10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Виховна година на тему: Вогонь не іграшка!

Про матеріал
Виховна мета: формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі, розвивати навички самозахисту, виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки
Перегляд файлу

Щасливська загальноосвітня школа ɪ-ɪɪ ступенів

 

 

 

 

 

 

Виховна година

на тему:

«Вогонь не іграшка!»

Класний керівник: Красневська В.

 

Виховна година на тему: Вогонь не іграшка!

Мета: формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі, розвивати навички самозахисту, виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки

Обладнання: виставка малюнків, вислови про вогонь, мультимедійне обладнання, комп’ютерна презентація.

Епіграф: Вогонь знищує все остаточноі безповоротно, але без нього людина не проживе.

Хід виховної години

 Вступне слово: За відомою легендою, вогонь людям подарував Прометей, викравши його з Олімпу. Завдяки вогню життя людей кардинально змінилося - вогонь став надійним товаришем і помічником людині. Сьогодні важко уявити собі таку галузь людської діяльності, де б не використовувався вогонь. Але необережне поводження з вогнем може призвести до біди. Статистика говорить про те, що щорічно в світі відбувається понад 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, двоє -  отримують опіки і травми, кожен третій із загиблих – дитина. Ось чому  нам треба знати правила безпечної поведінки з вогнем.

Коротка історія пожежної справи .( презентація)

1 . У 1803 році Олександр I підписав указ про організацію в Петербурзі пожежної охорони.

2 . Перша пожежна команда в Києві була організована в 1841 році, до неї входило 25 осіб.

17 квітня 1918 був підписаний Декрет "Про державні заходи боротьби з вогнем". Цей день і став днем ​​освіти пожежної безпеки.

Перед вами виставка ваших робіт (малюнків) «Вогонь не іграшка!».

Наслідком неправильного та необережного поводження з вогнем є пожежа. Дайте визначення «Пожежа» самостійно.

Пожежа — це неорганізоване, неконтрольоване горіння, що знищує матеріальні цінності.

Під час пожежі небезпеку для життя людей становлять вогонь і дим. 
Вогонь спричиняє опіки тіла, а від диму можна учадіти.
Пожежа — це явище, яке нікого не може залишити байдужим. Не допустити, щоб вогонь з доброго помічника перетворився у небезпечного ворога — обов'язок усіх і кожного з нас.
Та на жаль, кожного дня на центральних пунктах зв'язку пожежної оборони лунають дзвінки. І поспішають червоні автомобілі до місць пригоди, щоб зберегти від вогню майно громадян, народне багатство, а нерідко — і життя.
Для того, щоб з’ясувати умови виникнення пожежі, я пропоную розглянути складові  «трикутника вогню».

 

ЩО   необхідно, щоб розпочалося горіння?             (горючі матеріали)

ДЕ    може відбутися горіння?                                         ( там, де є кисень)

КОЛИ   це може трапитись?                           (коли є джерело запалювання)

За відсутності будь – якого чинника горіння не відбудеться.

Дайте визначення « Горіння» самостійно ( горіння – це процес з’єднання речовин з киснем, що супроводжується виділенням диму та виникненням полум’я)

                              Дослідна лабораторія

Дослід 1. Запалена свічка накривається склянкою. Вогонь погас.

Чому ?  (для горіння потрібен кисень)

Дослід 2. Беремо 2 склянки:  з водою і спиртом. Не розповідаючи, що в склянках, запалюємо їх. Чому в одній склянці рідина горить, а в іншій – ні?                                                                   ( потрібна горюча речовина)

Дослід 3. Беремо спиртівку, наповнену спиртом. Змінюємо потік повітря. Чому полум’я погасло? (різна потужність повітря може загасити полум’я, а може і роздути)

                        Створення проблемних ситуацій

Ситуація 1.

Пожежа у сусідній квартирі багатоповерхового будинку. Ваші дії після виклику пожежної охорони:

1.Евакуація (організований вихід людей  з небезпеки на вулицю )
2.Виходити швидко, без метушні, паніки.

3.Не користуватися ліфтом.

4.Чітко виконувати накази, розпорядження дорослих.

5.Допомагати тим, хто потребує твоєї допомоги,

Ситуація 2.

Пожежа в багатоповерховому будинку, горить квартира на 8 поверсі, ти проживаєш на 9-му. Ваші дії після виклику служби 101?

1.Закрити двері, вікна.

2. Мокрим ганчір'ям запхати вентиляційні отвори, щоб дим не потрапляв у квартиру.
3. Накритись мокрим покривалом і чекати пожежної служби

Ситуація 3.

Як гасити пожежу в квартирі в початковій стадії горіння?
Можуть бути використані пісок, земля, шматки грубого сукна, різні вогнегасники, вода.

Ситуація 4.Як допомогти людям, на яких загорівся одяг?

1. Накрити покривалом. Але не з головою.

2. Качатись по землі, якщо покривала немає.
Ситуація 5.

Як дихати під час пожежі?

1. Голову тримають ближче до підлоги (дим легший від повітря, тому він піднімається вгору), рот і ніс бажано затулити змоченою у воді хустиночкою (тканиною).

                               Золоте правило.

Не можна ховатись під столами, ліжками під час пожежі.

 

                          Ігрові  завдання

Гра №1
Утворіть  речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини. 
 Для розваги і для гри                                                           а не в лісі, а ні в хаті.
 Не розпалюй сам багаття,                                                 умикати нам не слід. 
 З грубки жару не беріть                               то вимкни всі електроприлади.
 Плитку, праску                                                                            це небезпечно. 
 Коли йдеш з квартири,                                               користуйся ліхтариком.
 Не грайся з вогнем -                                                       жар в собі вогонь таїть.
 Не грайся запальничкою,                                                   сірників ти не бери.

Гра

Домашнім завданням було підібрати прислів'я, приказки, в яких зустрічались би слова, пов’язані з пожежею.

Гра №2
На дошці дві колонки. У першій - назви речовин. У другій - властивості у будь-якому порядку. Стрілками вказати властивості кожної речовини.

Бензин                       спалахує

Ганчір'я                     жевріє

Мармур                      жовтіє

Пісок                         гасить вогонь

Дерево                       горить 

Порох                        вибухає

Сніг                           тане

Вуглець                     коптить

Кисень                      сприяє горінню.

 Тестування

Дітям пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді.

1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 101;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду качатися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на вулицю.

6. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликчу на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

7. Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

8. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш безпечні заняття.

 

Наша виховна година доходить кінця і на прощання я роздам вам памятки про правила поведінки підчас пожежі.

 

Правила поведінки при пожежі:

·         зателефонувати до служби 101 (якщо це можливо);

·         повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку, якщо не знаєте - як до нього під’їхати;

·         вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум’я;

·         негайно вийти з приміщення, покликати дорослих;

·         під час пожежі заборонено користуватися ліфтами;

·         з висотного будинку не бiжiть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.

·         Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробиратися до виходу повзком, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.

 

 

docx
Додано
5 травня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку