Виховна година "Паростками рідної мови"

Про матеріал
Виховна година до Дня української писемності і мови. Розроблена для 1 класу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Гра-мандрівка «Паростками рідної мови»

Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без   якого не може існувати ні народ, ні Україна; розширювати знання про красу і багатство української мови; коригувати увагу, мовлення у дітей; розвивати вміння відгадувати загадки, давати повну відповідь на поставлене запитання; виховувати любов до рідної мови, бажання розмовляти рідною мовою.

Обладнання: картинки,

                       Хід заходу

I.Організаційна частина

1. Нервово-психологічна підготовка

-Доброго дня! - мовлю за звичаєм,

«Доброго дня» - кожному зичу я,

«Доброго дня!» - людям бажаю,

І усміхаються в відповідь люди –

Добрі слова ж бо для кожного любі!

-Тож давайте посміхнемось один до одного і візьмемо з собою гарний настрій на наше заняття!

II. Підготовча частина

1. Повідомлення теми мети заняття

  • Сьогодні ми з вами помандруємо в дивовижний і чарівний світ рідної

мови.

2. Розповідь вчителя

           Мова – це цінний дар, який дано людині. За допомогою мови люди спілкуються, думають, пізнають світ, передають одне одному досвід.

           В усіх народів є своя мова. Мова береже історію свого народу. Мову своїх батьків людина називає рідною, материнською.

           Мова нашого народу – українська.  Вона є державною мовою України. Це означає, що українською мовою ведеться навчання в школі, друкуються підручники, книжки, журнали, газети. Вона звучить по радіо і телебаченню.

III. Основна частина

1. «Знайомство з дівчинкою «Мова»

-Діти, до нас сьогодні в гості завітала дівчинка «Мова». Давайте з нею познайомимось, адже вона народилася дуже давно, пройшла цікавий шлях свого творення. Наша гостя хоче поспостерігати за вами, які ви старанні і активні.

9 листопада в Україні відзначають День Української писемності та мови, але дуже давно люди не вміли писати так, як ми з вами вчимось, а писали на скелях різними малюнками. Ось погляньте.(показ картинок). Сьогодні ми з вами вчимось читати, писати, розмовляємо, слухаємо казки, вірші, пісні , граємось . Умовно все це можна назвати – паростки рідної мови.

2. Відгадування загадок

  • А зараз, діти, давайте трошки повідгадуємо загадок!

 

Серед літа біля липки

Виграють сопілки, скрипки.

Це не скрипка, не сопілка,

То медок збирають … (бджілки)

 

  • Що ви знаєте про бджілок?
  • Чим корисні бджілки?

 

Диба – диба у лісок,

Кожушок із голочок.

На нім яблучка, грибочки,

Золотистії  листочки. (Їжачок)

  • Де живе їжачок?
  • Що він їсть?

 

Пошкребуться тут і там,

Кішці спокою не дам.

Зледачіли б кішки

Без малої … (мишки)

 

  • Які слова допомогли відгадати?

 

До пухнастого хвоста

Личить шубка їй руда.

Як рушає полювати.

Не виходить зайчик з хати. (Лисичка)

 

  • В яких казках зустрічається лисичка?
  • Молодці, діти, добре повідгадували загадки!

Фізкультхвилинка

3. Читання вірша

Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода, -

Це України мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

 

4.  Гра «Хто чия мама»

(на дошці причеплені картинки домашніх тваринок, це – коза і козеня, свиня і поросятко, курка і курчатко, кобила і лоша, корова і теля, малюки розміщені по всій дошці. Діти повинні знайти правильні пари – маму і її дитя). Зачитуємо віршик про кожну пару.

 Коза і козенятко

Козенятко зветься Ко.

Дуже любить молоко.

І щодня питає в мами:

«Коли буду я з рогами?»

А коза йому говорить:

«Уже скоро! Уже скоро!»

 

Свиня і порося

Поросятко любить дуже

Поблукати по калюжах.

Мама – Льохі – каже: «Синку,

Ти брудний, неначе свинка!»

Поросятко вухом трусить:

-я ж такий, як ти, матусю!

 

Курка і курча

У маленького курчатки

Червоненькі чапки – лапки

І жовтенькі малі крила,

Що не мають іще сили.

Мама–курка – його любить –

У травичці не загубить.

 

Кобила і лоша

«Іго-го! – лоша ірже, 

Мама бігать вчить мене,

Біля мене ніч ночує,

Молоком своїм годує,

Щоб я мала таку силу,

Як матусеньки – кобили».

 

Корова і теля

У маленького теляти

Є ласкава й добра мати.

І телятко на матусю

Ніжно каже: «Му – мамуся».

Мама гарна і здорова.

Називається – корова.

IV. Заключна частина

1. Робота над прислів’ям

Слово до слова – складеться мова.

Рідна мова – найдорожчий скарб.

-Як ми розуміємо дані прислів’я?

2. Перегляд відео про мову.

Підсумок заняття

  • Що ми пізнали нового на занятті?

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 листопада 2022
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку