20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Виховна година у 5 класі "Інтернет. так чи ні?" Конспект

Про матеріал
Мета:  дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, поглянути на Інтернет з різних сторін;  засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;  розвивати логіку, кмітливість;  сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;  мотивувати учнів поширювати інформацію у своєму середовищі про небезпеку в Інтернеті  виховувати інформаційну культуру учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховна година

у 5 А класі на тему:

«Інтернет.

UoYxeZ1O4Hs.jpgТак чи ні?»

 

 


Мета:

  •  дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, поглянути на Інтернет з різних сторін;
  •    засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  •    розвивати логіку, кмітливість;
  •    сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  •    мотивувати учнів поширювати інформацію у своєму середовищі  про небезпеку  в Інтернеті
  •    виховувати інформаційну культуру учнів.

 

Обладнання: відео, стікери, маркери або ручки, комп'ютерна презентація, ватман, надписи зі словами Інтернет-термінів, дипломи, пам*ятки.

 

ХІД виховної години

 

  1. ВСТУПНЕ СЛОВО (слайд 1)Internet_of_Things.jpg

Доброго дня, усім. Діти, давайте привітаємося з нашими гостями.

Ми сьогодні зібралися, щоб поговорити про... До речі, зараз самі і спробуєте здогадатися.

Бабуся мережу гачечком плете

І нас так чарує мереживо те .

В саду , на деревах прудкий павучок

Плете візерунків веселий кружок .

Та вчені створили мільйони мереж ,

Які по планеті плетуться без меж.

Комп’ютерний світ об’єднали в букет ,

І вчені назвали його …( Інтернет )

 

(слайд 2) Правила виховної години

  • мобільні телефони відключити;
  • говорити все, що думаєте;
  • слухати інших, поважати себе та інших;
  • бути активним учасником

 

02a05f8935b9c12f0a38e57cae3422fa.jpg(слайд 3)

Останнім часом часто доводиться спостерігати, як на перервах учні постійно грають в телефоні. Таке враження, що більше нічого цікавого для них не існує.

-Шановні гості!.Хочу звернутися до вас: згадайте свої  шкільні роки. Адже у нас не було ні телефонів,  ні айфонів. Де ж ви черпали інформацію? Невже на перервах тільки повторювали домашні завдання?

- А мені дуже подобалося на великій перерві ходити до шкільної бібліотеки. Там постійно збиралися старшокласники. Вони сідали за столи і читали журнали. Ми дуже хотіли бути такими ж розумними, тому заводили читацькі щоденники та хизувалися один перед одним кількість прочитаних книжок.

Але час змінюється, усе рухається вперед. Зараз побачити вас, діти,  у бібліотеці - рідкість. Ви переконані, що в Інтернеті можна почерпнути будь - яку інформацію. Але прикро те, що найчастіше  використовуєте мережу тільки для ігор та скачування музичних файлів. Інколи задумуєшся: чи не більше шкоди для дітей від мережі ніж користі.

317a83f66da08902cd36f6066f27559c.jpgЗаперечення учнів

 

  1. МОЗКОВИЙ ШТУРМ (слайд 4)

 

Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету» (учні називають позитивні можливості Інтернету, роблять записи на плакаті)

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить  багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Наші експерти підготували чималий список. Прислухайтесь і зробіть висновки.

 

 

  1. ВИСТУПИ УЧНІВ

ecommerce_amazon_640x368_v1.jpg

Учень 1. Клавіатурний шпигун (слайд 5)

Учень 2. Хробаки 

Учень 3. Адваре 

Учень 4. Дропери 

Учень 5. Руткіт 

images.jpgУчень 6. Кібер-булінг

Учень 7. Кібер-грумінг

Учень 8. Спам

 

  1. ВПРАВА «Квітка» (слайд 6)

Перед початком вправи педагог малює квітку без пелюстків на аркуші ватману або дошці

 

  • Чи знайоме вам слово «Нік»? Відповіді. «Нік» – це вигадане ім’я, прізвисько, яке вживають користувачі Інтернет-форумів, не називаючи своє справжнє ім’я.
  • slide-basic.pngНавіщо потрібен  Нік?
  • Що може приховувати Нік?

(слайд 7) Педагог роздає кожному учню стікери та дає завдання учасникам вигадати собі прізвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет-просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах і наклеює стікер із нік-неймом на квітку, так щоб стікер став пелюстком квітки.

internet-cyber-hacker-surveillance-espionnage-monde-ist70944281.jpgпродовження…(слайд 8)

Учень 9. Грифери

Учень 10. Шантаж

Учень 11. Фішинг

Учень 12. Фармінг.

Учень 13. Он-лайн

Учень 14. Недостовірна інформація

 

  1. ВІДЕО «НАЙЖАХЛИВІШИЙ  ТИЖДЕНЬ ПЕТРИКА» (слайд 9)

https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4

  1. Internet2018_60sec.jpgВправа «Хто надіслав тобі листа?» (слайд 10-11)

Для цієї вправи педагог використовує «Квітку» з попередньої  вправи. Педагог видає учням стікери і просить кожного написати позитивнее побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з квіткою. Кожен учень має наклеїти побажання до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили, хто надає їм побажання. Учасники отримають побажання до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав  їм це «повідомлення» (дивіться Малюнок 3).

unnamed (1).gifУ 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення. Педагог робить висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі.

Дуже складно перевірити, хто сааме пише тобі листи, спілкується з тобою. Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника за почерком. У такому випадку вчитель робить висновок, що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера  абомобільного телефону.

 

Відео «Мобільна залежність» (слайд 25)

  1. «ВІДТВОРИ  ЕМОЦІЮ  СМАЙЛИКА»

 

  • 1Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайли учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

 

  1. ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ
  1. (слайд 12) Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших!
  2. (слайд 13) Не зустрічайся із незнайомими он-лайн друзями особисто!
  3. (слайд 14) Користуйтеся пошуковими системами для дітей.
  4. (слайд 15) Уважно поводьтеся з паролями: використовуйте складні паролі, не користуйтесь одним паролем для всіх акаунтів, періодично змінюйте паролі.
  5. (слайд 16) Уважно відносьтесь до посилань в повідомленнях в соціальних мережах та у інших месенджерах.
  6. (слайд 17) Встановіть антивірус одразу після встановлення операційної системи і постійно його оновлюйте.
  7. (слайд 18) При проведенні будь-якої фінансової операції через Інтернет уважно дивись на протокол з’єднання. Потрібно щоб сайт мав 'https://' протокол. Сайти, які можуть викрадати дані працюють, використовуючи протокол з’єднання 'http://'.
  8. (слайд 19) По можливості не робіть он-лайн покупки в незнайомих і маловідомих магазинах. При покупці дивіться на відгуки та рейтинг продавців.
  9. (слайд 20) Періодично робіть резервне копіювання важливої інформації. 
  10.  (слайд 21) Нікому і ніколи не повідомляйте персональні дані.
  11.  (слайд 22) Періодично перевіряйте Ваші мобільні пристрої на предмет додаткових програм, можливо Ви помітите незнайомі іконки на головному екрані чи в меню смартфона.

 

  1. 64973602.jpgШОУ «РОЗСМІШИ КОМІКА» (слайд 23)

 

  • Дорогі друзі, настав час трішки відпочити. Раді вітати вас на шоу «Розсміши коміка». І так запрошуємо наших учасників.
  • Ну що ж приємно познайомитися правила нашої гри прості вам потрібно розсмішити  всіх у класі за 5 хвилин. Час пішов, бажаємо успіхів.

( учні читають анекдоти)

АНЕКДОТИ

 

  1. image_5aa60643e04a34.39953308.jpgПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ(слайд 24)

 

-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:

Лист 1.

Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2.

Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.

Лист 3.

Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо

UoYxeZ1O4Hs.jpg- Чи потрібні такі відеоролики? 

 11 Обговорення

 (слайд 26)

- Скажіть, будь - ласка, чи цікавою та корисною для вас була інформація, що прозвучала на класній годині?

 - То Інтернет  - це корисно чи шкідливо для сучасної дитини?

- Але нам в Інтернеті потрібно поводити себе також відповідно.

Завжди потрібно залишатися людьми. А зараз я хочу вам роздати пам*ятки з правилами користування Інтернетом та з номером телефону  Національної  «гарячої лінії» з питань запобігання насильству та захисту прав  дітей 08005003550 або електронну пошту  [email protected] , що нададуть наступні консультаці:

    -Допомога та юридична консультація  в разі злочину чи загрози дитини через Інтернет;

  • Попередження комп’ютерної залежності  та отримання психологічної  допомоги;
  • Поради батькам і дітям щодо безпечної роботи а Інтернеті.

 

  1. Результати конкурсу «Безпечний інтернет»  (слайд 27)

maxresdefault-92.jpg

  1. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

 

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

image_5aa60643e04a34.39953308.jpg

  1. ВІРШ «Безпечний Інтернет» (слайд 28)

 

 

 

Всі разом: - Будьмо обережні в Інтернеті! 

 

images.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Оголошення теми наступної ВГ.
docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку