Гра-подорож «Твій друг – дорожній рух» для учнів 3-4 класів

Про матеріал

Гра-подорож проводиться з метою в ігровій формі перевірити і закріпити знання учнів із правил безпечного переходу проїжджої частини дороги, повторити сигнали світлофора, навчитися орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, розвивати увагу, виховувати обережність, спостережливість, культуру поведінки на вулицях та околицяіх міста.

Перегляд файлу

Гра-подорож
«Твій друг – дорожній рух»

Для 3-4 класів

 

Мета: перевірити і закріпити знання учнів із правил безпечного переходу проїжджої частини дороги; повторити сигнали світлофора, навчитися орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків; розвивати увагу, виховувати обережність, спостережливість, культуру поведінки на вулицях міста та околицях.

 

Діти формуються в загони.

На урочистому відкритті свята отримують путівки із вказаними станціями.

Команди по черзі  представляються, проголошують свої девізи, командири  рапортують.

Ведучий.

Прийшовши до школи, ви почали вивчати азбуку за букварем. А є ще одна азбука – азбука дорожнього руху. З нею ви вчилися бути гарними пішоходами, розмовляти з вулицею за допомогою дорожніх знаків, правильно переходити проїжджу частину вулиці.  Тож сьогодні давайте перевіримо, чи все ви добре запам’ятали, чи вмієте користуватись отриманими знанням на практиці.

Гра проводиться у вигляді подорожі по тематичних станціях.

 

Станція  «Азбука дороги»

1. Розв’яжи  кросворд:

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1. Стоїть на одній нозі, допомагає вулицю перейти. (Світлофор)

2. Кінець дороги (Тупик)

По вертикалі:

1. Двоколісний механічний вид транспорту. (Мотоцикл)

2. Назва вантажної машини (Самоскид)

 

2. Доповни слово:

Доповни правила переходу вулиці пішоходами.

1. Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних …

 (переходах)

2. Якщо є світлофор, то йти треба тільки на … (зелене світло)

3. Якщо переходів немає, то дорогу слід переходити на перехрестях по лінії тротуару  або … (узбіччя)

4. Перед тим, як переходити дорогу з двостороннім рухом, подивися …

(ліворуч). Якщо проїжджа частина вільна, можна йти.

5. Дійшовши до середини дороги. Слід зупинитись і подивитись …(праворуч).

6. Якщо почався рух транспорту, потрібно зупинитись на …(острівці безпеки)

7. Якщо проїжджа частина вільна, потрібно завершити …(перехід)

8. Щоб перейти дорогу з одностороннім рухом, треба подивитися в сторону, … (протилежну руху транспорту).

9. Якщо транспорту немає, то …(потрібно завершити перехід, не зупиняючись на середині дороги).

 

 

3. З’єднай стрілками:

Очікуючи на транспорт…

… не притуляйся до дверей, не стій на сходинках

На зупинках не повертайся…

 

… ззаду

Коли підходить машина…

 

… спереду

Автобус обходь…

 

… спиною до транспорту

Тролейбус обходь …

… не намагайся стати у перший ряд

Трамвай обходь …

 

… ззаду

Під час руху пасажирського транспорту…

… стій на зупинці разом з іншими людьми

 

 

Станція «Дорожні задачки»

Задача 1.

Юрко поспішав до школи, переходячи проїжджу  частину вулиці на зелене світло. Раптом зелений вогник швидко зник, а замість нього загорівся жовтий. Юрко розгубився. Від несподіванки.

- Що повинен робити пішохід під час такої ситуації?

Задача 2.

Регулювальник крокодил Гена стояв на перехресті та забирав усіх, хто порушував правила дорожнього руху. Скількох порушників він забрав, якщо Вовчик тричі перейшов на червоне світло,  а Лисиця це зробила вдвічі більше,  пані Шапокляк перейшла дорогі  по поверхні підземного переходу, а Їжачок у цей час  переглядав мультфільм.

Задача 3.

Одного разу Петько йшов по тротуару, як раптом почув звук сирени. До перехрестя, виблискуючи маячком, швидко  рухався автомобіль ДАЇ, ведучи за собою колону автобусів. Ця машина не зупинилася на   червоний сигнал світлофору, а продовжувала рух уперед. За нею  рухалась низка автобусів.

«Оце так ДАЇ! Не знає правил дорожнього руху!» - подумав про себе Петько.

- Як ви гадаєте, чому водій автомобіля ДАЇ не зупинився на червоний сигнал світлофора?

Задача 4.

Андрій з друзями грав у футбол. Місце для гри було вибране неподалік від проїжджої частини дороги. Андрій так захопився, що не помітив, як опинився з м’ячем біля дороги. Удар!   І м’яч полетів, але не в ворота, а на дорогу. Хлопчик кинувся за ним. Раптом почув виск гальма машини, що наближалась. Що ж тепер буде?

- Що може статися з хлопцем? Чому?

Задача 5.

Марина вийшла з будівлі музичної школи і побачила трамвай, що наближався до зупинки. Вона вмить схопилася і побігла назустріч трамваю, адже знала: має обмаль часу і може спізнитись до ліцею.

- Про що забула Марина?

Задача 6.

Після відвідування басейну Сашко та Влад швидко застрибнули у тролейбус.  Розштовхуючи всіх, вони кинулись до вільних місць. Коли тролейбус поїхав, почали голосно обмірковувати план змагань, потім засперечалися, адже не могли поступитися один одному. Сошко підняв свою спортивну сумку і хотів замахнутися нею у бік Влада, але поруч стояла маленька дівчинка, яку він зачепив своєю сумкою.  

  • Проаналізуйте дії хлопців. Чи могла б ситуація скластися інакше? Як?

Задача 7.

У вихідний день дівчата вирішили відвідати кінотеатр. Домовилися зустрітися на автобусній зупинці. Коли всі зібралися, сіли в автобус і поїхали. Щойно автобус рушив, вони почали голосно, перебиваючи одна одну, розпитувати водія, де їм краще вийти, щоб швидше потрапити до кінотеатру. На потрібній зупинці вони вийшли, але розгубилися: як їм перейти на другий бік вулиці, адже дорога занадто широка, машин багато. Зупинилися вони, і не знають, як бути?

- Чи правильно поводились дівчата під час руху автобуса?

- Що робити дівчатам? Допоможіть, будь ласка!

Задача 8.

Марійка вибігла з під’їзду та звернулась до дівчаток, які грались неподалік біля дома: «Хочете на зебру подивитися?» дівчатка підхопились і побігли за Марійкою до проїжджої частини дороги.

  • Чому дівчатка побігли дивитись на зебру не в зоопарк?

 

Станція   «Дорожні  знаки»

Дорожні знаки треба знати завжди!

Вони врятують тебе від біди!

Кожній команді по черзі показують дорожні знаки. Діти повинні їх назвати і розповісти про призначення .

 

                               - Вїзд заборонено;

 

                              - Залізничний переїзд зі шлагбаумом;

 

                              - Діти!

 

 

                               - Пішохідний перехід;

 

 

                              - Подача звукового сигналу заборонена;

 

                                 - Підземний пішохідний перехід;

 

                            - Слизька дорога;

 

 

                              - Рух праворуч.

 

                                 Описание: http://nevaznak.com/media/images/001d0e4251d5b820efaf5c35b8a83d1e.jpeg  -  Перехрестя

 

Станція "Пішохід"

 

 1. Відповісти  на  запитання:

 1. Що таке "острівець безпеки" і для чого він потрібен?

 2. Чи можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?

 3.  Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?

 4.  Яку назву має палиця, за допомогою якої регулювальник регулює рухом  на дорозі?

 

 

2. Тести:

1) В місцях, де рух регулюється, пішоходам потрібно керуватися:

        а) сигналами світлофорів та регулювальників,

        б) своїми власними думками,

        в)  дорожніми знаками.

 

2)Пішоходи, які не встигли перейти  всю проїжджу частину дороги, повинні:

        а) повернутися назад і почекати, доки на дорозі не буде автомашин,

        б) іти далі,

        в) пропустити транспорт, перечікуючи на острівці безпеки або ж на осьовій лінії дороги.

 

3) Пішохід переходить дорогу з трамвайною колією:

         а)  спереду трамвая,

         б)  позаду трамвая.

 

3.  Назвати  правила для пішоходів. 

(Приклад)

 - Пішоходи ходять тільки по тротуару. Йти по тротуару потрібно, додержуючись правої сторони, щоб не заважати зустрічним пішоходам.

- За  містом треба ходити по обочині назустріч автомобілям, щоб вчасно побачити їх і звільнити дорогу.

- Перехрестя - найнебезпечніше місце для пішоходів. Переходити перехрестя потрібно тільки по пішохідних переходах.

- Щоб перейти вулицю, потрібно знайти знак переходу:  наземного, підземного.

- Перш ніж перейти вулицю, подивись наліво. Якщо проїзна частина вільна - йди. Дійшовши до середини вулиці, подивися направо. Якщо проїзна частина вільна - йди.

- Не встиг перейти вулицю, зупинися на острівці безпеки. Якщо його немає, треба залишитися на осьовій  лінії.

- Вулицю, де немає пішохідного переходу, треба переходити від  одного рогу до другого рогу.

- Переходячи вулицю, стежте за сигналами світлофора. "Стій! Зупинись!" - командує пішоходові червоний сигнал. " Увага! Приготуватися! Зараз дозволю переходити вулицю!" - це знак жовтого сигналу. " Шлях вільний! Ідіть!" - це команда зеленого сигналу світлофора. Є ще пішохідні світлофори. Сигнали їх мають таке саме значення.

- Зійшовши з трамвая чи тролейбуса, потрібно дійти до переходу і тільки там переходити вулицю. Трамвай і тролейбус  обходь спереду. Автобус - ззаду.

  •    Ніколи не перебігайте вулицю перед транспортом, що рухається поблизу вас. Навіть досвідчений водій не зможе зупинити машину відразу. Особливо на слизькій дорозі.
  •    Не грайте в сніжки, футбол на тротуарах та проїзній частині вулиці - це дуже небезпечно.
  •    Не катайтесь на лижах, санчатах, ковзанах по вулицях і дорогах.
  •    Для ігор відводяться спеціальні місця на подвір'ях,  на дитячих майданчиках, у парках.

 

Гра « Найуважніший пішохід»

1. І зараз мова піде про друга і помічника усіх пішоходів і водіїв – світлофора. Перед вами 3 картки. Вам треба  «включити» потрібний  колір світлофора за моїм завданням.

Описание: http://us-sk.ru/news/4462/svetofor_01_600x.jpg 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

 

(Учень на карточці  «включає» той колір світлофора, який повинен горіти)

І картка. Пішоходи стоять, а машини їдуть. Як повинні пішоходи

        поводитись при такому сигналі?

ІІ картка. Машини і пішоходи стоять. Що означає цей сигнал для

        пішоходів і транспорту?

ІІІ картка. Машини стоять, пішоходи переходять дорогу. Що означає   цей сигнал для пішоходів?

 

2. Бліц-опитування.

Як називається:

      - проїзна частина дороги з твердим покриттям.

  •  - місце стоянки автобуса
  • - триокий постовий.
  • - пішохідний перехід по-іншому.
  • - частина авто під яку потрапляє неуважний пішохід.
  • - його бояться порушники.
  • - найнебезпечніше місце на дорозі.

 

Станція «Загадкова»

Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш.  (Дорога)

Два брати спереду гудуть,

За ними двоє ще женуться,

Біжать, ніяк не доженуть,

Об землю спересердя труться.  (Колеса)

Я літаю, я літаю, я зірки на крилах маю,

І мотор у мене є, що життя мені дає.  (Літак)

Маленькі будиночки по місту біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.    (Трамвай, тролейбус)

Дім по вулиці іде, на роботу всіх везе –

Не на курячих лапках,  а в гумових чобітках.  (Автобус)

Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороко ніжка.  (Поїзд)

Тримається за проводи і бігає туди-сюди,

А за нею з  десяток близнюків-дитяток. (Електричка)

В полі драбина лежить,

Дім по сходинках біжить.  (Залізниця)

Кожній команді по черзі показують дорожні знаки. Діти повинні їх назвати і розповісти про призначення .   

 

 

Станція «Шифровка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\інше\Документи_Наташа\ШКОЛА\мої уроки\4 клас\перехрестя.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Додатки.

 

Маршрутний лист_____ класу

 

Станція

Бали

Підпис

Загадкова

 

 

Світлофор

 

 

Дорожніх знаків

 

 

Шифрувальник

 

 

Дорожні задачки

 

 

Азбука дороги

 

 

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

     Описание: http://nevaznak.com/media/images/001d0e4251d5b820efaf5c35b8a83d1e.jpeg

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юхимчук Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Букрєєва Ольга Олександрівна
    Дякую! Дуже полегшили підготовку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кальчик Ірина Вікторівна
    Вдало підібрано матеріал, форма проведення. Робота дуже сподобалась. Дякую. Успіхів Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Олефіренко Тетяна Василівна
    Дуже сподобалась робота,форма проведення і матеріал до кожної із станцій підібрано вдало та в цікавій формі.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Шиян Дарья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Шиян Дарья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
doc
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
20539
Оцінка розробки
4.9 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку