Виховна година «Розкажи про свою маму»
Мета: розвиток у дітей доброго, шанобливого, уважного ставлення до батьків; розвивати бажання надавати посильну допомогу мамі, піклуватися і доставляти радість своїми вчинками та діями; виховувати любов і повагу до самої близької людини - мами.
Обладнання: комп’ютер, відео матеріали, ілюстрації за темою.
Зміст години спілкування
І. Організаційний момент
Посміхніться всім миліше.
Привітайтесь: «Добрий день»
Пролунав дзвінок: «Дзелень»
- Який у вас настрій?
- Передайте свій настрій виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришом.
ІІ. Повідомлення теми, завдань години спілкування
Пам’ятайте, милі діти,
Пам’ятаймо завжди з вами,
Що для нас у всьому світі
Найдорожчі наші мами.
Нам, маленьким і дорослим,
Все дають вони з любов’ю-
Ніжне серце, світлий розум,
Сили нашому здоров’ю.
Ми в житті усі сказали
Своє перше слово, мама!
Скільки б ми не підростали,
А любов у них та ж сама.
Сьогодні ми з вами будемо розмовляти про наших мам. Мама…Усе найрідніше, найдорожче, наймиліше ввібрало в себе це дивовижне, сонячне слово.
ІІІ. Основна частина
1.Бесіда " Що для нас значить слово - мати? ".
Мати, яке коротке це слово, але які надлюдські глибини скарбів містить воно в собі! Все її життя з серця б'є великим невичерпним джерелом безкорисна любов до своїх дітей. Все її життя - це терпіння, безмежна самопожертва, пробачення провин. З добра і любові створили матір.
- Що ви уявляєте, коли вимовляєте слово "мама"?
- То ви любите своїх мам?
- А чи часто ми висловлюємо матерям нашу любов, шану?
Мати... Це перше слово, яке з радістю та усмішкою вимовляє дитина. Мама... Це те слово, яке найчастіше повторює людина в хвилини страждання і горя. Матерів мільйони, і кожна несе в серці любов.
Матері прекрасні, коли підносять дитину до грудей. І кожен з вас скаже: "Найкраща мати - моя, бо безмежна її ніжність".
Якби стільки доброти, скільки випромінює серце матері - зло згинуло б! Саме їм найріднішим, найдорожчим, наймилішим, і приурочуємо сьогоднінаше заняття.
2.Вправа «Оціни вчинок»
Я вам буду показувати малюнки одного художника, на яких зображено як діти себе поводять з мамами. Ви подивіться уважно, визначте характер вчинку (добрий чи лихий). Як би ви вчинили в такій ситуації?
(Демонстрація по черзі малюнків; обговорення)
3. Гра: «Збери слово»
На картках написані склади названих слів, картки розрізані на склади - потрібно зібрати слова. (Мила, гарна, добра, розумна, весела, єдина)
4.Фізкультхвилинка «Ми ляскаємо в долоні»
Ми ляскаємо в долоні, хлоп, хлоп.
хлопки над головою
Ми тупотів ногами, топ, топ.
високо піднімаючи коліна
Качаємо головою
головою вперед - назад рухати
Ми піднімаємо руки, ми опускаємо руки
руки підняти, опустити
Ми низько присідаємо і прямо ми встаємо
присісти і підстрибнути
Руки вниз, на бочок.
Разжимаем - в кулачок
Руки вгору і в кулачок
Разжимаем на бочок
На носочки піднімайся,
Присідай і выпрямляйся.
5. Гра «Збери прислів'я»
- А тепер я пропоную вам зібрати прислів'я (робота на парті удвох)
1. При сонечку тепло, а при матері добро.
- Як ви розумієте це прислів'я?
- значить, мама яка ?(добра)
2. Серце матері краще сонця гріє.
- як ви розумієте прислів'я? (любить)
3. Краще матері одного не знайдеш.
- Як ви розумієте? (мама-друг)
4. У дитини заболить пальчик, а у матері серце.
- Чому так кажуть? (мама жаліє)
6.Розповідь дітьми віршів про маму
1.Снилось мені ясне сонце,
Що в хаті світило, -
А то лиш так моя мама
Дивилася мило.
2.Приснивсь мені легкий вітрик,
Що пестив колосся, -
А то мені моя мама
Гладила волосся.
3.Снилась мені ягідочка,
Як мед солоденька,
А то мене цілувала
Мама дорогенька.
ІV. Підсумок години спілкування
1.Показ настрою на кінець спілкування
- А тепер давайте приготуємо подарунки мамі - хто швидше зробить з скріпок намисто для мами (виготовлення намиста з скріпок).
2.Висновок учителя
- Кому було присвячене наше заняття?
- За що ми повинні бути вдячні нашим мамам?
- Як ми тепер будемо себе поводити із мамою?