План проведення виховного заняття
«Подорож до країни Безпека»
Вступне слово
1 зупинка «Безпечний двір»
Бесіда
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Практична робота
Підсумок зупинки
2 зупинка «Кусаки чи друзяки»
Розповідь
Слухання віршів
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Практична робота
Підсумок зупинки
3 зупинка «Сам вдома»
Розповідь
Слухання віршів
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Практична робота
Підсумок зупинки
4 зупинка «Небезпечні речовини та ліки»
Слухання віршів
Обговорення віршів
Повторення правил користування небезпечними
Підсумок зупинки
5 зупинка «Вперед вогнеборці»
Розповідь
Слухання віршів
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Бліц - вікторина
Практична робота
Підсумок зупинки
6 зупинка «Надзвичайні ситуації»
Слухання віршів
Обговорення віршів
Підсумок зупинки
Мозковий штурм
7 зупинка «Засоби індивідуального захисту»
Розповідь
Практична робота
Підсумок зупинки
Підсумок подорожі
Мета: закріпити здобуті знання дітей з уроків «Основи здоров’я», поширити їхні знання з тем сам вдома, безпека надворі, обережно собаки, надзвичайні ситуації, та засоби індивідуального захисту органів дихання; збагачувати словниковий запас, розвивати пам'ять та мислення, фантазію дітей; надати можливість практично здійснити першу допомогу при різних видах дитячого травматизму, обіграти ситуації дзвінків до служб надзвичайної допомоги, навчитися правильно вдягати протигази, користуватися марлевими пов’язками; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я, відповідальність за власне життя, повагу та піклування до оточуючих.
План проведення виховного заняття
«Подорож до країни Безпека»
Вступне слово
1 зупинка «Безпечний двір»
Бесіда
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Практична робота
Підсумок зупинки
2 зупинка «Кусаки чи друзяки»
Розповідь
Слухання віршів
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Практична робота
Підсумок зупинки
3 зупинка «Сам вдома»
Розповідь
Слухання віршів
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Практична робота
Підсумок зупинки
4 зупинка «Небезпечні речовини та ліки»
Слухання віршів
Обговорення віршів
Повторення правил користування небезпечними
Підсумок зупинки
5 зупинка «Вперед вогнеборці»
Розповідь
Слухання віршів
Обговорення віршів
Перегляд мультфільму
Обговорення мультфільму
Бліц - вікторина
Практична робота
Підсумок зупинки
6 зупинка «Надзвичайні ситуації»
Слухання віршів
Обговорення віршів
Підсумок зупинки
Мозковий штурм
7 зупинка «Засоби індивідуального захисту»
Розповідь
Практична робота
Підсумок зупинки
Підсумок подорожі
Безпечний двір
Кажуть, що у світі
Всі цікаві діти:
Хочеться їм носа
В казна-що встромити,
У печері заблукати
Яблук в темряві нарвати
У сусідському саду..
Ой усе це на біду!
Хтось на дерево поліз
Та і гепнувся у низ
Хтось подерся аж під дах
По пожежній по драбині
Та повиснув на щаблях
Ой допоможіть дитині!
У небезпечне місце
Діточки не лізьте
Перегляд мультфільму (10 хв)
Обговорення мультфільму ( 3 хв)
Практична робота
Дуже часто трапляються випадки, коли діти граються, стають неуважними і бігаючи за щось перечепляться та падають. Уявімо шо саме така ситуація сталася з вашим другом і він пошкодив свій лікоть. Хто може надати першу допомогу? А якщо пошкоджено коліно?
Підсумок зупинки
- Щоб перейти до наступної зупинки нам потрібно встати і покрокувати на місці на носочках. Почали! Молодці до наступної зупинки ми дійшли.
Кусаки чи друзяки
Песик для тата і мами
Ранок в шибку заглядає –
Тато з песиком гуляє
Ну а вечір як надходить –
Мама песика виводить
Хто благав його придбати,
Присягався доглядати?
Хто дав слово годувати,
У садочку з ним гуляти?
Та від правди не сховатись
Думав я проста це справа,
Але песик – не забава:
Просить їсти, хоче спати,
у садочку погуляти.
Мамо й тато клопіт мають –
Цуценятко доглядають
Щодо песика малята
Вам пораду хочу дати
Перед тим як купувати
Добре слід поміркувати
Слухання віршів
Герасименко Аліса
Хлопчик Юрчик і котик Мурчик
Поруч – котик Мурчик
Йшов Гуляти Юрчик,
Слідом - котик Мурчик.
Мама гралась з Юрчиком,
А хлопчина з мурчиком.
Кличуть їсти Юрчика
Як же він без Мурчика?
Дуже схожі Юрчик і пухнастик Мурчик.
Знають всі в окрузі
Що найкращі друзі
Спритний котик Мурчик
І маленький Юрчик.
Авдакова Вікторія
Хто кого дресирував
Довго мріяв я про дога,
Про високого, міцного,
Уявляв як з ним гуляю,
Дресирую, научаю,
Дам команду – побіжить,
А захочу - він лежить
Кину палицю – послуха
І до ніг несе щодуху
Та не сталось як гадалось,
Що омріяв не збувалось
Хто нас бачив – той збагне
дресирує дог мене.
Він захочить - я біжу,
А дозволить – посиджу,
А учора наловчився,
Кидать палицю навчився
То ж малята, я благаю
Розкажіть хто досвід має,
У ручі слід палку нести,
Чи в зубах до лап піднести?
Дуже строгий дог зі мною,
Як команду не засвою
Не відпустить з повідка,
Нажене із килимка.
Тягнув Павло кота за хвіст та лапу,
А потім ображався:
Петро собаці зуби рахував,
А потім скаржився:
Не іграшки - тварини в хаті,
Отож навчись їх поважати
Перегляд мультфільму (10 хв)
Обговорення мультфільму ( 3 хв)
Практична робота
Підсумок зупинки
Сам вдома
Йшли із хати мама з татом
Домовлялися із Гнатом:
Порайся удома
Не відчиняй нікому!
Бо ж бувають різні люди…
Гнат сказав:
На комп’ютері пограв
Трохи книжку почитав
Помити посуд не забув,
Сів на канапу та й заснув.
Самому ж нудно увесь день!
У двері раптом «Дзень – дзелень!»
Помчався хлопчик відчиняти:
«Це певне хлопці йдуть до хати!!
Забув про заборону Гнат.
У хату вдерся злий пірат:
… на щастя, це був тільки сон.
До газової плитки
Самі не лізьте, дітки
Нехай навчать дорослі вас
Бо дуже небезпечний газ.
Почувши запах газу
На вулиці в квартирі-
Телефонуй відразу!
На номер 104!
Микола ножиці узяв
І з ними бігав та скакав.
Впав і поранив собі щоку…
Вже добре, що не поцілив в око!
Ножиці ножі та спиці –
Жартувати не годиться!
Що трапилось з яриною?
Ось гралась з квасолиною.
У ніс її запхала –
Ледь лікарка дістала.
Хіба ж робити можна так?
Добре хоч що не буряк.
Денис усюди пхає носа:
До шафи і до пилососа,
До шухляди, до комори
(там речей в бабусі – гори!)
Та до скриньки де у тата інструментів є багато.
Кужуть всі йому:
Прищепила ніс дверима
Перегляд мультфільму (10 хв)
Обговорення мультфільму ( 3 хв)
Практична робота
Підсумок зупинки
Небезпечні речовини та ліки
А тепер усі ми встали і тихенько пострибали до наступної зупинки.
Зараз я вам пропоную послухати уважно віршик від Цибенко Толіка
Вірш про лисичку
« У зеленому лісочку, на високому горбочку,
Там хатиночка стояла, в ній лисичка проживала.
Була прудка і хитрюща та до всього завидюща.
Все тягла вона у дім, все було у домі тім:
Ацетон та лаки й фарби - на всі смаки, на всі барви.
Ще й каністри з керосином, різні ємкості з бензином.
Усього було доволі і в коморі, в коридорі.
Раптом вогник - стриб із печі, результат ясний малечі:
Хатка миттю вся згоріла, лиш лисичка уціліла.
Тож дамо ми їй пораду - ви послухайте теж радо:
Всьому треба дати лад, дім - не база і не склад.
Вихід вільний слід тримати і всім добре пам’ятати:
Легкозаймисті речовини не заносьте у хатини.
Чи у місті чи в селі знати мають це малі.
Правила протипожежні добре ти вивчай
І будь завжди обережний та усіх навчай
Обговорення вірша
- Про що розповідається у вірші, який ми почули?
- Які речовини, що зберігаються у нас можна назвати небезпечними? (фарби, лак, бензин, ацетон, оцет, дезодорант)
- Як ви думаєте, а ліки корисні чи шкідливі?
А ось Гедульянов Максим підготував для вас віршик про ліки
У аптечці баби Нюри
Є пігулки, є мікстури.
Рожеві та синенькі,
Певне, солоденькі.
Онучок всюди пхає ніс,
От до аптечки він заліз
Все покуштував Максим,
Ой, що сталося із ним!
Він лежить синенький,
Майже холодненький.
Та примчалася «Швидка» -
Врятувала дивака!
Ні, пігулки – не цукерки,
То ж для чого ти їх з’їв?
Ліки - тільки за рецептом,
За рецептом лікарів!
Читання правил користування небезпечними речовинами (слайд)
Підсумок зупинки
- А найкраще дотримуватися одного, найголовнішого правила. Його ви прочитаєте, коли складете літери на етикетках пляшок ( діти складають речення із слів, які є на слайді)
Друже, добре пам'ятай:
Вдома сам не зачіпай
Невідомі речовини, ліки, різні хімікати
Щоб, бува, не постраждати!
Вперед вогнеборці
Гралися вдома самі малюки,
Хтось із кишені дістав сірники:
Весело буде навколо стрибати!
Килим зійнявся, фіранки палають
Діти як зайці у вікна стрибають
З першого поверху… І обережний
Сусід викликає команду пожежну.
Друже, роби, дорогенький, як він:
Бачиш пожежу – дзвони 101!
Перегляд мультфільму
«Нові Корисні підказки. Вперед вогнеборці»
Обговорення мультфільму
Бліц-вікторина
Практична робота.
Підсумок зупинки.
Вивчіть правила пожежні
Будьте завжди обережні
Знає хай дитина кожна
Жартувать з вогнем не можна!
Надзвичайні ситуації
- А зараз ми вирушимо до наступної зупинки для цього ми покрокуємо на п’яточках на місці. Молодці. Сідайте
Є в світі різні небезпеки: пожежі, повені і селі,
Цунамі, шквали мчать здалеку і катастрофи невеселі.
Є землетруси і вулкани, ще й оповзні у горах різні
І смерчі й бурі й урагани - всі явища природні грізні.
А ми лиш люди в цьому світі, для нас багато є загрози
Весною, восени і влітку, а ще, узимку, у морози.
Крім того, винайшла людина ще різну зброю і ракети,
Щоб нищити, вбивать природу і не давати живому жити.
Тому навчайтеся любити красу земну, довкілля рідне
Навчайтеся в безпеці жити і щоб життя було в нас плідне.
Перегляд мультфільму «Тривога в лісі»
Обговорення мультфільму
- Що почули звірі? (сигнал тривоги) Звідки може лунати цей сигнал у разі небезпеки?( підприємства, фабрики, заводи) Що потрібно зробити почувши цей сигнал?(увімкнути телевізор, радіо і послухати як діяти)
- Звірі так вчинили? (ні, тому кожен придумав собі небезпеку)
- Кінь ховався від землетрусу. Чи правильно він вчинив? (не можна стояти під електричними дротами) У разі землетрусу потрібно вийти з приміщення на відритий простір.
- Зайці рятувалися від повені у підвалі (це не правильно. Треба підніматися якомога вище. В разі сильних повеней людям допомагають рятувальники)
- Бегемот на дереві ховався від урагану.(це не так)
Підсумок зупинки
«Мозковий штурм»
1. Явище, що утворюється під час інтенсивного випадання снігу.
(Снігопад)
2. Підземні поштовхи, що виникають у надрах землі.( Землетрус)
3. Неконтрольований стихійний процес горіння, що призводить до загибелі людей і знищення матеріальних цінностей.( Пожежа)
4. Вітер великої руйнівної сили й великої тривалості. (Буря)
5. Атмосферний вихор, що виникає під година грози.(Смерч)
6. Явище що виникає при посушливій погоді й сильних вітрах.(Засуха)
7. Затоплення місцевості в результаті підйому рівня води в річці, морі.(Повінь)
Засоби індивідуального захисту
- Під час аварій на підприємствах в повітря попадають шкідливі викиди. Вони швидко поширюються і вражають слизову оболонку і внутрішні органи людини, шкіру.
- Як захиститися від цього?(одягнути засоби індивідуального захисту)
- Це і буде останньою нашою зупинкою.
Засоби індивідуального захисту (малюнки)
Практична робота ( одягнути ватно- марлеву пов’язку, протигаз, распіратор )
Підсумок подорожі
От наша подорож підійшла до кінця, усі зупинки ми відвідали і висновок до кожної зупинки зробили та на останок Мої помічники хочуть вам дещо сказати:
Учень
Діти повинні вміти і знати
Як допомогу собі викликати
Пожежа, вогонь, як ти вдома один
Швиденько дзвони й викликай «101».
Пожежників треба тоді вам гукати
Адресу назви, що горить і як звати.
Учень
Злодюга у хату хоче пробратись,
Як діять? Як буть? Як рятуватись?
В міліцію треба дзвонити негайно
Ти номер «102» хутчіш набирай-но.
Учень
Хворіє хтось дуже й не може вже встати
Людину потрібно скоріш рятувати!
Ти медиків виклич, « Швидку допомогу»
«103 « набирай і гукай на підмогу.
Учень
В квартирі ти раптом почув запах газу
Не гайся, дзвони «104» відразу.
Ці служби нас виручать завжди з біди
Про них пам’ятаймо всюди й завжди!
Вчитель
А що вам найбільше сподобалося?