Виховна година на тему: "Тварини рідного краю"

Про матеріал
Розробка виховної години для учнів початкових класів на тему "Тварини рідного краю".
Перегляд файлу

Тема. Тварини  рідного краю.

Мета: розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю;         ознайомити зі спобом живлення різних тварин, з їхньою поведінкою; розвивати мислення, мовлення, увагу; прищеплювати повагу до тварин, виховувати бережне ставлення до природи.

 Обладнання: ілюстрації із зображенням тварин різних систематичних груп, предметні малюнки; записи пісень пташок, фільм «Тварини рідного краю».

Тип уроку: виховна година -проект.

Об'єкт пізнання: інформація про різноманітність тваринного світу своєї місцевості.

Провідна проблема: виявити серед тваринного світу різні групи тварин.

Спосіб розв'язання проблеми: збір та аналіз інформації, поширення її серед учнів класу.

Освітній продукт: практичні вміння розрізняти тварини за групами та вміти визначати основне місце проживання тварин, значення тварин для природи.

План виконання проекту

  1. Обговорення ідеї проекту в класі.
  2. Визначення джерел  потрібної інформації.
  3. Об'єднання учнів в груп. Розподіл обов'язків між учасниками.
  4. Визначення форми подання результату.
  5. Презентація проекту в класі.
  6. Оцінка роботи кожного учня-виконавця проекту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

1. Привітання до гостей.

2. Гра «Синоптик»

-  Яка зараз пора року?  Який місяць? Яке  число?

- Тепло чи холодно надворі? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи були сьогодні опади?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Діти, ми вже з вами вивчили тему «Жива природа», тож давайте пригадаємо все, що знаємо про тварин.
  1. Мозкова атака
  • На які групи діляться тварини? (Звірі, птахи, комахи, риби)
  • Чим покрите тіло  звірів? (Шерстю)
  • Скільки ніг у звірів?(4) Чи всі звірі однакових розмірів? (Ні)
  • У представників якої групи тіло покрите пір'ям? (У птахів)
  • На що перетворилися передні кінцівки птахів? (На крила)
  • Що допомагає птахам подрібнювати їжу? (Дзьоб)
  • Як розмножуються птахи? (Відкладанням яєць)
  • На які частини поділене тіло комах? (Голова, груди і черевце)
  • Скільки ніг мають комахи? (6)
  • Хто з тварин живе у воді? (Риби)
  • Яку будову мають риби? (Голова, тулуб,  хвіст, плавники)
  • Чим покрите тіло риб? (Лускою і слиззю).

ІІІ. Мотивація виховної діяльності

  • А зараз ми переглянемо фільм і визначимо тему нашого заняття.

Перегляд фільму «Тварини рідного краю»

ІV. Повідомлення теми заняття

Отже, про кого ми будемо сьогодні вести розмову на виховній годині? (Про тварин рідного краю).

V. Вивчення нового матеріалу

- Діти, на сьогодні вас було об'єднано в групи. Кожній групі потрібно було підготувати інформаційний проект про тварин своєї місцевості. І зараз ми помандруємо в «царство» тварин.

1) Виступ першої групи дітей. Подання проекту

- Ми, журналісти газети «Юний натураліст» завітали до тварин, яких ми об'єднали в першу групу. Розкажемо вам про звірів. (Виступи учнів).

Слово вчителя.

-  Діти, які звірята можуть так про себе «говорити» ?

  • Цілу зиму сиділа вдома, в дуплі. Гризла свої запаси: шишки, горіхи, жолуді. Невеличка я сама . Маю теплу руденьку шубку. (Білка)
  • У мене немає нори. Я пристосовуюся до життя в лісі: улітку їм траву, листя, молоді пагони, а от узимку , звичайно, важкувато: їсти нема чого, от я й гризу кору дерев та гілки з кущів. У село бігаю – там копиці сіна стоять. Та я вам маю сказати, що ворогів у мене багато, мало не кожен хоче з'їсти. Вовки, лисиці, а ще сови і сокіл теж полюють на мене. (Заєць)
  • А я облаштував собі у хатинці під землею продовольчий склад і так зиму перезимував. (Кріт)
  • Я цілу зиму проспав у норі, в затишку. Сам невеличкий. Спина моя вкрита колючими голками, які захищають мене від ворогів. Коли прокидаюся, люблю полювати на мишей, слимаків, комах.                  (Їжак)
  • Я хижий звір. Живлюся переважно м'ясом диких тварин. Маю прудкі ноги й тепле хутро. За ніч можу пробігти понад 100 кілометрів. Мене ще називають санітаром лісу. (Вовк)
  • Я-хитрунка. Обдурюю птахів. Коли голодна і нічого не вполювала, лягаю на бік, очі заплющую і лежу наче  мертва, не ворухнусь. Підлетить цікава ворона чи сорока – і потрапить до мене в лапи.  Так і собак ми дуримо, коли не можемо від них втекти. Лапи у мене не мерзнуть ніколи, адже у шерсті, наче у черевиках, хвіст під час пересування править за руль. Гавкаю як молодий пес. Щоб бути ситою, за день я повинна з'їсти 20 мишей. (Лисиця)
  • Я  всю зиму провисів у підвалі вниз головою, склавши крила. Влітку поїдаю багато шкідливих комах. (Кажан)

2) Подання проекту другою групою дітей

-Друга група учнів збирала інформацію про птахів.

-Будь ласка, вам слово (Виступи учнів про птахів)

Слово вчителя.

А чи знаєте ви?

- Які птахи не сідають на землю? (Стрижі. Вони сідають лише на скелі, дерева, будинки, бо через довгий хвіст не можуть злетіти в повітря.)

- Чиї пташенята не знають своєї матері? (Зозулі)

- Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві? (Дятла)

- Хто найшвидше літає? (Стриж)

- Якого лісового птаха називають лісовим лікарем і чому?

- Хто з птахів найпершим розносить  лісом новини?

Фізкультхвилинка.

Гра «Покажи, хто як рухається»

(Змія, щука, заєць, слон, метелик, бджола, дятел) 

- Хто з тварин був зайвий?               

3) Подання проекту третьою групою

- Третя група дітей – це «Комахознавці». Їм слово. (Виступи учнів)

Слово вчителя.

  • Діти, чи знаєте ви ,що комахи віщують погоду?
  • Мурашки почали переносити личинки – дощ близько.
  • У траві надто багато хрущів – влітку буде посуха.
  • Ранній виліт бджіл – на красну весну.
  • Комарі літають роєм – бути гарній днині.

4) Подання проекту четвертою групою

- А це в нас «Юні рибалки». Розкажіть , хто мешкає в водоймах нашого краю? (Виступи учнів)

Слово вчителя.

  • Діти, одного разу мені приснився сон про трьох рибалок. Послухайте його.

На березі обмілілої річки сидять троє рибалок. Засмикався поплавець у одного рибалки, смикнув він  вудку і виловив старий черевик. Ось так!

 Засмикався поплавець  у другого рибалки. Виловив він коробку з-під соку. Ось це так!

 Третій рибалка виловив маленьку рибку, вирішив її відпустити. Але рибка сказала людським голосом: «Не відпускай мене в річку! Краще кинь в акваріум з чистою водою! Силоньки більше немає жити в річці!»

  • Чому рибка так відповіла? Поясніть.

Фізкультхвилинка.

Гра «Можна-не можна» (Якщо дію можна робити діти хлопають в долоні, якщо ні – тупають ногами.)

VІ. Узагальнення і систематизація знань

  • А зараз, шановні журналісти, птахолюби, комахознавці, рибалки, складіть, будь ласка, правила поведінки весною в природі

1 гр. -  в лісі з звірами

2 гр. - в лісі з птахами

3 гр. -правила  поведінки по відношенню до комах

4 гр. -  правила  поведінки біля водоймищ.

    VІІ. Підсумок заняття

1. Бесіда

- Про яких тварин сьогодні говорили на виховній годині: диких чи свійських? Яка тварина найбільша водиться в наших краях? Яке значення мають дикі тварини для людини?

2. Бесіда за  ілюстрацією (резервний час)

- Кого зайвого намалював художник? А кого не намалював взагалі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку