Виховна година на тему: "Владика – хліб священним є для українців"

Про матеріал
Тема : Владика – хліб священним є для українців Мета : Вчити дітей бережно ставитися до хліба, розвивати уяву у дітей про те, як хліб приходить до столу, виховувати інтерес до минулого своєї країни, вчити шанувати хліб.
Перегляд файлу

Міністерство освіти та науки України

Відділ освіти Апостолівської райдерадміністрації

Апостолівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 4

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Підготувала

                                                       вчитель початкових класів

                                                       спеціаліст вищої категорії

                                                                  Мороз Н. І

 

 

 

2019 р.

Тема : Владика – хліб священним є для українців

Мета : Вчити дітей бережно ставитися до хліба, розвивати уяву у дітей про те, як хліб приходить до столу, виховувати інтерес до минулого своєї країни, вчити шанувати хліб.

Обладнання : ІКТ, ілюстрації, роботи учнів

Хід проведення

Хоч не солодкий, та дуже смачний

Хоч сам маленький, проте дорогий

Сядем обідати він на столі

Люблять його і дорослі,й малі.( хліб)

Вчитель.  Хліб! Скільки б не мали його люди – завжди говорять про нього зі щирою повагою, беруть його до рук трепетно і урочисто. Хліб ! Скільки сказано про нього добрих слів, віршів, проспівано пісень. Від хліба все : і радість, і пісня, і життя, і кроки дитини, і доля щаслива.

Учні

  • Де починається хліб?
  • У тісті.
  • Де починається тісто?
  • У борошні.
  • Де починається борошно?
  • У зерні.
  • Де починається зерно?
  •  У землі .

Використовую ІКТ « Колобок» на новий лад

Вчитель  Початок хліба – маленька зернина. Кожна зернина хоч і мала, але дорога , тому що це хліб

Учениця розповідає власну казку

Казка про золоту Зернину

Жила собі золота Зернина.  Лежала вона у засіку і мріяла про те, яку користь вона може принести людям. Одного разу вона почула чиїйсь голос, який наказав їй іти на поле і заритися в землю. Послухала зернина , побігла на поле, зарилася у землю та й заснула. Прокинулася вона рано – вранці, а в неї на маківці зелені росточки. Поглянула вона навкруги, а поряд багато таких росточків. Усе поле з чорного перетворилося на зелене.

  Росла зернина і перетворилася на зелену стеблину з колосом. Колосок під жарким сонцем пожовтів. Поле із зеленого перетворилося на золоте. Незабаром по полю пішли комбайни і Зернина разом зі своїми братами і сестрами потрапила на тік . Потім у млин. Тут із золотої вона перетворилася на біле борошно . Потім її повезли на хлібокомбінат і спекли великий і добрий коровай.

На дошку прикріплюємо малюнок короваю

Легенда про пшеницю

Дуже давно , коли людина ще не вміла вирощувати хліб, люди годувалися всім, що сипалося з дерева : листям, корою, гілочками. Тоді Господь вирішив дати пшеницю. Тільки дав він її собаці, бо собака дуже скиглив від голоду. Бог кинув йому з неба колос пшениці прямо в пащу . Людина вихопила у собаки цей колос, посіяла і розвела таким чином пшеницю .

Використовую ІКТ « Як хліб вирощували у давні час»

Вчитель   Яке щастя, яке добро, що є хліб на світі! Спочатку він у землі, потім у борошні,і нарешті на столі. Хліб, який народжений працею, зарум’янений , пахучий, вірний наш годувальник.

Але є у світі страшне слово голод . Людина, яка пережила його, із жахом згадує це слово. У роки Великої Вітчизняної війни люди вмирали не тільки від куль, але й від голоду.

А ще був страшний голодомор  1932 – 1933 років. Пішов голод Україною. Вмирало все : поля, дороги, хати, вмирали поодинокі люди, сім’ї, родини, села. У людей забирали не тільки зерно,, а й крупу, картоплю, квасолю, уже випечений хліб. Селяни почали їсти котів, собак, ловили диких птахів. В їжу додавали тирсу, люди почали пухнути від голоду. Ті люди, які вижили – написали книгу Пам’яті, де записали  свої спогади. Зараз нам їх зачитають ваші товариші від імені дітей

П’ять колосків

Мені заподіяли смерть 5 колосків. Це було влітку 33 – го року. Я з маленькою сестрою Катрусею пішла на колгоспне поле по колосочки. Ой як же хотілося їстоньки… Катруся опухла від голоду, сіла  вона на межу і рученятами хотіла зловити волошку, щоб з’їсти . Я озирнулася, зійшла з межі, зірвала один колосок, другий, третій, п’ятий. І раптом схопив мене голова сільради і потягнув і бив, бив, поки не вбив. Вбив за 5 колосочків, а мені було тільки 6 рочків . І Катруся померла там на межі …

Розповідь Петрика

І мені хотілося їстоньки, мене Петриком звали . Спочатку померли мої дідусь та бабуся. З голоду вони опухли і здавалися дуже великими. Приїхали дядьки, повкидали їх на воза і повезли за село в яму . Тато пішов до міста за хлібом і не повернувся – його дядько міліціонер з рушниці застрелив. А я у мами просив їсти. Мама обнімала мене, цілувала мене, а з її очей текли сльози. А на ранок нас просто не стало …

Використовую ІКТ « Голодомор» кіно  ,прикріплюю 5 колосочків поруч з короваєм

Вчитель  Поруч з хлібом на столі завжди стояла сіль : хліб – сіль Народжувалась дитина – йшли з хлібом –сіллю, виряджали сина в далеку дорогу з хлібом , справляли весілля -  благословляли батьки хлібом і сіллю., Дорогих гостей ми зустрічаємо хлібом – сіллю .

Я тримаю у руках хліб – возрадуйся йому, віддай шану тим хто зростив його, зібрав і змолов. Шануй руки, котрі подарували духмяне , схоже на сонце диво. Хай завжди він , совість наша – буде в хаті, лежатиме, прикрашений вишитим рушником, свіжий і святий

НЕ  КИДАЙСЯ ХЛІБОМ, БО ВІН СВЯТИЙ !

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку