Виховна година. Планети сонячної системи

Про матеріал
Пропоную вашій увазі виховну годину, яка допоможе першачкам відкрити безліч цікавих можливостей: вихованці дізнаються багато нових цікавинок про нашу планету та про космос, зможуть самостійно створити діаграму космосу.
Перегляд файлу

Структура виховної години

Виховна година………………………………………………………………..…3

Вступ………………………………………………………………………………3

Основна частина…………………………………………………………………4

Закріплення матеріалу………………………………………………………….6

Додатки……………………………………………………………………………9

Список використаної літератури…………………………………...………..14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

Тема: «Планети Сонячної системи»

Мета: Відкрити для першачків безліч цікавих можливостей:вони повинні дізнатися багато нових цікавинок про нашу планету та про космос,створити діараму космосу.

Обладнання: -Ноутбук

 -Відео «Планети Сонячної системи»

 -Відео «Фізкультхвилинка з інопланетянами»

 -Ватман

 -Зображення  планет

Вступ

Кожний тиждень школярі початківці дізнаються щось нове. Саме в чотирнадцятий тиждень вони дізнаються багато цікавого про Сонячну систему та про нашу рідну планету. Що такого цікавого у цьому космосі, чи зможе існувати життя на Землі без Сонця, як впливає космос на нашу планету. Наприкінці цього тижня діти будуть знати роль Сонця у житті нашої планети, як і чому день змінює ніч, спробують уявити життя на інших планетах.

 Я запитую в дітей,що вони знають про космос, де та за яких обставин вони чули це слово. Що виникає у їхній уяві коли вони чують це слово, слухаю їхні фантазії та припущення.

 Враховуючи те, що весь тиждень присвячений темі «Таємниці космосу», я пропоную дітям на початку заняття пригадати, що вони проходили під час уроку «Я досліджую світ» зі своїми класними керівниками.

 Вихованці, відповідаючи на мої запитання, пригадують, що:

 Земля - це наша домівка,ми повинні про неї піклуватися та лікувати її.

 Сонце - це зірка, без якої життя взагалі б не існувало воно надає нам життєві сили та рівновагу.

 Для закріплення матеріалу, я пропоную дітям загадки:

1.Воду в ріках нагріває,

матір – Землю зігріває.

нам всміхається в віконце

чарівне, гаряче … (Сонце)

 

2.Нічного неба оберіг і схожий бік його на ріг

Козак моторний, красний, хто ж цей красень ясний?(Місяць)

 

Саме в цей час діти пригадують, що Місяць є супутником нашої Землі.

 

Основна частина

 

Надалі я задаю вихованцям запитання, які вже наближатимуть нас до теми «Планети Сонячної Системи»

1.Що не можна зробити у космосі? (Впасти);

2.Через яку трубу можна побачити цілий всесвіт? (Телескоп);

3.З якого ковша не п’ють і не їдять? (Сузір’я Великої Ведмедиці);

4.Як упакована їжа космонавтів?  (Тюбики);

5.Як називається одяг космонавтів? (Скафандр);

6.Головне світило нашої Сонячної Системи? (Сонце);

7.Транспорт, що літає  космос?  (Ракета, космічний корабель);

8.Перший український космонавт? (Леонід Каденюк);

9.Агрегат, що досліджує Місяць? (Місяцехід);

10.Людина, що літає у космос?   (Космонавт,астронавт);

11.Бігають круг сонця 6 синочків і 2 дочки

      Проминуть роки і дні, не зустрінуться вони  (Планети).

 Саме зараз я кажу дітям, що тема виховної години – це «Планети Сонячної Системи».

 А тому я пропоную подивитись відео на youtube в якому дуже детально розповідається про кожну планету.

          Відео триває  5 хвилин, воно музичне та дуже цікаве. Діти із захопленням спостерігають за рухом планет на екрані, іноді , навіть, коментують. Час від часу я зупиняю відео, якщо бачу, що дітлахи     щось не встигли зрозуміти та в їхніх оченятах виникли запитання. Ми це одразу обговорюємо, потім ролік продовжується.

 По закінченню відеоролика я пропоную діткам відповісти на запитання про планети, які дуже гарно переплітаються з темою математики для першого класу: «Числа. Наступне та попереднє».

          Я розкладаю на великій парті ватман, завчасно розфарбований у темний колір, на якому вже приклеєна наша зірка – Сонце. Вони повинні тільки вгадати вісім планет. Але я навмисно запитую про планети Меркурій, Юпітер, Сатурн та Марс двічі, щоб трохи їх заплутати.

 Запитання:

1)Як називається перша планета від Сонця? (Меркурій);

2)Як називається третя планета від Сонця? (Земля);

3)Планета, що розташована перед Землею? (Венера);

4)Планета, що розташована за Землею? (Марс);

5)За Марсом? (Юпітер);

6)Шоста планета від Сонця? (Сатурн);

7)За Сатурном? (Уран);

8)Остання планета? (Нептун);

9)Навколо якої планети кільця? (Сатурн);

10)Найбільша планета Сонячної Системи? (Юпітер);

11)Найменша планета? (Меркурій);

12)Яку планету науковці назвали «червоною»? (Марс).

Закріплення матерілу.

 

   Ми разом з   дітьми ще раз пригадуємо, що:

         

 -Сонце – найближча до Землі зірка. Вона є центром і єдиною зіркою у нашій Сонячній системі. Це найбільший об’єкт системи,якщо скласти масу усіх планет,сонце все одно буде важчим. Якщо уявити,що сонце це вся Україна,то Земля це місто Київ.

 -Сонце життєво необхідне для нашої планети. Без його енергії неможливе життя на Землі. Воно зігріває все і дає всім світло на Землі. Завдяки Сонцю ростуть рослини,нагріваються моря і океани для життя водних мешканців. Зараз,люди навчилися накопичувати і використовувати сонячну енергію як рослини: вони будують електростанції, що перетворюють сонячну енергію в електричну,яку використовують у будинках та навіть у автомобілях.

 -Природні умови на планетах різні,через різну відстань до Сонця. Наша зірка по-різному освітлює і зігріває поверхні планет. Через різні природні умови планети мають різні забарвлення.

          Саме в цей час я пропоную дітям подорож у космос.

          Ми одягаємо скафандри, беремо з собою їжу в тюбиках та вирушаємо перевіряти властивості восьми  планет Сонячної системи.

 Космонавти, які правильно вгадують назву планети, самі ці планети приклеюють на діараму, яку ми беремо з собою у космічну подорож.

 При цьому вони ще пригадують з відеоролика властивості кожної планети, я їм в цьому допомагаю, а саме:

 

          Починаємо з першої з Сонця: Дітки розповідають, що це газова куля, довкола якої обертаються планети, які ми сьогодні вивчаємо.

Ми  прибули на першу планету. Діти кажуть, що це

 

Меркурій -  найменша та найшвидша ,  вони бачать, що її поверхня складається з краторів та гір.

Перший космонавт приклеює  Меркурій на діараму.

Ми залишаємо цю планету, та прямуємо на другу. Один з космонавтів розказує нам, що це

Венера - найгарячіша та повільна , він навіть побачив кілька блискавок, які вже встигли спалахнути на її поверхні, тому саме він приклеює планету на діараму. 

  Наступна планета , до якої ми наближаємось, ще здалеку здається всім дуже знайомою. Третій космонавт повідомляє нам, що вона має блакитний колір, тому це

Земля - наша домівка, тут  існує життя. Наша планета має супутник - Місяць.

 Розташовуємо її на діорамі.

 

Рушаємо далі .

Що ж ми бачимо? Планета має червоний колір, приземлившись, ми помічаємо вулкан Олімп, тут верують  пильові бурі, а поруч з нами проїзжає марсоход, тому космонавти одразу згадують, що це-

 

Марс .

Наносимо його на  нашу діараму. 

 

Наступна планета, до якої ми наближаємось, дуже величезна, вона складається з газу, вона дуже швидка , тому нам важко на неї приземлитися. Космонавти роблять висновок, що це планета-

Юпітер -  вона, мабудь, дуже важка. 

Розташовуємо її на діарамі.

 

Збираємось летемо далі. Стає дуже холодно. Ось ми бачимо наступну планету: вона має кільця, підлітаємо ближче: та вони ж складаються з льоду, заліза та пилу! Космонавти кажуть, що це-

Сатурн - газова планета. Розташовуємо його на діарамі.   

 

  Дедалі стає ще холодніше. Але нам треба роздивитися ще дві планети.  Тому продовжуємо політ.    

  Космонавти бачать здалеку крижаний газовий гігант, який обертається, лежачі на боці. Після приземлення, вони скаржаться, що тут дуже холодно .Це                                                                                                                              

Уран – найхолодніша планета. Розташовуємо її на діарамі. 

                  

Залишилась остання на сьогодні планета . Рушаємо до неї. Що ж ми бачимо? Попереду знову крижаний гігант, але він дуже повільний. Ступаємо на ньго, але встояти неможливо, бо тут верують дуже сильні ветри. Дійсно, це крига, тому це-

Нептун .Наносимо його на діараму.

 

 

По закінченню створення діарами ті космонавти, які не встигли першими вгадати назви планет, закінчують діараму «запалюванням зірочок». Вони пальчик вмочують у жовту фарбу, та малюють зірки навколо наклеєних планет Сонячної системи. Інші наклеюють ракети та супутники.

Після такої цікавої, але важкої роботи дітлахи втомилися.Тому ми закінчуємо подорож, та повертаємось на свою планету, а потім одразу до нашого класу.

Я запитую наших космонавтів, чи не бачили вони інопланетян під час подорожі та пропоную провести фізкультхвилинку, яка також пов’язана з нашою темою. Для цього використовую    відеоролик «Фізкультхвилинка з інопланетянами».

Після   того, як вихованці перепочили, я переходжу  к закінченню нашої виховної години.

Дітлахи розподіляються на дві команди, в залежності від того, кому що цікавіше буде виконувати.

Одній команді я пропоную   намалювати планети, а іншій зробити планети з пластиліну.

Коли заняття добігає кінця, всі роботи вже виконані, я разом з       дітьми переглядаю їхні роботи та хвалю їх за досягнення.

           Оскільки вихованці добре впорались з завданнями, можна сміливо зробити висновок, що мету виховної години ми досягли.

Додатки

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

1. Закон України «Про освіту» - Режим доступу до документу:
http://zakon.rada.gov.ua/
2. Закон України «Про загальну середню освіту» - Режим
доступу до докумснту: http://zakon.rada.gov.ua/
3. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до
2021 року (Указ Президента України від 25 червня 2013 року No 344/2013).
4. Бех І.Д. Компетентніший підхід у сучасній освіті [Електронний
ресурс] / І.Д. Бех. Режим доступe: http://www.ipv.org.ua/component/article/8-
beh/56-2012-09-04-22-32-01html. - Назва з екрану.
5. Ванюков И.В., Руднев Е.А. Развитие лидерского потенциала
директора школьї. - М.: Сентябрь, 2011. -120 с.
6. Голова Н.І. Розвиток творчості педагогів в умовах
модернізації освіти. - Режим доступу до документа:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc-gum/Znpkhist/2011_3/11gnizo.pdf
7. Енциклопедія оcвіти /Акад. пед. наук України; гол.ред. В.Г.
Кремень - К.: Юрінком Інтер, 2008. - 1040 с.
8. Журнал «Джміль».
9. Житник Б.О. Управління якістю освіти: інституціональний
підхід. - X.: Вид. група «Основа», 2011 - 128 с.
10. Килпатрик У.Х. «Метод проектов. Применение целевой
установки в педагогическом процессе» (1928) - цит. по «Педагогическая
лоция. 2010/11 учебный год. Метод проектов в школе» / Спец, прилож. к
журналу «Лицейское и гимназическое образование», вьп. 4, 2012 - с. 6.
11. Ньюзлл Майкл В. Управление проектами для
профессионалов. Руководство по подготовке к сдаче сертификационного
экзамена. — «КУДИЦ-ПРЕСС», 2008. — С. 416. —ISBN978-5-91136-009-2
12.Полонский В.М. Инновации в образовании (методологический
анализ) // Инновации в образовании. - 2012. - No2. - С. 4-13.; 2012. -No3. - С.4-
13. Химинець В.В. Компетентнісний підхід до професійного
розвитку учителя [Електронний ресурс] / В.В.Химинець. Режим доступу:
http://www.zakippo.org.ua/233- 2010-08-25-07- І 0-49/ .- Назва з екрану.
14. Шилов К.В. Классификация инноваций // Инновации в
образовании. - 2012. - No3. -С. 52-58.
15. Яременко Ф. А., Бушуев С. Д., Танака X.— Управление
инновационными проектами и программами на основе системы знаний Р2М
К.: 2011. 268с.

1

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
20 січня 2021
Переглядів
1468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку