Вікторина.На тему "щасливий випадок"

Про матеріал
Щасливий випадок . Мета виховного заходу привчати учнів самостійно мислити; розвивати навички міжособистісного спілкування, розвивати ініціативу, творчу активність, розширити та поглибити знання з біології, які знадобляться в житті.
Перегляд файлу

 

 

Відділ освіти Тлумацької райдержадміністрації

  Методичний кабінет

Живачівський НВК (ЗОШ І – ІІ ступенів – ДНЗ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка виховного заходу

 

 

 

 

 

 

 

      вчителя біології

                          Юрків   О.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 с.Живачів

 

Щасливий випадок . 

 

Мета уроку: привчати учнів самостійно мислити; розвивати навички
міжособистісного спілкування, розвивати ініціативу, творчу активність, розширити та поглибити знання з біології, які знадобляться в житті.

 

Учні. Ми закінчили вивчення теми «Травлення». Проведемо цей урок у вигляді інтелектуальної гри «Щасливий випадок».

 

Представляю дві команди восьмикласників та їх капітанів.

 

Учитель. У кожній грі є переможці й переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб під час гри панувала атмосфера доброти, взаємопідтримки, щоб ви проявили свої знання й отримали хороші бали!

 

І гейм. «Далі, далі...»

 

(Участь беруть обидві команди, одне запитання 1 бал)

 

Перша команда

 

  1. Які розміри підшлункової залози? (12- 15 см)
  2. Який фермент виробляє підшлункова залоза як залоза внутрішньої секреції? (Інсулін)
  3. Коли виділяється підшлунковий сік? (Під час травлення)
  4. Яка маса печінки? (1,5-2 кг)
  5. Що таке апендикс? (Виріст сліпої кишки)
  6. Що вивчає гельмінтологія? (Наука про глисти)
  7. Яка роль жовчі? (Розщеплення жирів)
  8.             Що таке фістула? (Отвір, що з’єднує порожнину із зовнішнім середовищем)
  9.             Скільки зубів у дорослої люди­ни? (Тридцять два)
  10.        Під емаллю знаходиться... (Ден­тин)
  11.        Що таке карієс? (Хвороба зубів)
  12.        Соляна кислота в шлунку зни­щує... (Мікроби)
  13.        Основна маса води всмоктуєть­ся... (У товстому кишечнику)
  14.        Поживні речовини в кінцевому результаті надходять...(У кліти­ни та тканини)
  15.        Основний будівельний матеріал людського організму... (Білок)
  16.        М'язова трубка, якою їжа надхо­дить до шлунка... (Стравохід)
  17.        Відділ травної системи, до якої їжа надходить з ротової порож­нини... (Глотка)
  18.        Жирна їжа затримується в шлун­ку... (6-8 годин)
  19.        Ємність шлунка дорослої люди­ни становить... (2 літри)
  20.        Де розміщена підшлункова зало­за? (Під шлунком між селезінкою та печінкою)
  21.        Яка реакція слини? (Слабколужна)
  22.        Фермент слини... (Амілаза, мальтаза)
  23.        Скільки крові протікає через пе­чінку за 1 хвилину? (1,5 літра)
  24.        Яких розмірів можуть бути жов­чні камені? (Від піщинки до куря­чого яйця)
  25.        Що цінніше: білки риби чи білки м'яса? (Білки м'яса цінніші, проте білки риби засвоюються краще)
  26.        Чи є в грудному молоці сіль? (Так)
  27.        Який орган нашого тіла найгарячіший? (Печінка)
  28.        Чому говорять, що печінка ви­конує бар'єрну роль? (Крізь неї проходить вся кров, залишаючи шкідливі речовини)
  29.        Скільки шлункових залоз міс­титься на 1 см2? (Близько ста)
  30.        Як звали російського вченого Павлова? (Іван Петрович)

 

Друга команда

 

  1. Скільки жовчі утворюється в печінці протягом доби? (500-700 мл)
  2. Що таке гепатит? (Хвороба Боткіна, хвороба печінки)
  3. Речовина, що утворюється після розщеплення білка. (Амінокисло­та)
  4. Зняти печію допомагає... (Розчин питної соди або мінеральна вода)
  5. Протоки яких залоз відкрива­ються до дванадцятипалої киш­ки? (Печінки та підшлункової)
  6. Яка функція печінки? (Утворює жовч, захисна, бар'єрна, орган кровотворення)
  7. Які функції травної системи? (Секреторна, видільна, всмокту­вальна, рухова)
  8. Зверху зуби покриті... (Емаллю)
  9. Молочні зуби з'являються в... (Шість місяців)

 

  1.          Розвитку карієсу сприяють... (Нестача вітамінів та солей в ор­ганізмі, мікроби)
  2.          Розщеплення білків у кишечни­ку відбувається під дією фермен­ту... (Пепсину)
  3.          У ротовій порожнині розщеплю­ються... (Вуглеводи)
  4.          Жовч виробляється... (У печінці)
  5.          Ферменти шлункового соку роз­щеплюють... (Білки, жири, вугле­води)
  6.          Найбільша травна залоза... (Пе­чінка)
  7.          Основний фермент шлункового соку... (Пепсин)
  8.          Хімічна формула хлоридної кис­лоти? (HCl)
  9.          Травлення в шлунку може від­буватися лише за температури... (36-37°С –  температури тіла)
  10.          Які типи залоз має шлунок? (Зало­зи, що виділяють: 1 – слиз, 2хлоридну кислоту, 3 – шлунковий сік)
  11.          Підшлункова залоза – це залоза якої секреції? (Змішаної)
  12.          Які зуби розрізняють у людини? (Різці, ікла, малі й великі кутні)
  13.          Що відбувається з їжею в рото­вій порожнині? (Зазнає хімічної та механічної обробки)
  14.          Скільки слинних залоз знаходить­ся в людини у роті? (Три пари)
  15.          Слиновиділення може бути... (Умовно-безумовно рефлекторне)
  16.          Чому, коли довго пережовувати чорний хліб, він стає солодким? (Крохмаль розщеплюється до глю­кози)
  17.          Скільки крові приблизно про­тікає за добу через печінку? (Близько 2 тис. л)
  18.          Скільки мікроворсинок розта­шовується на внутрішньому боці тонкої кишки? (3-4 тис.)
  19.          Скільки зубів мудрості має лю­дина? (Чотири)
  20.          Скільки приблизно залоз, що виділяють шлунковий сік, має шлунок? (14 млн.)
  21.          Українська назва «шлунок», а російська – «желудок». Звідки така назва? (Від жолудів)

 

Журі оголошує результати.

II гейм. «Заморочки»

Перша команда

  1. Що є причиною харчових отру­єнь?
  2. Що значить правильно харчува­тись?
  1. Чому говорять: «Знай у їжі міру»?

Друга команда

 

  1. Які інфекційні хвороби шлунко­во-кишкового тракту ви знаєте?
  2. Який вплив алкоголю та куріння на травлення?
  3. Яка їжа корисна для організму?

Журі оголошує результати.

Учитель. Нарешті ми підішли до цікавого, таємничого гейму «Темна конячка». На цю роль ми запросили людину, яку ви знаєте. Хто це? (Представляю запрошеного)

 

III гейм.  «Темна конячка»

Запитання для першої команди

  1. Чому жителі північних країн споживають багато жирної їжі? (2 бали)
  2. У шкільній їдальні до обіду при­готували вінегрет, щедро при­правлений оцтом. Як буде перетравлюватися в ротовій порож­нині картопля з вінегрету? Від­повідь обґрунтуйте.

Запитання для другої команди

  1. Жабу й мишу перенесли з тепло­го приміщення в холодне. Як змі­ниться енергетичний обмін у цих тварин?
  2. Хворого турбують болі в шлун­ку. Аналіз показує, що в нього нульова кислотність. Перетрав­лення яких речовин сповільнено в шлунку? Що порадити хворому?

Журі оголошує результати.

IV гейм. «Конкурс капітанів»

Запитання для капітана першої команди

Які профілактичні засоби треба ви­конувати, щоб запобігти руйнуван­ню зубів?

Запитання для капітана другої команди

Назвіть сучасні методи дослідження органів травлення.

Журі оголошує результати.

V гейм. «Ти – мені, я – тобі»

(Кожна команда готує по одному за­питанню суперникам.)

  1. Чому в людини, навіть здорової, у ротовій порожнині багато мі­кробів?
  2. Як пояснити, що людина може прожити без їжі 30 діб, а без води – менше тижня?

Журі оголошує результати.

VI гейм. «Гонка за лідером»

(Визначається, яка з команд відпо­вість на більше запитань,

 одне запи­тання – 1 бал)

Запитання для першої команди

  1. Де міститься центр слиновиді­лення? (У довгастому мозку)
  2. Скільки приблизно білків лю­дина повинна вживати за добу (100 г)
  3. Скільки мінеральних солей у тілі людини? (Близько 3 кг)
  4. Чому печінка є органом злості? (Поганий настрій, занепокоєння, турботливість, злість приводять до застою жовчі, а потім до на­бряку печінки)
  5. Ферменти слини діють на... (Вуг­леводи)
  6. Гормонами якої залози концен­трація глюкози в крові людини підтримується на сталому рівні? (Підшлункової)
  7. Основним джерелом енергії в ор­ганізмі є... (Вуглеводи)
  8. Білки складаються з... (Амінокис­лот)
  9. Амінокислоти й глюкоза всмокту­ються в кров, а жири... (У лімфу)

10. Що таке травлення? (Процес роз­щеплення складних речовин на про­сті та засвоєння їх організмом)

Запитання для другої команди

  1. Хто розробив метод фістул? (/. П. Павлов)
  2. Яка травна залоза виконує такі функції: перетравлює глюкозу на гліцерин, амоніак – на сечо­вину, створює лужне середовище в кишечнику? (Печінка)
  3. Які речовини розщеплює пеп­син? (Білки)
  4. Де розташований ковтальний центр? (У довгастому мозку)
  5. Ким спричиняються глистяні хвороби? (Гельмінтами)
  6. У кожному зубі розрізняють... (Коронку, шийку, корінь)
  7. Жири розщеплюються до... (Глі­церину та жирних кислот)
  8. Серед харчових отруєнь най­поширенішими є... (Вживання отруйних грибів, ботулізм, саль­монельоз)
  9. Запаси яких речовин можуть від­кладатися в організмі людини? (Жирів)

10. Скільки калорій енергії виділя­ється в результаті спалювання 1 г жиру? (9,3 ккал)

Журі оголошує результати.

Поки журі підбиває підсумки, ми послухаємо вислови про харчування (написані на плакатах).

 

 

1

 

doc
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
1077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку