Виховна година "Сьогодні ми діти, а завтра - народ"

Про матеріал
Формувати в учнів поняття про вчинок і наслідок. Сприяти вихованню високих морально-етичних якостей, активної життєвої позиції. Добитись розуміння вихованцями принципу обов'язкового покарання за правопорушення і скоєні злочини.Виховувати повагу до положень Кодексу "Про адміністративні правопорушення", " Про кримінальні правопорушення" . Вчити думати про наслідки своїх вчинків.
Перегляд файлу

 

Таврійський навчально – реабілітаційний центр Херсонської обласної ради

 

 

 

 

Виховна година:

«СЬОГОДНІ МИ ДІТИ, А ЗАВТРА – НАРОД»

 

 

 

               ВИХОВАТЕЛЬ: НИЩЕНКО Т.В.

 

МЕТА: Формування високих правових навичок і звичок законослухняності, усвідомлення правил співжиття і вимог законів. Познайомити з поняттями :правомірна поведінка і правопорушення, види правопорушень.Дати поняття , що таке юридична відповідальність.Виховання нетерпимості до правопорушень, злочинності.Вчити створювати вміння протистояти негативним впливам ; подоланню у свідомості помилкових уявлень, що формуються під впливом негативних явищ суспільства.

ОБЛАДНАННЯ:Відеоролік про життя підлітків в колоніях для малолітніх злочинців, слайди, плакати, музичний супровід, декорації для інсценівки.

                      

Вихователь:Кожна людина здатна вибирати свій шлях у житті:чесний або злочинний. Заробляти гроші на дім, одяг, прикраси, машину, або красти, грабувати, битись, ображати інших. З самого народження всі люди рівні у своїх правах. Перше наше право – це право на ім'я. Кожна дитина, кожна людина також мають право на життя, на медичну допомогу, на освіту, на спілкування та відпочинок, право на харчування та особливу увагу дітям – інвалідам.

УЧЕНЬ:  Сьогодні ми діти, а завтра – народ.

Я родом звідти, де співають села.

Де танцями розгойдані мости.

Скажу я гордо, що я маю право

На цій землі і жити , і рости!

Я – українець! І за це я вдячний долі.

Знання, як скарб , до серця притулю.

І на лінійці урочисто в школі,

 Право навчатись з дітьми розділю.

Приймати участь в конкурсах, змаганнях,

 Все це мені наснаги надає.

І я скажу вам гордо без вагання –

Щасливий тим, що таке право є!
 

ВИХОВАТЕЛЬ: Але не все  в житті так відбувається, як нам  бажається.Тому завжди ПАМ'ЯТАЙ! Ти маєш багато прав , але вони закінчуються тоді, коли ти порушуєш закон та права іншої людини, тобто скоюєш ЗЛОЧИН. Ми всі знаємо, що злочин – це ПОГАНО! І тим не менше кількість малолітніх злочинців зростає. Чому? Основними причинами правопорушень малолітніх є соціально – економічні:

зубожіння населення; відсутність цивілізованих ринкових відносин;зростання у суспільстві соціальної напруги, рівня безробіття, зокрема серед молоді( кожний 3 випускник школи і ПТУ та також 5 випускник вищих навчальних закладів – безробітний). Окрім цього політична нестабільність загострює економічну і соціальну ситуацію в Україні.

На превеликий жаль не кожен підліток усвідомлює, що іноді так легко скоєні протиправні діяння , ведуть до тяжких , страшних наслідків.Щорічно 145 тисяч злочинців  і кожен п'ятий ( майже 30 тисяч) направляються на відбування покарання у вигляді позбавлення волі у виховні колонії(ВК).

Неповнолітні особи – це злочинці, яким на момент скоєння злочину виповнилось 14 років.

Що ж таке злочин?

ЗЛОЧИН – винне протиправне діяння, що порушує норми кримінального права і завдає шкоду найбільш важливим суспільним відносинам. За такі дії чи бездіяльність передбачено кримінальну відповідальність.Злочинами є- грабіж, шахрайство, умисне вбивство…

ПРОСТУПОК – це протиправні дії чи бездіяльність, за які настає адміністративна відповідальність.Вони є менш небезпечними, ніж злочини.

Проступками є – перехід вулиці в неналежному місці, нецензурна лайка у громадських місцях, проїзд без квітка, розпиття алкоголю …

За різні види правопорушень передбачена різна відповідальність.

 

 

Учень: Що тут сказати? Дуже справедливо:
Що в світ несеш, те матимеш і ти.
Хороше сієш — будеш мати диво!
А сієш зле… Те й матимеш, прости…
Усе на світі повертатись вміє:
Добро і зло, але усе в свій час.
Хто доброту й любов у світі сіє,
Вони завжди повернуться до вас.
І зло так само прийде своєчасно,
Тоді якраз, як ти його не ждеш.
Народна мудрість каже дуже ясно:
«Те, що посієш, те в житті й пожнеш».

 

H:\Documents and Settings\Мамулик\Рабочий стол\видм юрид. выдпов.jpg

 

 

H:\Documents and Settings\Мамулик\Рабочий стол\порушення.jpg

УЧЕНЬ: Людини здатна гарне щось творити,
Спочатку образ створює в думках.
Щоб стало гарно й цікавіше жити,
Передає це все в легендах і в піснях.
Людина ходить і виношує ідею…
Та треба позитив в думках нести.
Любов’ю поділитися своєю,
І до людей з добром й теплом іти.
А коли ж ні, то будуть лиш провали,
Ніколи щастя в дім ваш не прийде.
Лиш позитив добро несе, щоб знали,
Від цього ви не дінетесь ніде.

ВИХОВАТЕЛЬ:Діти, а як ви вважаєте, які злочини серед підлітків спостерігаються найчастіше?(крадіжки, умисне, або неумисне заподіяння шкоди здоров'ю, грабіж, пошкодження чужого майна..)

За ці злочини діти від 14 та 16 років вже можуть бути засуджені з відбуванням покарання у виправних колоніях.

 

H:\Documents and Settings\Мамулик\Рабочий стол\заходи впливу.jpg

 

ВИХОВАТЕЛЬ: А зараз ми пропонуємо вам подивитись невеличку інсценівку просто з нашого життя.

За столом сидять троє друзів.Перед ним пачки з сигаретами , цигарки.Хлопці в гарному настрої.

Руслан: Ну я вважаю, що сьогодні я молодець! Так ловко викрав сигарети, що тітка навіть нічого і не помітила!

Палять цигарки, пускаючи дим у кімнату.

А ти, Дімка, мабуть, там би і обдєлався з остраху!

Сміється, розвалившись на дивані.

Дімка: Та чого б це я обдєлався, це ж я все придумав!

Руслан: Отож, придумав, а робив все я!

Мишко: Ага, а мені треба тепер все це сховати, щоб батьки не помітили нічого!  Дивиться на годинник.

  • Блін, зараз батько з роботи прийде, а в нас тут диму повна хата.!

Хлопці швидко починають виганяти дим у відкрите вікно,ховаючи пачка з цигарками по карманах.

Заходить батько, хлопці займаються виконанням уроків.

Батько: Добрий день, діти. Чим це ви зайняті? Уроки робите? Ну молодці, молодці!

Вихователь: Ну ось така ситуація відбулась до нашої уваги. Як ви вважаєте, діти, це нормальна чи протиправна подія? Чому? Хто в данному випадку винний? І яка відповідальність можлива за такий злочин, якщо буде написана заява у поліцію? Правильно – кримінальна. Якщо людина спробує вкрасти один раз і не понесе за це покарання, їй захочеться це повторити і в більш серьйозному плані. І більш того – це груповий злочин, скоєний двома , або біше особами за попередньою змовою, або спонтанно, без неї.

Учень: Всього людина досягти не може,
Хоч і амбіції у неї до небес.
Тому по головах іти не гоже,
У світі не буває тих чудес,
Що, хто не може — досягне багато…
Так не буває. Він таки впаде.
І для розумного тоді настане свято,
Бо він себе у світі цім знайде.
І справедливість вже тоді настане —
Бо кожен має власну висоту.
І вийде сонечко на небеса багряне,
Щоб освітити правду й красоту.

H:\Documents and Settings\Мамулик\Рабочий стол\крим.ввілповідальність.jpg

 

Вихователь: Діти, всі ви дивились фільми про Шерлока Холмса та доктора Ватсона. Разом вони розслідували багато дуже складних злочинів. Давайте з вами пограємо в таку гру « Елементарно,Ватсон!» Я буду Шерлок Холмс , а ви всі Ватсони. Я задаватиму вам завдання, а ви спробуєте вгадати до якого виду правопорушень вони відносяться, добре? Починаємо:

  1. Хлопці на вулицйі м'ячем розбили вікно сусіда? (цивільно-правове порушення)
  2. Школярі в автобусі дуже голосно розмовляли, сміялись і, навіть,нецензурно висловлювались? (адміністративне)
  3. Підлітки у парковій зоні на галявині розпивали спиртні напої, пиво, тоніки? (адміністративне).
  4. Учні запізнились на урок , або без поважних причин зовсім не прийшли? ( дисциплінарне).
  5. Підлітки побили людину, завдали їй важких тілесних ушкоджень? (кримінальна).

H:\Documents and Settings\Мамулик\Рабочий стол\кр.відп. неповнолітніх.jpg

 

 

 

 

H:\Documents and Settings\Мамулик\Рабочий стол\рокова відп..jpg

 

Учень: Навчитись треба іноді й прощати,
Щоб бути вільним і щоб далі йти.
Це так, як із плечей вантаж скидати
І вільно простувати до мети.
Образу на людину не тримайте,
Помилки у житті в усіх нас є.
Розчарувань до серця не приймаєте,
Бо в кожного із нас в житті своє.
Пробачте і простіть, і будьте вільні,
І хай душа летить у небеса.
І у житті своєму будьте пильні.
Хай серце ваше радує краса!

 

H:\Documents and Settings\Мамулик\Рабочий стол\види відповід..jpg

 Вихователь:  Діти, поки ви ще неповнолітні ,кримінальну відповідальність за скоєні злочини несуть ваші батьки. Що тягне за собою накладення штрафу на батьків, або осіб, що їх замінюють. Від 10 до 20 неоподатковуваних мінімумів (від 170 – 340 грн.)     Бувають випадки, коли підлітки скоюють тяжкі злочини.  І до момента їхнього повноліття, вони отримують строк умовно, а потім відбувають покарання вже, як дорослі. В мене мій колишній випускник мав злочинну сім'ю, де майже всі рідні були засуджені до різних строків ув'язнення.  Хлопець з малку навчився красти. У школі він продовжував це небезпечне заняття. Педагоги проводили кропітку і дуже важку роботу по викорененню цієї злочинної звички. Поки був серед нас, доти і був на волі.  Після закінчення школи з тюрми майже не виходить. І тим страшніше і жалкіше його, що він дуже творча, добра людина. Але минуле догнало і не відпускає його до нормального людського життя. Він багато писав і дзвонив мені з колоній. Завжди просив вибачення і жалкував , що так склалась його безталанна доля.

А зараз давайте подивимось ролік про життя підлітків у колоніях.

В хороше вірте завжди неупинно,
В хороше тільки, аж до забуття!
І буде все в житті тоді відмінно,
Бо віра в добре — це закон життя!
Як щиро вірити, то так усе і буде,
Й до успіху вас віра приведе.
Здоров’я, радість і любов прибуде,
І доля вас до щастя приведе.
Лише повірте і поставте цілі,
Творіть натхненно і вперед летіть.
І ваша віра справдиться на ділі,
То ж з вірою у серденьку живіть!

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Виховна робота
Інкл
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку