Виховна година "Твори добро, бо ти людина"

Про матеріал
Мета: Формувати у дітей понять "доброта і добрі вчинки", вчити розрізняти "добре і погане", викликати бажання дарувати добро; розвивати в дитині духовно-моральні якості, вміння сприймати і створювати позитивні емоції; виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

Виховна година

Твори добро, бо ти людина

 

Мета: Формувати у дітей понять "доброта і добрі вчинки", вчити розрізняти "добре і погане", викликати бажання дарувати добро; розвивати в дитині духовно-моральні якості, вміння сприймати і створювати позитивні емоції; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: книжечки-казки; картинки із зображенням казкових героїв; макет веселого сонечка; квітка "Доброта"; промінчики сонця; кольорові олівці; аудіо записи казок "Коза Дереза", "Котик і Півник".

 

Хід заняття

I. Організаційний момент

II. Оголошення теми і мети заняття

Діти, сьогодні я побачила квіточку. Вона просила їй допомогти, тому, що вітер обірвав їй пелюстки, закружляв їх і поніс. Цю квіточку я принесла. Ось вона!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи згодні ви їй допомогти?

Ви помітили, що на кожній пелюсточці написані літери. Давайте їх назвемо. (Д, Б, Р, Т).

Ця різнокольорова квіточка здається нам казковою, чарівною. Якщо ми зможемо правильно розмістити зірвані пелюсточки, то прочитаємо дуже гарне слово.

Діти розміщують пелюстки і читають слово "Доброта".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Діти, чи хорошу справу ми зробили? (Так, ми врятували чарівну квіточку). А ще можна сказати, що ми зробили добру справу.

Отже, сьогодні ми будемо говорити про доброту, вчитимемося розпізнавати добро, творити його і дарувати іншим. А заняття наше ми назвемо "Твори добро, бо ти людина".

 

III. Розкриття теми заняття

1. Вступна бесіда.

Що таке "доброта"? (Доброта - це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спіткати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей).

- Хто вас вчить бути добрими? (Відповіді дітей).

З дитинства вам читають цікаві казки. А які герої живуть у казках? Казки вчать вас розрізняти добро і зло. Добро має велику силу і в казках воно завжди перемагає зло.

2. В гостях у казки.

Ми відправимося в Країну Казок. Закрийте очки, покладіть голівки на ручки, уявіть, що ми на казковому літальному апараті летимо над полями і горами, над морями і річками і переносимося в казкову країну. Відкриваємо очі. Де ми опинилися? (На дошці напис "В гостях у казки". На дошці виставка дитячих казок).

– Діти, чи впізнали ви ці казки? (Відповіді дітей)

2.1. Впізнай казку за голосом казкового героя

Казкові герої хочуть перевірити, як добре ви знаєте їх голоси. (Слухаються записи казок)

Казка "Коза-дереза": Хто з героїв цієї казки робив добрі справи? Чи змогли добрі герої перемогти злу Козу-дерезу? Яким був Рак?

Казка "Котик і Півник": В якій казці живуть герої, голоси яких ви почули? Кого можна назвати добрим?

Отже: Добро завжди перемагає

2.2. Впізнай казкових героїв за ілюстрацією

На дошці ілюстрації казкових героїв: Лікар Айболить, Попелюшка, Червона Шапочка, Баба Яга.

–– Діти, чи впізнали ви цих казкових героїв? Хто з них робив добрі справи? (Відповіді дітей) Чому Фея допомагала Попелюшці?

Отже: За добро добром платять.

2.3. Запитання від Баби Яги

Діти, а чому залишилася Баба Яга? (Відповіді дітей: Баба Яга зла, її ніхто в дитинстві не вчив бути доброю, вона не вміє співчувати, не вміє допомагати іншим. Тому вона і стала такою злою і страшною).

Баба Яга вас запитує:

-Добрим бути просто чи не просто?

- Чи залежить доброта від зросту?

- Як навчитися усіх любити?

- Як навчитися добро творити?

Діти, а чи хотіли б ви навчити Бабу Ягу, як стати добро? Давайте пограємо у гру "Мікрофон" і розкажемо, які добрі справи ви робите.
(Діти розповідають про свої хороші, добрі вчинки у мікрофон). Баба Яга уважно вас слухала і вирішила теж стати доброю.

Вихователь роздає листочки, на яких показано, як страшна Баба Яга перетворюється на красиву Бабулю Ягулю.

Отже, добро прикрашає людину. Діти, це ви зробили ще одну добру справу і наша героїня вам дуже вдячна.

3. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського „Петрик, собака і кошеня”

Послухайте оповідання "Петрик, собака і кошеня" і скажіть кому потрібне співчуття і допомога?

Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою в сад. Бачить, біжить назустріч чорний кудлатий собака.

Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно втекло від собаки й просило Петрика: «Захисти мене, хлопчику, від цього страшного звіра».

Стоїть Петрик, дивиться на кошеня, а воно підняло голову до нього і жалібно нявчить.

Петрикові стало шкода кошеняти. Він узяв його на руки і хоробро пішов собаці назустріч.

Собака зупинився, злякано подивився на Петрика й сховався в кущах.

Вихователь читає оповідання не до кінця.

– Яку б кінцівку придумали ви? (Відповіді дітей).

– Послухайте, як закінчив оповідання автор - В. Сухомлинський. Діти, ваші думки співпали з думкою автора. Це означає, що ви вмієте співчувати і допомагати тим, хто цього потребує.

Отже, чужої біди для доброї людини не існує.

4. Гра „Якщо ти добра людина, то повинен…”

Умови гри: якщо людина повинна робити те, що називаю я, то ви плескає­те в долоні, а якщо — ні, то нічого не робите.

• Допомагати мамі мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рідну природу та охоро­няти її.

• Шанувати працю інших людей.

• Галасувати, коли хтось відпочи­ває.

• Бути вихованими, стриманими.

• Обманювати, хвалитися.

• Насміхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батьків.

• Допомагати друзям у біді.

• Ділитися тим, що в тебе є.

• Ображати інших

• Захищати слабкого.

• Красти.

5. Вправа „Сонце доброти”

Добро, як сонце – всіх зігріває. Добра людина дарує тепло іншим, з добрим приємно спілкуватися, така людина дарує радість і посмішку. Добро схоже на таке сонечко. (На дошці з’являється сонечко, що має очі та посміхається). Чого не вистачає сонечку?

Діти: у цього сонечка немає промінців.

Вихователь: Уявіть себе промінцями цього радісного і доброго сонечка. Якщо ви хочете робити добро людям, природі, всій Землі, то розфарбуйте свій промінець кольором доброти і прикріпіть до сонечка. (Всі діти виявили бажання виконати запропоноване завдання.) Діти, як можна назвати це сонечко?

Діти: Добре сонечко, Сонце Доброти,…

Вихователь: Сонце Доброти завжди буде сяяти в нашому Центрі. Ви, я впевнена, надалі в житті будете всім нести добро, ласку, співчуття і любов.

 

IV. Підсумок

Коли потрібно починати вчитися бути добрими?

Чи потрібні нам добрі люди?

Отже, пам’ятайте: хто робить добрі справи, до того добро і приходить. Ви з’явилися на землі для добра, щоб стати хорошими людьми.

Дякую вам за ваші хороші думки, добрі, красиві вчинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "Червона Шапочка,"

 

Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "веселе сонечко"

 

 

 

Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "Попелюшка,"

 

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
1163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку