20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Урок доброти "Мої домашні улюбленці"

Про матеріал
Урок доброти "Мої домашні улюбленці" розроблений з метою виховання гуманного ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Уманський навчально – виховний комплекс                                                                                          «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 - колегіум»

C:\Users\MAXIMUS\Desktop\Домашні улюбленці\картинки\Домашні улюбленці\94620929_9.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок доброти

«Мої домашні улюбленці»

у 1 класі

 

Підготували

 вчителі початкових класів                                                 Олійник Н.В., Петренко І.П.

 

Умань – 2018

 

Урок доброти «Мої домашні улюбленці»

Мета: ознайомити учнів з правилами догляду за  тваринами, які найчастіше утримуються в домашніх умовах ; формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин; закріпити знання про значення тварин для людини; розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин в удома;  розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців;  виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення  до домашніх улюбленців а також безпритульних тварин

Обладнання:  презентація, малюнки, фотографії (слайди) із зображеннями тварин: собак і кішок різних порід, папуг, гризунів, акваріумних рибок, виставка книжок про собак, кішок, акваріумних рибок.

Виставка домашніх тварин,  що є улюбленцями  учнів класу.

ХІД УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Ми всі веселі та кмітливі,
Серйозні та не пустотливі,
Допитливі, цікаві, чемні,
В розмові з старшими приємні.
Ми всі любимо природу:
Турбуємось про чисту воду,
Дерева, квіти доглядаємо,
Гілочок ми не ламаємо,
Про пташок узимку дбаємо.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
— Сьогодні в нас, без сумніву, незвичайний урок. На нашому уроці присутні всім знайомі незнайомці (виставка домашніх тварин,  що є улюбленцями учнів класу)
— Кого ми називаємо домашніми улюбленцями?
— Відгадайте загадки.
Як маленький – дзявкотить,
Як великий – гавкотить.
Може дім охороняти
Та чужинців відганяти.
Давня вовкова родина,
Та найкращий друг людини. (Собака)

Ніжно лащиться до ніг,
Носить повідок від бліх.
Довгі вуса, хитрий хвіст,
Муркотіти має хист! (Котик)

Як веселка кольоровий,
має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
він його повторить вмить. (Папуга) 
Мишка, та не польова.
Їсти просить і вночі -
Булку, хлібчик, калачі... (Морська свинка)

Народилось їх багато,
Є в них мама, є в них тато.
Менші, ніж заморські свинки,
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки)

Що за хатка-дивина?
З скла прозорого вона.
Табунцями, як у річці,
рибки плещуться в водичці. (Акваріум)

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.

  1. Інформація вчителя
    - Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими. До службових собак належить вівчарка.
    — Вівчарки розумні, сильні. Вони служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагає пастухам випасати худобу.
    Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам. Глухий далматинець на кличку Софі врятував п’ятирічку дівчинку, що тонула у річці.
    —Мисливські собаки - гончаки, лягаві, лайки - допомагають людям на полюванні. Лайки є ще і їздовими собаками. Є ще декоративні породи собак: пудель, пекінес, мопс, чіхуахуа.
    Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю
    й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистухи— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі
    ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок. До Європи кішки потрапили з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вважалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі. Кішки часто виступають акторами у цирку. В Росії є навіть «Театр кішок» під керівництвом Юрія Куклачова.
    Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років.
    Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них турботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, вони не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві.
    Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні.
    Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання.
  2. Розповідь дітей про своїх домашніх тварин.

- Що ви можете розказати про своїх улюбленців?

- Коли ця тваринка з'явилася у вашому домі?

- Як ви її називаєте?

- Розкажіть про їх поведінку,звички, раціон.

- А може, ви знаєте якісь цікаві випадки з їхнього життя?
 

  1. Хвилинка відпочинку (учні імітують поведінку тварин)

 

Знають всі давно, малята,

Любить котик пострибати,

Вигнути дугою спинку,

Потягнутись на хвилинку.

 

Цуценятко не дрімає:

Хвостик власний доганяє.

І вертить ним вліво – вправо -

Фізкультурні робить вправи.

 

Папужка теж не ловить гав:

Крильця в сторони підняв,

Вгору – вниз ними махає,

Наче в джунглях, він літає.

 

Хом’ячок і морська свинка

Роблять вправи руханки.

Їм на місці не сидиться,

Швидко бігають по клітці.

 

Рибки пірця піднімають

І повільно опускають

- Чи здорові ви, малята?

- Так! - Сідайте працювати.

 

 

 

 

4. Поради ветлікаря

- Про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі?

  • Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей.
  • Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.
  • Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.
  • Житло морських свинок тримати треба у чистоті, постійно міняти тирсу, покласти сіно. Бажано покласти у житло свинки великий камінь – з нього тваринка оглядатиме свої володіння і точитиме об нього пазури.
  • Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти.
  • Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.

 

ІV . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
- Як треба ставитися до тварин?
- Який найголовніший висновок ви зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини)
- Діти, я дякую вам за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Використані джерела:
  1.  Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 – 4 класи. –   К.: Освіта, 2012.

  1.          Грущинська І. Планування уроків природознавства у 1 класі. – «Початкова школа», № 8, 2012.
  2.  Природознавство 1 клас. Мій конспект (за підручником Т.Г.Гільберт, Т.В.Сак) ВГ «Основа», 2013
  3.          Початкова школа. Я і Україна.1 клас. Мій конспект ВГ «Основа», 2010.
  4.          Товстий В. П. Домашні улюбленці. – Х.:Промінь, 2010.
    6.     Квітка Л. У домі. – Х.: Ранок, 2006.

 

                               Інтернет – ресурси:

http://tsn.ua/foto/mili-i-kumedni-domashni-ulyublenci-

http://beai.ru/fauna/print:page,1,21517-Takie_raznye_domashnie_pitomcy

http://www.greenmama.ru/nid/388228/mnid/1176270/

http://divmir.ru/mir-domashnih-zhivotnih/interesnoe-o-koshkah/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мої домашні улюбленці

C:\Users\MAXIMUS\Desktop\Домашні улюбленці\Домашні тварини 1-А\Кращі\P2110014.JPGC:\Users\MAXIMUS\Desktop\Домашні улюбленці\Домашні тварини 1-А\Кращі\P2110028.JPG

 

 

 

 

 

 

C:\Users\MAXIMUS\Desktop\Домашні улюбленці\Домашні тварини 1-А\Кращі\P2110040.JPG

 

 

C:\Users\MAXIMUS\Desktop\Домашні улюбленці\Домашні тварини 1-А\Кращі\P2110048.JPGC:\Users\MAXIMUS\Desktop\Домашні улюбленці\Домашні тварини 1-А\Кращі\P2110036.JPG

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\MAXIMUS\Desktop\Домашні улюбленці\Домашні тварини 1-А\Кращі\P2110042.JPG

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку