Виховна година на тему: «Вчимося жити добрими людьми»

Про матеріал
Виховна година «Вчимося жити добрими людьми» «Людина у цьому світі Лиш добро повинна творити» О.А.Захаренко Мета: Формувати у дітей почуття доброти, любові до навколишніх людей, допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди. Виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти  виконавчого комітету

Апостолівської міської ради

Апостолівська загальноосвітня І – ІІІ ступенів школа № 4

 

 

 

 

 

 

Розробка  виховної години на тему:

 «Вчимося жити добрими людьми»

 

 

 

 

                                     Підготувала

                                                       вчитель початкових класів

                                                       спеціаліст вищої категорії

                                                                  Мороз Н. І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         2018-2019 н.р.

 

Виховна година «Вчимося жити добрими людьми»

 

       «Людина у цьому світі

       Лиш добро повинна творити»

         О.А.Захаренко

       

Мета: Формувати у дітей почуття доброти,  любові до навколишніх людей, допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого  ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати  потребу робити добро, не чекати винагороди.

Виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати

ближнього у скрутну хвилину.

 

                                              Хід заходу

Ι Організація класу

ΙΙ Актуалізація знань учнів

Вступне слово вчителя

Шановні діти, гості! Сьогодні  ми зібралися щоб поговорити про добро. Ми маємо  показати і довести, що ми вчимося жити добрими людьми.

 Врятує світ краса –

 Завжди так говорили.

 Тепер врятує світ лиш доброта.

 Бо однієї вже краси занадто мало

 Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

  Тож люди на землі!

  Спішіть добро творити,

  Щоб нам не згинути у морі зла

  Щоб кожен міг серед краси прожити

  У царстві справедливості й добра.

Здавна люди на землі цінували чесне, щире, правдиве життя. Треба утримуватися від поганих вчинків. Зло, як відомо довго не забувається. А от  добро помножує добро.

Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас.

  Все: із доброго чи злого,

  Починається з малого.

  Листя  виросте з листочка,

  З нитки витчеться сорочка,

  Хліб – маленької зернини,

  Дощ із чистої краплини.

  • Діти, а що означає саме слово доброта?

(довідкове бюро)

Доброта -  чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

ΙΙΙ Засвоєння знань учнів

 Мозковий штурм

А зараз проведемо мозковий штурм

  • Чи можна прожити без доброти? Чому?
  • Навіщо людям доброта?
  • Самому робити добро чи чекати  поки попросять?
  • До кого можна бути добрим?
  • Кого в нашому класі можна назвати добрим?
  • На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері, а вам?
  • Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту?
  • Давайте доберемо тематичний словник до слова «доброта» створимо павутинку.

Створення асоціативного куща

 

Доброта

 

 

 

 А зараз з допомогою  нашого словничка спробуємо змалювати портрет  доброї  людини.

Послухайте  лист від одного хлопчика. Хто покарав його?

  • Я образив   товариша.
  • Я штовхнув однокласника, я вдарив собаку;
  • Я забрав іграшки у сестри. Всі пішли від мене, я залишився один і гірко заплакав.
  • Хто покарав його? – спитала сусідка
  • Він сам себе покарав – відповіла мама.
  • Чи  можна назвати добрим цього хлопчика?
  • Чому?
  • Чому він плакав? Яким був хлопчик? (жорстоким, грубим, злим)
  • Яким ви уявляєте портрет доброї людини? (доброзичлива, уважна, чуйна, ввічлива, весела, правдива, люб´язна, привітна, дружня)

Тож, діти намагайтеся поводитись так, щоб всі люди казали про вас саме такими словами.

Мудрець сказав: «Живи, добро звершай

        Та нагород за все це не вимагай

           Лиш в добро і вищу  правду віра

        Людину відрізняють від мавпи й звіра

    Нехай живе ця стара:

    Людина починається з добра.

Добре слово, що ясний день – говорить народне прислів´я. Словом  можна висловити, що завгодно: про що думаєш, чого хочеш. Треба тільки вміти правильно ним користуватися щоб тебе зрозуміли і не образились.

Слово – це справжнє чудо!

Ви вірите діти?  Слово може  бути другом а може бути ворогом. Наш народ склав дуже мудрі прислів´я про слово але вони розсипались спробуємо їх зібрати.

 Робота в групах.

- Добре слово і залізні ворота відкриває.

-Тепле   слово і в мороз зігріє.

- Добре слово людині що дощ в посуху.

- Слово – ключ яким відкривають серця.

Людина не може жити одна.

Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.

 До всіх сердець як до дверей

 Є ключики малі.

 І кожен легко підбере

 Якщо йому не лінь.

 Ти, друже, мусиш знати їх,

 Запам´ятать неважко –

 Маленькі ключики твої –

 «Спасибі» і «Будь ласка».

 Зеленіє навіть пень

 Як почує «Добрий день».

Коли згасає сонце у росі

й зоря лягає лагідно на плечі,

серед знайомих рідних голосів

ми чуємо привітне «Добрий вечір».

Щоб знову зустрітись в годину призначену

Щиро кажу я усім: «До побачення».

Будь ласка, спасибі і Будьте здорові-

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і  вдома,

Від мами, учителя й просто знайомих.

 Тож радьмо частіше їх, друзі, вживайте,

 Даруйте сміливіше радісний настрій.

Саме ці чарівні слова роблять людину ввічливою, привітною і доброзичливою. Сказавши їх – радієш іншому, бажаєш добра ближньому.

Тож не забувайте їх щодня промовляти.

 Пошук добрих слів

- А зараз спробуємо відшукати добрі слова. Щоб знайти вихід з будь-якої ситуації.

 

1.Оленка робила подарунок для мами. Братик побіг і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплатити, але братик сказав чарівне слово. Яке?

Оленка посміхнулась і сказала братику…

 

2.Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила  принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…

 

3.До  Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня  засмучено відповідає: «У мене вже є така! Взявши коробку цукерок  каже: «Я такі не люблю».  (Як вона мала вчинити?)

 

4. Тарасові на день  народження батько подарував  велосипед. Хлопчик  був радий. Як він  міг виразити свою радість?)

- Діти, а чи чули ви про лицарів?  Яку людину ми називаємо лицарем?

(Лицарем називають людину, котра здатна на подвиг заради іншої людини)

Лицар той. Хто вміє дотримуватись даного слова, хто ввічливий, правдивий, хто заступається за молодших, слабших і кидається на допомогу людині, яка  потрапила в біду.

Лицар той,  кого не лякає важка праця, хто уважний до своїх близьких, у кого в грудях б´ється благородне серце.

Лицарями в нашому класі є хлопчики. Це вони – захисники нашої Вітчизни. Тому батьки і вчителі плекають надію, що вони виростуть вірними, достойними синами нашої Батьківщини.

 Клянемось лицарями бути,

 А отже, доброті служити

 За слабих заступитися і дарма не битися.

  • Діти, що означає бути гарним другом?

(ввічливим, уважним, не обманювати товаришів, не ображати, завжди приходити на допомогу, бути подільчивим, добрим)

У кожного з вас є друзі. Ось послухайте поради, якими ви повинні користуватися. Розкажуть вам  Саша  і Ліза.

  • Діти, хто такий чарівник?
  • Чи  може бути кожен з вас добрим чарівником?
  • Чи потрібна чарівна паличка?

Ні, не потрібна. Добрий чарівник завжди дарує радість іншим.

Ось і в нас є добрі чарівники. Хочете їх послухати?

Вірш «Я  чарівник»

А ще учні  нашого класу створили скарбничку добрих справ: написали твори про доброту. Кращі з них пропонуємо вашій увазі. (Зачитують твори). Нарешті прийшов час заспівати.

Пісня «Доброта»

Ставлення людини  до природи

Милосердного, доброго ставлення потребують до себе не тільки люди, а й  увесь  оточуючий світ.

Кожна, навіть найменша комашка, найтонша билинка здатні відчувати біль.

 Тому ми повинні любити та піклуватися про природу.

  Метелика вловити я не хочу:

  Він – квітка неба, хай живе собі!

  Щоб радісно було мені й тобі.

  І квітку лісову не стану рвати,

  Й додому я її  не понесу,

  Бо вдома їй джмеля не погойдати,

  І не попити ранками росу!

  І ні стеблинку, гілку чи травинку

  Я не ображу -  це смертельний гріх!

  Бо в кожнім з них живе тримка живинка,

  Що світиться довірою до всіх.

 

Учень:  Людина чуйна

  І та не вижене із двору,

  Коли проживає десяток  - другий літ,

  Охороняючи садок його й комору,

  Притулок дасть, поїсти дасть, як слід.

 

Вчитель: Наш український народ  склав вислови про важливу цінність людини, яка має бути девізом для кожного. Які прислів´я ви знаєте?

 Зле слово ранить, а добре – лікує.

 Доброму всюди добре.

 Життя дано на добрі справи.

 Добро довго пам´ятається.

 Хто людям добра бажає, той і собі має.

 Перший крок до добра – не роби зла.

Ситуація із творів Сухомлинського

І нарешті настав час говорити про людину, яка все своє життя присвятила дітям. Сам був доброю людиною і хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними, працьовитими, любили маму, тата, свою рідну домівку і нашу велику  прекрасну Батьківщину.

  • Про кого іде мова? Хто ж ця людина? (В.О.Сухомлинський)

Написав для вас, діти, дуже багато повчальних оповідань і казок. Над деякими ми з вами і попрацюємо в групах.

1 група: Назвати з якого твору ці рядки?

(Степанко знайшов на шкільному подвір´ї 20 копійок.)

  • Яки був хлопчик Степанко?
  • Як ви вважаєте: чи справді Семенко знайшов гроші? Як вчителька повелася?
  • Чому хлопчик почервонів? Для чого він так зробив?

2 група: З якого твору ці рядки? (щодня приходить дід Іван до школи по воду… )

  • Чому саме до школи ходив дідусь по воду?
  • Що відчував старенький, коли чув щебіт дітей?
  • Що хотів автор сказати?
  • 3 група: З якого твору ці рядки ( «Мамо, прийміть від мене цей подарунок»,-  тихо сказала Марійка)
  • Якою була Марійка?
  • Про що вона мріяла? Чи любила дівчинка свою маму?
  • З чого це видно? Чому вона хвилювалася?
  • Чому мама не їла яблук?

Діти, а в яких творах ще висвітлюється така риса  як милосердя, добро.

«Наш тато одужав»

  • Яка радість була в дівчинки?
  • З ким вона хотіла розділити ту радість?
  • Хто поділив радість з Катрусею?

А пригадаємо оповідання «Добре слово»

  • Що трапилося з дівчинкою?
  • Що допомогло видужати Олі?
  • Чого вчить це оповідання?
  • Що взяли для себе із оповідань Сухомлинського? (треба бути чесними, ввічливими, милосердними, люблячим, добрим)

Продовжувачем ідей Сухомлинського є на земляк, колишній директор Авторської школи с.Сахнівки Заслужений вчитель України О.А.Захаренко. Основними завданнями своєї педагогічної діяльності Олександр Антонович вважав формування у підростаючого покоління загальнолюдських цінностей. Звернемо увагу на окремі поради – роздуми народного вчителя і послухаємо короткі виступи учнів.

Скромність            Порядність

Толерантність   Совість

Саме такі поняття роблять людину вихованою, доброю. Тож вчіться на життєвих прикладах цих відомих людей, які залишили після себе добрий слід на землі.

 

ΙV Закріплення знань учнів

Анкета для хлопчиків

     1.Кого в класі ти можеш назвати принцесою?

2.Кому присвоїш ім´я  «добра фея»?

3.Хто схожий на попелюшку?

4.З ким ти хочеш подружитися?

5.Хто нагадує тобі Еллі зі Смарагдового міста?

Анкета для дівчаток

     1.Кого в класі назвеш принцом?

2.Кого відзначиш «Орденом доброго серця?»

3.Кого назвеш лицарем?

4.Для кого б віддала свої улюблені речі?

5.Ідеальний хлопчик. Який він є?

Звучить пісня «Добра посмішка»

 

V Підсумок виховного заходу

     Вчитель:

Будьте добрими, чуйними. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомагати і словом і ділом. А допоможуть вам вчитися батьки, вчителі

   Від рідної хати дитину

   Веде у широкий світ

   Ота єдина стежина,

   Що дарує красу і цвіт.

  Іди по тій стежці дитино,

  Даруй любов і тепло,

  І пам´ятай: ти Людина!

  Вчись, думай і твори Добро!

(Розквітає квітка, на пелюстках якої розквітають добрі і корисні справи).

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
1432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку