Виховна година "Про олімпійські ігри, спортивний рух та любов до спорту"

Про матеріал

Стимуляція інтересу до вивчення історії олімпійського руху, читанню газет і журналів, що розповідають про спорт, спортсменів, цікавих подіях з спортивного життя.

Перегляд файлу

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

виховного заходу

Тема: “Про олімпійські ігри, спортивний рух та любов до спорту”

Мета:

Навчальна - ознайомити учнів зі спортивними талісманами та історією їх появи.

Розвиваюча - стимулювати інтерес до вивчення історії олімпійського руху, читанню газет і журналів, що розповідають про спорт, спортсменів, цікавих подіях з спортивного життя.

Виховна -  виховувати почуття гордості і поваги до людей, які займаються спортом.

Обладнання: технічні засоби (проектор, комп’ютер), картки з завданнями.

Форма проведення: гра

План проведення виховного заходу

І. Організаційний етап           4 хв

1. Перевірка учнів за списком.

2. Стимулювання та мотивація пізнавальної діяльності. Організація команд для проведення вікторини. Оголошення членів журі.

ІІ. Повідомлення теми і очікуваних результатів     1 хв

1. Повідомлення теми і мети заходу

2. Очікувані результати: спонукати учнів до аналізу способу життя свого та своєї родини, викликати бажання вести здоровий спосіб життя.

ІІІ. Основний етап         37 хв

1. Вступне слово.

2. Показ створених учнями класу відеороликів про історію виникнення олімпійських ігор.

3. Велика олімпійська вікторина.

4. Інтелектуальний забіг.

5. Конкурс капітанів.

6. Складання слів про здоров’я.

ІV. Заключний етап         3 хв

1. Підбиття підсумків (оголошення і нагорода переможців)

2. Обговорення теми наступного виховного заходу. 

Хід заходу

ПРЕЗЕНТАЦІЯ (додаток 8)

СЛАЙД 1

Перевірка учнів за списком

Організація команд для проведення вікторини. Оголошення членів журі.

Ти лікар і цілитель, Спорт!

Де ти, там недуги безсилі,

Межа можливого – рекорд,

А що під ним – нам все по силі.

Тема сьогоднішньої виховної години: “Про олімпійські ігри, спортивний рух та любов до спорту”

СЛАЙД 2

Вітаємо вас на нашій урочистій події – Олімпійському уроці! Як ви, мабуть, здогадалися цей урок присвячений Олімпійським іграм.

Та чи багато ми знаємо про ці видатні змагання?

Можливо хтось знає більше, хтось менше, а хтось взагалі нічого.

Тому сьогодні ми пропонуємо вам здійснити подорож в історію і сучасність Олімпійських ігор!

А щоб налаштуватися на цю подорож, ми пропонуємо вам стати членами команд, які будуть змагатися у ВЕЛИКІЙ ОЛІМПІЙСЬКІЙ ВІКТОРИНІ!

По-перше дозвольте представити вам почесне журі наших ігор: (в склад журі входять 2 учня класу)

А тепер давайте почнемо нашу гру. Пропоную командам презентувати себе.

Оголошення команд (капітан команди оголошує назву команди та разом говорять девіз).

Учні нашого класу не тільки гарні хлопці та дівчата, дбайливі сини, брати та сестри, але й гарні актори та диктори. Пропоную вашій увазі відеоролик створений учнями класу про історію виникнення олімпійських ігор. Уважно дивиться! За його інформацією будуть запитання!

ВІДЕО (додаток 9)

І це історія Олімпійських ігор! Подивились уважно? А тепер запитання!

УВАГА! Відповідь буде рахуватися тільки при піднятій руці. Вірна відповідь – 1 зірочка.

Питання.

1.Яка сучасна держава вважається батьківщиною Олімпійських ігор?

(Греція.)

2. Де саме проводилися в Стародавній Греції Ігри?

(На Пелопоннеському півострові, в місті Олімпії, біля підніжжя гори Олімп.)

3.  Коли відбулися перші Олімпійські ігри?

