Виховна година "Права дитини"

Про матеріал
Виховна година "Права дитини" для здобувачів освіти старшої школи. Форма проведення - година спілкування.
Перегляд файлу

Виховна година: «Права дитини»

 

Мета: ознайомити здобувачів освіти із правами дитини; показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу з боку суспільства та держави.

   Виховувати у здобувачів освіти розуміння цінності особистості кожної дитини.

Форма проведення: година спілкування.

 

                                                         «Найбільш вільною державою

можна назвати таку,

                                                                 де люди мають всі людські і суспільні права

які тільки встановлено в світі».            
                                                                                                 Леся Українка

 

Класний керівник: Доброго дня всім. Сьогодні, коли сонце нашу землю будить і до життя кличе, коли все прокидається і щебечуть пташки,  зібралися ми однією великою родиною в цьому кабінеті, щоб поговорити про права дитини в сучасному суспільстві.
             Щоб почати нашу годину спілкування, давайте пограємо в гру «Мікрофон», у процесі якої визначимо чи налаштовані ви на серйозну роботу.

 

Питання до гри «Мікрофон»

(Гра визначить, як усні орієнтуються у життєвих обставинах, наскільки вони ерудовані і кмітливі).
Питання передаються в ланцюжковому порядку, ланцюжок не повинен обірватись.

  1. Якби ви були юристом, то як кваліфікували б злочин, про який йдеться у народних прислів’ях:

Без дозволу взяв, нікому не сказав. (Крадіжка)

І той крав, що крав, і той, що варив. (Не сприяння слідству)

 

  1. Про які пом’якшуючі чи обтяжуючі обставини йдеться в народному прислів’ї: «Повинну голову меч не січе».

(Пом’якшуюча обставина: щиросердне каяття)

  1.                    Як називається літературний твір про скоєний злочин та його розслідування? (Детектив)
  2.                    Який документ захищає права дитини? (Конвенція про права дитини)
  3.                    Вік, з якого можливе притягнення до суду. (14 років)
  4.                    Яка різниця між кілером і дилером? (Кілер – професійний вбивця, дилер – посередник)
  5.                    Вік, з якого громадянин несе адміністративну відповідальність. (18 років).
  6.                    Мінімальний строк відпустки (24 дні)
  7.                    З якого віку настає трудова діяльність, дієздатність? (16 років)
  8.               Хто в Україні є грантом прав і свобод людини? (Президент)
  9.               Вік, з якого громадянин несе кримінальну відповідальність. (18 років)
  10.               Яке найсуворіше покарання для неповнолітніх за вчинення злочину? (10 років позбавлення волі)
  11.               Який обов’язок називають головним обов’язом кожного громадянина? (Захист Вітчизни)
  12.               Головний документ дитини до 16 років. (Свідоцтво про народження)
  13.               Назвіть злочин, який називають найтяжчим перед своїм народом? (Зрада Батьківщини)

Вчитель підсумовує відповіді здобувачів освіти.

                                                    

1 ведучий: Добрий день, шановні друзі. Перш за все хочу побажати, щоб всі ваші мрії здійснилися, нехай ніколи вас не засмучують печалі, а тільки тепло і турбота про вас зігрівають ваші душі.

    Зібралися ми сьогодні поговорити про наші права

 

Вірш «Я маю право» .

Я маю право жити на землі .

Творити дихати учитись

Примножувать багатства всі її .

Своєю Україною гордитись .

Боротися за неї і за честь стоять .

Безкрайнії поля її любити .

І щовесни журавликів із вірою зустріти .

На золотаве сонце в небесах .

Що щедро Україну зігріває .

На соловейка спів в гаях.

І на любов батьків безмежну і безкраю.

 

2 ведучий: Права людини – це основні стандарти, без яких люди не можуть жити з відчуттям своєї людської гідності. Права людини є підвалинами свободи, справедливості та миру.

 

1 ведучий: Права людини не можна купити, заробити чи успадкувати. Людина має їх від народження – це природні права кожної людини.

 

2 ведучий: Права людини є однаковими для всіх людей, незалежно від раси, статі, віровизнання, політичних та інших переконань, національного чи соціального походження. Всі ми народжені вільними і рівними у гідності та правах – права людини універсальні.

 

1 ведучий: Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею-неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми – ніхто. Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав.

 

2 ведучий: За висновками соціологічного опитування 8% підлітків не знає прав, декларованих документом про права дитини. Як називається цей документ? Давайте нагадаємо.

 

1 ведучий: Перед нами дві команди (представляються команди). В кожної – мішечок з буквами. Потрібно скласти слово – назву угоди, договору між державами, що стосуються прав дитини. Команда, яка виконала завдання, підіймає руку.

 

2 ведучий: Час пішов. За перемогу фішка.

                                                  (робота груп над терміном «Конвенція»).

 

1 ведучий: Про що ж говориться у Конвенції про права дитини. Перед вами – текст Конвенції. Але перш ніж заглянути в нього, пропонуємо в групах обговорити, які права можуть бути внесені в цей документ, як би його писали ви?

/робота в групах. Звучить музика. Команди зачитують свої пропозиції/

 

2 ведучий: Правда, друзі, добре, коли робота виконується колективно, кожен з вас відчуває підтримку один одного.

 

1 ведучий: Друзі, ООН прийняла «Конвенцію про права дитини» 20 листопада 1989 року. Верховна Рада України затвердила Конвенцію 27 лютого 1991 року.

2 ведучий: Проголошення і схвалення цього важливого документа свідчить про те, що держави-учасниці дбають про своє майбутнє, готові вжити всіх необхідних заходів для забезпечення захисту дитини від усіх форм дискримінації, зобов’язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які є необхідними для її благополуччя.

 

1 ведучий: В ст.6 сказано, що кожна дитина має невід’ємне право на життя. Текст цієї статті близький до ст.27 Конституції України.

 

Крик дитини

Не вбивай мене, мамо, будь-ласочка,

Я твоя ріднесенька ясочка,

Я твоя маленька кровиночка,

Почекай, хоча б ще хвилиночку!

 

Я не бачила ніжного сонечка,

Не ступала на м’якеньку травиночку,

Я твоя маленька донечка,

Не губи і не ріж билиночку!

 

Ми ще будемо разом сміятися,

Цілуватись і в хованки гратися,

І я стиратиму в тебе сльозиночку –

Щасливу німу намистиночку.

 

Захищу я тебе від недоленьки,

Ми будемо жити щасливо, поволеньки,

Моя люба, добра мамочко,

Моя квіточко, пташечко, лапочко!

 

Не роби мені холодно й боляче,

Моє тільце маленьке, і не втече,

Я із пастки саменька не виберусь,

Пожалій мене, найкраща з матусь!

 

Я віддячу тобі сторицею,

Як виросту, стану царицею,

Твою старість від біди доглядатиму,

Й безтямно, безтямно кохатиму!

 

2 ведучий: В ст.7 говориться, що дитина має право не розлучатися зі своїми батьками всупереч їхньому бажанню, за винятком випадків, коли компетентні органи, згідно з судовим рішенням, визначають, що таке розлучення потрібне в інтересах дитини. А чи завжди таке трапляться у нашому житті?

 

Пісня «Мама і тато»

Найважливіше, знай, у кожному житті –

Це слово батька й ніжна пісня мами

На вишитому хрестиками білім полотні

Влетять у твою долю рушниками.

 

У даль летять роки і гасить день зоря,

А ти батькам приводиш вже онуків.

І диво-казка знов веде мале життя

У світ, де тільки щастя без розлуки.

 

Приспів:

Мама і тато – дитинства далекого лагідний звук,

Мама і тато – завжди бережуть твою долю.

Ти пам’ятай все тепло їхніх рук, тільки тепло ніжних лагідних рук

Мама і тато навіки в житті із тобою.

 

І знов летять роки, і знов минають дні

Вже ти мережиш рушники хрещато

А десь там у полях співають солов’ї

Та їх вже слухають твої внучата.

 

У даль летять роки і гасить день зоря

А ти батькам приводиш вже онуків

І диво-казка знов веде мале життя

У світ, де тільки щастя без розлуки.

 

Приспів:

 

Класний керівник: Маленькі рученята простягнуті до сонечка. Мамине тепло, татові дужі руки. З ними не страшно, з ними затишно, вони рідні, любі, вони – сім’я. Та скільки в державі дітей, які позбавлені радості мати батьків, сім’ю. За останні роки законодавча діяльність в Україні спрямована на поліпшення становища дітей-сиріт. Але чи все так добре в житті, як на папері.

   Прошу обговорити цю проблему, так як було запропоновано подумати над цим запитанням.

 

2 ведучий: Команда «Свобода» прошу до слова.

1 ведучий: Команда «Радість» вам слово.

 

2 ведучий: Вдумайтесь в слова відомого вченого С.Л. Рубінштейна: «Найдорожчі і найкращі люди в дитини – це її батьки. Потреба в батьківській любові не тільки найміцніша із усіх людських потреб, а й найдовша».

 

Класний керівник: Згідно «Конвенції про права дитини» діти мають право на свою індивідуальність, враховуючи громадянство, ім’я і сімейний зв'язок. Дитина губиться серед жорстокості, насилля сучасного світу, хотілося б щоб саме сім’я стала головним пунктом сховища, де вона зможе знайти собі захист і тепло.

   Всі ми знаємо, що смертність в Україні перевищує народжуваність. Але, напевно, не всі знаємо про те, що Україна одна із «рекордсменок» щодо дитячої смертності. В останні роки вроджені вади, хвороби виривають із життя від 8 до 30 % малюків.

 

1 ведучий: У ст. 24 Конвенції сказано, що держави-учасниці визначають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я і засобами лікування хвороб та відновлення здоров’я.

 

2 ведучий: Чи знаєте ви, що Всесвітня організація охорони здоров’я повідомила, що куріння – це причина 20% смертей, а 0,25 л горілки для 12-13-річних дітей є смертельною дозою.

 

1 ведучий: У ст. 33 Конвенції передбачається «…захистити дітей від вживання наркотичних засобів і психотропних речовин».

 

2 ведучий: У Конвенції також говориться, що держави-учасниці визнають право кожної дитини на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального і соціального розвитку дитини.

 

1 ведучий: У ст. 34 зобов’язуються захищати дитину від всіх форм сексуальної експлуатації і сексуального розбещення.

 

2 ведучий: Держави-учасниці забезпечують, щоб жодна дитина не піддавалась катуванням та іншим жорстоким, нелюдським або принижуючим гідність видам поводження чи покарання.

 

1 ведучий: Ми зупинилися тільки на основних положеннях Конвенції. Варто також згадати і про права дитини на освіту, відпочинок і дозвілля, на свободу думки, совісті, право на доступ до інформації, на користування благами соціального забезпечення, включаючи соціальне страхування

   «Діти – живі квіти землі» - говорив М. Горький і як кожній квітці потрібні певні умови для розквіту, так і дітям потрібно створити умови для нормального життя.          Пропоную кожній з команд збудувати «Будинок щастя» із підручних матеріалів, що знаходяться у вас на столі.

 

Пісня «Старий дім»

Слова: Володимир Шинкарук Музика: Володимир Шинкарук

Виконує: Володимир Шинкарук (альбом "Колір тиші")

 

2 ведучий: Ви не могли не звернути уваги, що протягом класного часу у нас працювала редколегія. Просимо їх представити свою роботу.

 

( Підведення підсумків – здобувачі освіти обговорюють отриману інформацію і самі складають правила свого позаурочного часу )

 

    Отже, на цьому засіданні постановили та вирішили: прийняти для повсякденного життя такі права:

  1.                    Право на захист від насильства, образу, на лагідне ставлення один до одного.
  2.                    Право на висловлювання власних поглядів, при поважанні думок співрозмовників.
  3.                    Право на широкий спектр відпочинку, вільний вибір форм дозвілля, після того як виконана вся робота та обов’язки.
  4.                    Право на освіту та належні умови для неї.

 

1 ведучий: Ось і підійшла до кінця наша зустріч.

2 ведучий. Дякуємо за увагу.

1 ведучий: До нових зустрічей.

 

Список використаних джерел і літератури:

  1.                             Конституція України: Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996р. — К.: Преса України, 1997. — 80 с.
  2.                             Сімейний кодекс України від 10.01.2002 року. Режим доступу: http://ditu.ks.ua/zakonodavcha-baza/
  3.                             Пометун О.І., Ремех Т.О. Права людини: Навчальний посібник 10(11) кл. — К.: Літера ЛТД, 2008. — 192 с.
  4.                             Лисенко Х. Право дитини, позбавленої батьківського піклування, на особливий захист і допомогу держави: міжнародно-правовий аспект // Право України. — 2008. — № 6. — с. 9-13.
  5.                             Загальна Декларація прав людини. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi/
  6.                             Конвенція ООН про права дитини. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi/
  7.                             Офіційний сайт ЮНІСЕФ. Режим доступу: http:// www.unicef.org.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку