11 червня о 15:00Вебінар: Формування підприємницької компетентності учнів на уроках англійської мови

Виховна година «Планета Толерантності»

Про матеріал
Учитель: Людське життя... неповторне і звичне, радісне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин. Людина ― найвища цінність на Землі, творець усіх земних благ. «Усі люди мають недоліки: хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і до-помога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості».
Перегляд файлу

Виховна година  «Планета  Толерантності»

МЕТА:  

  •                   познайомити учнів з поняттям «толерантність», з основними рисами толерантної та інтолерантної особистості;
  •                   розвивати здібності адекватно пізнавати себе та інших людей;
  •                   виховувати почуття колективізму та згуртованості.

ФОРМА  ПРОВЕДЕННЯ:  «круглий стіл»

( звучить музика Альбіноні "Адажіо")

Учитель: Людське життя... неповторне і звичне, радісне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин. Людина ― найвища цінність на Землі, творець усіх земних благ.

«Усі люди мають недоліки: хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості».

«Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини, - сказав один учений.  Навіть наодинці вона подумки звертається до інших людей».

Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, чи не вважатимуть вони тебе відсталим або занадто « крутим». Попри все, людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти. Щоб запобігти цьому, треба навчитися ладнати з різними людьми.

Тому тема нашої виховної години ―  «Планета Толерантності». Сьогодні ми будемо спілкуватися за круглим столом, з'ясуємо що таке «толерантність», виконаємо різні завдання, пограємо у цікаві ігри, а наприкінці заняття ви матимете змогу з’ясувати, чи толерантна ви людина. 

Епіграфом заняття є слова видатного вченого Бернарда Шоу:  «Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи, плавати під водою, як риби, нам не вистачає тільки одного: навчитися жити на землі, як люди».

     Нашу зустріч я б хотіла почати з розмови про вічне, про любов…

                                 ( Звучить музика, розповідається казка )

        Жила на землі дівчина на ім'я Любов. Нудно їй було жити на світі
без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого чарівника, котрий
прожив сто років :

- Допоможи мені, дідусь, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все відпущене мені Богом життя.

Подумав чарівник і сказав:

- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають, і роса
ще не просохне ... Вранці, коли червоне сонце освітило землю, прийшла Любов

до   призначеного    місця ...    Прийшла   і    бачить: стоять п'ять прекрасних дівчат, одна гарніша іншої.

                                                                                                            

 - Ось вибирай, - сказав чарівник, - одну звуть Радість, іншу - Удача,
третю - Краса, четверту - Печаль, п'яту - Доброта.
- Вони всі прекрасні, - сказала Любов. - Не знаю, кого й обрати ...
- Твоя правда, - відповів чарівник, - вони всі хороші, і ти в житті ще
зустрінешся з ними, а може, і дружити будеш, але вибери одну з них. Вона
й буде тобі подружкою на все твоє життя.
          Підійшла Любов до дівчат ближче, подивилася в очі кожній.
Задумалася Любов.

-         А кого обрали б ви? Чому?

                          (Звучить музика і продовження казки):

Любов підійшла до дівчини на ім'я Доброта і простягла їй руку.

- Чому Любов вибрала Доброту? (Відповіді)

Сьогодні наша розмова присвячена толерантності. Останнім часом слово “толерантність” набуло значної популярності. Не всім, можливо, знайоме це слово, і на перший погляд звучить воно зовсім незрозуміло. Але зміст, який воно має, дуже важливий для існування і розвитку людського суспільства. Сучасна вихована людина – це не тільки освічена людина, але й людина, що має почуття самоповаги і повагу оточуючих. Толерантність вважається ознакою високого духовного і інтелектуального розвитку людини, групи людей, суспільства в цілому.

  •                   Що ж таке толерантність?

Давайте звернемося до тлумачного словника (взяти визначення з тлумачного словника).

Толерантний – поблажлививй, терпимий до чиїхсь думок, поглядів, вірування тощо.

Давайте послухаємо, як слово толерантність визначається на різних мовах земної кулі.

Повідомлення готується одним учнем.

Визначення слова “толерантність” на різних мовах земної кулі звучить по-різному:

Іспанською воно означає уміння признавати відмінні від своїх власних ідеї і погляди;

Французькою – відносини, при яких дозволяється, що інші можуть думати або діяти інакше, ніж ти сам;

Англійською – готовність бути терпимим і поблажливим;

Китайською – дозволять приймати, бути по відношенню до інших великодушним;

Арабською – прощення, м”якість, милосердя, співчуття, терпіння, прийняття іншого таким, як він є;

Російською – уміння терпіти когось чи щось (бути витривалим, стійким, вміти примирятися з існуванням чогось чи когось).

  •                   Яке з визначень вам подобається більше всього?
  •                   Чому, на ваш погляд, у різних країнах визначення різні?
  •                   Що у них є спільного?
  •                   Чому так актуальна толерантність у наш нас?

Набирає розмаху третє тисячоліття. Прогрес невпинно рухається вперед. Техніка прийшла на службу людині. Здавалося б життя повинно стати спокійнішим, розміреним. Але ми все частіше чуємо слова: жертва насильства, біженець.

У сьогоднішньому суспільстві відбувається активне зростання агресивності, екстремізму, розширення зон конфліктів. Ці соціальні явища особливо торкаються молоді, якій у силу вікових особливостей присутній максималізм, прагнення до простого і швидкого рішення складних соціальних проблем.

За останні роки в молодіжному і підлітковому оточенні спостерігається катастрофічне зростання різноманітних форм асоціальної поведінки. Продовжує зростати підліткова злочинність. Збільшується кількість антисуспільних молодіжних організацій, що втягують молодь в екстремістські угрупування.

Кожна людина здійснює в своєму житті різні вчинки. В одних ситуаціях вона чинить правильно і проявляє свої гарні якості, а іноді буває і навпаки…

Сценка: Перед вами два шляхи. Обирайте…”

Юнак і його дівчина гуляли по місту. На узбіччі дороги сидів погано одягнений, похилого віку чоловік. Біля нього лежала старенька сумка. Він тихенько стогнав, на очах у нього стояли сльози.

-Почекай, я підійду до нього – сказала дівчина.

-Ні в якому разі. Він брудний, ти підхопиш якусь заразу – схопивши за руку сказав юнак.

-Відпусти! Бачиш, у нього нога поломана. Кров на штанині.

-А нам що? Він сам винен!

-Відпусти мою руку, мені боляче! Йому потрібна допомога!

-Кажу тобі, він сам у всьому винен. Працювати треба, а він жебрає, краде, п”є. Нащо йому допомогати?

-Я все рівно підійду – дівчина вирвала руку.

-Я тебе не пущу. Ти – моя дівчина і не смій спілкуватися з всякими”. Пішли звідси – він попробував відвести її.

-Знаєш що, я… Та як ти можеш? Йому ж боляче! Боляче, ти розумієш? Ні, ти не розумієш!

Дівчина відштовхнула хлопця і підійшла до чоловіка.

-Що з вами? – запитала вона його. – Що з вашою ногою?

-Я зломав її… кров у мене. Я не знаю, що робити і де в цьому місті лікарня. Я не місцевий.

-Зараз, зараз. Дозвльте я подивлюся. Потерпіть. Треба викликати “швидку”.

-Спасибі, леді, спасибі…

-Послухай – звернулася дівчина до хлопця, який підійшов до них – у тебе немає “мобільника” ?

Юнак промовчав. Дівчина уважно подивилася на нього і раптом відчула відразу, яка проглядалась у його погляді, постаті.  Вона  піднялась і наблизилась до хлопця.

-Іди звідси! Ніколи більше не дзвони мені і не приходь! Я більше знати тебе не хочу.

-Невже ти за якогось бомжа, алкоголіка можеш так вчинити? Дурна! Ти пожалкуєш про це.

Дівчина здвинула плечима і знову присіла біля чоловіка. Хлопець пішов геть.

-У вас відкритий перелом – сказала вона. – Я піду викличу лікаря. Потерпіть – вона пішла до телефона-автомата.

-Дівчино! – гукнів навздогін чоловік. – Дякую вам! – Дівчина повернулась і усміхнулась. – Ви обов”язково знайдете своє щастя.

Бесіда.

  •                   Чому юнак відмовився допомогти?
  •                   Як би ви вчинили в цьому випадку?
  •                   Як зазвичай ви чините, якщо бачите, що людині потрібна допомога?
  •                   Як ми повинні відноситися до людей, що просять милостиню?

Висновок.

Зробивши добро, людина сама стає кращою, добрішою, світлішою. Якщо ми будем уважні до будь-якої людини, з якою взаємодіємо, чи то випадковий подорожній, незнайомець чи друг – це і буде прояв доброти. Ми бачимо, що є два шляхи розвитку особистості – толерантний і інтолерантний.

Завдання 1.

Виписати основні риси, присутні толерантній особистості.

Поважає думку інших

Нерозуміння

Доброзичливість

Ігнорування

Бажання що-небудь робити разом

Егоїзм

Розуміння і прийняття

Нетерпимість

Допитливість, чуйність

Зневажливе ставлення

Довіра, гуманізм

Невмотивована агресія

Цинізм

Нервозність

Черствість

Толерантний шлях – це шлях людини, яка добре себе знає, комфортно відчуває себе в оточуючому середовищі, розуміючи інших людей і готовою завжди прийти на допомогу, людини з доброзичливим відношенням до інших культур, поглядів, традицій.

Завдання 2.

Виписати основні риси, присутні інтолерантній особистості.

Інтолерантний шлях  характеризується уявленням людини про власну значимість, низьким рівнем вихованості, почуттям дискомфортності, існування в оточуючому середовищі, бажанням влади, несприйняттям протилежних поглядів, традицій і звичаїв.

Завдання 3.

Ми з вами багато говорили про толерантність, про толерантну особистість. Спробуйте скласти правила толерантного спілкування і запишіть їх.

  1.     Поважай співрозмовника.
  2.     Старайся зрозуміти те, про що говорять інші.
  3.     Відстоюй свою думку тактовно.
  4.     Шукай кращі аргументи.
  5.     Будь справедливим, готовим визнати правоту інших.
  6.     Прагни враховувати інтереси інших.

 

Толерантний шлях це шлях людини, яка добре себе знає, комфортно відчуває себе в оточуючому середовищі, розуміючи інших людей і готовою завжди прийти на допомогу, людини з доброзичливим відношенням до інших культур, поглядів, традицій.

Кожна людина повинна прагнути до того, щоб змінити себе на краще, жити в мирі з собою. Єдина справжня помилка – не виправляти свої минулі помилки.

Всі ми  несхожі один на одного і, щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям. У кожного з вас лежить аркуш паперу, візьміть його. потім усі одночасно виконайте наступні дії:

1.     Складіть аркуш навпіл.

2.     Відірвіть верхній правий кут.

3.     Знову складіть навпіл.

4.     Відірвіть правий верхній кут.

5.     Знову складіть.

6.     Знову відірвіть верхній правий кут.

7.     Складіть аркуш надвоє.

8.     Якщо можна, відірвіть правий кут.

9.     Розгорніть аркуш і покажіть іншим.

Запитання:  

  •              Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно?
  •              Чому аркуші відірвані так по-різному?
  •              Чи можете ви сказати, що всі, хто відірвав аркуші інакше, ніж ви,   є гіршими за вас?
  •              Чи буває так, що ми оцінюємо людину тільки з огляду на те, чи робить вона щось так само, як ми?
  •              Чого навчає ця вправа?

Дуже важливо сприймати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відмінні від твоїх. Але інколи ми стаємо сліпими і не хочемо прислухатися до чужої думки і вважаємо свою думку правильною.

Вправа « Як проявляти толерантність»

Проаналізуйте ситуацію, оберіть свій варіант відповіді й поясніть його.

Ситуація1.

Дмитро має нетипову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль  не подобається.

Варіанти:

1. Постійно демонструвати своє негативне ставлення, в різкій формі рекомендувати змінити зачіску.

2. Виходити з того, що людина має право на самовираження, і може робити будь-що зі своїм волоссям.

3. Вимагати слідувати загальному стилю одягу та зачіски на заняттях у школі.

Ситуація 2.

Юрко постійно виявляє неповагу, брутальний щодо своїх однокласників. Що робити?

1. Відповідати брутальністю на брутальність.

2. Уникати спілкування з ним.

3. З’ясувати мотиви такої поведінки, проводити з хлопцем роз’яснювальну роботу.

Гра: “Чарівна рука”

Учасники обводять на листку свою руку. Дітям пропонується написати на долоні гарні якості, а на пальчиках – те, що хотілося б змінити. Руки почепити на хмаринку.

Наш клас – це маленька сім’я. Мені дуже хотілося б, щоб в нашій сім’ї завждим панували добро, взаємоповага, не було б сварок, лихослів’я. Наш клас – це ще й частинка нашої школи. Я думаю, що кожен з вас прагне, щоб наша школа стала територією толерантності, щоб відносини в ній стали якнайбільш толерантними.

Творча робота “Мішечок порад”

Візьмість кожен паперову смужку і напишіть на ній, що по вашому треба зробити, щоб наша школа стала територією толерантності. Після виконання роботи поради дітей кладуться до мішечка.

ТЕСТ  «Чи  толерантна ти людина?»

1.Чи неприємна вам ситуація, в якій доводиться відмовлятися від придуманого вами плану, тому що точно такий же план вже запропонували ваші друзі?
а) так;

б) ні.

 

2. Ви зустрічаєтеся з друзями, і хтось пропонує почати гру. Чому ви віддаєте перевагу?

а) щоб брали участь тільки ті, хто добре грає;
б) щоб грали і ті, хто ще не знає правил.


3. Ви спокійно сприймаєте неприємні для вас новини?
а) так;
б) ні.


4. Чи викликають у вас неприязнь люди, які в громадських місцях з'являються в нетверезому вигляді?
а) якщо вони не переступають допустимих меж, вас це взагалі не цікавить;
б) вам завжди були неприємні люди, які не вміють себе контролювати.


5. Чи можете ви легко знайти контакт з людьми, у яких інші звичаї?
а) вам дуже важко буде  це зробити;
б) ви не звертаєте уваги на такі речі.


6. Як ви реагуєте на жарт, об'єктом якого стаєте?
а) вам не подобаються ні самі жарти, ні жартівники;
б) якщо  навіть  жарт  і  буде  вам   неприємний,  то ви постараєтеся відповісти в такій же жартівливій манері.


7. Чи  згодні ви з  думкою,  що  багато людей сидять не на своєму місці, роблять не свою справу?
а) так;
б) ні.

                                                                                                                                      
8. Ви  приводите  в  компанію  друга (подругу),  який (а) стає об'єктом загальної уваги. Як ви на це реагуєте?
а) вам неприємно, що таким чином увага відвернута від вас;
б) ви лише радієте за неї (нього).


9. У  гостях   ви   зустрічаєте  літню  людину,  яка   критику  є   сучасне   молоде покоління, звеличує минулі часи. Як реагуєте ви?
а) йдете раніше під пристойним приводом;
б) вступаєте в суперечку.

 

Підрахунок балів.

Запишіть по 2 бали за відповіді: 1б, 2б, 3б, 4а, 5б, 6б, 7б, 8б, 9а.

Ключ до тесту

0-4 бала:

Ви непохитні і, вибачте, вперті. Де б ви не знаходилися, може виникнути таке враження, що ви прагнете нав'язати свою думку іншим. Щоб досягти своєї мети, часто підвищуєте голос. Маючи такий, як у вас, характер, важко підтримувати нормальні стосунки з людьми, які думають інакше, ніж ви, не погоджуються з тим, що ви говорите і робите.

6-12 балів:

Ви здатні твердо відстоювати свою думку. У той же час ви можете вести діалог і, якщо вважаєте за потрібне, змінювати свої переконання. Але деколи ви буваєте надмірно різкі, проявляєте неповагу до співрозмовника. І в такий момент ви дійсно можете виграти суперечку з людиною, у якої більш слабкий характер. Але чи варто «брати горлом», якщо можна перемогти і більш гідно?

14-18 балів:

Твердість ваших переконань відмінно поєднується з великою гнучкістю вашого розуму. Ви можете прийняти будь-яку ідею, з розумінням поставитися до парадоксального на перший погляд вчинку, навіть якщо ви його не поділяєте. Ви досить критично ставитеся до своєї думки і здатні з повагою і тактом по відношенню до співрозмовника відмовитися від поглядів, які, як з'ясувалося, були помилковими.

Дорогі діти!

Нічого страшного, якщо у когось результати вийшли не такими, як ви очікували.

Толерантну поведінку можна виробити з часом!

 

Учитель. Звернутися до епіграфа.

  •                   Діти, як ви гадаєте, якого вислова не вистачає у вислові Б.Шоу? Як ми повинні навчитися жити на землі? (Люди).

Сьогодні ми мусимо поглянути одне одному у вічі й побачити Людину, знайти нові форми спілкування, створити нове суспільство, побудоване на взаєморозумінні, терпінні. Професорами ви всі не станете, а Людиною повинен стати кожен. Нашу зустріч я хочу закінчити словами німецького поета Гете: “Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна”.

Мені дуже хочеться, щоб усі ви мали оте велике серце, і пропоную записати у книгу своєї пам’яті Молитву, слова якої адресовані кожному з нас, тут присутніх.

 

Учень

     Толерантне ставлення до людини

     Збереже планету від негод,

     Розрубає мотлох павутини,

     Переріже нитку перешкод.

     Толерантне ставлення до всього

     Збереже, врятує і спасе,

     Допоможе вгледіть перемогу,

     Допоможе витримати все.

     Будь завжди нестримним вільнодумцем,

     Свої мрії пензлем намалюй,

     Освіти життя яскравим сонцем,

     Толерантний всесвіт побудуй!

 

1

 

docx
Додано
23 березня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку