Класна година для учнів початкової школи
«У гостях у Казки»
(Клас прикрашений виставкою дитячих малюнків до улюблених казок)
Учитель. Добрий день, мої любі діти! У нас з вами незвичайна класна година, адже сьогодні у нас в гостях буде Казка. Зачекайте трішки. Скоро вона прийде і поведе з вами розмову.
Казок на світі дуже багато. І в книжках, і в житті. Немає жодного народу, який би не складав своїх казок.
Сьогодні у нас в гостях будуть герої казок, як українських, так і тих, які живуть далеко від нас.
А поки вони добираються до нас, послухайте вірш Ліни Костенко.
Щасливий час, коли у казці кожній
Домовики й чорти, і духи всі,
Готові помогти душі побожній!
Їх люди слухали у млі тривожній
Край вогнища, дивуючись красі.
Дочка і син, батьки і діти,
Уся сім’я і всі сусіди
Слів дослухалися дзвінких
Казок цікавих, байок чарівних.
Коли ж зникли демони і феї,
Втрачаючи весь чар краси своєї,
Звільнялися від марення серця,
Змовкав оповідач у тій хвилині, -
Все правда розкривала до кінця,
Чим чарував він душу в безгомінні.
(Заходить Казка)
Казка:
Добрий день, діти! Я рада сьогодні з вами зустрітися і бачу серед вас багато своїх добрих друзів. Зараз ви почуєте і побачите прекрасні казки. Слухайте і дивіться уважно.
Казка-це мудрість народу. Її складає сам народ. Вона прийшла до нас через віки, ще до того часу, коли люди не вміли писати. Тому вона і називається казка,бо кажеться, розказується. І завжди у казках перемагає правда, тому що народ – завжди за правду.
Зараз ми з вами пограємо у вікторину «З якої я казки?»
А чи уважно ви читаєте казки?. Зараз ми перевіримо. Ви помітили,що у казках часто повторюються епізоди. Це сприяє запам’ятовуванню казок. Слухайте гарненько, відповідайте швиденько.
1.У якій казці і скільки днів Лисичка бігала на горище по мед?
(Лисичка-кума. Три дні)
2.Хто побіг за Білим Кроликом та опинився в каїні чудес?
(Аліса)
3.У якій казці і скільки разів баран дістає одну і ту ж вовчу голову?
(Цап та Баран. Три рази)
4. Хто три дні і три ночі літав, зачепившись за бороду Карлика-чаклуна?
(Руслан)
5. Скільки разів Лисичка викрадає Курочку у казці «Кіт, Кріт, Курочка та Лисиця»?
(Три рази)
6.Хто змагався з директором лялькового театру Карабасом - Барабасом?
(Буратіно)
Молодці, дітки, я бачу, що ви дуже уважно читаєте казки і запам’ятовуєте їх зміст.
А зараз погляньте, хто це до нас прийшов.
(Заходить Зайчик –листоноша)
Зайчик –листоноша:
Добрий день, дітки! Я –Зайчик –листоноша, приніс вам телеграми.
Казка:
Цікаво, хто ж нам їх надіслав?
Зайчик –листоноша:
Я не знаю, бо вони без підписів.
Казка:
Давайте, я буду читати, а ви будете відгадувати, від кого ці телеграми.
ТЕЛЕГРАМА 1
Дуже засмучена. Мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу.
(Курочка Ряба)
ТЕЛЕГРАМА 2
З’їв семеро козенят, болить живіт.
(Вовк)
ТЕЛЕГРАМА 3
Від Дідуся утік, від Бабусі утік, а Лисичка відпускати не хоче.
(Колобок)
ТЕЛЕГРАМА 4
Ніяк не витягнемо ріпку. Тому прибути не зможемо.
(Дід, баба, онучка)
Казка:
Що ж, причини поважні, тому і не змогли герої казок з’явитися до нас. Нічого, у мене є багато чарівних книжок, а в них – багато казочок.
(демонструє виставку «У світі чарівних казок).
Учитель:
Дорогі діти, настав час повертатися із чарівної казкової країни.Я знаю і вірю,що ви всі любите читати казки.
Якби не казка,
Хто б і знав,
Що скільки є чудес на світі.
І хто б завісу відкривав
У світ в якому грають діти.
Отже, до нових зустрічей у світі чарівних і неповторних казок.