ТЕМА: Пізнати себе
Завдання:
- ознайомити учнів із поняттям «потреба» та структурою потреб людини;
- знайти шляхи реалізації у задоволенні потреб.
Ключові слова: потреби, матеріальні, духовні, соціальні потреби, самореалізація.
Матеріали та обладнання: аркуші паперу А4, фломастери.
ПЛАН
1. Вступне слово педагога (5 хв.).
2. Інформаційне повідомлення «Різновиди потреб людини» (7 хв.).
3. Самостійна робота «Автопортрет» (12 хв.).
4. Вправа «Прийняття себе» (15 хв.).
5. Підбиття підсумків (3 хв.).
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вступне слово педагога (5 хв.)
Доброго дня! Сьогодні ми продовжимо попередню тему заняття.
Давайте пригадаємо її.(Пізнати себе)
-А які наші завдання були на минулому занятті?(дізнатися про складові людської особистості та виявити позитивні та негативні риси характеру.)
-А зараз давайте пригадаємо ,які ви знаєте складові людської особостості? (Емоційна,соціальна,розумова, духовна,фізична)
Сьгодні ми дізнаємось про ще одну складову людської особистості - потребу, яка структура потреб людини та які шляхи реалізації потреб.
Інформаційне повідомлення «Різновиди потреб людини» (7 хв.)
Потреба це- прояв людських необхідностей в чому-небудь, бажання володіти чимось, відчуття нестачі, якщо бажання залишиться незадоволеним. Є потреби без яких життя просто неможливе є не настільки важливі і без них запросто можна обійтися. Крім того всі люди різні і потреби у них теж різні. Існує кілька класифікацій видів потреб особистості. Першим, розібратися в цьому питанні був Абрахам Маслоу. Психолог дав визначення поняття , класифікував види потреб і зобразив у вигляді піраміди. Він розбив ці потреби на п'ять категорій і розташував їх у певній послідовності. В основі лежали найнасущні потреби (їжа, вода, житло), а на вершині - більш високі індивідуальні запити (визнання, самовираження). Отже перед вами піраміда потреб за .Маслоу
Він вважав, що потреби людини мають структуру з 5 рівнів.
На найнижчому рівні він розмістив фізіологічні потреби. До них він відніс: воду ,їжу,сон. Далі у людини виникне потреба у безпеці. Тому , що вона завжди перебуває у небезпеці чи то техногенного ,чи то природного ,чи то соціального характеру. Після цього у людини виникає потреба у спілкуванні,приналежності до групи - це соціальні потреби. Для вашого віку групою вважається класний колектив,спортивна команда. У кожній із груп людина буде хотіти , щоб до її думки прислухалися та поважали – це прояв формування особистості . Яка буде характеризуватися впевненістю ,самоповагою і досягненнями. Після чого вона зможе само реалізуватися, стати щасливішою і знайти згоду зі своїм внутрішнім світом.
На сьогоднішньому занятті ви познайомилися ще з одним поняттям – самореалізація.
Самореалізація - прагнення людини до найбільш повного виявлення і розвитку можливостей і здібностей (К. Роджерс); прагнення людини стати тим, ким вона може стати (А. Маслоу).
Щоб виявити свої потреби я пропоную вам вправу »автопортрет»
Самостійна робота «Автопортрет» (12 хв.)
Я роздам вам аркуші паперу на яких намальовані ваші уявні обличчя. Від нього ідуть лінії між якими ви повинні написати свої потреби. У лівій частині ви пишете потреби , які ви вже маєте. У правій в чому маєте потребу.( професії , роботі, власному будинку, автомобілі, спортивних досягненнях,).
На це завдання маєте 3хв.
Коло ідей.(Учні зачитують спочатку потреби ,які мають ,а потім в чому ще будуть мати. Я записую. Отже потреби кожного учня є різними,бо кожна людина унікальна. Але є потреби у вас такі ,які уже задоволені ,а є такі ,які можна тільки задовольнити доклавши, певних зусиль,можливостей… Для цього я пропоную вам наступну вправу: « Прийняття себе»
«Прийняття себе» (15 хв.)
Я роздаю вам аркуші паперу на яких є таблиця. У першу колонку вам потрібно написати ті потреби ,які ви не можете задовольнити не доклавши при цьому ніяких зусиль. У другу колонку навпроти потреби - шляхи реалізації цієї потреби,(тобто що вам у цьому допоможе чи які особистісні якості можуть цьому посприяти.) Для цього ви попрацюєте у парах, подумаєте, обговорите та запишете. ( Наприклад: бути більш ощадливим, уміти відстояти власну точку зору, не перебивати людей, а вислуховувати думки до кінця тощо. )
Висновок. Содіваюсь , ми визначили потреби кожного з вас і шляхи їх реалізації. Бажаю ,щоб це принесло позитивний результат.
Підбиття підсумків (3 хв.)
-Давайте пригадаємо завдання нашого заняття.
- розширити знання учнів про потреби, їх види;
- знайти шляхи реалізації у задоволенні потреб.
- Чи виконали ми завдання?(Виконали)
-Давайте перевіримо.
- Що таке потреба?
- Які є види потреб.
Отже ,ми добре справилися із завданням.
Додаток
ПОТРЕБИ |
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
ПОТРЕБИ |
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||