Виховна година " Поширення добра у світі"

Про матеріал
Допомогти учням осягнути, що значить бути добрим,що лежить в основі доброти,доброго вчинку,славлячи добро в людині,її справах і ставленні до інших,розвивати в учнів бажання робити добро,формувати в підростаючого покоління моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя, виховувати морально-етичні норми життя.
Перегляд файлу

           Виховна година у 3-Б класі

           «Поширення добра у світі»

Мета. Допомогти учням осягнути, що значить бути добрим,що лежить в основі

доброти,доброго вчинку,славлячи добро в людині,її справах і ставленні до

інших,розвивати в учнів бажання робити добро,формувати в підростаючого

покоління моральні чесноти,шляхетність,почуття милосердя,виховувати морально-

етичні норми життя.

І.Вступна частина

Добрий день, дорогі діти! Послухайте легенду, що допоможе дізнатися тему сьогоднішнього заходу.

  Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подруги. Ось і звернулась вона до свого батька, щоб допоміг їй вибрати подругу на все життя. Одного ранку привів він Любов на призначене місце й показав п’ять прекрасних дівчат, яких звали Краса, Радість, Удача, Печаль і Доброта. Але вибрати можна лише одну. Спочатку Любов розгубилася, не знала, кого вибрати. Потім підійшла ближче, подивилася в очі кожній і простягла руку Доброті.

-         Як ви вважаєте, діти, чому Любов вибрала Доброту?

ІІ. Оголошення теми і мети заходу

-         Отже, тема нашого заходу – «Поширення добра у світі».

Сказав мудрець:

-         Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

Епіграф уроку

Добрі слова – це сади.

Добрі слова – це коріння.

Добрі думки – квіти.

Добрі справи – плоди.

-         Отже, щоб справи були ваші добрими, потрібно, щоб і думки і слова також були добрими. Прочитаймо вислів В.Сухомлинського, твори якого ми неодноразово вивчали на наших уроках.

Робіть так, щоб людям, які вас оточують, було добре…

-         Як ви розумієте цей вислів?

-         Що таке добро?

-         Яких людей називають добрими?

-         На які справи здатна добра людина?

Тепер уявімо, що доброта – це сонечко, яке на своїх промінчиках підготувало нам завдання, які ми маємо виконати протягом виховної години.

ІІІ. Опрацювання теми заходу

1.Обговорення листа від хлопчика

- Учора листоноша принесла мені листа від одного хлопчика. Послухайте уважно і спробуйте дати йому добру пораду.

                           ХТО ПОКАРАВ ЙОГО

«Я образив товариша. Я штовхнув однокласника, я вдарив собаку, я забрав іграшку у  сестри. Ісі пішли від мене. Я залишився один і гірко заплакав».

-         Хто покарав його?— запитала сусідка.

-         Він сам себе покарав, -- відповіла мама.

Чи можна назвати цього хлопчика добрим?

Чому він плакав?

2. Збираємо добрі слова

Діти утворюють коло, перекидають одне одному м’ячик, згадують і говорять добрі слова, називають чесноти людей.

3.Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

- Якщо людина повинна робити те, що я називаю, плескайте в долоні, а якщо ні – нічого не робіть.

- робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить;

- допомагати мамі мити посуд;

- не вмиватися;

- берегти рідну природу та охороняти її;

- шанувати працю рідних людей;

- галасувати, коли хтось відпочиває;

- бути вихованою, стриманою;

- обманювати, сваритися, хвалитися;

- насміхатися з чужого горя;

- добре вчитися, багато читати;

-         Не слухати батьків;

-         ділитися тим, що в тебе є;

-         Спати на уроках;

-         Захищати слабшого;

-         Допомагати друзям у біді.

4.Гра в колі друзів «Я дарую тобі…»

Спалахнула свічечка

Ніжним полум’ям.

Підійди погрітися,

Кому холодно…

-У центрі кола горить свічечка, що є символом добра і чистоти.

Діти висловлюють добрі побажання одне одному, передаючи умовний символ добра (дерев’яну писанку).

Останніми мають бути слова, промовлені хором: «Хай торжествують світло і добро!».

5.Гра «Ромашка»

 Ромашку, складену з окремих пелюсток із завданнями, прикріплюють на дошці. Учні виходять до дошки і відривають пелюстку, читають уголос завдання, виконують його.

-         Назвати чесноти свого товариша;

-         Розповісти про добрі вчинки своєї однокласниці;

-         Розповісти, який добрий вчинок зробили;

-         Зробити комплімент сусідові(сусідці) по парті.

6.Робота в групах «Дерево Доброти»

Три групи одержують конверти із зображенням листочків з написами: працьовитість, доброта, злість, грубість, чемність, терпіння, повага, зло, обман, милосердя, увічливість, любов, ненависть, байдужість, щедрість.

-         Прикрасьмо наше дерево Доброти! Оберіть листочки з тими словами-поняттями, з якими вам хотілося б зустрітися.

7.Гра «З якої казки?»

1) Він звірят усіх лікує,

Від халепи їх рятує,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів і тигрят,

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить,

Наш добрий лікар…(Айболить)

-         Про кого йдеться?

-         Яку добру справу виконував лікар Айболить?

2) Сидить Півник на печі,

Їсть смачненькі калачі,

Тут Лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить Котик рятувати,

В Лиски Півника забрати (Котик і півник)

-         Хто і яке добре діло зробив у цій казці?

3) Вигнав дід козу із хати,

     Тай пішла вона блукати,

     В зайця хату відібрала.

      Всі козу ту виганяли,

       Рак козуню ущипнув –

     Зайцю хатку повернув. (Коза-дереза)

-         Хто допоміг зайчикові повернути свою хатинку?

-         Яким він був?

4) Виріс цей хлопчина

З маленької деревини.

У печі зміючку спік,

Сам на дерево утік.

Його гусятко врятувало –

На крилечка свої узяло.

Принесло до тата й мами,

Частувалось пирогами. (Івасик-Телесик)

-         Хто в цій казці зробив добрий вчинок?

Що легше зробити: допомогти чи образити? ( Образити, адже ображають бездумно. Щоб допомогти, необхідно з’ясувати, як учинити мудро, вивчити обставини).

8.Вправа «ТАК чи НІ»

- коли вам краще жити:

Коли сміються діти

А чи тоді, як всі кричать,

І їм не можна ради дать? …..

-         Бабусі хлопчик допоміг.

Він, діти, добрий хлопчик?(так)

-         Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (ні)

-         А як не має забіяк,

Тоді усім прекрасно? (так)

-         А як серця усі ясні,

То вам погано, діти?(ні)

-         Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (так)

-         А як обличчя всіх пісні,

Похмурі, злі? Вам добре? (ні)

-         Реве і трощить усе чудак,

Це теж погано, діти? (так)

-         Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, добре?(ні)

-         Звичайно краще в мирі жити

І з усіма дітьми дружити.

Щоб всі веселими були,

У мирі й злагоді жили!

9.Збери дерева Добра і Зла

На дошці на окремих великих аркушах паперу намальовано стовбури дерев із написами «Добро» і «Зло». На окремих картках слова добра і зла написано кольоровими літерами. Слова добра – яскраві, слова зла – темні.

  Діти підходять до дошки, знімають картки зі словами і прикріплюють їх на відповідні дерева.

10. Скринька добрих справ

ІV.Підсумок

-         Ось і добігає завершення наша виховна година.

Кажімо більше добрих слів

Знайомим, друзям і рідним.

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

-         Діти, щоб ви пам’ятали наші уроки добра, я хочу вам подарувати пам’ятки.

                     ПАМ’ЯТКА

Ти добро лиш твори всюди,

Хай тепло тобі повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисти криницю,

Волю дай, нагодуй пташину,

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Куркодим Юлія
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку