Генічеська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Генічеської районної ради Херсонської області
Інтегрований урок
«ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ”
Підготувала:
класний керівник 1-Б класу
Заболотня А.О.
Генічеськ, 2018
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати, виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Дійові особи: Поштар Пєчкін, Циганка, Шапокляк, Дівчинка – Плакса, Баба Яга, Буквар, Чарівник.
Учитель: Шановні Учні! Дорогі батьки! Сьогодні ми з вами зібралися з нагоди особливого свята, якого немає в жодному календарі. Це свято вшанування і прощання з першою книжкою – Букварем. Ще зовсім недавно ваші діти вирушили в одинадцятирічне плавання бурхливим океаном шкільного життя. І ось сьогодні прощаються з першою і найулюбленішою книжкою – Букварем, який навчив першокласників читати і писати, допоміг пізнати багато й цікавого. Вітаю всіх із святом!
( Виступ учнів )
1.Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
2.Ми Букварик почали
Восени вивчати.
А тепер вже на відмінно
Вміємо читати.
3. Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
4. А як важко було нам
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
5. Ой було мороки з нами
Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
6. Згадайте, люба вчителько,
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
7. А нині любо слухати,
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
Пісня «Ми першокласники»
1. Про труднощі пережиті,
Про те, як їх ми долали
Можна стільки говорити,
Та часу замало.
2. Любі гості, мами й тата,
В нас букварикові свято.
Добре, що прийшли до нас
На гостину в перший клас.
3. Свято гарним вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів, звісно,
Хай сьогодні буде тісно!
Флешмоб
(Стук і двері. Заходить Поштар Пєчкін).
Пєчкін: Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо дозволите, то і я побуду у вас на святі.
(Вчитель читає.)
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення.Ваш Букварик.»
Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.
(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).
Циганка: А ви хто такі?
Учень : Ми першокласники.
Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень: Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.
Циганка: Яку пелюстку?! Краще в карти зі мною пограйте.
Учень: Аліна Олександрівно, а хіба дітям можна в карти грати?
Вчителька: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.
(Циганка дістає з рукавів карти з завданнями і зачитує дітям .Діти відповідають).
1. Вони бувають перелітні, а бувають зимуючі. (птахи)
2. Дві дощечки, дві сестри, несуть мене із гори. (санки)
3. Кого раді бачити дідусь і бабуся? (онука)
4. Зозулині слова. (ку-ку)
5. Хто на хвості новини приносить? (сорока)
6. Столиця України. (Київ)
7. Завжди в роті, а не проковтнеш. (язик)
8. Скільки дівчаток в 1 класі? (9)
9. Мамина мама, а вам…. (бабуся)
10. Головний виробник молока. (корова)
Циганка: Вгадали.
Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.
(Циганка віддає дітям пелюстку. Знову звучить музика і з’являється Шапокляк).
Шапокляк: Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам пелюстку чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!
- Треба гарно вам читати? (Так)
- Треба менших ображати? (Ні)
- На перервах верещати? (Ні)
- Парти всі розмалювати? (Ні)
- Друзів треба виручати7 (Так)
- Треба слухати матусю? (Так)
- Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні)
- У класі вибийте шибки! (Ні)
- Вчительці робіть все навпаки! (Ні)
- Чи хочете друзями моїми стати? (Ні)
- Та я ж вас краще вчительки буду навчати! (Ні)
Тоді беріть пелюстку і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.
(Знову звучить музика і з’являється Дівчинка - плакса).
Плакса: я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.
(Жарти, смішинки у виконанні дітей).
Частівки
1. Приготуйте фотоплівки І зніміть на згадку нас
Заспіваєм вам частівки Це і є наш перший клас.
2. Як були ми ще малими. Всі казали: малюки!
А тепер, не малюки ми -Ми вже справжні козаки.
3. Ми навчились рахувати І письмово, і в умі.
Нам не треба калькулятор, Калькулятор - ми самі.
4. Всі навчилися писати. Ну і я навчився теж.
Кажуть вчителька і мати: «З ліхтарем не розбереш».
5. Я труджуся, наче бджілка,
Бач, як гарно я пишу! (співає дівчинка, показуючи зошит хлопчику)
Дай мені до понеділка. Завтра батьку покажу! (співає хлопчик)
6. Всі куплети доспівали, Але вчитись треба нам
Щоб учителька гордилась й татко ременя не брав..
Плакса: Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.
(З’являється Баба Яга).
Баба Яга: А це що за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха- ха ха! Спочатку мої завданнячка виконайте, а тоді подивимось. Ну що згода? А зараз казковий конкурс. Ви ж бо любите казки? Вам необхідно вгадати казкового героя.
1. Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік.
Втік від баби та від діда
До лисички на язик? (Колобок)
2. Народилося таке –
І незграбне, і бридке,
Одиноке і нещасне!
Стало лебедем прекрасним! (Гидке каченя)
3. Як знайшов він колосок,
Борошна змолов мішок –
Пиріжків напік і з’їв.
Ледарів не пригостив. (Півник)
4. Бабуся старенька за лісом жила,
Онука до неї гостинці несла,
Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.
Цю дівчинку звати, пригадуєш, як? (Червона шапочка)
5. Він моторчик свій заводить,
Крізь вікно у гості ходить.
Любить він торти й горішки,
З ним не сумно ані трішки. (Карлсон)
6. Я чарівним сном заснула
І сто років промайнуло,
Встати я не мала сили,
Ледве-ледве розбудили. (Спляча красуня)
7. В лісі темному блукала,
Бо від мачухи тікала,
Опинилася у домі,
Де жили веселі гноми. (Білосніжка)
8. На городі, що за черга
Дід і баба тут стоять.
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк. (Ріпка)
9. Ти впізнаєш вмить її
Одяг весь у попелі,
Мачуха все лається,
Сестри насміхаються. (Попелюшка)
10.ю Маленьке, сіреньке,
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
„Я вам золоте знесу... „ (Курочка Ряба)
11. В'ється річка невеличка
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя
Справа зовсім не складна.
Казка ця усім відома
Про кого ж вона? (Про Івасика Телесика)
З’являється Чарівник і звертається до присутніх.
Чарівник: Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик! (Віддає вчителеві конверт і зникає).
Вчитель: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут.
(У конверті завдання для батьків).
1) Яка шоста буква алфавіту ? ( Д )
2) Скільки букв в українському алфавіті ? ( 33 )
3) Скільки голосних звуків в українській мові ? ( 6 ).
Вчитель: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?
(Заходить Букварик).
Букварик: Дякую ,що не забули про мене , що врятували .
Я – Букварик , вам відомий .
Дуже гарний , малюнковий
Залюбки всіх вчу читати .
Нема часу спочивати
Кожен рік мене листають
Ніжні пальчики нові …
Хай же розум здобувають
Любі дітоньки малі .
Щиро зі всіма ділюся –
Не шкодую своїх знань;
Безліч хитрих і цікавих
Маю для малят завдань .
Тож зростайте , діти милі ,
І читайте залюбки .
Пісня Діана Деревянко “Пісня першокласника”
Буквар : За пісню дуже дякую , вам діти !
Бажаю дванадцяток вам !
У зошитах , в щоденниках , в журналі
Нехай стоять вони на радість нам
Першокласники:
1. Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас став наш перший клас.
2. Все починається в житті з малого:
З зернини - хліб, з промінчика – зоря.
А люди всі свою дорогу
Починають з Букваря.
3. Добрий , Букварику,
Перша книжко!
Хочеться навіть плакати трішки.
4. Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе.
5. Спасибі тобі за добру науку.
За паличку першу і першу букву.
6. Ми пам’ятатимем довгі роки
Добрі і мудрі твої уроки.
7. Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже!
Всі: Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Пісня « Прощавай Букварику «
Передають (Буквар з рук в руки )
Слово завучу
Учитель: Прощання — це, мабуть, завжди сумно, залишається щось знайоме, рідне, миле, легке. А попереду — невідоме, незнайоме, нові відкриття, нові знання, нові друзі. Наше прощання з Букварем також нехай сумним не буде, бо це — святкування перших досягнень у навчанні, а попереду у вас багато шкільних років, цікавих уроків. Але в житті кожної людини найкращим і найпам'ятнішим завжди залишається перший клас. І на згадку про наше свято, я хочу вручити нашим першокласникам посвідчення, які засвідчують, що вони вивчили 33 літери від А до Я і прочитали весь Букварик.
(Вручення дипломів.)
Вчитель: Вам, шановнії батьки, «Спасибі» хочу я сказати
За допомогу у навчанні, старанність, витримку, любов.
За те, що вчились рахувати, старанно букви всі писати
Та гарно – гарно малювати. Це перший крок!
Попереду – ще десять років! Отож, навчайтеся, батьки,
І кожен день допомогайте своїм дітям робіть уроки!
Вчитель:Дорогі діти! Шановні гості ! Наше свято добігає свого кінця. Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наше свято.