Виховна година "Світлофор-моргайлик"

Про матеріал

Виховна година "Світлофор-моргайлик" може використовуватися для учнів 3-4 класів.Даний захід розширює знання учнів про правила поведінки пішоходів і водіїв в у мовах вулиці

Перегляд файлу

 

Тема: Світлофор - моргайлик

Мета: розширити знання учнів про правила поведінки пішоходів і водіїв в умовах вулиці; закріпити уяву дітей про роль світлофора; вчити розпізнавати дорожні знаки; виховувати увагу, спостережливість; вміння самостійно користуватися набутими знаннями у повсякденному житті.

Обладнання: магнітофон, ілюстрації до теми, малюнки дітей, картки для роботи в групах, м´яч, фішки для вікторини, пам´ятки для учнів, іграшкові машинки, будинки, дерева, ляльки, дорожні знаки.

 

 

 

Хід

(Звучить «Пісенька шофера», дівчатка співають)

Ми наук багато вивчаємо в школі.

Кожне заняття маєм нові знання.

Все дається легко у дружньому колі.

Гордо ліцеїстів несемо звання.

 

Правила дорожні ми вивчаєм

І виконуємо їх завжди.

І розмітку й знаки добре знаєм,

Бережуть вони нас від біди.

 

Вчитель. Діти, ми з вами мешкаємо у чудовому місті Валки зі швидкісним шосе  Харків – Київ та широкими вулицями. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомашин, автобусів.

Ведучий.

Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі, суворі правила для водіїв та пішоходів. І ми повинні їх знати. Перейти з однієї вулиці  на іншу не просто. У цьому нам допомагають 3 сигнали світлофора: зелений, жовтий червоний. За порядком слідкує регулювальник. Він керує рухом за допомогою  спеціального жезла. А зустріч наша буде проходити під таким девізом :

Правила руху у нашій країні

Для пішоходів усюди єдині.

Знати їх добре усі ми повинні:

І дівчата і хлоп ´ята,

А також дорослі люди...

От тоді порядок буде.

(Девіз записаний на дошці, діти хором читають).

 

(Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали. До класу заходить Незнайко з рулем у руках).

 

 Незнайко.  Велике місто – просто горе.

Я розгубився: «Ой» і «Ай».

Не знаю знаків світлофора.

Ледь не потрапив під камаз,

Авто, автобуси, мопеди

Туди-сюди вправно снують.

Я впав у розпач і не знаю

То де ж дорогу перетнуть?

Автоінспектор. Наші учні вже знайомі з основними правилами дорожнього руху. Вони тобі, Незнайку, повідомлять, як поводитися на вулицях. А допоможе їм мій помічник – Світлофор.

(До класу задять три дівчинки-світлофор, тримаючись за руки)

Що це стоїть на вулиці,

Високе та триоке?

Червоно, жовто, зелено

Моргає у всі боки?

 

Це – світлофор, наш добрий друг,

Він про безпеку дбає.

Погляне пильно навкруги:

Пускає чи спиняє.

 

Коли до школи поспішаєш

І часу зовсім уже не маєш,

Не біжи, а зупинись,

Шлях уважно роздивись.

 

Червоне світло- зупинись,

На всі боки подивись.

 

Жовте світло всіх попереджає,

До уваги діток закликає

 

Зелене світло – шлях відкрито,

Дорогу переходьте, діти.

Ведучий.

 

Тут на шляху завжди чергує

Умілий, спритний постовий.

Відразу всіми він керує,

Хто перед ним на мостовій.

 

Ніхто у світі так не може:

Одним лиш помахом руки

Перепинити перехожих

І пропустить легковики.

 

 (У цей час перетинаютьвулицю двоє дівчаток, котрі рахують гроші, не дивлячись навколо. Створюється вуличний гомін.)

 

Автоінспектор.

Зачекайте-но, подружки!

Оченята де? Де вушка?

Щоб перетнути вулицю,

На розі зупиніться,

І перш за все уважно

На світлофор дивіться.

Ведучий.

Щоб не трапилось біди,

пам´ятай, мій друже:

ці забави на дорозі

небезпечні дуже.

 

(Діти співають частівки)

 

Повторюйте всі на світі

Правила дорожні.

Бо без них же, люди добрі

Нам прожить не можна!

 

По дорозі йшла Одарка

Роззявила рота.

То й наїхала на неї новенька «Тойота».

 

Їхав швидко дядя Саша

Веселився за кермом.

Та побита вся машина

Саша диба з костильом.

 

На дорозі грався Вася

Їв банан та ковбасу.

А тепер лежить в лікарні

Руки –ноги у гіпсу.

 

Строгі правила дорожні

Треба добре знати.

Щоб ні вам, ні всій родині

Клопотів  не знати.

 

(Незнайко бере м´яч з підлоги, переходить вулицю, граючись).

 

Незнайко.

Мій дзвінкий веселий м´яч,

Ти куди несешся в скач?

Я у нашому двобої

Ну, не встигну за тобою.

Автоінспектор.

Незнайку, стій, не вибігай,

В м´яч на дорозі ти не грай.

Забави тут є недоречні,

Це місце досить небезпечне.

 

(Інспектор забирає у Незнайка м´ яч).

Автоінспектор.

Є майданчик біля дому –

Гратись весело на ньому.

Тут спокійно, безперечно,

На дорозі ж небезпечно.

Ведучий.

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі – небезпечно,

Тож обачним буть доречно.

Треба слухати, без спору,

Всі вказівки Світлофора.

Вчитель.

А зараз пропоную вам об´єднатися в три групи та виконати таке  завдання: допишіть правила поведінки на дорозі під час відповідного знаку світлофора (Картки із сигналами світлофора, діти дописують  правила).

 

Молодці, добре впоралися. Зараз, разом з автоінспектором ми перевіримо, як ви знаєте Правила дорожнього руху.Ми будемо ставити запитання, а ви – відповідаючи правильно, отримуватимете фішку. Хто назбирає найбільшу кількість фішок, той отримає подарунок від Світлофора. Допомогу ви зможете знайти на плакатах, які знаходяться на дошці та на макеті вулиці, яку ми з вами створили .

Вікторина.

1. Яка машина може їхати без двигуна внутрішнього згоряння? (іграшкова)

2. З якої сторони треба обходити машину, пішохода? (зліва)

3. Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (перевірити сигнал, гальма)

4. Шофер веде машину. Попереду нього дві птиці – гуска і качка. Що треба давити? (треба давити на гальма)

5. Який сигнал світлофора дозволяє перехід?(зелений)

6. Людина, яка іде по тротуару? (пішохід)

7. До якої групи належать знаки, схожі на червоне око світлофора? (заборонні)

8. Людина, яка їде у транспорті? (пасажир)

9. Пристрій для регулювання руху транспорту і пішоходів(світлофор)

10. Як називається той пост, де на вахті стоїть міліціонер? (даі).

розповісти.

11. З яких частин складається дорога?

12. Чому не можна раптово виходити на проїжджу  частину дороги з-поза транспорту, що стоїть біля тротуару чи на узбіччі?

13. Як перейти залізничний переїзд без шлагбаума?

Вчитель.

До нас на свято завітали  гості – працівники міліції. На передодні свята ми разом з міліціонерами  обрали переможця конкурсу малюнків. (Нагородження переможців)

Слово гостям. 

 Для того, щоб з вами не трапилось неприємних ситуацій на дорозі, на згадку про нашу зустріч хочу подарувати вам пам´ятку «Правила поведінки на дорогах», яку ви обов´язково повинні вклеїти в щоденник.

(Вручення пам ´яток)

Незнайко, автоінспектор, дівчатка

Згадуючи інструктаж,

Застосовуйте досвід наш.

Ми бажаєм щастя й долі.

Будьте ж ви усі здорові.

 

Діти співають фінальну пісню на мотив «Голубой вагон»

 

Правила дорожні ми вивчаємо,

Щоб безпечно по життю іти,

Знаки і сигнали добре знаємо,

Вміємо дорогу перейти!

 

Весело-весело світлофор блима нам

Світлом зеленим він відкриває путь,

А як червоним він оком нам блимає,

Ти зупинитися, друже, не забудь.

 

Ми дорогу не перебігаємо,

Переходим там, де перехід.

Навіть від дорослих вимагаємо

Берегтися від дорожніх бід.

 

Будем із авто ми тільки друзями,

Нас в майбутнє хай вони везуть,

Правил ми дотримуватись будемо,

Побажаєм всім: «У добру путь!»

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

 

 

Казкова вулиця

 

 

 

 

 

 

«Майбутній»  регулювальник перевіряє знання учнів з правил дорожнього руху

 

 

 

 

До нас в гості  завітали: старший інспектор ДАІ Скрипник О.В. та підполковник міліції Дараган В.А

 

 

 

Світлофор – моргайлик зі своїми помічниками

 

 

 

На згадку про зустріч з працівниками міліції учні отримали пам’ятки з правил дорожнього руху

 

 

 

doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
3812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку