Тема. Морська мандрівка у світ Доброти.
Мета: ознайомити учнів з поняттям доброти; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого, розвивати критичне мислення, увагу формувати загальнолюдські цінності: милосердя, честь, чуйність, доброзичливість; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до природи, активну громадську позицію; розвивати творчу уяву, увагу, виховувати повагу та любов до ближнього;.
Обладнання: предметні малюнки; картки з диференційованими завданнями; малюнки та ілюстрації по темі, мультимедійна презентація, проектор.
Тип урока: урок-подорож
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Звучить мелодія
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Бо здоров' я, любі діти, в світі головне.
А здорових і веселих щастя не мине!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Діти, сьогодні у нас урок незвичний, урок – мандрівка, урок – гра, ми будемо подорожувати. Куди ми помандруємо, ви здогадаєтесь самі, коли відгадаєте загадку.
Крики білогрудих чайок,
Де кінець рудій землі, Де, нікуди правди діти,
Де в знеможеній імлі, Все солоне, навіть вітер,
Небо з обрієм злилося, Де стрічає щастя й горе,
Білопінно розлилося, Де простори дикі, водні,
Де лякають нас безодні, Простягнулося там ....
Де крилом серця черкають, (море)
-Ми будемо подорожувати морем і подорож у нас буде досить цікава.
-Кого ми зможемо зустріти у морській подорожі?
Отже, пригадаємо риб, яких вивчали?. Сьогодні ми дізнаємось більше про морські таємниці.
На чому будемо мандрувати? Послухайте ще одну загадку:
Під водою залізний кит,
Удень і вночі кит не спить,
Удень і вночі під водою
Охороняє твій спокій (підводний човен)
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Наша з Вами мандрівка має на меті дізнатися більше не лише про морські таємниці, але про щось ще дуже важливе в житті кожної людини.
Пропоную вам завдання на кмітливість. Розгадайте ребус і дізнайтесь, про що йтиме мова на уроці.
(ДОБРОТА) ІV. СПРИЙМАННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ |
І ось ми на підводному човні будемо мандрувати і попереду нас чекає море та світ ДОБРОТИ. Тема нашого уроку «МОРСЬКА МАНДРІВКА У СВІТ ДОБРОТИ».
-Але ми не можемо рушити – човен заплутався у водоростях.
Щоб йому допомогти потрібно виконати перше завдання:
- А як ви розумієте слово добро?
( Добро- це гарний вчинок, корисна справа)
- А що таке доброта? ( Доброта -це чутливе, дружне ставлення до людей, тварин, птахів, рослин.)
- Наведіть приклади доброго ставлення людей. ( Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святом, допомагають людям похилого віку, тваринам).
- Діти, давайте спробуємо назвати слова-родичі до слова добро (Відповіді дітей.) (Добро, доброта, добрий, доброзичливий, добродушний, задобрити, добросердечний…)
Доброта — це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Таке визначення подається в тлумачному словникові української мови. Доброта — це ще й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов. Але добра людина з прихильністю і з любов’ю ставиться не лише до людей, а й до рослин і тварин. Адже всі ми — частинка живої природи. Всім однаково боляче, коли нас ударять, всім однаково образливо, коли нас принижують. Тому добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю. Недаремно ми наділені розумом, вміємо мислити, розуміти, говорити, співчувати, любити.
Із завданням впоралися тож вирушаємо у мандрівку, де нас чекають зустрічі з морськими тваринами.
Занурення під воду.
Першого мешканця, якого ми зустріли це …(малюнок морської зірки)
Завдання від морської зірки
Людина прийшла у цей світ, щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі.
- Які слова «притягуються» до слова «добро»?
(З поданих слів у ромбику діти по черзі підходять читають та вибирають із скриньки необхідні слова і прикріплюють до слова «добро». Допомога, уважність, ненависть, співчуття, злість, байдужість, турбота, заздрість, ласка, захист, жадібність, любов, привітність, мир, чуйність.)
Людина - творець добра. У характері нашого народу - доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у тяжку хвилину, розрадити у горі та біді. З давніх – давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті.
Наступний мешканець моря (малюнок дельфіна)
Дельфіни - це доброзичливі зграєві тварини.
Завдання Дельфіна Дарвіна .
Гра «Добрі побажання». Робота в парі.
— Наш другий морський мешканець хоче, щоб Ви подарували один одному посмішку та сердечка з добрими побажаннями, прочитавши своєму сусідові ці побажання. Виконаємо його прохання?
(на сердечках надруковані побажання)
У тебе гарна посмішка, тож нехай вона дарує гарний настрій людям.
У тебе добрі очі, хай завжди вони сяють від щастя.
Дякую, що ти є…Нехай твоя доброта і щирість ведуть тебе дорогою добра.
У тебе гарне почуття гумору, нехай воно завжди підтримує тебе і твоїх друзів.
У тебе надзвичайна врода, але пам’ятай, що дбати потрібно не лише про зовнішню красу, а й красу душі.
Ти неперевершений, будь такий, як ти є.
У тебе добре серце, нехай завжди воно буде відкрите для гарних вчинків.
Ти по-справжньому вмієш дружити, хай тебе оточують тільки вірні друзі.
Ти маєш гарний смак, тож твори красу навколо себе.
Ти маєш справжній талант, тож не соромся його проявляти.
Подаруй іншому радість.
Не соромтеся своєї доброти
Добро довго пам’ятається
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Роби добро не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.
Перший крок до добра - не роби зла.
Все добре пам’ятай, а зла уникай.
Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
Звучить пісня Н. Май «Даруй добро»
У світ доброти ми зробили крок. І можемо знайомитися із мешканцем морських глибин, який прекрасно живе також в домашніх акваріумах.
Шиє риба – голка
Окунцям футболки,
Яскраві, смугасті –
Хай носять на щастя.
Риба-голка - один з найцікавіших видів, що мешкають в морських глибинах і в акваріумах.
Ця риба - хижак, тому сусіди по акваріуму не повинні бути меншими за розмірами, інакше вони перетворяться в їжу
Завдання риби – голки. Гра « Так чи ні»
Умови гри. Якщо правильна відповідь показуєте зелену картку так, а якщо ні, то червону. (або інші два роздаткові матеріали, які є в класі)
- Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик? (так)
- Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (ні)
- А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?(так)
- А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (ні)
- Співає хлопчик гарно як,
А вам подобається? (так)
- А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (ні)
- Реве і трощить все чудак,
Це теж погано, діти? (так)
- Тоді і ще скажіть мені:
Як діти б’ються добре? (ні)
- Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
Руханка
Добре те, що сонце світить (підіймають руки вгору).
Добре те, що віє вітер (зображують хитання дерев).
Добре те, що цей ось ліс (присідають)
Разом з нами ріс і ріс (підіймаються на носочки, потягуючись угору, як дерева).
Добре те що в нашій річці(руки піднімають вперед долоні назовні)
Синя не брудна вода!(Імітують плавання)
Добре гратися надворі!(стрибають)
Добре вчитися у школі(сідають за парти)
Добре плавати у ставку (імітують плавання)
Добре, те що я живу! (хлопають)
Пливемо далі і бачимо…(малюнок восьминога)
Восьминоги зустрічаються тільки на великих глибинах. У восьминога 8 щупалець. На всіх 8 -ми щупальцях восьминога є 2000 присосок. Кожна його присоска здатна утримати 100 г. Він має 3 серця та блакитну кров. Деякі види восьминогів є отруйними. У тварини відсутні кістки, завдяки цьому вони здатні міняти свою форму.
Завдання від Восьминога. Самостійна робота.
Перегляд соціального ролика «Добрі справи»
Добро – це дуже важлива цінність, яку потрібно творити щодня. Бо допомагаючи комусь, ми перш за все допомагаємо собі боротися з поганим у своєму серці.
Ми боїмося чинити добро, тому що не впевнені, що нам за це віддячать. Хотілося б скинути ці обмеження і просто робити добро безкорисливо, не сподіваючись на вигоду. Від цього можна отримати велику радість.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Цього мешканця побачимо відгадавши загадку.
Ось вона яка –
Розбійниця морська,
Всіх би проковтнула
Зажерлива
(акула).
Діти, акула хижа і дуже хитра риба. У нашій подорожі вона мріє змінитися та стати доброю Завдання, яке вона пропонує «Кошик образ»
Вправа «Кошик образ»
Давайте згадаємо всі образи, запишемо їх на листочках, покладемо в цей кошик, а після уроків, розірвемо їх та забудемо про них назавжди.
Пам’ятайте, любі діти,
Істина така проста!
Найцінніше в цілім світі -
Це любов і доброта
І старайтесь так прожити,
Щоб, як сонечко світити!
І в душі завжди неси.
Теплий промінь доброти.
Останній морський мешканець, якого ми сьогодні зустрінемо Вам сподобається, тому що вона виконує бажання, можливо ви вже здогадалися хто це? (золота рибка)
Завдання від золотої рибки: Умілі рученята. Колективна робота.
Створимо золоту рибку, яка приноситиме добро та щастя нам та нашій родині
Аналіз зразка.
3.Організація робочого місця. Повторення правил користування ножицями.
4. Інструктаж.
Вчитель:
Працюємо за схемою.
VІ . Підсумок уроку.
- Наша подорож підходить до завершення. Ми повертаємось до України.
- Що вам найбільше сподобалось?
- Які бажання виникли?
- На чому ми подорожували?
Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля! Адже здорова планета , здорові моря ,ріки, озера – це здорові люди!
Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, інженерами, лікарями, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії».
Ось і закінчився урок, але не скінчилася дорога добра. Вам ще жити і йти цією дорогою все своє життя. Хочеться, щоб на цій дорозі ви не згубили людяності, чесності, чуйності. Поспішайте творити добро, щоб наша земля квітнула садами, повнилася дитячим сміхом, буяла радістю.
Корисна лише та праця, яка виконується з добром.
Важлива лише та любов, яка створена добром.
Приємна лише та дружба, яка основана на добрі.
Звучить пісня «Щастя, добра і любові.»