Мета: Навчальна : ознайомити учнів із негативними наслідками захоплення комп’ютерними іграми, правилами безпечного користування Інтернетом; формувати потребу дотримуватись правил і норм роботи за комп’ютером. Розвивальна: розвивати уміння протистояти шкідливому впливу електронних засобів на здоров’я , дати поради щодо перегляду телепередач і користування комп’ютером . Виховна : виховувати у дітей бережливе й дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Тема: Профілактика комп’ютерної залежності.
Мета:
Навчальна : ознайомити учнів із негативними наслідками захоплення комп’ютерними іграми, правилами безпечного користування Інтернетом; формувати потребу дотримуватись правил і норм роботи за комп’ютером .
Розвивальна:розвивати уміння протистояти шкідливому впливу електронних засобів на здоров’я , дати поради щодо перегляду телепередач і користування комп’ютером .
Виховна : виховувати у дітей бережливе й дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання : таблиця, картки, ілюстрації,ноутбук.
Тип уроку : комбінований
Структура уроку:
І. Організаційний етап.
Я сьогодні вам сказати мушу,
Що живемо ми лиш раз.
Бережіть себе і друзів
Та згадуйте правила щораз.
ІІ. Етап всебічної перевірки знань.
Робота в парах
|
мало рухатися |
|
|
Загартовуватись |
|
|
бути охайними |
|
Корисні |
їсти багато солодкого |
шкідливі |
|
пізно лягати спати |
|
|
робити зарядку |
|
|
Курити |
|
|
чистити зуби |
|
Учитель. Укажіть стрілками, які звички корисні , а які шкідливі.
ІІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
1.Відгадування загадок.
* Є у мене помічник , справжнє диво, чарівник.
Тільки кнопку натискаю - і говорить він , і грає .
Де що робиться, все знає, і мені повідомляє. (телевізор)
І розкаже, і покаже...Як він зветься , хто нам скаже?
Інформацію зберігає,
В ігри він з тобою грає,
З дисків музика лунає.(комп’ютер)
Вчитель . Захоплення комп’ютерними іграми , це корисно чи шкідливо для вашого здоров’я ?
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь як безпечно користуватись комп’ютером , скільки часу слід проводити за комп’ютером без шкоди для здоров’я .
Інтерактивна гра «Мікрофон»
IV. Етап засвоєння нових знань.
1.Повідомлення на тему «З історії походження комп’ютера».
* З моменту появи на землі людина постійно повинна була рахувати. Давня людина використовувала прості обчислення. Як розділити вбитого мамонта? Скільки коренів запасти на зиму? Чи був у первісної людини комп’ютер ?Так , він завжди був під рукою. Це десять пальців.
* Першим лічильним приладом у давнину став абак, що в перекладі означає «дрібний пісок». На спеціальній дощечці розташовували в певному порядку камінці, і щоб вони не скочувалися, посипали піском.
* поступово «обчислювальні машини» удосконалювались. Кісточки лічби нанизували на нитку. Буси (намистини) , що утворювалися , натягували на рамку. Так одержали рахівницю.
* у 17 столітті французький вчений Паскаль винайшов першу лічильну машинку , яка називалася арифмометр. Вона виконувала будь – які арифметичні дії. Це було великим досягненням того часу. Але головним недоліком арифмометра було те, що все мала робити людина.
*У 20 столітті для обчислень арифмометр став дуже повільним. Люди застосовували електричну енергію, щоб створити зовсім нові обчислювальні машини. Так прийшов час ЕОМ.
Слово «комп’ютер» виникло від латинського слова «рахувати», «лічити». Вони рахували у 1000 разів швидше , ніж механічні лічильні машини.
*Нові ЕОМ були дуже величезними. Вони займали багато кімнат. Декілька десятків тисяч електронних ламп обробляли велику кількість цифр. Але на зміну ламп прийшли транзистори, і комп’ютери стали розміром з кімнату. А теперішні персональні комп’ютери з мікросхемами легко розміщуються на письмовому столі чи в кишені. Перші персональні комп’ютери з’явилися в 1976 році в США.
Вчитель . Пригадайте з уроків інформатики де ми застосовуємо комп’ютер?
( перегляд слайдів «Де використовують комп’ютер»)
Вчитель . Сучасний вік зробив телевізор і комп’ютер невід’ємними атрибутами не лише офісів, але кожної квартири в місті і в селі . Телевізор і комп’ютер – прекрасна розвага. Однак ці винаходи деколи стають причинами головного болю, погіршення зору, болю у хребті.
Правила при роботі з телевізором, комп’ютером.
Фізкультхвилинка
Вправа 1. Частіше кліпайте очима, щоб не пересихала слизова ока.
Вправа 2.Переведіть погляд вдалечінь.
Вправа 3.Зробіть кругові оберти очима.
Вправа 4.Опустіть руки вниз, розслабте їх.
Вправа 5.Стисніть пальці в кулак і розтисніть
Вправа 6.Підніміть та опустіть плечі.
Вправа 7.Зробіть нахили вправо, вліво.
Але найкращий відпочинок після роботи за комп’ютером – це рухливі ігри на свіжому повітрі.
V. Етап закріплення нових знань.
Робота з підручником.
Питання для тестування
1.Захоплення комп’ютерними іграми заважає тобі вчитися?
2.Ти надаєш перевагу комп’ютерним іграм, навіть коли є можливість погратися з друзями надворі?
3.Не знаєш , чим зайнятися без комп’ютера?
4. Сердишся, коли дорослі обмежують час, який ти проводиш за комп’ютером?
5.У тебе немає справжніх друзів, зате є багато «друзів» у соціальних мережах?
(Зараховуй 1 бал за кожну відповідь «Так»)
Перевір себе
Якщо ти не набрав жодного бала, в тебе немає ознак комп’ютерної залежності.
Якщо набрав один або два бали, ти занадто захопився віртуальним світом. Обмеж час користування комп’ютером і постарайся більш здорові способи відпочинку.
Якщо ти набрав три і більше балів, тобі знадобиться допомога дорослих, щоб позбутися комп’ютерної залежності.
Вчитель . Крім залежності від комп’ютерних ігор, існує багато інших небезпек, які можуть виникнути під час роботи за комп’ютером. Давайте послухаємо про Інтернет та про комп’ютерні віруси.
1.Читання статті «Безпека в мережі Інтернет» і опрацювання її.
2.Інтерактивна вправа «Незавершене речення»
* В Інтернеті не можна ображати...(інших користувачів)
* Пароль своєї електронної скриньки , адресу, телефонне ....(повідомляти стороннім)
* Якщо під час користування Інтернетом виникають проблеми , повідомити....(дорослим)
*Незнайомі повідомлення , листи не ...(відкривати)
VI. Етап узагальнення й систематизація отриманих знань.
Тести
1.Члени родини піклуються одне про одного:
а)завжди б) інколи
2. Кожну родину роблять особливою:
а) традиції і правила б)обов’язки членів родини
3. Бути толерантним означає:
а) уникати спілкування б)поважати відмінності , які є між людьми
4.спілкування – це :
А)коли людина говорить б) коли людина говорить , і слухає.
5.Щоб вирішувати конфлікти треба:
А) вміти поступатися б) голосно розмовляти
Взаємоперевірка. Правильні відповіді :
1.А 2.А 3.Б 4.Б 5.А
Вправа « Незавершене речення»