Виховна година "Подорож до країни Довкілля"

Про матеріал
Виховна година на екологічну тему для розвитку креативного мислення дітей, та розвитку вміння висловлювати свою думку для рішення тієї чи іншої проблеми.
Перегляд файлу

Тема. Подорож до Країни Довкілля.

Мета. Розширювати і збагачувати знання учнів про природу, про те що її треба оберігати;

розвивати вміння встановлювати взаємозв’язок між природними об’єктами, креативні здібності учнів, вміння висловлювати свою точку зору на ту чи іншу проблему.

виховувати    почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та                               шанобливе ставлення до неї;

Обладнання: плакати, малюнки із зображенням природи рідного краю,  ,Червона книга України, назви екологічних стежин, ЛЕГО

 

Хід заходу

Вихователь. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати екологічними стежками по Країні Довкілля.

Йдемо в гості до природи,

Є в ній різна дивина:

В небі- зорі, в ріках-води,                      

В полі квіточка ясна.

А зимою є сніжинка.

Літо дощик принесе.

Є метелик і пташинка-

І таке цікаве все!

          Перша стежина – має назву «Пізнавальна».

Вихователь. Росла собі людина і поступово пізнавала дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря- щоб дихати, водичку- щоб пити, а рослини-щоб їсти. Людина була дуже спостережлива і навчилася багато чого від рослин і тварин, та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися від хижих звірів і полювати, будувати житло, знаходити і готувати собі їжу.

   І чим краще людина пізнавала свій світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, змінюючи у такий спосіб природне середовище, своє довкілля. І нині вона живе у гарних будинках, що захищають її від холоду, вітру, дощу, а під рукою в неї –світло, вода, тепло. А ще дюдину оточують розумні речі- це радіо, телефон, телевізор, магнітофон, комп’ютер, газова та електрична плити, пральна машина і т. д. І все це навколишнє середовище, серед якого ми живемо. Тепер це наше довкілля.

-А що таке довкілля?

Учень.

Все, що є навколо тебе:

Сонечко, хмаринка, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди – часточка природи.

Поле, гори і травичка,

Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташечка і зорі,

Вільний вітер на просторі,

Квіточки і різне зілля –

Це, діточки, й є довкілля!

Пісня « Сонячний промінчик»

Я сонячний промінчик
В долоньки покладу,
Я сонячний промінчик
До ладу доведу.

Приспів:
Світи, світи, промінчик,
Віддай своє тепло,
Щоб хоть на мить тепліше
Усім, усім було.
Щоб хоть на мить тепліше
Усім, усім було!

Я і чужих, і рідних,
І всіх, кого люблю,
Промінчиком чарівним
Розраджу й звеселю.

Приспів.

Якщо в моїх долоньках
Загасне раптом він,
Я в сонечка на небі
Візьму іще один.

 

Друга стежина – має назву «Змагальна».

I. Питання для дітей.

1. Яка зараз пора року?

2. Пізня чи рання осінь?

3. По чому видно, що зараз пізня осінь?

4. Які стоять дерева?

5. Чому з дерев опало листя?

6. Чим відрізня­ється ялина від ін­ших дерев?

7. Як доглядають за деревами?

(Обкошують, по­ливають, білять вапном)

8. У яких дерев листя восени черво­не?

(Горобина, клен, осика)

 

Третя стежина – має назву «Павутинка».

Вихователь. Щоб   переконатися, що у природі існує взаємозв’язок, давайте пограймо в гру, яка називається «Павутинка».

 (Учні стають у коло, один з них тримає клубок ниток і розпочинає гру).

  • Я берізка, мені потрібне сонце.           
  • Сонце нагріває повітря.
  • Повітрям дихає зайчик.
  • Зайчик їсть капусту.                            
  • На капусті сидять комахи.                          
  • Комахами живляться жаби.
  • Жаб їдять їжаки.
  • Їжаки приносять користь людям.
  • Людям потрібні дерева.

( Після того, як всі учасники будуть зв’язані ниткою, запропонуйте комусь з дітей класу потягти за нитку чи спробувати вивести когось із учасників гри.)

  -  Діти, давайте спробуємо вивести когось із учасників гри. Що сталося з іншими? Чому? ( Бо всі пов’язані  між собою.)

    Отак і в природі все взаємопов’язане між собою. Існуючі у природі

взаємозв’язки вивчає наука екологія. Вчені-екологи вважають головним збереження нашої планети Земля і життя на ній, а для цього треба знати і вивчати природу, підтримувати існуючу в ній рівновагу.

    Вихователь. Все візьмемо до уваги –

                     Не порушимо рівноваги!

     -Зараз помандруємо стежиною під назвою «Охороняй та зберігай!»

Вихователь.  З кожним роком під впливом діяльності людини все більше тварин і рослин зникає з лиця землі. Тому постала необхідність скласти списки таких видів, яких залишилося дуже мало. У 1980 р. було створено Червону книгу України. 

- А чи знаєте ви, що таке Червона книга?

  Учень.  Червона книга – не зовсім звичайна книга. У ній записано назви тварин і рослин, яких залишилося мало, або вони вже зовсім зникають. Наша країна також дбає про збереження рослин і тварин, тому і в нас створили Червону книгу України. До неї занесені  923 види рослин, тварин, грибів та інших рідкісних організмів.

   Вихователь . Увага! Давайте пригадаємо, які рослини та тварини занесені до Червоної книги України.  ( Вчитель показує малюнок, а діти дають назву рослині чи тварині.)

    -Червоний колір – це попередження, сигнал тривоги: бережіть рослини і тварин, не допустіть їхнього зникнення. Ми повинні оберігати і прикрашати нашу землю для нинішнього і майбутніх поколінь.

 

Дидактично-екологічна гра «Ходить буква рядами».

Ходить буква рядами,

Дружити хоче з нами,

Кого за руку візьме

Нехай той птаха назве.

9. Ластівки, журавлі, соловей — перелітні чи зимуючі птахи?

10. Назвіть іще пташок, які полетіли в теплі краї.

11. Що таке вирій?

(Тепла пташина країна)

12. Назвіть пташок, які зиму­ють у нас?

13. Чим живляться пташки взимку?

14. Чим страшна зима для птахів?

(Голодом, холодом)

15. Як люди допомагають пташкам?

16. Який випадок із свого життя ви можете розповісти? (Як допомогли тварині, пташці, посадили деревце)

 

П'ята стежина – має назву «Насіння».

Психологічний тренінг.

Я запрошую вас пограти і пе­ретворюю всіх на насіння. (Ді­ти згортаються в клубочок). З теплим весняним сонцем на­сіння починає повільно рости. (Піднімаються). У нього з'явля­ються листочки. (Руки тягнуть вгору). Росте стебельце (тіло ви­тягується), і з'являються перші пуп'янки на гілочках. (Руки в сторони, пальці стиснуті в кулачки;, настає радісний день і пуп'янки лопаються. (Різко розтуляють кулачки). Пагін перетворюється на чудову сильну квітку. Наступає літо. Квітки гарнішають, посміхаються сусідам-квітам, кива­ють їм голівками. (Діти повертаються один до одного, усміхаються). Але ось подув холодний вітер, наступила осінь. Квітка гойдається в різні сторони, бореться з него­дою (коливання рук, голови, тіла), квітка нахиляється до землі, їй сумно. Та ось пішов зимовий сніг. Квітка знову перетворилася на насіння. (Згорнутися в клубочок). Сніг прикрив насіння, йому тепло і спокійно. Скоро знову настане весна і воно оживе.

— А тепер тихенько, так, як листячко з дерев падає на землю, сідаємо на стільчики.

Загадки про тварин, птахів.

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів — обід приніс:

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.

(Журавель)

Чорномазий, білодзьобий

Віл за плугом важко ходить,

Черв'ячків, жучків знаходить —

Сторож вірний, друг полів,

Перший вісник теплих днів.

(Грак)

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає.

Та у лісі в холодку Все кує: ку-ку.

(Зозуля)

Хоч не шию я ніколи,

Та голок в мене доволі.

(їжак)

Скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.

(Ластівка)

Хвіст пухнастий,

Хутро золотисте,

В лісі живе,

В селі курей краде.

(Лисиця)

Хто в зиму холодну

Ходить злий та голодний?

(Вовк)

У сірій шубці зимовій,

А влітку у рудій.

(Білка)

Гра «Можна - не можна»(з ЛЕГО )

Вчитель називає дію, і діти відповідають «можна» чи «не можна».

                  МОЖНА зелене

     -    Саджати квіти, рослини.

  • Берегти молоді рослини.
  • Обгороджувати мурашники.
  • Милуватися красою природи.
  • Підгодовувати птахів.
  • Прибирати місця відпочинку у лісі, на березі річки тощо.

               НЕ МОЖНА червоне

     -    Ламати гілочки дерев, кущів.

  • Обдирати кору дерев.
  • Рвати багато квітів.
  • Збивати гриби ногами.
  • Руйнувати павутиння.
  • Ловити метеликів, бабок.

Шоста  стежина – має назву «Легенди про квіти».

Вихователь

  • В народі вінок, квіти - обов'язкові     атрибути  народних обрядів, звичаїв. Про них є чимало легенд, переказів, послухаємо їх.
  • (Кілька учнів з «Довідкового бюро»  розповідають легенди).
  • Легенда про волошку
  •    Красивий юнак Ціанус так захопився польовими квітами,  що ходив полями і плів з них вінки. Якось богиня Флора знайшла його хворим. Тоді вона перетворила його на волошку. Ціанус — означає синій.
  • Легенда про грицики
  •    Колись сільський пастушок Грицько пошкодив ногу. Що робити? Тоді зірвав він жмут невідомої трави, приклав до рани, і вона зажила. Відтоді вдячні нащадки і назвали непоказні квіти - грициками.
  • Легенда про чорнобривці
  •    Назва чорнобривців пов'язана зі старовинною легендою про  майстрів-чоботарів, які виготовляли особливо гарні, святкові: жіночі чобітки, що мали яскраво-червоні халяви та чорні
  • голівки - чорнобривці.
  • Легенда про калину
  •   Було це давно, коли татарські орди нападали на нашу рідну землю.
  •  Жила в одному селі дуже гарна дівчина. Помітив її якось воєвода, вирішив продати, щоб мати великі гроші. Але дівчина була дуже швидкою, і була б утекла, якби не зачепилася своїм намистом за кущ калини. Розсипалося намисто. Дівчину було спіймано, так і загинула вона в неволі. А на тому місці виросли кущі з яскраво-червоними плодами. Це була калина.

Вихователь :Давайте зараз за допомогою ЛЕГО намалюєте кожен квітку з будь якої легенди що вам сподобалась

  • ось і пройшли ми 6 стежинок по Країні Довкілля. Багато дізналися для себе нового, щось пригадали із раніше вивченого. Але ця країна ще досить велика і  ми з вами й надалі будемо знайомитися з її мешканцями. Тож давайте ще раз розповімо, що таке довкілля.
  • Гра «Мікрофон»
  • -Що таке довкілля?               
  • Учні.
  • 1. Це Сонце і Місяць
  •     І блискавка й грім.
  •     І хмарки, що з неба
  •     Привіти шлють всім.
  • 2. Струмочок      маленький,
  •     Що швидко біжить.
  •     Це батько і ненька –
  •     Без них не прожить.
  • 3. Земля, де ми ходим,
  •     Вода, що ми п’єм,
  •     Будинок рідненький,
  •     В якому живем.
  • 4. І друзі і школа,
  •    І все, що довкола.
  •    Що любим, шануєм,
  •    Завжди бережем,
  •    Словом єдиним-
  •    Довкілля – назвем!
  • 5. Бережімо ріки,
  • Бережімо води,

Як матусю рідну,

Бережім природу.

Бережімо кожну

Квіточку й травичку,

Бо ми всі — природи .

Рідної частички.

 

  • Пісня «Кольорова планета»
  • Голубе безхмарне небо, жовте сонце на світанку,
    Хвилі моря бірюзові, біла піна, мов сметанка,
    Зелень парків, цвіт садів, квітів кольори яскраві –
    Це земля моя, мій дім в ніжній райдужній оправі.
    Приспів:
    Кольорова планета моя, кольорова планета земля,
    Кольорова планета дитя. Кольорова.
    В руки я її візьму, - збережу, збережу, збережу.
    В руки я її візьму, - збережу, збережу, збережу.
    Приспів:
    Крила лебедів – вітрила чистоти високих мрій,
    Пишність пави, лева силу, мудрість всіх строкатих змій,
    Граціозність від косуль, величавість від оленя
    Збережу землі красу, щоб співали покоління.

     
  • Вихователь. Ось і завершився виховний захід. До побачення, до нової зустрічі у Країні Довкілля.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
НУШ
Додано
11 лютого
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку