26 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Виховна година "Що таке щастя?.Сім кольорів щастя."

Про матеріал
Матеріл містить цікаву інформацію про складові щастя,завдання для роботи в групах,інтерактивні вправи,притчі,вірші.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему:

«Що таке щастя? Сім

кольорів  щастя»

(7 клас)

 

43a939c5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Удосконалювати сформоване в дітей поняття про здоров'я як найважливішу умову щасливого життя; розвивати вміння самому здійснювати свої бажання; дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить від їхніх особистих зусиль, виховати людяність, працьовитість; підвести учнів до висновків світоглядного характеру: життя — це невпинний рух і самовдосконалення.

Обладнання: мультимедійна презентація, відео фрагмент, дидактичний матеріал, квітка щастя.

Хід заняття

 

І. Вступна частина

  • Створення ситуації успіху 

На фоні музики вчитель починає урок

Слово вчителя

   Доля іноді дарує нам чудові подарунки. Думаю, наша сьогоднішня зустріч – це теж своєрідний подарунок. У нас є прекрасна нагода добре провести час і отримати від цього задоволення.

  •  Чи хотів би кожен з Вас бути щасливою людиною? (Так)

Дійсно, мабуть, немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Але чи всі знають, як цього досягти.

Сьогодні на виховній годині  ми будемо шукати відповідь на питання: що таке щастя?                                         ЩАСТЯ

                                Щастя – це вічна дорога земна,

                                Щастя – це літо, зима і весна,

                                Щастя – це сонце, злива і сніг,

                                Щастя – це пісню ділити на всіх,

                                Щастя – це віра в добро і любов,

                                Щастя – це музика вільних дібров,

                                Щастя – це друзі і рідний твій дім.

                                Щастя – це світ, подарований всім.

  • Асоціативний кущ
  • А які у вас виникають асоціації зі словом Щастя?

Щастя

 

  • Пісня «А що таке щастя»

 

  • Слово вчителя

 Тема щастя хвилювало людей у всі часи. Бути щасливим – головна мета кожного з нас. Але як досягти її? Що робить людину дійсно щасливою? Ви знаєте  у мене щаслива людина асоціюється з квіткою, і коли вона дійсно щаслива, то немов та квітка розцвітає та радує навколишніх.  Тому сьогодні ми з’ясуємо, що ж людину  робить щасливою.

 ( Стебло квітки, протягом виховної  чіпляємо кольорову пелюстку)

 Для одних – це почесті, хвала

А для інших щастя – у багатстві,

 Бідність для таких людей – біда

 Хворим щастя бачиться в здоров’ї.

Кожен, хто згубив його, жалкує.

Мати за одужанням дитини

Власного життя не пошкодує.

В’язень мріє про жадану волю.

 Одинокого гнітить біль самоти.

 Важко, мабуть, на усій планеті

  Повністю щасливого знай

Під загальний заголовок «щастя»

Безліч можна віднести речей.

 І, можливо, стільки його видів,

 Скільки на Землі живе людей.

 

-   А давайте з’ясуємо , що ж таке щастя? Як пояснюють слово щастя словники?

 

  • Зазирнемо у словник

 Щастя – це почуття або стан найвищого, повного задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; сприятливий збіг обставин; талант, успіх удача.  (Тлумачний словник української мови)

 

Щастя – поняття моральної свідомості, що позначає стан людини, який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою і осмисленістю життя, здійсненням свого людського призначення країнський педагогічний словник)

 

Щастя – благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення, усе бажане, усе те, що заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками її (Словник Даля)

  • А які ви знаєте прислів’я  чи вислови відомих людей про щастя.
  • (Щастя без розуму - торбина дірява. Кому щастя, тому й доля. Кому щастя, тому й півень несеться. Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий. Аби щастя, а розум буде. В щасті не без ворога.

З щастям по гриби ходити, з щастям  рибу бродити, а без щастя нігде, ані за поріг.)

.

Вправа «Твоє життя»

 

  • А як ви думаєте, що є найдорожчим для людини ? Що дається нам лише раз?

  Учитель пропонує дітям придумати ознаки до слова «життя» (щасливе, активне, веселе, бурхливе, красиве, повноцінне, творче, солодке, безрадісне, цікаве, нудне, трудове, важке тощо).

 

Після цього вчитель зображує на дошці два малюнки:

  • на павутинні написано слово «життя» і слова-ознаки: «пасивне, бездіяльне, розкішне, легке, порожнє, безжурне»;
  • на квітці написано слово «життя» і слова-ознаки: «справжнє, активне, змістовне, цілеспрямоване, благородне, чесне, творче, повноцінне, радісне, порядне».
  •  Діти, яке б життя вони обрали і чому?

 

 

  « Життя – найвища цінність ».

Найвища в світі цінність – жити,

йти вдаль по вранішній росі,

Сміятись, плакати, любити,

І дивуватися красі.

Яке це щастя в світі жити?

І відчувати смак життя,

Сміятись, мріяти, радіти,

Й летіти в світле майбуття.

Яке це щастя в світі жити!

 

         Так Щастя і Життя як дві подруги!!!

Життя починається та щастя разом із ним настає!!!

Щастя закінчується… і ніби Життя пішло від тебе разом з Щастям…

 

Отже, перший колір щастя - це життя,яке подарувала нам  мама

 

Існує такий вислів:  «Найщасливіша та людина, яка потрібна всім».

 Чи можна цей вислів розуміти так: поки інші відчува­ють у тобі потребу — ти щасливий, коли ж ні — про тебе забувають, і ти втрачаєш щастя?

   Існує чимало гуманних професій: лікар, вчитель, рятів­ник та ін. Призначення цих людей — рятувати і допомагати іншим, а допомоги потребують постійно. Невже для того, щоб відчувати себе щасливою людиною, достатньо отрима­ти, наприклад, фах лікаря?

  Одна людина не може допомогти всім, отже не може бути повністю щасливою.

Висновок:

Бути щасливим, значить прагнути бути корисним, не чекаючи на подяку.

«Найщасливіша людина та, яка дає щастя найбільшій кількості людей». {Дені Дідро.)

Інсценіазація казк «Щастя»

 

Отже , другий колір щастя—це бути потрібним іншим.

 

Ви знаєте, існує дуже гарна  Притча про щастя

   В одному селі жив чоловік, який мав власний будинок, дружину, дітей. Та не мав, як він вважав, щастя. І ось дізнався чоловік, як його знайти. Треба було йти 7 днів і 7 ночей до того місця, де твоє щастя.

   Так він і зробив. Дорога проходила через ліс. Пройшовши половину шляху, чоловік стомився і ліг під деревом перепочити ногами в той бік, куди йшов. Та, коли спав, перекрутився, і вранці вставши пішов додому, думаючи, що йде у правильному напрямку.

Через 7 днів і 7 ночей дійшов чоловік до бажаного місця. Побачив він гарне село. І хоча воно нагадувало його рідне, здавалося чоловікові кращим. І будинок, так схожий на його, був більшим і красивішим. І господиня цього будинку здавалася привітнішою і лагіднішою, а діти — вихованішими і розумнішими. І подумав чоловік: яким би був він щасливим, коли б мав все це.

- Отак і ми часто шукаємо щастя десь далеко, не помічаючи, що воно зовсім поряд, тільки треба його побачити, відчути серцем і душею, навчитися цінувати те, що маємо.

 

  - Як ви думаєте, в чому полягало щастя в цього чоловіка? (В його родині)

 

 Отже, третій колір щастя – це  сім'я.

 

Існує давня приказка «Не май сто рублів, май сто друзів.  Чи можна купити дружбу? (Відповідь учнів)

   Чи може людина бути щасливою без грошей  і нещасною з купою грошей?

   Дійсно, людина , яка має багато грошей та немає спокою в душі щасливою важко назвати. Жити в постійному стресі за своє багатство: згорить, вкрадуть, згниє… Хіба цей страх може бути сумісний із щастям? Так, грошу у житті дуже важливі, але зробити людину щасливою вони не можуть.

 

 Перегляд  відео «Притча про дружбу»

 

Отже , четвертий колір щастя – це друзі.

 

  Чи згодні ви з думкою Жорж Санд: « У житті існує тільки одне щастя – кохати і бути коханою»?

  Чи можна розуміти цей вислів так: поки не зустрів кохання – ти нещасна людина?

А якщо людина кохає без взаємності, її теж можна вважати щасливою?

  ( Кохання змінює людину на краще, дарує їй нові чудові відчуття, мрії. У коханні споріднюються душі двох людей. І навіть нерозділене кохання прекрасне вже тим, що людина відкриває для себе красу іншої особистості.) 

 

Отже, п’ятий колір щастя – це кохання.

 

Інсценізація байки Г. Сковороди "Бджола та Шершень"

Скажи мені, Бджоло, чого ти така дурна? Чи знаєш ти, що плоди твоєї праці не стільки тобі самій, як людям корисні, а тобі часто і шкодять, приносячи замість нагороди смерть; одначе не перестаєш через дурість свою збирати мед. Багато у вас голів, але всі безмозкі. Видно, що ви без пуття закохані в мед.
— Ти поважний дурень, пане раднику,— відповіла Бджола.— Мед любить їсти й ведмідь, а Шершень теж не проти того. І ми могли б по-злодійському добувати, як часом ваша братія й робить, коли б ми лише їсти любили. Але нам незрівнянно більша радість збирати мед, аніж його споживати. До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити, навіть купаючись у меду, для нас найлютіша мука.

  • Скажіть, чи будь - яка праця може принести людині задоволення?
  • Якщо людина не любить свою роботу - вона нещаслива?
  • Яка праця може зробити людину щасливою?

  Отже, шостий колір-  це праця, в яку людина вкладає свою душу, від якої отримує задоволення.

 

  • Точка зору. Спростуйте  або підтвердіть таку думку:

 В хворобі щастя не буває,

Лише в здоров'ї щастя є.

Весела думка всіх єднає,

    Здоров'я лиш дурний псує. (Відповіді учнів)

 

Отже,сьомий колір щастя – це здоров’я.

 

 Висновок. Ось наша і квітка зацвіла різнокольоровими барвами,  ми  визначили, що робить людину дійсно щасливою. Мені дуже хочеться, щоб у вашому житті були присутні всі сім кольорів щастя.

 

Люди кажуть, що  скільки людей – стільки світів. Тож зрозуміло, що кожен витлумачуватиме щастя по-своєму. Для когось – це задоволення, втіха; для когось – добробут. Хтось щастя  розуміє  як удачу, талант. Для  інших щастя – це радість.

 

   Розповідь про талісман на щастя.

 

   Робота в групах

  1. «Я щасливий,коли…»
  2. Створити модель щастя для вчителя,учня і сім’ї.
  3. Складання пам’ятки «Що потрібно зробити, щоб бути щасливим.

Ви, мабуть, чули про «гормони щастя». Що ж це таке?

 

    Учениця. У нашому головному мозку виробляються ендорфіни – «гормони щастя». Ендорфіни з’єднуються з оплатними рецепторами, що є в нашому організмі і полегшують  проведення нервового імпульсу, який «біжить» в «центр задоволення». Збудження цього нервового центру дає нам відчуття  легкості, радості і бадьорості. Допитливі учені, що займалися дослідженням « гормонів щастя» в 70-их роках, покладали величезні надії на їх штучні аналоги. Але всі досліди виявилися невдалими: річ у тому, що звикання до цих речовин виникало набагато швидше, ніж, наприклад, до героїну. Тому небезпечні дослідження були припинені. Проте наука визнає  набагато більш нешкідливі способи «ощасливлення» людства. Всі вони ґрунтуються не на введення  ендорфінів ззовні, а на посиленні їх синтезу в нашому організмі. Найпростішим способом підвищення концентрації ендорфінів є поїдання шоколаду. Шоколад – це відмінний антидепресант. Він стимулює викид  ендорфінів, які покращують настрій і підтримують тонус організму. За даними істориків, видана заміж за Людовика ХІІІ, дочка іспанського короля Ганна Австрійська  використовувала привезений з батьківщини шоколад як рятівний засіб від  самотності і ностальгії.

    Тож давайте завершим нашу виховну годину із збільшення «гормонів щастя» в нашому організмі – з’їмо шоколадну цукерочку.

  

Заключне слово вчителя.

   Відомий поет Омар Хайям дав таке визначення щастю: «Щасливий той, хто жив хоч би хвилинку!» Отже, саме життя є щастям. Матеріальний добробут дає відчуття задоволення, комфорту, але не щастя. Той, хто бачить щастя в цьому, збіднює своє життя, перетворює його на існування. Відчуття щастя дає людині творчу працю, творчість, мета яких — ствердження ідеалів добра, краси, справедливості. . Розуміння щастя нікому не може бути нав'язано, кож­на людина має право на своє уявлення про щастя, кожен вибирає його сам. Щастя — це сама людина, багатство її внутрішнього світу, характер її світогляду, духовність або меркантильність інтересів і потреб.

 

А для щастя треба зовсім небагато:

Сонце, зорі, небо і весела хата.

А у хаті рідні, друзі, мама й тато

Щоб любов і радість там жила крилата.

Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.

І зростали дітки в злагоді і мирі.

І щоб був достаток, все було, як треба

Ой, для щастя, мабуть, трохи більше треба?

Ще краса безмежна, ріки і долини,

І любов, як море треба для людини.

І знання, і творчість, радість безупинна.

Кожен раз щось інше.Ти ж на те й Людина?!

 

    Я бажаю вам досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхнеться. Будьте щасливі!

 

Закінчується піснею «Сто відсотків щастя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Желізко Леся
Додано
23 березня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку