Тема. Право дитини на освіту
Мета: знайомити учнів з документами, в яких записані основні права дитини на освіту; формувати переконання про необхідність здобуття освіти як основи подальшого життя; створювати проблемні ситуації для забезпечення мислення дітей, розумової активності, творчої діяльності з питань соціально – правового захисту дітей, розвивати зв’язне діалогічне мовлення; виховувати турботливе ставлення, інтерес до навчання, повагу до вчителів, батьків.
Обладнання: дошка, крейда, малюнки дітей, дитяча література, Конвенція про права дитини, Конституція України, ілюстрації.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.
Працює мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю логічно.
Вчителя слово здійсню я практично.
ІІ. Вступна бесіда
– До школи вас виряджало безліч людей. Усім хотілося, щоб ви виконували один із законів Конституції. Усі ви знайомі з Конституцією України, з «Конвенцією про права дитини», яка була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 1989 році. Який закон у Конституції записаний спеціально для вас? (ст. 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.) Діти, як ви розумієте це право? (Відповіді дітей)
ІІІ. Оголошення теми та мети заняття
– Сьогодні ми поговоримо про право дитини на освіту, основи подальшого життя. Друзі, плеснемо в долоні, посміхнімося разом, навкруги все стане лагідним, приємним.
ІY. Основна частина
Всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть!
– Розкажіть, які професії мають ваші батьки? (Бесіда за малюнками дітей)
– Всім професіям поміж професій передує одна із найголовніших, якої вчитиметеся й ви, – школяр! І найпершою до вас приходить…(відгадування загадки)
…Правди навчає, часом жартує, смішки справляє…
Книга
– Спробуйте доповнити прислів’я та приказки, які приготувала нам книга.
Хто мудро мовчить, гарно… (говорить).
За гроші розуму …(не купиш).
Знання не меншає, коли ним … (ділишся).
– Діти, давайте пригадаємо казкових героїв, які хотіли здобувати знання і не хотіли вчитися. Що з ними трапилося? (Незнайко, Буратіно, Піноккіо, П’єро, Іванко-дурень…)
– Запам’ятайте, ці поради знадобляться в житті, щоб ви не були схожі на неуків:
Стережися злого, чини добре.
Добро, яке ми чинимо, збагачує всіх.
Добро далеко розходиться, а лихо – ще далі.
Фізкультхвилинка (під музику)
– Оскільки держава дає вам право на освіту, ви повинні виконувати свій головний обов’язок – вчитися. Спробуйте із цифр створити малюнок, розфарбуйте. Знання з якого предмету вам знадобилися? (Математика)
– А тепер спробуємо розгадати кросворд.
|
|
|
4. Д |
|
|
||
Н |
|||||||
І |
3. Х |
||||||
1. У |
П |
А |
|||||
К |
Р |
Т |
|||||
|
2. Ч |
Е |
Р |
В |
О |
Н |
А |
|
А |
|
|||||
Ї |
|||||||
5. Г |
І |
М |
Н |
||||
|
А |
– Ви бачите, діти, що і тут вам знадобилися знання. А з якої теми? (Я і Україна)
Y. Створення банку помічників
– У кожного з вас чистий аркуш паперу. Відтворіть ті предмети, які допомагають вам здобувати знання. Про один з них пригадайте загадку, запишіть на зворотному боці. (Зошит, лінійка, олівець, гумка, …)
– Товаришуйте з ними. Вони будуть для вас помічниками та порадниками, лише не ображайте їх.
YІ. Підсумок заняття
– Яке право забезпечує вам знання? Для чого вони потрібні? Що треба робити, щоб багаж знань збільшувався?(Відповіді дітей)
– Ось і заняттю кінець, хто працював – той молодець.
Видумуйте, пробуйте, творіть!
Будьте розумними, фантазію проявляйте!
Активними та уважними бувайте
І про кмітливість не забувайте!