Виховна година "Толерантність"

Про матеріал

Виховна година спрямована на пояснення смісту слова толерантність. Охоплені такі види діяльності як гра, індивідуальна, групова та колективна роботи. Запропонований матеріал буде корисним класним керівникам та вчителям груп продовженого дня.

Перегляд файлу

Виховна година:  Ми всі такі різні, але кожен прекрасний по-своєму

Урок толерантності.

 

 

Мета: познайомити дітей з поняттям «толерантність, толерантне відношення» виховувати повагу та добрі стосунки по відношенню до інших людей. Розвиток комунікативних навичок.

Хід уроку.

 Що таке толерантність? Яка це толерантна людина?       

Якими рисами характеру має володіти толерантна людина? (сл1)

 Про все це ви дізнаєтеся  бо сьогодні наша розмова присвячена толерантності.  Тема сьогоднішнього уроку «Ми всі такі різні, але кожен прекрасний по-своєму»

І для того щоб справитися зі завданнями ви маєте бути уважними. (сл. 2)

            Не всім, може бути, знайоме це слово. І,на перший погляд, звучить воно абсолютно   незрозуміло. Але значення , яке воно несе, дуже важливе для існування і розвитку  людського суспільства.

 

      Из  Декларація принципів толерантності, затверджених постановою Генеральної конференції ЮНЕСКО  прийнято  16 листопада 1995 року Міжнародний  Днем  толерантності. А  по іншому ми можемо назвати це свято Днем  взаємоповаги, взаємодовіри,  (сл3)

 

       Значення слова «толерантність»  на різних мовах світу.

- Іспанською – якість признавати відмінність у своїх поглядах  від інших

- Французькою – відношення  що дозволяють різнитися як думці так і діям.

- Англійською – готовність бути терплячим  та поблажливим.

- Китайською – бути великодушним.

-  Арабською  -  пробачення, милосердя, співчуття, терпіння  по відношенню до інших

-  Російською – здержаність, виносливість,  вміти співпрацювати з іншими. (сл4)

 

 

Толерантність  – це якість людського

 характеру, яка допомагає без скарг  ладити з усіма тим, що тобі не подобається.

Ти толерантний, якщо розумієш людину або її поведінку, коли ти з

нею погоджуєшся – будеш намагатися досягнути компромісу. (сл5)

 

(сл. 6) А як видумаєте ви самі толерантні люди? (Так, ні)

А ось мені здається, що всі ви добрі, чуйні, толерантні.

І зарас я вам це покажу, а ви мені допоможете.

«  Вирішуй  сам»  конфліктні ситуації.

 

Ситуація 1

 

Ви хочете відчинити вікно в кімнаті, але знаєте, що в класі є такі учні, які не погодяться. Знайдіть найввічливіший спосіб переконати їх, що вам це конче треба.

Які фрази та вчинки можуть образити ваших співбесідників?

 

Ситуація 2

Один із ваших однокласників просив вас дати йому списати. І хоча ви були проти, він наполягав на своєму. Під час перевірки вчитель звинуватив вас обох у тому, що роботи ідентичні.

Ваша реакція?

Ситуація 3

Учитель посадив до вас новенького  учня, який вам на перший погляд не сподобався.

Ваша реакція?  (важливо запам’ятати хто з учнів вирішив вимовити вслух своє невдоволення і використати його як білою вороною в наступній грі.)

Як почуває себе учень який бачить ваше невдоволення ? нам допоможе  Гра «Ізгой» 

Ізгой(від гоїть — жити), взагалі знедолена людина, вигнанець, така, що опинилася поза суспільними процесами.

 

 

Вчитель повідомляє кожній дитині «на вушко» назву тварини (кіт, собака, корова, жабка ворона) Важливо поділити дітей приблизно на 4 групи. Одному, як правило самому жвавому повідомляється слово ворона.

 

^ Завдання. Не говорячи слова яке я вам повідомила , а за допомогою  лише звуків які  вигукують ці тварини знайти «своїх»

Питання для обговорення:

-Як дізналися де ваша група?

-Чи легко було знайти своїх?

Звернення до ворони.

-Чому ніхто не звертав на тебе увагу?

-Як ти себе почував?

-Чому ви не звертали увагу на нього?

-Чи хотіли б ви бути на місті ворони?

-Важко бути не схожим на всіх?

-Як  ти наступного разу будеш  відноситись до такої людини?

 

 Обговорення:

Що допомогло вам у вирішенні цих ситуацій?

(Індивідуальність)  індивідуальні особливості які допомогли вирішити проблемну ситуацію.

^ IV. Вправа  «Намалюй себе»

Так, всі ми дуже різні, у кожного свої особливості. І ми повинні поважати індивідуальність кожної людини, тому що всі ми люди, у нас є відмінності, але кожен з нас неповторний і потрібний всім іншим.

  • Люди відрізняються один від одного національністю, звичками, одягом, але живуть вони разом на планеті і потрібно поважати молодих і старих, здорових і хворих, бідних і багатих  це пріоритет толерантності.

 

Всі діти отримують шаблон людини. На його основі вони домальовують свої індивідуальні особливості.

 Обговорення:

- Що спільне у людей?  (голова, руки, ноги....)

- Чим  вони відрізняються? (одяг, колір волосся, зачіска, колір очей)

 

^ VI. Вправа «Називали, називають, будуть називати»                   

Учні сідають по колу і по черзі проговорюють:

« Коли я був (була) маленьким, мене звали Вовочка, тепер  в школі мене називають Володя, а  коли я виросту, мене будуть називати Володимир Миколайович»

Для багатьох дітей звучання їх імен по батькові незвичне, але при цьому вони підвищують повагу до себе та своїх батьків, дають орієнтир на майбутнє по дорослішання.

Висновок: Нам дуже хочеться, щоб до нас відносилися з повагою, називала ласкаво по імені, але для цього і самому потрібно розуміти людей, відчувати їх настрій намагатися нікого не ображати.

 

Толерантність сприяє переходу від війни  до культури миру

. Для того щоб панував мир людина повинна  мати риси толерантності   

Риси толерантної людини.

 

Толерантність – це терпимість людини до різних думок, неупереджене ставлення до людей і подій, коли особа поважає гідність інших людей, здатна миритися з

існуванням різних точок зору.

 

 

^ VII. Творча робота   «Дерево толерантності»

На символічному дереві діти приклеюють листочки із написами що таке толерантність.

(Можливий музичний супровід)

- Візьміть кожен по листочку і напишіть на них, що, по-вашому, треба

зробити, щоб школа стала простором толерантності, тобто, щоб відносини

в ній стали якомога більш толерантними.

 (Учні на листочках паперу у формі листочка якогось дерева пишуть, що треба зробити, щоб школа стала "Простором толерантності", листочки наклеюються на символічний

малюнок дерева без листя, він вивішується у класі.)

- Наприкінці мені хочеться сказати, що клас - це маленька родина. І

хочеться, щоб в цій родині завжди панували доброта, повага,

взаєморозуміння, не було б ні лайки, ні сварок.

 

 

VIII. Підсумок:

 

Вам сподобався урок?

 

Нажаль не всі люди бувають толерантні один до одного, але я сподіваюсь ви після нашого уроку будете ставитися один до одного з повагою, вміти домовлятися, не сваритися, конфліктувати. - Наприкінці мені хочеться сказати, що клас - це маленька родина. І

хочеться, щоб в цій родині завжди панували доброта, повага,

взаєморозуміння, не було б ні лайки, ні сварок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест до виховної години «Вчимося бути толерантними людьми»

«Ми різні - в цьому наше багатство.

Ми разом - в цьому наша сила»

Тест  «Чи толерантна я людина?»

(Вибери ту відповідь, яку ти вважаєш вірною)

1.  Для того, щоб не було війни.

а)  нічого не можливо зробити, тому що війни будуть завжди

б)  треба зрозуміти, з якої причини вони відбуваються

2.  В школі розповідають про героїв, які проявили толерантність.

а)  тобі це не цікаво

б)  ти бажаєш більше дізнатись про них

3.  Ти протистоїш насильству.

а)   насильством

б)  приєднуєшся до інших людей, щоб сказати «Ні»

4.  Тебе зрадив товариш.

а)  ти йому помстишся

б)  ти будеш намагатися налагодити з ним відносини

5.  Коли говорять про дітей, що постраждали від війни.

а)  ти почув і забув

б)  співчуваєш і хотів би чимось допомогти

6.  Ти не згоден з кимсь.

а)  ти не даси йому договорити

б)  ти його дослухаєш

7.  На уроці ти вже відповідав

а)  ти хочеш відповідати ще

б)  ти даси змогу відповідати іншим

8.  Тобі пропонують листуватися з іноземцями

а)  тобі це не цікаво, ти не хочеш ділитися з ними своїми мріями, своїми думками

б)  тобі цікаво з ними листуватися, пізнавати про їх життя, їх мрії, ділитися своїми мріями

 

Якщо в тебе майже одні «б».

Ти проявляєш високу толерантність. Ти в майбутньому будеш громадянином мира, відповідальним, активним провідником миру у всьому світі. Розкажи друзям, як тобі це вдається.

Якщо в тебе від 3 до 7 «б».

Ти не дуже толерантний. Ти намагаєшся завжди нав’язати свої ідеї. Але ти допитливий, в тебе добра уява. Використовуй ці якості для боротьби з нетерпимістю.

Якщо в тебе менше ніж 3 «б».

Ти зовсім не толерантний. Якби ти був більшим оптимістом і тобі би подобалось вести дискусії, ти би став більш щасливим. Намагайся прикладати для цього більше зусиль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Любов

Чуйність

Розуміння

Спокій

Великодушність

Здержаність

Витривалість

Співпраця

Поважати думки інших

Вміння слухати

Вміння володіти емоціями

Вміння розуміти інших

Вміння прощати та пробачати

Співчуття

Співробітництво

Сприймай мене таким, який я є

Доброта душі

Дружба

Терпіння

Правдивість

Милосердя

Поважай права інших

Підтримка

Культура в спілкуванні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                                                                                                       


 

 

 

 

 

 

Ми всі такі різні, але кожен прекрасний по-своєму

 

doc
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
3621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку