Заняття можна використовувати як на уроках "Основ здоров'я", так і як позакласний захід з предмета або на виховних годинах для учнів 1 класу. Метою заходу є формування доброзичливого ставлення одне до одного, розвиток навичок спілкування в різних життєвих ситуаціях, виховання дружелюбності, бажання товаришувати, разом цікаво проводити час.
Заняття з елементами тренінгу
«Усі ми різні, але такі однакові», 1 клас
Мета:
- довести дітям унікальність кожного з них;
- формувати доброзичливе ставлення одне до одного;
- розвивати навички спілкування в різних життєвих ситуаціях;
- виховувати дружелюбність, бажання товаришувати.
Обладнання: кольорові стрічки, ілюстрації до казки, аркуш ватману, фарби, фломастери, капелюх.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вправа 1. Привітання
Діти сидять у колі разом із ведучим. Він пропонує привітатися, передаючи в долонях уявну усмішку. Закінчує привітання ведучий.
Вправа 2. «Я і ми»
Учні утворюють пари (за допомогою кольорових стрічок) і протягом кількох хвилин розглядають одне одного. Потім кожна пара по черзі називає, чим вони відмінні, а чим схожі (зріст, колір очей, довжина волосся, одяг).
Вправа 3. «Наша казка»
Завдання. Скласти казку за малюнками.
Ведучий починає казку, а діти по черзі придумують її продовження.
Вправа 4. Руханка «Хто як ходить»
Завдання. Покажіть, як ходить солдат, задавака, людина, яка поспішає.
Вправа 5. Етюд «Хто це?»
Учням пропонується загадати якусь тваринку, не називаючи її.
Завдання. Показати цю тваринку рухами, поведінкою, мімікою, жестами. Інші діти вгадують, хто це.
На яку тварину ви хотіли би перетворитися хоча б на день? Чому?
Вправа 6. «Кольорові руки — личка»
Учні малюють веселе полотно із зображенням дитячих долоньок. Замість пензлика — дитяча рука. Учасники обирають фарбу, яка їм сподобалася. Занурюючи її неї долоню, вони по черзі роблять відтиск на папері. Таким чином па картині залишаються різнокольорові зображення долоні, усіх дітей групи. Ведучий слідкує, щоб після роботи з фарбами учні ретельно вимили руки.
Поки фарби підсихають на ватмані, школярі розмірковують над запитаннями ведучого:
Після обговорення запитань діти можуть фломастерами домалювати на своїх «портретах долонь» веселі обличчя (у кожної дитини воно вийде індивідуальне, неповторне).
Вправа 7. «Я — Чарівник»
Діти по черзі одягають незвичайний капелюх і, уявляючи себе чарівником, говорять, що б вони зробили для батьків, друзів, педагогів.
Вправа 8. «Я вмію»
Завдання. Поміркувати, що ви вмісте робити краще за все. Сказати про це одним реченням. Не повторювати те, що говорили попередні учасники.
Вправа 9. Релаксація «Ласкавинки»
Завдання. Назвати наступного учасника по колу ласкавим іменем і сказати щось гарне про нього. Наприклад: «Марина — добра й лагідна».
Вправа 10. Рефлексія
Висновок. Усі ми у чомусь схожі між собою, а чимось відрізняємося одне від одного. Кожна людина є унікальною, єдиною і неповторною.