Тема: «Сторінками улюблених казок».
Мета: Повторити й узагальнити знання народних казок; розширювати кругозір дітей, учити школярів ставитися до книжки, як до джерела знань, мудрого порадника в житті; розвивати пам’ять, увагу, кмітливість, уяву; виховувати в учнів любов до книги, пробуджувати бажання читати, ділитися своїми враженнями від прочитаного; збагачувати словниковий запас учнів.
Діти, сьогодні ми з вами проведемо виховну годину, а кому вона присвячена ви зараз дізнаєтесь відгадавши загадку:
Бачити – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.
Кривду соромить,
Правди навчає,
Часом жартує,
Смішки вправляє.
Діти:(Книга!)
Вчитель:
Безмежна сила книги. Без неї людина сліпа. З дитячих літ книжка допомагає зрозуміти світ, що нас оточує. Розповідає нам про історію рідного краю, звичаї, традиції. Книга – мудрий друг і порадник, не вміючи говорити, вона розповідає нам про пригоди і подорожі, про чудеса, про навколишній світ. В ній зібрана мудрість усього людства, яка передавалася із покоління в покоління і дійшла до наших днів. Я знаю, що ви любите читати і слухати казки. Зовсім маленькими ви їх полюбили. Казки – наші великі вчителі, які спочатку виховують, а потім розважають. Вони вчать любити прекрасне, розрізняти добро і зло, радіти за перемогу інших, брати приклад з веселих, добрих, вірних і чесних героїв. І сьогодні ми проведемо подорож по сторінках улюблених казок.
- Діти, чи любите ви казки?
Конкурс «Назви казку»
1) Сидів на віконечку,
Як маленьке сонечко.
Від діда з бабою утік,
Побіг у ліс і раптом зник. («Колобок»)
2) Щось дідусь наш посадив,
Поливав, полов, ростив,
А як виросла велика,
Всю сім՛ю на поміч кликав. («Ріпка»)
3) Вигнав дід козу із хати,
Та пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. («Коза-Дереза»)
4) Я бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. («Солом՛яний бичок»)
Розминка:
1.Як звали півника в казці колосок? (Голосисте горлечко).
2.В чий будинок забралася Коза-Дереза? (Зайчика).
3.Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею).
4.Кого зробив дід із соломи? (Бичка).
5.Кого купив дід на базарі за три копи? (Козу).
(Учні презентують свою улюблену книгу і казку).
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=7jE56v4-QU0
Вчитель: Діти, а чи знаєте ви правила користування книгою? То ж давайте їх повторимо.
1.Бережи книгу – свою чи бібліотечну.
2.Мий руки перед тим, як брати до них книгу.
3.Не згинай у книзі сторінок.
4.Не роби на сторінках книг позначок ручкою.
5.Не виривай сторінок.
6.Не слинь пальці, коли перегортаєш сторінки.
7.Бережи книгу від вогню чи сирості.
8.Розірвану книгу підклей.
9.Виготуй закладку.
Прислів’я про книгу
Книга не пряник, а дітей до себе манить.
Книжку прочитав – і розумним став.
Будеш з книгою дружити – буде легше в світі жити.
Будеш книги читати, будеш все знати.
Книга вчить, як на світі жить.
Одна книга тисячі людей навчає.
Книгу прочитав, на крилах політав.
Підведення підсумків:
Людина, яка любить читати – щаслива людина. Бо навколо неї завжди багато розумних, вірних друзів. Ці друзі – книги.
Тож будемо читати завжди. І хай не буде у нас жодного дня без книги, жодного дня без прочитаної хоча б однієї сторінки.
Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.
Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело. Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Ви дуже гарно працювали, були активні. І зараз ми з вами виготовимо закладки до ваших кних.