(В 776 р. До н.е..)

4. На чию честь проводилися Ігри?

(В честь Зевса, верховного бога в грецькій міфології.)

5. Це грецьке жіноче ім'я тісно пов'язане зі спортом, а його зменшувальний варіант - дерево. Назвіть обидва варіанти.

(Олімпіада, Липа.)

6. Переведіть на грецьку мову «дочка Олімпу».

(Олімпіада.)

7. Стародавні римляни вели відлік рокам від заснування Риму, християни - від Різдва Христового. А від якого події вели літочислення стародавні греки?

(Від першої Олімпіади.)

8. У яких видах змагалися стародавні олімпійці?

(П'ятиборство, або панталон: біг, стрибки в довжину, метання списа і диска, боротьба. Пізніше з'явився кулачний бій, а також гонки на колісницях, забіг на марафонську дистанцію в повному бойовому озброєнні, змагання поетів і музикантів.)

9. Пентатлон - п'ятиборство давньогрецьких Олімпіад, проводився в наступному порядку: біг, стрибки в довжину, метання диска ... А які змагання проводилися у фіналі?

(Боротьба.)

10. Під час щорічних свят бога Ра єгиптяни влаштовували змагання, які пізніше припали до смаку як грекам, так і римлянам. Основний зміст цих змагань не змінилося і в наш час. Цей спорт на початку століття входив до програми Олімпіад. Що це за спорт, де існує групове зважування?

(Перетягування канату.)

11. Хто мав право брати участь в Олімпійських іграх Стародавньої Греції?

 (Вільні грецькі громадяни за умови, що 10 місяців вони тренувалися.)

12.  Кожен знає, що на Олімпійські ігри в Стародавній Греції жінки не допускалися. Це факт достовірний. Але в давньогрецьких іграх був один вид змагань, олімпійським чемпіоном в якому могла стати жінка. У якому виді змагань давньогрецьких олімпіад переможцем могла бути оголошена жінка?

(У гонках колісниць переможцем оголошувався який не веде колісницю, а господар коней, яким могла бути і жінка.)

13. В яку пору року і з якою періодичністю проводилися Ігри?

 (Кожні чотири роки, між жнивами та збиранням винограду.)

14.Яке походження слова «стадіон»?

(Це грецьке слово означає майданчик для змагань довжиною в один стадій. Стадій - одиниця виміру у багатьох стародавніх народів.)

15. Якої нагороди удостоювався переможець змагань в Олімпії?

(Вінок з гілок священного оливкового дерева, честь, пошану. Їм споруджували статуї, чеканили монети.)

16. Як називали переможця Ігор у Стародавній Греції?

(Олимпионик.)

Математик і філософ з острова Самос, Піфагор, який залишив у «спадок» школярам усього світу свою знамениту теорему, був увінчаний на Іграх лавровим вінком чемпіона з кулачного бою.

Тепер прошу віддати зірочки журі для визначення переможців.

Тепер подивимося наступне відео про Олімпійські ігри ВЖЕ сучасності. За ним йде наступний блок питань.

ВІДЕО (додаток 10)

А тепер запитання!

УВАГА! Відповідь буде рахуватися тільки при піднятій руці. Вірна відповідь – 1 зірочка.

1. У якому столітті відродилися Олімпійські ігри?

(В 19-му.)

2. Хто виступив з пропозицією відродити Олімпійські ігри?

 (Французький громадський діяч барон П'єр де Кубертен.)

3. Коли і де були проведені перші Олімпійські ігри сучасності?

(У 1896 р в Афінах.)

4. На першій Олімпіаді в 1896 р велосипедисти змагалися в гонці на 87 кілометрів за маршрутом Афіни - *** - Афіни. Так де ж вони повертали?

(В Марафоні. А тому цю дистанцію прозвали марафонської.)

5. Зі скількох слів складається олімпійський девіз?

(З трьох.)

6. Згадайте дослівно девіз Олімпійських ігор.

("Швидше вище сильніше".)

7. Процитуйте головні слова знаменитої «Оди спорту» П'єра де Кубертена.

(«О спорт, ти - мир!»)

8. Назвіть давньогрецьке місто, який за традицією є початковим пунктом естафети Олімпійського вогню.

(Олімпія.)

9. Як запалюють олімпійський факел?

(На факел направляють пучок сонячних променів, зібраних за допомогою системи лінз і відбивачів.)

10. Яких птахів традиційно випускають на відкритті Олімпійських ігор?

(Голубів.)

11.  Під час відкриття Олімпійських ігор один з видатних спортсменів країни-господарки виголошує промову від імені всіх учасників Ігор. Що це за мова?

(Олімпійська клятва.)

12. Ця церемонія звична для глядачів сучасних Олімпіад. Проте вперше вона відбулася IV Олімпійських іграх у Лондоні (1908 г.). Про яку урочистій церемонії йде мова?

(Проходження команд урочистим маршем під прапорами своїх країн.)

13. На відкритті Олімпійських ігор команди йдуть в порядку алфавіту країни-організатора. Але попереду завжди простує команда однієї і тієї ж країни. Який?

(Греції.)

14. Як називається організація, яка очолює олімпійський рух у світі? (Міжнародний олімпійський комітет.) 

15.  Хто був ініціатором створення Міжнародної олімпійської академії?

(П'єр де Кубертен.)

16.  Якого кольору полотнище Олімпійського прапора?

(Білого.)

17.  Що являє собою олімпійський прапор?

(Біле полотнище з п'ятьма переплетеними кільцями синього, чорного, червоного, зеленого і жовтого кольорів. Затверджений в 1914 р)

 Чи вірно, що кожне з п'яти переплетених кілець символізує певний материк?

 (Вірно. Олімпійський рух має свою емблему - 5 переплетених кілець: блакитного - Європа, жовтого - Азія, зеленого - Австралія, червоного - Америка і чорного - Африка кольорів).

18.   Що являє собою олімпійська емблема?

 (П'ять переплетених кілець і девіз: «Швидше, вище, сильніше!»)

19.  Які нагороди засновані для переможців у олімпійських змаганнях?

(1-3-е місця - медалі та дипломи, 4-6-е - дипломи.)

Останні цілком із золота олімпійські медалі були відлиті в 1912 році. У Альбервілі вручалися кришталеві медалі. А з чого їх стали виготовляти на наступних іграх?

(З срібла, покритого тонким шаром золота.)

20.  Починаючи з 1924 року до слів «Олімпійські ігри» стали додавати ще одне те чи інше слово-прикметник. Яке?

(Літні, зимові.)

21. В яку пору року проводяться Білі Олімпіади?

(Взимку.)

22. Які спортсмени беруть участь в Параолімпійських іграх?

(Спортсмени інваліди, спортсмени з обмеженими можливостями.)

Прошу віддати зірочки для підрахунку голосів!

СЛАЙД 3

Настав час конкурсу який має назву «Інтелектуальний забіг»

Дивимося на презентацію. Відповідаємо на тести. Не викрикуємо, підіймаємо руку.

Прошу віддати зірочки для підрахунку голосів!

СЛАЙД 4.

Наступний конкурс : Конкурс капітанів!

Капітанів команд прошу вийти на центр класу.

Станьте так, щоб вам не було видно слайди презентації.

Я буду зачитувати запитання, а ви відповідайте! А члени команд перевіряйте!

Після закінчення конкурсу капітани займають свої місця.

І останній коротенький конкурс у нашій грі:

СЛАЙД10

На листочках записані в різному порядку літери. Потрібно зібрати слово, пов'язане зі здоров'ям. Хто швидше склав, той і переміг.

ДКАЗАРЯ – зарядка

ЕНГІАГІ – гігієна

Заключний етап         

Підбиття підсумків (оголошення і нагорода переможців)

СЛАЙД 11

Обговорення теми наступного виховного заходу. 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Korchinskaya Alexandra Grigorevna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
7166
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку