Поглибити знання учнiв про Україну, формувати почуття патріотизму та національної свідомості, виховувати любов до Батьківщини. Розвивати мовлення та мислення.
ВИХОВНА ГОДИНА 5 КЛ. НА ТЕМУ: «МОЯ БАТЬКІВЩИНА.
ЩО Я ЗНАЮ ПРО УКРАЇНУ?»
Мета: поглибити знання учнiв про Україну, формувати почуття патріотизму та національної свідомості, виховувати любов до Батьківщини. Розвивати мовлення та мислення.
Обладнання: мультимедійна та відео-презентації про Україну.
Хід години:
І. Організаційна частина
ІІ. Вступна частина
...Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
В. Симоненко
Учитель: Діти, подивіться на дошку та скажіть про що ми будемо говорити сьогодні?
Ярослав: Ми поговоримо про нашу державу.
Учитель: Сьогодні ми спробуємо розібратися що означає слово Батьківщина, чим славиться наш народ і чому ми повинні любити Україну. А також з’ясуємо хто на вашу думку може вважати себе українцем.
ІІІ Основна частина
Дар’я: Кожна людина з любов’ю згадує місце де вона народилася, де зробила перші кроки, де пройшло її дитинство, тому що це місце - то найкращий куточок у світі, і саме з нього починається наша Батьківщина – Україна.
Аріна: Україна – це земля де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки і жили наші предки. Згідно досліджень, слово «Україна» походить із праслов’янської мови від словосполучення слова «країна» з прийменниками «у» або «в». Дуже часто назву «країна» або «рідний край» можна зустріти у народних думах та піснях.
Учитель: Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово.
Моя країна – Україна,
Сонячна держава.
І дорослому, й дитині
Жити в ній – цікаво.
Щовесни сади квітують,
Солов’ї співають.
У країну Україну
Гості приїжджають:
У столиці – світлі лиця.
В селах – щирі люди.
Я за тебе, Батьківщино,
Завжди горда буду!
(Ганна Чубач)
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
Ярослав: Український народ завжди поважали люди різних держав. Українці завжди славилися любов’ю і повагою до праці, особливо хліборобської. У повазі були й інші ремесла: ковалі, ткалі, гончарі, вишивальниці…
Ярослав: Саме ставленням до праці українці вимірювали чого варта людина. Працьовиті люди вшановувались, а ледарів засуджували. Недарма найбільша кількість українських приказок присвячена саме цій темі. Важливою рисою українців було ставлення до сімейного затишку. У народі казали: «Без сім’ї немає щастя на землі».
Учитель: А ми зараз перевіримо як ви знаєтеся на народній мудрості. Закінчіть народні прислів’я. Поясни його значення. (Слайд 10)
1. Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш)
2. Ранні пташки росу п’ють …(а пізні сльози лють)
3. Людей питай, а свій розум… (май)
4. Праця годує а лінь… (марнує)
5. Гостре словечко коле…. (сердечко)
6. Хочеш їсти калачі, не сиди… (на печі)
7. Дружній череді і вовк не ….(страшний)
8. Не дарунок дорогий, а дорога …. (любов)
9. Як ми до людей, так і люди…… (до нас)
10. Умієш говорити – умій………. (слухати)
Ксюша: Крім багатої спадщини прислів’їв та приказок, український народ багатий на пісні, кількість яких сягає 200 тис. А які ви знаєте українські народні пісні? Назвіть їх.
Учитель: В українського народу є дуже велика кількість звичаїв та обрядів, А які ви знаєте обряди і звичаї українців?
1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка)
2.Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно охороняє від злих сил. (верба)
3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди.
(калина)
4.Дерево-символ, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (тополя)
5.Чим прикрашають голову українські дівчата. (вінок)
6.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)
Ярослав: Україна — наша Батьківщина. Столиця України – місто Київ, який розташований на найбільшій річці України - Днiпрі. А навкруги зелені ліси, жовті ниви пшениці, прекрасні села та міста, що туляться одне до одного під блакитним небом України.
Учитель: А зараз вашій увазі пропоную фільм про нашу Батьківщину. Ваше завдання під час перегляду доповнити інформацію на картках.
На початку уроку ми мали з’ясувати хто ,на вашу думку, може вважати себе справжнім українцем.
IV Підбиття підсумків
Я: Отже, Батьківщина – це країна, де ми народилися, зробили перші кроки. Це безмежна гордість за своїх співвітчизників, що виборювали для нас свободу і будували державу в якій ми живемо тепер. Це вітчуття того, що ти не один, а частина чогось безмежного і величного... Любіть Україну і бутьте патріотами своєї держави!
Аріна: Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
В. Сосюра.