Виховна година "Тече річка невеличка"

Про матеріал
Мета виховної години полягає у поглибленні знаннь про річки, отриманні на уроках природознавства, розширити уявлення про використання води людиною, довести необхідність охорони річок та навчити економного використання води
Перегляд файлу

 

 

 

Виховна година

    

 

C:\Users\Заступник\Desktop\i.jpg

 

 

Модвал Олена Василівна

ЗДВР

Комунальний заклад

«Кривобалківська загальноосвітня

школа І – ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

Тема. Тече річка невеличка

Мета:

  • навчальна: поглибити знання про річки, отриманні на уроках природознавства,  розширити уявлення про використання води людиною, довести необхідність охорони  річок та навчити економного використання води;
  • розвивальна: розвивати уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності; розвивати інтерес до навколишнього світу та пізнавальної діяльності;
  • виховна: виховувати бережливе  ставлення до води, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості, формувати почуття колективізму, відповідальності за спільну справу.

Обладнання: слайд – презентація, картки «Хмарка» та «Капітошка», конверти із завданнями, пазли, плакат, пластиковий посуд з – під молока,  ножиці, самоклеюча плівка, магніти.

 

ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

І.Організаційний момент. Психологічна настанова

Слайд1.

1. Вправа «Я – Сонце»

- Діти, давайте привітаємось із сонячними промінцями і перетворимося на маленькі сонечка. 

«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую  свої промінці  і піднімаюся вільно і урочисто.

Я - велика Куля. В мене є багато тепла і світла.

Я- велике Сонце. Я дарую своє  тепло всім: небу, хмаркам , річці і, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло».

-         Діти, який  у вас став настрій ?(відповіді дітей)

Пропоную з  таким настроєм  провести нашу виховну і отримати  задоволення від власних успіхів.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети виховної години. Актуалізація опорних знань

  • Я трохи хвилююся, бо хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Дуже хочу, аби наша виховна година була  вдалою. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.
  • А для того, щоб нарешті дізнатися про тему нашої зустрічі ми повинні розгадати ребус.

 

 

Слайд 2.

 

Слайд 3.

  • Отже, тема виховної години «Тече річка невеличка». В житті людини ріки відіграють дуже важливу роль. Більшість населених пунктів розташовано саме в долинах рік. Ось і наше село Крива Балка виникло біля маленької з повільної течією  річки Хаджидер.  І хоч уся господарська діяльність людини повязана з водою - про бережливе ставлення замислюється мало хто. 
  • Спробуйте визначити, якої мети ми повинні досягти сьогодні ? (Поглибити знання про річку, навчитися бережно та раціонально використовувати воду тощо )

ІІІ. Знайомство з планом виховної години

  • Сьогодні я пропоную вам зіграти зі мною у пізнавальну гру. Перед вами  ігрове поле. Кожен колір веселки означає наступний тур.

Слайд 4.

 

І тур (фіолетовий колір) – «Історія річок України».

ІІ тур (синій) – «Вода у природі».

ІІІ тур (блакитний) – «Рекорди».

ІV тур (зелений)  – «Рослини річки».

V тур (жовтий) – «Тварини річки».

VІ тур (оранжевий) – практичний «У дзеркалах дніпровських чистих плес».

VІІ тур (червоний) – «Охорона річок».

  • Але для того, щоб розпочати гру нам потрібно поділитися на команди. У вас на партах біля кожного учня лежать карти «Хмарка» та «Капітошка». За допомогою них поділіться на дві команди.

ІV. Зміст гри

Слайд 5.

І тур (фіолетовий колір) – «Історія річок України»

Вікторина:

1.Річка України, яка бере початок в Росії й несе свої води до Чорного моря через три країни : Росію, Білорусію та Україну. Наші предки називали славну річку Данапріс, що означає «вічна вода»  (Дніпро).

2.Одна із найбільших європейських річок (лише Волга більша за неї). Згідно багатьох легенд ця ріка протікає посеред раю. За однією із болгарських легенд, вона витікає з – під кореневища світового древа - золотої яблуні. У дельті  цієї річки розташований заповідник (Дунай). 

3. На берегах цієї славної річки розмістились Хмельницький, Первомайськ, Вінниця, Миколаїв та Вознесенськ. Вона четверта за водністю серед річок України і єдина річка , басейн якої повністю розміщений на території нашої держави (Південний Буг).

4. Існує легенда, згідно якої на місці цієї річки був невеличкий струмок, уздовж якого жили люди. Вони вели свій календар, позначаючи дні на піску, що був на березі струмка, позначками. Але одного разу струмок розлився своїми водами на довколишні поля і затопив береги. Ранком вода спала. Вийшли люди на берег, а їхніх позначок на піску нема (Дністер).             

5. Річка, на березі якої розташоване покинуте місто. Є однією з найбільших водних об’єктів чорнобильської зони відчуження (Прип’ять). 

Підбиття підсумків І туру.

ІІ тур (синій) – «Вода у природі».

Слайд 6.

Кожна команда отримує картку складеною «гармошкою»  по кількості учнів у команді. Гравці відповідають по черзі на свої питання розмотуючи «гармошку».

Питання для команди «Хмаринка»

1. Зоря-зірниця, красна дівиця,

По небу гуляла, плакала-ридала,

Місяць бачив — не підняв,

Сонце встало і забрало. (Роса.)

2. Світові запаси води складаються з рідкої, твердої і …. води.

3. Які водні обєкти є на території нашої держави?

4. Для чого використовується вода у побуті?

5. У які пори року в нашій місцевості ми можемо бачити воду в природі  

у трьох станах?

6. За змінами яких умов вода переходить з одного стану в інший?

         7. Що то за вода, що весь час літа? (Пара)

 Питання для команди «Капітошка»

1.Впаде з неба — не розіб’ється,

Впаде у воду — розпливеться. (Дощ.)

2. До якої природи належить вода? Чому?

3. В якому стані вода найчастіше буває у природі?

4. Чи вся вода придатна для використання людиною?

5. Чому не можна залишити в морозилці скляний посуд із водою?

6. Дітки сіла на карнизі ростуть весь час униз (Бурульки).

7. Температура кипіння води.

Підбиття підсумків ІІ туру.

ІІІ тур (блакитний) – «Рекорди».

Слайд 7.

Кожна команда отримує контурну карту України і завдання до неї у конверті. Умови конкурсу швидко та правильно нанести на карту водні обєкти  – рекордсмени України.

Завдання:

  1. Позначити найбільше море, що омиває Україну( Чорне море. Площа приблизно 420 тис. км 2.
  2. Позначити найбільше озеро України (Ялпуг. Площа 149 км2, довжина 39 км, ширина до 5 км) .
  3. Позначити найглибше озеро України ( Світязь, пересічна глибина 7м, максимальна – 58,4 м) .

 

Підбиття підсумків ІІІ туру.

 

ІV тур (зелений)  – «Рослини річок».

Слайд 8.

Ріки – це не тільки багатство  країни, а й домівка для багатьох тварин і рослин. Із запропонованих рослин обрати лише ті, які мешкають біля прісних водойм. 

Слайд 9.

 

Підбиття підсумків ІV туру.

 

V тур (жовтий) – «Тварини річок».

Слайд 10.

 

Завдання для команд: зібрати  пазл із зображенням тварини, яка мешкає у природному угрупування «Прісна водойма» і скласти сенкан за зразком:

 

1.Назва предмета (1іменник).                     Чапля.

2. Ознака предмета( 2 прикметника).         Сіра , довгонога.

3. Дія предмета (3 дієслова).                       Живиться, полює, мешкає.

4. Висловлювання про предмет.                 Чапля стоїть над болотом на шпилі      

                                                                        своєї ноги.

5. Синонім .                                                   Бушля, птах.

Підбиття підсумків V туру.

VІ тур (оранжевий) – практичний «У дзеркалах дніпровських чистих плес».

Слайд 11.                                                           Слайд 12.         



Ріка – це улюблене місце відпочинку багатьох людей. Але дуже часто після себе вони залишають багато сміття та харчових відходів. Особливо небезпечні – пластикові пляшки.  Експерти – екологи називають пластиковий посуд потужною хімічною зброєю. Люди вже втомилися пластикового сміття, яке вони самі ж і створюють. Створення пластикової упаковки вирішило багато проблем, але і породило неменше. Сміття, яке залишали в місцях відпочинку наші  батьки, вже давно перетворилося  на пил, а наші пластикові пляшки побачать навіть наші праправнуки, тому що  вони «вічні».

Багатьом  людям ці факти  не дають спокійно спати, і вони придумують досить оригінальні способи використання пляшок  в господарстві.

      Я пройшлася  по селу в надії знайти  не тільки сміття але й приклади застосування пластикових пляшок . І я знайшла ! У дитячому  садку багато пристосувань і  прикрас з пластикових пляшок , виконаних  руками вихователів.

Я теж хочу запропонувати вам проявити свою вигадку і фантазію  і стати учасником конкурсу поробок із пластикових пляшок. У кожної команди на партах є пластиковий посуд з – під молока,  ножиці, самоклеюча плівка, магніти.

Завдання для команд:

Придумати і виготовити  із цих матеріалів поробки. Оцінюється оригінальність, складність і практичне використання виробу. (Обов’язково  повторити правила роботи із ножицями).

Підбиття підсумків VІ туру.

VІІ тур (червоний) – «Охорона річок».

Слайд 13.

 

Завдання для команд:

Придумайте девіз до плакату.

Слайд 14.

 

 

Підбиття підсумків VІІ туру,  визначення та нагородження переможців.

VІ. Підсумок виховної години

 

Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить.

В її очах любов і ласка сяє,

Така людина радістю горить.

    Будьте і ви, діти,  завжди радісні. Творіть добро, оберігайте природу,  і вона вам відповість любов’ю і щедрістю, та й будуть на нашій землі мир і злагода.

Слайд 15.

 

docx
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку