Тема. Тварини рідного краю.
Мета: розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі спобом живлення різних тварин, з їхньою поведінкою; розвивати мислення, мовлення, увагу; прищеплювати повагу до тварин, виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: ілюстрації із зображенням тварин різних систематичних груп, предметні малюнки; записи пісень пташок, фільм «Тварини рідного краю».
Тип уроку: виховна година -проект.
Об'єкт пізнання: інформація про різноманітність тваринного світу своєї місцевості.
Провідна проблема: виявити серед тваринного світу різні групи тварин.
Спосіб розв'язання проблеми: збір та аналіз інформації, поширення її серед учнів класу.
Освітній продукт: практичні вміння розрізняти тварини за групами та вміти визначати основне місце проживання тварин, значення тварин для природи.
План виконання проекту
Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Привітання до гостей.
2. Гра «Синоптик»
- Яка зараз пора року? Який місяць? Яке число?
- Тепло чи холодно надворі? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи були сьогодні опади?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ. Мотивація виховної діяльності
Перегляд фільму «Тварини рідного краю»
ІV. Повідомлення теми заняття
Отже, про кого ми будемо сьогодні вести розмову на виховній годині? (Про тварин рідного краю).
V. Вивчення нового матеріалу
- Діти, на сьогодні вас було об'єднано в групи. Кожній групі потрібно було підготувати інформаційний проект про тварин своєї місцевості. І зараз ми помандруємо в «царство» тварин.
1) Виступ першої групи дітей. Подання проекту
- Ми, журналісти газети «Юний натураліст» завітали до тварин, яких ми об'єднали в першу групу. Розкажемо вам про звірів. (Виступи учнів).
Слово вчителя.
- Діти, які звірята можуть так про себе «говорити» ?
2) Подання проекту другою групою дітей
-Друга група учнів збирала інформацію про птахів.
-Будь ласка, вам слово (Виступи учнів про птахів)
Слово вчителя.
А чи знаєте ви?
- Які птахи не сідають на землю? (Стрижі. Вони сідають лише на скелі, дерева, будинки, бо через довгий хвіст не можуть злетіти в повітря.)
- Чиї пташенята не знають своєї матері? (Зозулі)
- Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві? (Дятла)
- Хто найшвидше літає? (Стриж)
- Якого лісового птаха називають лісовим лікарем і чому?
- Хто з птахів найпершим розносить лісом новини?
Фізкультхвилинка.
Гра «Покажи, хто як рухається»
(Змія, щука, заєць, слон, метелик, бджола, дятел)
- Хто з тварин був зайвий?
3) Подання проекту третьою групою
- Третя група дітей – це «Комахознавці». Їм слово. (Виступи учнів)
Слово вчителя.
4) Подання проекту четвертою групою
- А це в нас «Юні рибалки». Розкажіть , хто мешкає в водоймах нашого краю? (Виступи учнів)
Слово вчителя.
На березі обмілілої річки сидять троє рибалок. Засмикався поплавець у одного рибалки, смикнув він вудку і виловив старий черевик. Ось так!
Засмикався поплавець у другого рибалки. Виловив він коробку з-під соку. Ось це так!
Третій рибалка виловив маленьку рибку, вирішив її відпустити. Але рибка сказала людським голосом: «Не відпускай мене в річку! Краще кинь в акваріум з чистою водою! Силоньки більше немає жити в річці!»
Фізкультхвилинка.
Гра «Можна-не можна» (Якщо дію можна робити діти хлопають в долоні, якщо ні – тупають ногами.)
VІ. Узагальнення і систематизація знань
1 гр. - в лісі з звірами
2 гр. - в лісі з птахами
3 гр. -правила поведінки по відношенню до комах
4 гр. - правила поведінки біля водоймищ.
VІІ. Підсумок заняття
1. Бесіда
- Про яких тварин сьогодні говорили на виховній годині: диких чи свійських? Яка тварина найбільша водиться в наших краях? Яке значення мають дикі тварини для людини?
2. Бесіда за ілюстрацією (резервний час)
- Кого зайвого намалював художник? А кого не намалював взагалі?