Виховна година "Право дитини на освіту"

Про матеріал
Даний матеріал знайомить учнів з документами, в яких записані основні права дитини на освіту; формує переконання про необхідність здобуття освіти як основи подальшого життя; створює проблемні ситуації для забезпечення мислення дітей, розумової активності, творчої діяльності з питань соціально – правового захисту дітей, розвиває зв’язне діалогічне мовлення; виховує турботливе ставлення, інтерес до навчання, повагу до вчителів, батьків.
Перегляд файлу

Тема. Право дитини на освіту

Мета: знайомити учнів з документами, в яких записані основні права дитини на освіту; формувати переконання про необхідність здобуття освіти як основи подальшого життя; створювати проблемні ситуації для забезпечення мислення дітей, розумової активності, творчої діяльності з питань соціально – правового захисту дітей, розвивати зв’язне діалогічне мовлення; виховувати турботливе ставлення, інтерес до навчання, повагу до вчителів, батьків.

Обладнання: дошка, крейда, малюнки дітей, дитяча література, Конвенція про права дитини, Конституція України, ілюстрації.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.

Працює мій мозок і вчусь я старанно.

Сприймаю все нове і мислю логічно.

Вчителя слово здійсню я практично.

ІІ. Вступна бесіда

 – До школи вас виряджало безліч людей. Усім хотілося, щоб ви виконували один із законів Конституції. Усі ви знайомі з Конституцією України, з «Конвенцією про права дитини», яка була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 1989 році. Який закон у Конституції записаний спеціально для вас? (ст. 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.) Діти, як ви розумієте це право? (Відповіді дітей)

ІІІ. Оголошення теми та мети заняття

 – Сьогодні ми поговоримо про право дитини на освіту, основи подальшого життя. Друзі, плеснемо в долоні, посміхнімося разом, навкруги все стане лагідним, приємним.

ІY. Основна частина

Всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть!

– Розкажіть, які професії мають ваші батьки? (Бесіда за малюнками дітей)

 

 

 

– Всім професіям поміж професій передує одна із найголовніших, якої вчитиметеся й ви, – школяр! І найпершою до вас приходить…(відгадування загадки)

…Правди навчає, часом жартує, смішки справляє…

                                                                              Книга

 – Спробуйте доповнити прислів’я та приказки, які приготувала нам книга.

Хто мудро мовчить, гарно… (говорить).

За гроші розуму …(не купиш).

Знання не меншає, коли ним … (ділишся).

 – Діти, давайте пригадаємо казкових героїв, які хотіли здобувати знання і не хотіли вчитися. Що з ними трапилося? (Незнайко, Буратіно, Піноккіо, П’єро, Іванко-дурень…)

 Запам’ятайте, ці поради знадобляться в житті, щоб ви не були схожі на неуків:

Стережися злого, чини добре.

Добро, яке ми чинимо, збагачує всіх.

Добро далеко розходиться, а лихо – ще далі.

Фізкультхвилинка (під музику)

 – Оскільки держава дає вам право на освіту, ви повинні виконувати свій головний обов’язок –   вчитися. Спробуйте із цифр створити малюнок, розфарбуйте. Знання з якого предмету вам знадобилися? (Математика)

 – А тепер спробуємо розгадати кросворд.

  1. Будь, …, сильна, могуча.   ( Назва нашої держави)
  2. Ой у лузі… калина похилилася.    (Колір калини)
  3. Чим … багата, тим і рада.     (Де живемо. Будівля)
  4. Від …і за Карпати.     (Найбільша річка України)
  5. Святкова пісня держави…   (Гімн).

 

 

 

4.   Д

 

 

Н

І

3. Х

1.   У

П

А

К

Р

Т

 

2. Ч

Е

Р

В

О

Н

А

 

А

 

Ї

5.     Г

І

М

Н

 

А

 – Ви бачите, діти, що і тут вам знадобилися знання. А з якої теми? (Я і Україна)

Y. Створення банку помічників

 – У кожного з вас чистий аркуш паперу. Відтворіть ті предмети, які допомагають вам здобувати знання. Про один з них пригадайте загадку, запишіть на зворотному боці. (Зошит, лінійка, олівець, гумка, …)

 – Товаришуйте з ними. Вони будуть для вас помічниками та порадниками, лише не ображайте їх.

YІ. Підсумок заняття

 – Яке право забезпечує вам знання? Для чого вони потрібні? Що треба робити, щоб багаж знань збільшувався?(Відповіді дітей)

 – Ось і заняттю кінець, хто працював – той молодець.

Видумуйте, пробуйте, творіть!

Будьте розумними, фантазію проявляйте!

Активними та уважними бувайте

І про кмітливість не забувайте!

 

doc
Додано
25 лютого
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку