених рис характеру ви не хотіли б бачити у своє^ справжньому другові?

б) Вправа «Долонька»: учням пропонується на пальчиках вирізаної долоньки написати риси характеру, які б вони хотіли виховати в собі для справжньої дружби і подарувати свою долоньку тому, з ким хочуть подружитися

  1.              Складання правил дружби. Робота в парах (слайд9)

Діти, а як ви думаєте, дружба може зламатися? З яких причин вона розпадається? Давайте спробуємо відкрити секрети дружби. Попрацюємо в парах і створимо правила дружби. Запишіть їх

__________/

на зелених листочках, що лежать на ваших партах і разом ми створимо Дерево дружби.

Діти працюють в парах, прикріплюють свої листочки до дерева.

Ну що ж, я думаю, що дотримуючись цих правил, ви ніколи не втратите своїх друзів. А щоб ці правила ви запам’ятали на все життя, для вас на партах є книжечки - пам’ятки «Будьмо друзями».

А зараз я пропоную вам відпочити і переглянути відеоролик про дружбу мультиплікаційних героїв Перегляд кіноролика(висновок вчителя про результат перегляду)              С-

  1.              Опрацювання тексту «Приятелі і ведмідь» (читання вчителем)

Бесіда

1) Чи правильно повелися приятелі?

2 Чи справді ведмідь шептав хлопчикові на вухо?

З.Чи можна їхню дружбу назвати справжньою?

Отже, уміти дружити це в першу чергу, не залишати друга в біді.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
8048
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку