Виховна година на тему: Злочин і підліток

Про матеріал
Тема. Злочин і підліток. Мета: На прикладах з життя ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю, показати, які наслідки можуть мати звичайні пустощі; виховувати законопослушних громадян. Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі і правопорядку, стимулювати бажання знати закони і дотримуватися їх.
Перегляд файлу

Комунальний заклад "Балтська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №1 І-ІІ ступенів"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

на тему:

Злочин і підліток.

 

 

 

 

 

 

 

                                                Підготували: Позднякова О. В.

                                                                         Насульчак Н. О.

                                                                         Харченко Г. С.

 

 

 

Виховна година на тему:

Тема. Злочин і підліток.

Мета: На прикладах з життя ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю, показати, які наслідки можуть мати звичайні пустощі; виховувати законопослушних громадян. Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі і правопорядку, стимулювати бажання знати закони і дотримуватися їх.

Хід виховного заходу

Слайд №1. Погані вчинки та моя відповідальність.

Життя і здоров’я –найдорожче , що є у людини ,
Тому підхід до них повинен бути найсерйознішим і ретельно вивченим. (Т.Г. Малахов)

Ведучий 1. Кожна людина живе за законами своєї держави. Ми – за законами України.  Усі люди зв'язані з певним соціальним середовищем, в якому вони народжуються і формуються. Поза соціаль­ним середовищем, поза суспільством людина немислима. Як кожний ставиться до середовища — питання важливе і для суспільства, і для окремої особи.

Ведучий 2. Із правовими питаннями ми зустрічаємось часто.

 Помил­ковою є думка, ніби сфера застосування права обмежується покаранням осіб, які вчинили різні правопорушення. Бага­то хто з учнів дивується, дізнавшись, що наші повсякденні вчинки часто мають правову оцінку. Такі вчинки звуться «правопорушеннями»

Ведучий 1. Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватись своїми правами і добре виконувати свої обов'язки, треба знати закони.

Ведучий 2. Звичайно, у нашому віці неможливо знати детально всі закони. Але основне, що стосується нас, ви повинні знати.

Це і є метою нашого виховного заходу.

Ведуча 1. Пропоную вашій увазі знайомство з кримінальним законодавством України.

Вважаю, що про існування Кримінального кодексу ви всі знаєте, але хотілось би дещо детальніше, на конкретних прикладах з життя ознайомити вас із суттю цього документа.

Ведучий 2. Слайд №2. Нині діючий Кримінальний кодекс України набрав чинності 1 вересня 2001 року і має завдання охороняти державний лад та права громадян, правопорядок від злочинних посягань.

Ведучий 1. Кримінальній відповідальності і покаранню підлягає лише особа, яка винна у вчиненні злочину, тобто така, що умисно або з необережності вчинила передбачене кодексом суспільно небезпечне діяння. Кримінальне покарання застосовується тільки за вироком суду. 

Ведучий 2. Слайд №3Пам’ятай: За здійснення правопорушення обов’язково настає індивідуальна (особиста) відповідальність. Це, так би мовити, встановлена державою “плата” правопорушника за ті негативні наслідки, шкоду, спричинені його поведінкою.

Слайд №4. Відповідальність, як і правопорушення, є кількох видів.

Дитина . 1.  Дисциплінарна відповідальність: не виконано завдання, порушено дисципліну, допущено спізнення на роботу. Можливі – запис у щоденнику, оголошення догани, звільнення з роботи.

Дитина. 2.  Адміністративна відповідальність: порушення Правил дорожнього руху, не сплачується проїзд в транспорті; людина розпиває алкогольні напої у громадських місцях, голосно лає інших, використовуючи нецензурні слова; чіпляється до людей, заважаючи їм своєю поведінкою; туристи розпалюють багаття в лісі в заборонених місцях ...

     На порушників накладаються штрафи, можливе офіційне попередження, позбавлення спеціальних прав, адміністративний арешт на 15 діб. Відповідальність наступає з 16 років або відповідають батьки.

Дитина 3. Цивільно-правова відповідальність: коли порушення завдає особі чи установі, організації, державі, школі матеріальної шкоди. Цивільна відповідальність залежить від віку порушника(якщо йому менше 15років,тошкодукомпенсуватимуть батьки).

Дитина  4. Кримінальна відповідальність: за найнебезпечніші правопорушення (вбивство, завдання людині тілесних ушкоджень, крадіжку, хуліганство, тощо). Такі правопорушення мають найтяжчі наслідки, тож і відповідальність буде суворішою. Їй підлягають особи з 16 років, а за деякі злочини – навіть із 14 років.

Вчитель   А головне, діти, не допускайте ніяких правопорушень навіть якщо вам 6, 7, 8 – 13 років. Це може увійти в звичку, і в 14 років вже буде пізно отямитись. Перш ніж розбити шибку, подумай, чи вистачить у твого батька грошей на нову; перш ніж когось образити, постав себе на його місце (як, приємно?); перш ніж відповісти грубістю на грубість – порахуй до 10 і заспокойся; перш ніж залізти у чужу кишеню – озирнись, за тобою стежить... твоя совість ...

 

      Відео №1

 

Нагадаю кілька правил, про які ми вже не раз говорили:

 Поважай правопорядок і закон.

 Проганяй від себе лінощі, байдужість, займайся самовихованням. А суть самовиховання — уміти примусити себе діяти так, як треба, навіть якщо цього не завжди хочеться.

 Учись бачити себе збоку, постійно звіряй свої вчинки з моральними та правовими нормами.

 Вивчи і сприйми серцем Заповіді Божі, у них — твій порятунок, джерело духовного зростання.

Ведучий 1. Незнання закону не звільняє від відповідальності, отже знай:

- якщо ти скоїв правопорушення, то тобі та твоїм батькам доведеться нести передбачену законом відповідальність;

Ведучий 2. неповнолітні віком від 11 до 18 років можуть бути притягнуті до відповідальності за неналежну поведінку (систематичне ухилення від навчання та праці, бродяжництво, жебрацтво, дрібні злочини тощо) й направлені за вироком суду чи за рішенням уповноважених служб у справах неповнолітніх на перевиховання до спеціальної школи;

     Ведучий 1. якщо заподіяний злочин не становить великої небезпеки                для суспільства, до  неповнолітнього можуть бути застосовані і примусові    заходи виховного характеру (наприклад, відшкодувати заподіяні збитки власною працею).

Вчитель. Ми вже не раз чули про те, що почастішали випадки дитячої злочинності. Багато причин є для цього у нашому сьогоднішньому житті. Але однією із головних, я вважаю, є те, що дітине знають законів. Зараз групи учнів будуть розігрувати перед нами різні ситуації. А ви будете оцінювати характер правопорушення і міру покарання, яка може бути присуджена за дане правопорушення.
СИТУАЦІЯ 1.

Іван: А ви знаєте, що це було не так і страшно. Ти б, Костя, мабуть з переляку у штани наклав би.  А я зовсім не боявся .
Костя. Тоді вип’ємо за успіх.
Настя. Ви б краще не пили.
Іван. А що, ти з нами не збираєшся пити?
Настя. Трішки спробую.
Іван. Пий, Настя, ти це заслужила. Адже, поки твоєї мами немає вдома, нехай все це полежить у тебе.
Настя. Я так і знала, що ви мені дасте на зберігання. Але ж коли домовлялися про те, що ти підеш красти цигарки, Назар обіцяв їх заховати у себе вдома. А тепер даєте мені!
Костя. Тихіше, дитинко. Подякуй, що план розробив безпрограшний.
ЗАПИТАННЯ. Чи винні у крадіжці всі троє підлітків?
ВІДПОВІДЬ. Так, винні усі троє у скоєній крадіжці
Костя організував її, він найстарший, Стас безпосередньо здійснив злочин. А Аня знала про злочин і мовчала, нікого не попередила. Тут є організатор і підмовник злочину Діма, виконавець злочину—Стас. А Аня є посібником. Вона знала, що готується злочин і не прийняла заходів, щоб йому перешкодити. Укривання злочину—це є посібництво до його здійснення. Тим більше винна дівчина, що вона ще погодилася зберігати крадені речі.
Ст. 223 КК України за такий злочин визначає покарання через позбавлення волі на термін від 3 до10 років.

СИТУАЦІЯ 2. 
За столом сидять троє дівчат: Марина, Валерія, Даша. Вони обідають у кафе.

Їм сподобалися гарне блюдце. Дівчата вирішили вкрасти, двоє підійшли до офіціанта,щоб розрахуватися, а одна тим часом поклала їх у сумку.
Марина. Все вийшло так непомітно.
Валерія. Підемо завтра у інше кафе. Дістанемо ще щось.
Даша. Згода. А потім спробуємо так речі з магазинів виносити.
ЗАПИТАННЯ. Який злочин вчинили дівчата?
ВІДПОВІДЬ. Цей злочин передбачає ст. 82 КК . Розкрадання державного або колективного майна. Відкрите викрадання державного або колективного майна карається позбавленням волі на термін до 4 років або виправними роботами на термін від 1 до 2 років.
Вчитель Ми розглянули ситуації, взяті з реального життя, зроблені реальними людьми. Молоді люди, про яких ми почули, стали на хибну стежку. Чи штовхав їх хтось, чи обрали самостійно? Та це вже, власне, не має значення. Всі вони відбували заслужене покарання. З їх життя випав великий відрізок часу, коли вони могли бути, як усі: вчитися, працювати, радіти життю, сонцю, приносити радість рідним.
Тому, перш ніж щось вчинити, задумайтеся, а які наслідки будуть від вашого вчинку. Не потрапляйте в подібні ситуації, які сталися з нашими „героями”!


1учень

Ніколи зла нікому не творіть,

Бо зло вертатися погану звичку має.

Добро творіть, усім добро робіть,

І втоми серденько нехай не знає.

З Любов'ю в серці, з радістю живіть,

Учіться людям сонечком світити.

І доброту в своїй душі носіть,

Умирі й злагоді учіться жити

 

2учень

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть.

Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

 У школі і удома усім давно відомо

Що добрих не народжують, а добрими стають.

 

3 учень

Не лінуйтесь робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

 

4учень

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину!

 

5 учень

Захист дитини в цілому світі

Це місія честі, любові добра

Заради майбутнього треба нам жити

Прекрасне й вічне нехай не вмира

 

Відео №2

 

Вчитель. Діти , я вам бажаю, щоб ви були розумними, працьовитими, стриманими, добрими, робили лише добро. Дякую вам за увагу, до побачення.

doc
Додав(-ла)
Романова Ліда
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Сценарії
Інкл
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку