Виховна година у 3-Б класі
«Поширення добра у світі»
Мета. Допомогти учням осягнути, що значить бути добрим,що лежить в основі
доброти,доброго вчинку,славлячи добро в людині,її справах і ставленні до
інших,розвивати в учнів бажання робити добро,формувати в підростаючого
покоління моральні чесноти,шляхетність,почуття милосердя,виховувати морально-
етичні норми життя.
І.Вступна частина
Добрий день, дорогі діти! Послухайте легенду, що допоможе дізнатися тему сьогоднішнього заходу.
Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подруги. Ось і звернулась вона до свого батька, щоб допоміг їй вибрати подругу на все життя. Одного ранку привів він Любов на призначене місце й показав п’ять прекрасних дівчат, яких звали Краса, Радість, Удача, Печаль і Доброта. Але вибрати можна лише одну. Спочатку Любов розгубилася, не знала, кого вибрати. Потім підійшла ближче, подивилася в очі кожній і простягла руку Доброті.
- Як ви вважаєте, діти, чому Любов вибрала Доброту?
ІІ. Оголошення теми і мети заходу
- Отже, тема нашого заходу – «Поширення добра у світі».
Сказав мудрець:
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Епіграф уроку
Добрі слова – це сади.
Добрі слова – це коріння.
Добрі думки – квіти.
Добрі справи – плоди.
- Отже, щоб справи були ваші добрими, потрібно, щоб і думки і слова також були добрими. Прочитаймо вислів В.Сухомлинського, твори якого ми неодноразово вивчали на наших уроках.
Робіть так, щоб людям, які вас оточують, було добре…
- Як ви розумієте цей вислів?
- Що таке добро?
- Яких людей називають добрими?
- На які справи здатна добра людина?
Тепер уявімо, що доброта – це сонечко, яке на своїх промінчиках підготувало нам завдання, які ми маємо виконати протягом виховної години.
ІІІ. Опрацювання теми заходу
1.Обговорення листа від хлопчика
- Учора листоноша принесла мені листа від одного хлопчика. Послухайте уважно і спробуйте дати йому добру пораду.
ХТО ПОКАРАВ ЙОГО
«Я образив товариша. Я штовхнув однокласника, я вдарив собаку, я забрав іграшку у сестри. Ісі пішли від мене. Я залишився один і гірко заплакав».
- Хто покарав його?— запитала сусідка.
- Він сам себе покарав, -- відповіла мама.
Чи можна назвати цього хлопчика добрим?
Чому він плакав?
2. Збираємо добрі слова
Діти утворюють коло, перекидають одне одному м’ячик, згадують і говорять добрі слова, називають чесноти людей.
3.Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»
- Якщо людина повинна робити те, що я називаю, плескайте в долоні, а якщо ні – нічого не робіть.
- робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить;
- допомагати мамі мити посуд;
- не вмиватися;
- берегти рідну природу та охороняти її;
- шанувати працю рідних людей;
- галасувати, коли хтось відпочиває;
- бути вихованою, стриманою;
- обманювати, сваритися, хвалитися;
- насміхатися з чужого горя;
- добре вчитися, багато читати;
- Не слухати батьків;
- ділитися тим, що в тебе є;
- Спати на уроках;
- Захищати слабшого;
- Допомагати друзям у біді.
4.Гра в колі друзів «Я дарую тобі…»
Спалахнула свічечка
Ніжним полум’ям.
Підійди погрітися,
Кому холодно…
-У центрі кола горить свічечка, що є символом добра і чистоти.
Діти висловлюють добрі побажання одне одному, передаючи умовний символ добра (дерев’яну писанку).
Останніми мають бути слова, промовлені хором: «Хай торжествують світло і добро!».
5.Гра «Ромашка»
Ромашку, складену з окремих пелюсток із завданнями, прикріплюють на дошці. Учні виходять до дошки і відривають пелюстку, читають уголос завдання, виконують його.
- Назвати чесноти свого товариша;
- Розповісти про добрі вчинки своєї однокласниці;
- Розповісти, який добрий вчинок зробили;
- Зробити комплімент сусідові(сусідці) по парті.
6.Робота в групах «Дерево Доброти»
Три групи одержують конверти із зображенням листочків з написами: працьовитість, доброта, злість, грубість, чемність, терпіння, повага, зло, обман, милосердя, увічливість, любов, ненависть, байдужість, щедрість.
- Прикрасьмо наше дерево Доброти! Оберіть листочки з тими словами-поняттями, з якими вам хотілося б зустрітися.
7.Гра «З якої казки?»
1) Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар…(Айболить)
- Про кого йдеться?
- Яку добру справу виконував лікар Айболить?
2) Сидить Півник на печі,
Їсть смачненькі калачі,
Тут Лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить Котик рятувати,
В Лиски Півника забрати (Котик і півник)
- Хто і яке добре діло зробив у цій казці?
3) Вигнав дід козу із хати,
Тай пішла вона блукати,
В зайця хату відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув –
Зайцю хатку повернув. (Коза-дереза)
- Хто допоміг зайчикові повернути свою хатинку?
- Яким він був?
4) Виріс цей хлопчина
З маленької деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало –
На крилечка свої узяло.
Принесло до тата й мами,
Частувалось пирогами. (Івасик-Телесик)
- Хто в цій казці зробив добрий вчинок?
Що легше зробити: допомогти чи образити? ( Образити, адже ображають бездумно. Щоб допомогти, необхідно з’ясувати, як учинити мудро, вивчити обставини).
8.Вправа «ТАК чи НІ»
- коли вам краще жити:
Коли сміються діти
А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать? …..
- Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик?(так)
- Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (ні)
- А як не має забіяк,
Тоді усім прекрасно? (так)
- А як серця усі ясні,
То вам погано, діти?(ні)
- Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається? (так)
- А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (ні)
- Реве і трощить усе чудак,
Це теж погано, діти? (так)
- Тоді іще скажіть мені:
Як діти б’ються, добре?(ні)
- Звичайно краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити.
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
9.Збери дерева Добра і Зла
На дошці на окремих великих аркушах паперу намальовано стовбури дерев із написами «Добро» і «Зло». На окремих картках слова добра і зла написано кольоровими літерами. Слова добра – яскраві, слова зла – темні.
Діти підходять до дошки, знімають картки зі словами і прикріплюють їх на відповідні дерева.
10. Скринька добрих справ
ІV.Підсумок
- Ось і добігає завершення наша виховна година.
Кажімо більше добрих слів
Знайомим, друзям і рідним.
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
- Діти, щоб ви пам’ятали наші уроки добра, я хочу вам подарувати пам’ятки.
ПАМ’ЯТКА
Ти добро лиш твори всюди,
Хай тепло тобі повнить груди.
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисти криницю,
Волю дай, нагодуй пташину,
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити.