8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Виховна година. Тема: "Мовні ерудити"

Про матеріал
Мета: розширити знання учнів про рідну мову, збагатити та доповнити наявні знання; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, фонематичний слух, комунікативну компетентність учнів;виховувати почуття національної гідності, любові і поваги до рідної мови, до всього українського, бажання розмовляти українською мовою. Обладнання: тема на дошку, жетони, грамоти, сигнальні таблички. Форма проведення: вікторина
Перегляд файлу

Тема. «Мовні ерудити»

Мета:  розширити знання учнів про  рідну мову, збагатити та доповнити наявні знання;

            розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, фонематичний слух, комунікативну  компетентність  учнів;

            виховувати почуття національної гідності, любові і поваги до рідної мови, до всього    українського, бажання розмовляти українською мовою.

Обладнання: тема на дошку, жетони, грамоти, сигнальні таблички.

Форма проведення:  вікторина.

Хід роботи

 І. Вступна частина

1. Привітання

- Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станемо чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

2. Перевірка готовності до уроку

- Тож будьте уважними! Гарненько покладіть ручки на парти і приготуйтесь до цікавого заняття!

3.Повідомлення теми і мети

- Прислухайтесь: з ранку й до вечора навколо вас звучить  мова . Ми всі так звикли до цього, що майже не помічаємо звучання  мови . А тепер припустімо на хвилинку, що  мови  нашої — та й інших  мов  на землі —  нема.

-Яким буде наше життя?  (Відповіді дітей).

-На сьогоднішньому занятті ми проведемо вікторину “Мовний ерудит”. Я поділю вас на 3 команди, перший ряд-перша команда, 2ий-друга і відповідно 3ій-третя команда.

Кожна команда придумає назву команди, вибере командира.

Коли команда не знає відповідь, або дає неправильну відповідь право відповісти на запитання має інша команда.

За кожне правильно виконане завдання команда отримує жетони. Якщо хтось викрикує із команди то команда штрафується на один жетон.

Наприкінці заняття ми підрахуємо жетони команд і переможе та команда в якої буде більше жетонів.

- Скоріш розпочнімо нашу вікторину!

ІІ. Основна частина

1.Вступне слово

- Мова – це наша неоціненна спадщина, з нею ми зустрічаємось протягом усього життя. Українська мова є національною мовою українського народу і бере свій початок з глибини віків.. Наша українська мова дуже багата і прекрасна, милозвучна та чарівна

2. Вікторина

а) Представлення команд.

-А зараз кожний капітан команди скаже назву своєї команди.(+Заздалегідь попереджаю про назви та девізи команд)

(Діти говорять назви і за це отримують перші жетони)

б) Конкурс « Найрозумніший»

- Зараз я читатиму кожній команді запитання.

Запитання для першої команди:

1.Державна мова України? (українська)

2.Знак у кінці питального речення. (знак питання)

3.Розмальоване яйце. (писанка)

4.Скільки голосних в українській мові? (6)

5.Що знаходиться в середині школи? (О)

Запитання для другої команди:

1.Народна назва Пасхи. (Великдень)

2.Знак у кінці розповідного речення. (крапка)

3.Розмова двох осіб. (діалог)

4.Нема України без верби і … (калини)

5.Що стоїть між підлогою і стелею? (Літера І)

Запитання для третьої команди:

1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)

2. Скільки звуків у слові «кущ»?(4)

3. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)

4. Головні члени речення. (підмет і присудок)

5. Чим закінчується зима і весна? (Літерою А)

в)Конкурс «Добери слово»

- Наступний конкурс «Добери слово». Вам потрібно замінити слово іншим.

  1. команда:

1. нешвидко. (повільно)

2 .гарно. (добре)

3. поруч. (близько)

 

2    команда:

1. нерано. (пізно)

2. невисоко. (низько)

3. неголосно. (тихо)

 

 

3    команда:

1. поспіхом. (швидко).

2. невесело. (сумно)

3. небагато (мало)

 

г) Конкурс „Спробуй переклади”.

За рішенням ЮНЕСКО 21 лютого всі народи Землі відзначають Міжнародний день рідної мови. В Україні цей день започаткували з 2002 року. Рідна мова для кожного є оберегом, таїть у собі пам’ять народу, оберігає й передає із покоління в покоління духовні скарби. Мова – це наше минуле.

 

-Оскільки ми живемо в країні в якій розмовляють двома мовами, нам часто доводиться перекладати інформацію з російської мови українською і навпаки.

Пропонуємо командам перекласти наступні слова і словосполучення.

(Кожній команді видаються карточки з написами де діти вписують відповіді.)

 

Російською -

1. Зайвий примірник.

2. Лестощі.

3. Луска.

 

Українською-

4. Оживленный разговор.

5. Скопление

6. Остальное время.

7. Посещаемость.

Відповіді:

1. Лишний экземпляр.

2. Лесть.

3. Чешуя.

4. Жвава розмова.

5. Скупчення.

6. Решта часу.

7. Відвідування.

 

д) Фізкультхвилинка.

- Давайте відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

- Ось ми трішки відпочили і за роботу знову сіли.

 

е) Конкурс «Кмітливці.»

-А зараз кожна команда отримає завдання, в якому буде зашифроване прислів'я, вам потрібно за допомогою підказок прочитати його.

1 команда:

Ключ: читати за рухом годинника через дві букви, починаючи з виділеної.

(Відповідь: «Без діла слабіє сила.»)

 

 

 

 

 

 

 

2 команда:

Ключ: читати через одну букву, починаючи з виділеної.

(Відповідь: «Нащо й клад, якщо в сім`ї лад.»)

3 команда:

Ключ: читати через дві букви за рухом годинника, починаючи з виділеної.

(Відповідь: «Язик до Києва доведе.»)

є) БЛІЦ-ВІКТОРИНА

Мова — то справжній океан. Багато різних мов є на Землі. За підрахунками вчених їх близько трьох тисяч. А ще є безліч різних діалектів,
Недарма існує мудре прислів’я: «Скільки ти знаєш мов, стільки разів ти людина».

-А зараз ми проведемо останній конкурс “Бліц-вікторина”. Я буду читати речення а вам потрібно або його закінчити, або дати відповідь на запитання.

-Хто знає відповідь піднімає сигнальну картку.

  1.      Додайте: «Мені тринадцятий…» (минало)
  2.      Перша збірка Шевченка (Кобзар)
  3.      Народне оповідання про фантастичні події (легенда)
  4.      Прізвище Лесі Українки (Косач)
  5.      Віршований твір, який співається (пісня)
  6.      Фольклор - усна народна …(творчість )
  7.      Народні пісні на Різдво (колядки)
  8.      Місто, де похований Тарас Шевченко (Канів)
  9.      Державні символи України (гімн, герб, прапор)
  10. Новорічне символічне дерево (ялинка)
  11. Назвіть дерева-символи України (верба, калина, тополя)

   

 ІІІ. Заключна частина.

1. Нагородження переможців.

- На цьому наша вікторина закінчилась, тож підведемо  підсумок

- Порахуйте скільки жетонів всього назбирала ваша команда?

(Переможці отримують грамоту, ті хто зайняв 2 і 3 місце отримують грамоти за заняті 2 і 3 місце)

2. Підсумкова бесіда.

- Яке значення має мова в житті людини?

-Як ви вважаєте, що було б коли б люди не могли розмовляти?

3. Прощання

Можеш мов багато знати,

Кожну мову шанувати,

Та одну із мов усіх,

Щоб у серці ти зберіг!

  •         Любіть свою мову!
  •         До побачення!

 

docx
Додано
6 травня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку