Виховна година:
« НАВІЩО ЇСТИ?
Мета: дати уявлення про корисні поживні речовини, які містяться у продуктах; вчити установлювати взаємозв'язок між користю продукту і розвитком; розвивати критичне мислення дітей, вміння вчитися, вміння спостерігати, робити висновки ; продовжувати формувати вміння правильно обирати продукти; виховувати навики культури і гігієни харчування.
Обладнання : малюнки овочів , фруктів, кошик.
Хід
І Вступна частина
- Доброго дня, дітки. Сьогодні привітаємося словами вірша Петра Бихова, який підкаже вам, про що йтиме мова сьогодні.
Не вгадала
Ой ти, Петре-вередій,
Чому замурзаний такий?
По твоєму бачу личку:
Ти учора їв порічку,
А сьогодні з’їв яєчню, полуниці і черешню.
Помилилась, люба Алло!
І що їв я – не вгадала:
Я в суботу їв яєчню,
У неділю їв черешню,
А сьогодні рано-зранку
– Полуниці і сметанку!
П. Бихов
2, Обмін інформацією
3, Новини дня
ІІ .Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні ми на уроці поговоримо навіщо людині їжа, вияснимо, яку їжу корисно вживати у своєму харчуванні.
- Що ви очікуєте від уроку? ( Дітки будуть малювати свої очікування від уроку на папері і прикріплюють до символічного кошика. Якщо очікування дітей справдяться, то діти покладуть свої малюнки в кошик).
1. Вправа «Продовж речення»
ІІІ. Основна частина
Їжа необхідна нашому організму як паливо.
Не попливе річкою човен, не поїде авто, не приїде до хворої людини «Швидка допомога», якщо двигун не отримає своєї сили.
Для того , щоб рости, вчити уроки, працювати батькам, бігати, стрибати, сміятися, спати, необхідна сила.
Як ви думаєте, звідки в людини береться ця сила? Вона «виготовляється» організмом з їжі, що ми споживаємо. Також їжа необхідна як будівельний матеріал. Щоб рости, необхідно їсти.
Давньогрецький філософ сказав: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».
Харчування — обов'язкова умова для нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо необхідні речовини, для роботи мозку, серця, легенів, м'язів та інших органів. А також здоров'я залежить від того, наскільки ретельно ми пережовуємо їжу. Отже,можна зробити висновок, щоб бути здоровим, необхідно знати правила харчування. Раціональне харчування — одна з головних складових здорового способу життя. «Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти»,— говорить народне прислів'я.
2. Питання для обговорення.
— Давайте пригадаємо все, що знаємо про харчування.
3 Створення ментальної карти « Що їжа дає людині»
Додаток 1
Ріст
Силу Енергію здоров’я
Вітаміни Гарний настрій
4. Вправа руханка
Поміняйтеся місцями, хто сьогодні:
5 . Перегляд фрагмента мультфільму «Вінні-Пух у гостях у кролика»
https://www.youtube.com/watch?v=SxrucMs12KY
Чому з Вінні трапилася неприємна історія? (Відповіді дітей)
Висновок: Отже, ми можемо зробити висновок, що ми живемо не для того,щоб їсти, а їмо, щоб жити. Тому для того,щоб їжа не стала ворогом, харчуватися необхідно в міру і правильно.
Доручила мені мати рано-вранці на зорі всіх тварин нагодувати, що у нашому дворі.
Тим травиці, тому каші… Пояснила, що і як.
Хай домашні друзі наші наїдаються усмак
Тільки вийде мама з дому,
Закачаю руавви
Наношу коту рудому
оберемками трави.
Зачекалася корова.
Тож мерщій із баняка
з побажанням: «Будь здорова!
я наллю їй молока.
Кину курям у клітці
костомаху ось таку.
Ну, а кроликам у клітці
буде каша до смаку.
Дам собаці три морквини
Всиплю проса для свині.
Як гадаєте, тварини будуть
ситими, чи ні?
Я вам зараз роздам малюнки, фотографії, на яких зображено різну їжу. Вам буде потрібно малюнки наклеїти на плакат.
Додаток 2
ІІІ. Заключна частина
На початку нашого уроку кожен з вас написав свої очікування від нашого уроку, якщо вони справдилися , покладіть свій малюнок до кошика, якщо ні – то він залишається на своєму місці.
ДОДАТОК 1
Ріст
Силу Енергію здоров’я
ДОДАТОК 2