Виховна година. Тема. Правила протипожежної безпеки. Дії під час пожежі.

Про матеріал
Тема. Правила протипожежної безпеки. Дії під час пожежі. Мета. Поглибити знання учнів про правила пожежної безпеки; сформувати вміння і навички дотримання правил пожежної безпеки; виховувати у дітей потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки, відповідальність за свої вчинки, почуття товариськості, взаємодопомоги, повагу до професії пожежників.
Перегляд файлу

Тема. Правила протипожежної безпеки. Дії під час пожежі.

Мета. Поглибити знання учнів про правила пожежної безпеки; сформувати вміння і навички дотримання правил пожежної безпеки; виховувати у дітей потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки, відповідальність за свої вчинки, почуття товариськості, взаємодопомоги, повагу до професії пожежників.

Обладнання: картки для групової роботи учнів

 Форма проведення: година спілкування.

Хід проведення

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

 Пропоную учням обрати "Смайл уроку"серед запропонованих.

 Учням, що обрали "сумні" або занадто веселі смайли, раджу налаштуватися на роботу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Проблемне питання.

     Уявіть, що ви заблукали в лісі. Довго блукали в пошуках правильного шляху. Аж раптом ви вийшли на галявину, де зійшлися три дороги. Кожна може вивести з лісу, але за певних умов:

Ліворуч підеш – велике багатство знайдеш, але здоров’я загубиш. Прямо підеш – нічого не знайдеш, але і здоров’я збережеш. Праворуч підеш – половину багатства знайдеш, але і половину здоров’я втратиш.

Яким би шляхом скористався кожен з вас?

     Досить часто у вашому житті будуть зустрічатися ситуації , коли потрібно буде вибрати, яким шляхом іти.  Згадаємо героїв казок: Колобок, Братик Іванушка, Спляча царівна, Маленький Мук)

MMj02363570000[1]      Я бажаю вам, щоб завжди ви обирали правильний шлях. Хоча одну підказку я вам дам, в будь–якій ситуації: Щоб не трапилось біди, перш ніж щось зробити, спочатку добре подумай, а потім роби.

2. Технологія «Передбачення».

     Коли його не було в людей, то люди були безсилі, вони не варили їжі, не грілися біля вогнища, усього боялись.  Життя тих людей було злиденним животінням. Пожалів їх Прометей й подарував людям те, що стало   одночасно і другом, і ворогом людини.  Що це?  (Вогонь)     

3.  Повідомлення теми уроку.

     Тема нашого уроку: Правила протипожежної безпеки. Дії під час пожежі.

ІІІ. Основна частина.

1. Вправа «Обери позицію».

     - Як ви вважаєте, вогонь – друг, чи вогонь – ворог?

Займіть позицію біля відповідного напису. Доведіть свою думку.

Висновок: Вогонь – друг, вогонь – ворог… Якою стороною він повернеться, залежить від людини.  Справа лиш в тому, в чиїх руках він буде. Щоб вогонь не став ворогом, треба бути з ним обережним.

 

2. Хвилинка фантазії «Уяви».

     Сядьте зручніше, закрийте очі. Уявіть лісову галявину. Ласкаве сонце, блакитне небо, зелена трава. По гілках безтурботно стрибають синички та чижики. Стукає по стовбуру дятел у червоній шапочці. Так і хочеться впасти на м’яку траву і дивитись, як рухаються маленькі хмаринки по безкрайньому небу. Уявіть і маленьку іскорку, яка знаходиться на галявині серед лісу. Ось і легенько повіяв вітерець.  А наша іскорка починає  розгорятися все дужче і дужче. Полум’я все більше і більше. У лісі стає душно, стурбовано кричать птахи. Квіти з сумом опускають свої голівки, пташки залишають домівки і з тривогою відлітають геть. Вогонь пожирає все на своєму шляху.

Та ось над галявиною нависла велика дощова хмара. Вона заплакала і рясний дощик загасив пожежу. Галявина знову ожила, засяяло сонечко. Тільки попіл нагадував про нещастя.

     Відкрийте очі. Поверніться в клас.

     Свідком якої надзвичайної ситуації ми з вами стали?

     Від чого могла виникнути пожежа на нашій уявній галявині?

     Все це є причинами виникнення пожежі в лісі.

    Які наслідки пожежі в лісі?

     Що ж таке пожежа?

      Пожежа – це неконтрольоване горіння. Яке завдає значних матеріальних збитків, призводить до отруєння. Травмування і часто загибелі людей.

     Той, хто хоча б один раз в житті бачив пожежу, знає, яке це страшне лихо. Вона не лише знищує матеріальні цінності, але й часом забирає найцінніше – людське життя. Хоча більшості  випадків і можна було б  уникнути. Якщо вчасно зупинитися і не робити необдуманих вчинків.

3. Гра «Правила протипожежної безпеки» (Робота в парах).

http://blogimages.seniorennet.be/marleentje/1330227-3555c14c16b1c002d920e768b25ff6c7.jpg     Значну частину свого життя людина перебуває вдома: в будинку чи в квартирі. Нам здається, що вдома ми в безпеці. «Мій дім – моя фортеця», – так говорить відоме прислів’я. Тому ми часто нехтуємо  найелементарнішими  правилами протипожежної безпеки.

 

 

Завдання: З’єднайте частини  речення.

Для розваги і для гри

а не в лісі, а ні в хаті.

Не розпалюй сам багаття,

умикати нам не слід.

З грубки жару не беріть

то вимкни всі електроприлади.

Плитку, праску

це небезпечно.

Коли йдеш з квартири,

користуйся ліхтариком.

Не грайся з вогнем -

жар в собі вогонь таїть.

Не грайся запальничкою,

сірників ти не бери.

4. Фізкультхвилинка.

На галявині вогнище

http://dnz-vinochok.at.ua/_pu/0/14470950.jpgПолум’я стелиться низько-низько (присідають),

Далі багаття розгоряється (піднімаються)

І полум’я коливається (показують руками).

Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).

Полили, загребли (імітація руками)

І з галявини пішли (крокують).

5. Гра «Увага! Небезпека!»

     Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся.

     Перед вами лежать листок, де зазначені речовини та предмети, які можуть дуже швидко загорітися від найменшої іскри та предмети та речовини, якими ми можемо загасити пожежу.

       Бензин, вода, цвях, вата, пісок, глина, гілка дерева, газ, електрична гірлянда, килим, ковдра, скло, дерево, папір, молоко, петарда, масляна фарба, ґрунт,ацетон, хлопавки, бенгальські вогні, свічка, спирт.

 

Горить

Гасить

 

 

 

 

6. Гра « Дії під час пожежі»

      Кожного дня на центральних пунктах зв'язку пожежної охорони лунають дзвінки. І поспішають червоні автомобілі до місць пригоди, щоб зберегти від вогню майно громадян, народне багатство, а нерідко — і життя.

Щороку у світі трапляється близько 5 млн. пожеж.

В Україні щодня трапляється 120 пожеж,у яких гине до семи чоловік.

Завдання:(стежка із шпалер, роздруковані відбитки ніг людини)

1 група. Крок за кроком на відбитках написати:

 Послідовність дій, якщо ви лягли подрімати, прокинулись від того, що кімнату заповнює дим.

    Послідовність дій:

1)Сповзи на підлогу; пересуватися можна тільки повзком;

2)закрий ніс та рота серветкою, рушником, футболкою, наволочкою (якщо є можливість намочи пов’язку водою);

3)повзком  намагайся дістатися  дверей;

34)тильною стороною руки помацай двері: якщо холодні – відчиняй та швидше втікай,якщо гарячі – відчини замок, повзи до   найближчого вікна,

   балкону;

5)відчини вікно, клич на допомогу;

6)якщо не можеш відкрити вікно, розбий скло будь-яким важким предметом;

7)на вулиці негайно звернись до дорослих.   

           ДЗВОНИ     101!                  

2 група. Крок за кроком написати алгоритм дій , якщо пожежа сталася у сусідів.

План дій у випадку виникнення пожежі у сусідів

1. З’ясуй, що відбувається.

2. Обережно відхили двері.

3. Якщо на площадці багато диму, негайно зачини двері.

4. Дзвони пожежникам.

5. Якщо телефону нема, клич на допомогу з вікна чи балкона.

7. Технологія «Незакінчене речення».

Основні правила поведінки при пожежі:

Не панікувати, постаратися бути зібраним і уважним.

Викликати пожежну службу за телефоном 101.

Якщо можливо повідомити про пожежу сусідам.

Не намагайтеся загасити сильну пожежу самостійно, намагайтеся швидше залишити приміщення.

Не можна ховатися під ліжко, в шафи, у ванну кімнату, потрібно постаратися залишити в квартиру.

Якщо сталася пожежа в побутовому електроприладі, потрібно спробувати висмикнути вилку з розетки або знеструмити через електрощит.

Якщо пожежею охоплена одна з кімнат, потрібно щільно закрити двері палаючої кімнати і постаратися ущільнити двері, змоченими у воді ганчірками, там, де є щілини, щоб не проходив дим.

Якщо доведеться пробиратися через приміщення охоплене вогнем, потрібно облити себе водою, намочити ковдру або покривало, накритися ним, набрати в легені повітря, постаратися затримати дихання і якомога швидше подолати небезпечне місце.

8. Гра «Допоможіть!»

     Діти, раніше в містах на найвищому місці будували спостережливу вишку. Дозорний на вишці цілодобово спостерігав, чи все спокійно, чи немає десь пожежі. Якщо помічав пожежу, він бив у гонг, вивішував знак, який вказував напрям , де саме горить. В цей же час пожежні запрягали коней, викочували діжки з водою і виїжджали на пожежу.

  Діти, як зараз пожежники дізнаються про пожежі?

  Послухайте, чи правильно визивав пожежних герой нашого віршу?

Алло, 101? Горить все, палає!

Швидше приїдьте… Адресу? Не знаю!

Живу я в будинку, такий він великий,

А поруч  із ним ще красується липа.

Ну що ви питаєте? Їдьте скоріше!

Вогонь за вовка жорстокого зліший.

Які помилки допустив хлопчик?

(Зателефонувати за номером 101.Викликаючи пожежних, необхідно чітко відповідати на питання диспетчера. Повідомити: повну адресу, номер свого телефону, прізвище, ім’я, по батькові, скільки поверхів у будинку, на якому поверсі ваша квартира, як під’їхати до будинку та інше. Не потрібно дивуватися безлічі питань: пожежна команда вже виїжджає, диспетчер з’ясовує докладний стан, і трохи пізніше по рації передасть ці відомості пожежній команді, яка перебуває вже в дорозі до вашого будинку.)

ІІІ.  Підсумок заняття.

1.Технологія «Незакінчене речення».

1     На цьому занятті я зрозумів, що…………………

Щоб не сваритися з вогнем

Потрібно більше знати про нього

І запам'ятати назавжди:

Гра з вогнем веде до біди.

  1.          Рефлексія.

Покажіть свої враження від уроку, чи змінився їх настрій за час уроку.

 

 

http://f8.ifotki.info/org/350a8773203298ae8aadca4d232abb9f2e8ade88963804.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Нина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня
Переглядів
1703
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку