Виховна година "Вогонь - друг, вогонь - ворог!"

Про матеріал

Матеріал містить розробку виховної години на тему: "Вогонь - друг, вогонь - ворог" для проведення позакласних заходів з безпеки життєдіяльності учнів початкової школи.

Перегляд файлу

Тема. «Вогонь – друг, вогонь- ворог!»

Мета:

  •                 закріплювати знання про користь і небезпеку вогню у житті людини, про предмети, які можуть спричинити пожежу, її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі вдома чи на інших об’єктах;
  •                 розвивати логічне мислення, пам’ять, збагачувати словник; розвивати навички самозахисту при виникненні пожежі;
  •                 виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки, формувати здоров’язбережувальну компетентність.

Обладнання та наочність: дидактичний матеріал, плакат-листівка «Дітям про вогонь», ноутбук, мобільний телефон.

 

                                             Хід виховної години:

І.  Вступна частина

 

  1.               Організаційний момент

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»


2. Вправа «Знайомство»

Діти, а чи знаєте ви «Навіщо людині сірники».

(Учні представляються і висловлюють свою думку)

Відповіді дітей: готувати їжу, запалювати свічки, дрова в печі або багатті.

  •                   Так, сірники нам потрібні щоб мати вогонь. Саме про вогонь ми  з вами зараз і поговоримо.

 

ІІ.  Основна частина

 

  1.               Оголошення теми і мети виховної години

- А тема виховної години: «Вогонь – друг, вогонь – ворог!», сьогодні ви дізнаєтесь про користь і небезпеку вогню у житті людини. Ми навчимося правильно діяти у випадку виникнення пожежі у приміщенні. Будемо тренувати нашу пам’ять, розвивати увагу, кмітливість. Виховуватимо почуття відповідальності за свої вчинки.

 

  1.               Відгадування загадок
  •                   Але спочатку відгадайте загадки:
  • Шипить, злиться, води боїться. (Вогонь)
  • Без крил, без рук, без ніг, а вгору піднімається. (Дим)
  • У коробці спочивають

Хлопці – наче близнюки,

В них коричневі голівки

І зовуть їх ...  (Сірники)

  • Коли вогнище палає,

Він гасить його допомагає.

Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це ….(Пісок)

  • Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу! (Вода)

  • Все їсть не наїдається,

А поп'є - помирає. (Вогонь.)

 

  1.               Словникова робота 
  •                   Щоб нам було легше працювати, познайомимося з новими словами:
  •   Пожежний-рятувальник – працівник служби пожежної безпеки, який рятує людей, гасить пожежі, а також запобігає нещасним випадкам.

 

  1.               Бесіда «Вогонь – друг, вогонь - ворог»
  •                   Ну а зараз ми нарешті поговоримо про вогонь. Ви вже знаєте, що вогонь для людини може бути і другом, і ворогом. Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. 

На вогні готують їжу,

  Він нам світить уночі,

  Як на вулиці морози –

  Він працює у печі.

  Якщо раптом світло гасне,

  Свічку ми запалимо.

  В цьому випадку вогню 

  Ми подякуємо.

  Вогонь – всім друг, надійний і корисний,

  Але якщо вам дружба дорога,

  То будьте обережні,

  Будьте уважні – не перетворюйте друга на ворога!

  •  Чому вогонь може стати ворогом?

Відповіді учнів: тому що вогонь може перетворитися на пожежу.

Так, іноді вогонь виходить з-під контролю людини і це призводить до пожеж. 

Більшість пожеж відбувається у квартирах і будинках. Причина багатьох пожеж - дитячі забавки з вогнем.

 

  1. Перегляд мультфільму «Пожежа»

- Зараз ми подивимося мультфільм про те, як маленький сірничок призвів до великої пожежі. 

(Перегляд фрагменту мультфільму «Фокс і трот поспішають на допомогу»)

- Діти, що сталося у квартирі? (Відповіді учнів)

- Чому виникла пожежа? (Відповіді учнів)

- Як вчинили діти коли виникла пожежа? (Відповіді учнів)

- Як би ви вчинили, якщо б опинилися в такій ситуації?

(Відповіді учнів: подзвонили би до МНС, сповістили би сусідів, тощо)

 

  1. Дидактична гра «Викликай пожежних»

- А давайте ми пограємо у гру і повчимося викликати пожежних на допомогу.

Уявіть, що в кімнаті сталося загорання, вам необхідно повідомити про це пожежних, зателефонувавши до служби порятунку за номером «101».

(Діти виконують завдання: набрати на телефоні «101», правильно назвати своє прізвище, ім’я, свою адресу (вулицю, номер будинку та квартири)).

  •                   Приборкати вогонь, врятувати людей і тварин, швидко прибути на допомогу вміють відважні пожежні- рятувальники, тому коли побачимо пожежу – викликаймо пожежних, за номером 101.

 

  1.               Сюрпризний момент (З’являється лісова фея з листівкою)
  • Вибачте мене, будь ласка, вам надійшов лист з «Лісової країни». 

Учень зачитує лист: «Любі учні 1-го класу, допоможіть лісовим жителям вивчити правила пожежної безпеки».

Вчитель: Діти допоможемо нашим друзям вивчити правила пожежної безпеки? (Відповідь учнів). Але спочатку розімнемося та відпочинимо!

 

  1. Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири,

Три, чотири, раз, два –

Розболілась голова.

Треба трошки відпочити,

Щоб нового ще навчитись.

Підтягнулися, присіли,

Пострибали, знову сіли.

Вийшла пауза мала –

До роботи нам пора.

 

  1. Робота з плакатом-листівкою «Дітям про вогонь»
  • А тепер нумо хлопці до роботи!

  Школярам і всім малятам

  Дуже добре треба знати:

  Сірники – не для забави,

  З ними страшно мати справу!

НЕ ГРАЙ ІЗ СІРНИКАМИ!

 

  Мама з дому поспішала,

  До Марійки так сказала:

  -Не підходь до пічки, донько

  Обпече вогонь долоньки.

З ПЛИТОЮ ТРЕБА БУТИ ОБЕРЕЖНИМ!

 

  Телевізор, плитку, праску

  Вимикати вчасно слід.

  Пам’ятай про це, будь ласка,

  Бо наробиш безліч бід.

НЕ ЗАЛИШАЙ ПРАСКУ УВІМКНЕНОЮ!

 

  Бенгальські вогники, петарди, хлопавки –

  Це так весело і гарно теж.

  Та горе принесуть ці забавки,

  Вогонь як правило не знає меж.

 ПЕТАРДИ – НЕБЕЗПЕЧНІ ІГРАШКИ!

 

  Знай, пошкоджені дроти

  Призвести можуть до біди.

  Спалахне ялинка вмить,

  Та важко буде загасить.

НЕ ВИКОРИСТОВУЙ САМОРОБНІ ТА НЕСПРАВНІ ГІРЛЯНДИ!

 

  Знати це повинен кожний:

  Щоб похід був до ладу,

  Жартувати з вогнем не можна –

  Ліс потрапить у біду!

БЕРЕЖИ ПРИРОДУ ВІД ВОГНЮ!

 

  1.          Гра «Так чи ні»

Зіграти хочеться мені 

Із вами, друзі, в «так?» чи «ні?»

Я вам питання задаю,

Готуйте відповідь свою.

Можна гратися із сірниками? (НІ)

Вимкни телевізор і вкладайся спати. (ТАК)

Рятувальну пожежну службу викликай за номером «102»! (НІ)

Можна сушити білизну над газом. (НІ)

Увімкни електроприлади і йди до школи. (НІ) 

Сірники дітям – іграшка. (НІ)

Під час пожежі заховаюсь під ліжко. (НІ)

Під час пожежі треба метушитися, панікувати. (НІ)

Під час пожежі треба покинути приміщення та сповістити дорослих. (ТАК)

Телефон служби пожежної безпеки «101» (ТАК)

 

ІІІ.  Заключна частина

 

  •                   Діти, вам сподобалось сьогодні грати і вивчати?  (Відповіді дітей)
  •                   А про що ви дізналися на сьогоднішнім занятті? (Відповіді дітей)
  •                   Давайте ще раз повторимо :

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грай із сірниками!
  2. З плитою треба бути обережним!
  3. Не залишай праску увімкненою!
  4. Петарди – небезпечні іграшки!
  5. Не використовуй саморобні та несправні гірлянди!
  6. Бережи природу від вогню!

 

  •                   Діти, а тепер разом із маленькою феєю відправимо нашу листівку до «Лісової країни».
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Степаненко Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
4141
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку