Тема: Всесвітній день Землі Мета: розвивати в молодших школярів екологічні уявлення та поняття шляхом активізації пізнавальних процесів; стимулювати інтерес до пізнання природи; формувати готовність до раціональної діяльності в природі, при якій зберігається існуюча природна рівновага або створюються можливості для її відновлення; розвивати розумову та творчу активність методом тренування; формувати екологічне мислення та свідомість; виховувати екологічну культуру природокористування; сприяти становленню та підтриманню позитивного емоційного настрою дітей. + матеріали для друку
Тема: Всесвітній день Землі
Мета: розвивати в молодших школярів екологічні уявлення та поняття шляхом активізації пізнавальних процесів; стимулювати інтерес до пізнання природи; формувати готовність до раціональної діяльності в природі, при якій зберігається існуюча природна рівновага або створюються можливості для її відновлення; розвивати розумову та творчу активність методом тренування; формувати екологічне мислення та свідомість; виховувати екологічну культуру природокористування; сприяти становленню та підтриманню позитивного емоційного настрою дітей.
Форма проведення: бесіда з елементами тренінга
Обладнання: зображення квітів, кольорові олівці, глобус, музичний супровід «Звуки природи».
Хід виховної години:
Все на Землі, все треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту рослинку,
Не треба думати, що цар природи ти,
Бо врешті, ти лише її частинка!
Сонечко – промінчики (правила)
• Цінувати час
• Говорити по черзі
• Говорити коротко і не часто, по темі
• Говорити тільки від свого імені
• Бути позитивними до себе та до інших
• Правило додавання (Я + Ти + Ми)
• Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀ + ♂)
• Правило добровільної активності
• Правило піднятої руки. Говорити після підняття руки та дозволу вчителя, щоб не перебивати один одного
• Правило конфіденційності
• Бути позитивним та добровільно активним. Тобто висловлювати позитивні думки, ідеї та позитивні дії. А також, якщо необхідна людина для виконання завдання, то присутні мають право пропонувати
Якщо правила виконуються, то сонечко завжди посміхається.
Рухаються ті, хто:
Чи були серед вас ті, хто зовсім не рухався? Ви всі добрі, гарні діти.
Отже, сьогодні ми поговоримо про Землю, про її проблеми та про те, що ми можемо зробити для своєї планети.
Діти об’єднуються в пари. Кожній парі дістається зображення квітки, після п’ятихвилинної підготовки вона має представити свою квітку, сказавши її назву, де вона зростає, чи є рідкісною і через що може зовсім зникнути та розфарбувати її.
О земле рідна! Боляче душі.
За ту збіднілу фауну і флору
І сором за душевних тих сліпців,
Що нівечать безцінну твою вроду.
Сліпців, котрі не втямили азів,
Що справжнє щастя – в килимах із квітів,
У сріблі рос, у золоті хлібів,
У кришталях оцих джерельць святих.
(відповіді дітей)
У цей день проводяться масові заходи з покращення екологічної ситуації під гаслом: «Думати глобально, діяти локально». Проводяться заходи із висадження дерев, прибирання сміття, конкурси дитячих малюнків.
Руйнівні урагани, повені, забруднення повітря, грунту й води, винищення величезної кількості представників тваринного і рослинного світу та цілих екосистем – усе це свідчить про те, що людство постало перед дилемою: або воно змінить своє ставлення до природи, або незабаром перестане існувати.
Для того, щоб спонукати людей до позитивних дій, започаткували Всесвітній день довкілля. Це подія з різноманітними акціями по всій Землі: Зелені концерти, конкурси творів та плакатів у школах, висадження дерев, прибирання територій та збирання сміття.
Діти! Я пропоную вам цікаву гру! Ви, слухаючи вірш, до рядків будете добирати риму. Щоб гідно на планеті жити,
Її природу треба нам ….. (любити)
Нехай земля квітує всюди –
Природу збережемо, …. (люди)
Будемо жити з тобою у згоді,
Моя рідна красуне ….. (природо)
Закликає усіх все життя берегти
І квіти, й дерева, й кущі біля хати,
Бо корисні вони, світ без них – то не світ,
Все життя про них маємо ….. (дбати)
Учасникам роздаються квітки, діти загадують свої побажання планеті Земля та записують їх на пелюстках.
Обговорення.
Вже давно вчені визначили, що Земля має форму кулі, вивчили життя на планеті, та, на жаль, так і не навчились її берегти. Кожен може сказати, що він ні в чому не винен, що саме він не приніс великої шкоди, та й що я один можу?!
Давайте все ж таки спробуємо взяти Землю в долоні турботи і скажемо: я можу…
Учасники передають з рук в руки глобус і продовжують фразу: я можу…
Бережімо життя на наші планеті, бо це і наше життя.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|